Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

+5
SarahKey
Liadan
Pussycat
Susan
Printje
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen? - Pagina 2 Empty Re: Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

Bericht  Susan za 12 nov 2011 - 11:58

Het lijkt mij ook geweldig om een tweeling te krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen? - Pagina 2 Empty Re: Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 12:03

Susan schreef:Het lijkt mij ook geweldig om een tweeling te krijgen.

Meestal krijg ik ook positieve reacties, ik krijg ook vaak te horen: 'Mijn wens was vroeger om een tweeling te krijgen, maar ik kreeg het jammer genoeg niet. Wat ben je rijk!"
Zulke opmerkingen vind ik dan wel heel lief. Je hoort ook vaak genoeg minder leuke opmerkingen. Maar goed, dat hou je denk ik toch.
Wat ook vreemd is, vaak denken mensen dat dit mijn 1e 2 kinderen zijn, maar waarom? Vandaag ook nog weer. Als ze dan mijn andere 2 kinderen zien en ik zeg dat die ook van mij zijn, slaan ze bijna achterover, haha! "Dit zijn je enige 2 kinderen toch, druk zeker?" laughcry

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 12 nov 2011 - 12:22

N. was een tweeling Embarassed De tweede heeft het alleen niet 'overleefd'. Ik had een vroege echo, met 8 weken geloof ik (kwam er pas met 7 weken achter dat ik zwanger was), daarop zagen dat er nog een vruchtzakje zat maar daar geen hartje klopte en het vruchtje er net uit was (en 'opgelost'). Ik had nu dus eigenlijk ook een tweeling gehad.. best een raar idee! En dat terwijl er hier geen tweelingen in de familie voorkomen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PiP za 12 nov 2011 - 20:48

Pussycat schreef:En wat nou als de tweede een tweeling is? Dan heb je er ineens 3! Laughing
Haha, eerst dacht ik bij PM haar reactie, Oja! Maar dit kan natuurlijk ook :o

Ik heb gekeken wat we volgend jaar kwijt zouden zijn als we een 2e kind naar de opvang zouden moeten brengen (wij hebben die kosten ook meegenomen in de beslissing) en dat is 150,- eigen bijdrage, maar de kosten van F gaan ook 100,- omhoog. Nu sparen we weinig, maar kopen wel regelmatig leuke extra dingen. Hier zou het wel aanpassen worden, maar het zal zeker wel lukken. Ik vind het eigenlijk ook zoiets om om deze reden niet voor een kindje te gaan.

Ik wil wel graag een andere kinderwagen, maar dat doen we alleen als we geld overhebben daarvoor. We willen namelijk ook een grotere auto. Ik heb gezegd ALS ik een 13e maand krijg, koop ik een andere kinderwagen smile
De 13e maand staat bij ons niet vast in de arbeidsovereenkomst, deze krijgen we alleen als het mogelijk is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 1:38

Parisienne schreef:N. was een tweeling Embarassed De tweede heeft het alleen niet 'overleefd'. Ik had een vroege echo, met 8 weken geloof ik (kwam er pas met 7 weken achter dat ik zwanger was), daarop zagen dat er nog een vruchtzakje zat maar daar geen hartje klopte en het vruchtje er net uit was (en 'opgelost'). Ik had nu dus eigenlijk ook een tweeling gehad.. best een raar idee! En dat terwijl er hier geen tweelingen in de familie voorkomen!

Echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Maar het lijkt me best een raar idee inderdaad. Maar het was dus een twee eiige tweeling of niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:18

Razz_ schreef:
Parisienne schreef:N. was een tweeling Embarassed De tweede heeft het alleen niet 'overleefd'. Ik had een vroege echo, met 8 weken geloof ik (kwam er pas met 7 weken achter dat ik zwanger was), daarop zagen dat er nog een vruchtzakje zat maar daar geen hartje klopte en het vruchtje er net uit was (en 'opgelost'). Ik had nu dus eigenlijk ook een tweeling gehad.. best een raar idee! En dat terwijl er hier geen tweelingen in de familie voorkomen!

Echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Maar het lijkt me best een raar idee inderdaad. Maar het was dus een twee eiige tweeling of niet?

Ik spreek even voor mezelf, maar dat kan ook 1-eiig zijn. Wij weten niet of ze 1-of 2-eiig zijn, ze hadden in ieder geval alles zelf, een placenta, 2x binnenvlies en 2x buitenvlies, en dan kan het zowel 1-als 2-eiig zijn, daar kom je alleen achter door een DNA-test. In onze situatie is het dan al heel vroeg gesplitst, en krijgen ze dus alles zelf. Hebben ze gedeelde placenta enz. is het later gesplitst.

En over in de familie voorkomen, dat zegt dus niks, het moet toch ergens beginnen. smile

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 13 nov 2011 - 5:15

Razz_ schreef:

Ja, is inderdaad best raar. Maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik hier twee N.'s rond heb lopen! Heb er aan eentje toch echt genoeg met zo'n pittig karaktertje :P Het blijft toch wel een raar idee. Heb het eerder nooit gezien als het feit dat ik een kindje verloren ben, maar de laatste tijd denk ik er toch wel wat vaker aan.

Maargoed, zoals MamaRosa zegt had het dus ook 1-eiig kunnen zijn, maar dat weet ik verder niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: