Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

+12
Twellie
Snoes
Paper Crown
Maudy
Liadan
Juutjepetuutje
Tania
Limburg85
Jits
Thunder
pindaatje
Printje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Printje di 19 maa 2013 - 8:24

N moest vandaag weer naar de APK bij het cb.

Madame had een flinke inhaalslag gemaakt, bij 4 weken woog ze 3700 en nu dus 4 weken later 4680gr. Ook in lengte is ze opeens ' sneller' gegaan volgens het cb. Bij 4 weken 51 cm en nu 56 cm.

Nu heb ik eens in h boekje van R gekeken en hij was bij ongeveer 8 weken ruim 5600 Gr. En ruim 60 cm. Best een verschil dus vooral wanneer je kijkt dat het geboortegewicht maar 400 Gram scheelde.

Hoe is dat bij jouw kinderen, zit daar veel/ weinig verschil in?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 8:28

H.annah en Y.inthe gaan over het algemeen in de lengtegroei gelijk op, alleen Y.inthe was vanaf het begin al bijna een kilo zwaarder met dezelfde leeftijd steeds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  pindaatje di 19 maa 2013 - 8:30

Mijn kinderen scheelden maar 25 gram in geboortegewicht...

Zoon is tot de 8 maanden bij elke controle langer en zwaarder geweest dan dochter op dezelfde leeftijd.
Bij de 11 maanden waren ze qua lengte exact gelijk en was dochter een halve kilo zwaarder dan zoon.
Nu moest zoon vorige week, met 14 maanden, weer en was hij kleiner dan dochter met 14 maanden, én een ruime kilo lichter!


pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Thunder di 19 maa 2013 - 8:31

Mijn oudste was op dezelfde leeftijd altijd stukken groter als mijn jongste. Maar dat is natuurlijk ook niet eerlijk en vergelijkbaar gezien het syndroom de jongste heeft.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Jits di 19 maa 2013 - 8:32

Hier zit er veel verschil in. Met de leeftijd die mijn baby nu heeft waren mijn oudere kinderen even lang maar 1 kilo en 1,5 kilo lichter.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Limburg85 di 19 maa 2013 - 8:33

Ik weet het alleen zo uit m'n hoofd bij 12 weken.
De jongste woog 500 gram minder terwijl hij bij de geboorte 200 gram zwaarder was (2700 tov 2500 van zijn oudere broer).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Tania di 19 maa 2013 - 8:34

In het begin zat er wel verschil tussen omdat J. met 36 weken geboren is. Maar al snel was dat gelijk getrokken (volgens mij na ongeveer 2 maanden) en waren ze elke meting precies even lang alleen was J. wat zwaarder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Juutjepetuutje di 19 maa 2013 - 8:58

ja, bij mijn jongens zat er ruim een kilo (!) verschil tussen. de oudste was écht heel groot haha. de jongste woog met 8 weken 5495, ook zeker geen mager ventje dus. bij de geboorte zat er 50 gr verschil tussen.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Liadan di 19 maa 2013 - 9:34

Y. woog met 4 weken 4320 gram en was 55 cm, met 8 weken woog ze 5010 gram en was ze 58 cm.
K. woog met 4 weken 5180 gram en was 58 cm, met 8 weken woog hij 6010 gram en was hij 60 cm.

Y. was met de geboorte 700 gram lichter dan K. en 3 cm kleiner.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 19:40

H. was met de geboorte 4010gram en 53cm lang.
Met 4 weken woog ze 4340gram en was ze 57cm lang.
A. woog met de geboorte 4370gram en was 56cm lang.
Met 4 weken woog hij 5000gram en was 59cm lang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Maudy di 19 maa 2013 - 21:32

Als ik dit zo lees is L echt een kleintje. We zijn gister bij het cb geweest en ze weegt nu pas 5233 en is 57 cm lang. Ik zie hier dat kindjes van 4 weken al zo groot waren.

Tuurlijk weet ik dat ze klein is, ze zit immers op de -2 lijn, maar toch ben ik even verbaasd dat het verschil zo groot kan zijn tussen kinderen.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 21:41

De verschillen kunnen zeker heel groot zijn.
Meisje (hier van het forum) haar jongste is in augustus een jaar geworden. Zij zit in 68 (of nu inmiddels al in 74) terwijl A een goeie 5 maanden jonger is en al naar 92 gaat.
Terwijl haar oudste en mijn oudste redelijk gelijk op gaan qua lengte. Geloof dat H 1 kledingmaat groter heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Paper Crown di 19 maa 2013 - 21:51

Ik heb geen 2de kind maar Julian was met 8 weken 6,1 kilo en 61,5cm, dus N. is een stukje kleiner dan Julian met dezelfde leeftijd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Liadan di 19 maa 2013 - 21:54

Hier zit veel verschil in groei tussen mijn eigen kinderen. Mijn dochter zat met 1 jaar in maat 68/74, mijn zoon zat met een jaar in maat 80/86.
Jongste zit nu in maat 92, dat droeg de oudste pas met ruim 3 jaar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Printje di 19 maa 2013 - 22:17

Grappig al die verschillen, N zit nu net onder de gemiddelde lijn en als ik dat hier lees klopt dat ook wel, de meeste kindjes waren net iets groter met ongeveer acht weken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 22:49

Oh, ik lees nu pas dat je om 8 weken vroeg in plaats van 2 weken....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Snoes di 19 maa 2013 - 23:32

Ik kan ook niet vergelijken met een 2de kindje, maar mijn zoon was met 8 weken 51 cm en 3300 gram.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Twellie wo 20 maa 2013 - 0:09

De jongste is altijd ongeveer drie centimeter groter dan de oudste op dat moment was en een stuk lichter.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Ella wo 20 maa 2013 - 0:28

Ik heb geen vergelijking met een tweede kindje maar mijn zoon was met 8 weken al 6200
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Shopaholic wo 20 maa 2013 - 7:48

Hier groeien beiden dames heel precies!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 8:46

Even uppen want vandaag weer bij het cb geweest.

Verschil tussen R en N blijft 'groot'.

R was bij 4 mnd 66 cm en 6920 gram en N was 61 cm ( ze was zelfs gekrompen hahaha zal wel verkeerd gemeten zijn, de vorige keer was ze namelijk groter... confused ) en 6100gr.

Verder geen bijzonderheden, ze vonden het een snelle tante, en dat is ze ook. En gelukkig zagen ze dat ik niet aan het opscheppen was ofzo want ik had nog niet vertelt dat ze al zo kon rollen en hup daar ging ze. :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 8:49

Maar op zich is het toch ook logisch omdat ze van verschillende geslachten zijn. Mijn jongste groeit ook sneller dan de oudste, maar er van uitgaande dat een jongen groter is dan een meid, is dat wel prima. Ze schelen elkaar anderhalf jaar, en ongeveer 9 centimeter.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 8:52

Ik maak me er ook verre van druk van ofzo maar vind het wel grappig dat er zoveel verschil in zit. Had ik vooraf niet zo bij stilgestaan eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Tania di 21 mei 2013 - 8:55

Printje schreef:Verder geen bijzonderheden, ze vonden het een snelle tante, en dat is ze ook. En gelukkig zagen ze dat ik niet aan het opscheppen was ofzo want ik had nog niet vertelt dat ze al zo kon rollen en hup daar ging ze. :cheering:

Toen ik dat op het cb zei bij J. met 3 maanden antwoordde de arts met "hmhm". Echt zo van daar heb je weer zo'n moeder. Om twee minuten later verschrikt uit te roepen dat hij al kon draaien toen hij bijna van het bureau afviel laughcry

Hier zit er weinig verschil tussen J. en M. de laatste keer scheelde het 1 cm. daarvoor niks. M. is wel ongeveer een halve kilo minder zwaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 8:56

hahaha Tania hij dacht natuurlijk ik zal het meteen eens ff showen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd Empty Re: Verschil gewicht/ lengte van je kinderen bij 2 mnd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum