door de bomen het bos niet meer zien
+6
mauwmauw
Rovine
Winegum
Pussycat
Jezzie
JD
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
door de bomen het bos niet meer zien
Wie heeft dat ook wel eens? Dat je even geen lichtje aan t einde van de tunnel ziet?
Ik heb t nu.. Ben nu aan maand werkloos,heb geen recht meer op een uitkering en dus 0,0 geld in het laatje.
Godzijdank vandaag,na tig sollicitaties, aangenomen voor 36u, kan over 3 weken beginnen...
Van de week kwam er een rekening van de belasting van mn vriend, dik 1300 terugbetalen.
Vandaag 3 enveloppen van t uwv.. Ik heb mijn inkomsten blijkbaar verkeerd doorgegeven (al klopt daar volgens mij niks van), en moet voor 1 sept 2000 euro terugbetalen..
Ik heb echt geen flauw idee waar we dit van moeten betalen..
Als ik een tijdmachine had,zou ik een jaartje vooruitspoelen.. Allebei een fulltime baan,en financieel weer in rustiger vaarwater...
Geen idee waarom ik dit vertel, ik wil t gewoon even van me af schrijven en mn. Verhaal kwijt...
Ik heb t nu.. Ben nu aan maand werkloos,heb geen recht meer op een uitkering en dus 0,0 geld in het laatje.
Godzijdank vandaag,na tig sollicitaties, aangenomen voor 36u, kan over 3 weken beginnen...
Van de week kwam er een rekening van de belasting van mn vriend, dik 1300 terugbetalen.
Vandaag 3 enveloppen van t uwv.. Ik heb mijn inkomsten blijkbaar verkeerd doorgegeven (al klopt daar volgens mij niks van), en moet voor 1 sept 2000 euro terugbetalen..
Ik heb echt geen flauw idee waar we dit van moeten betalen..
Als ik een tijdmachine had,zou ik een jaartje vooruitspoelen.. Allebei een fulltime baan,en financieel weer in rustiger vaarwater...
Geen idee waarom ik dit vertel, ik wil t gewoon even van me af schrijven en mn. Verhaal kwijt...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: door de bomen het bos niet meer zien
Wat een vervelende dingen allemaal! Maar wel fijn dat je weer een baan hebt!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jeetje wat een tegenslagen!
Wat k*t zeg... sorry ik zou ook vreselijk balen.
Is er iemand die jullie kan helpen? Ik hoop dat jullie eruit komen.
Wat k*t zeg... sorry ik zou ook vreselijk balen.
Is er iemand die jullie kan helpen? Ik hoop dat jullie eruit komen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Jezzie89 schreef:Wat een vervelende dingen allemaal! Maar wel fijn dat je weer een baan hebt!
Nou inderdaad gelukkig net op het juiste moment zeg maar. Da's al een fijn gevoel natuurlijk.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wat ontzettend vervelend meid! Ik weet dat je bij de belastingdienst in ieder geval een betalingsregeling kan treffen. Ik weet niet of je je daar al in hebt verdiept? Dan kun je een x bedrag elke maand aflossen, zodat je die 1300 euro niet direct hoeft terug te betalen.
Van het UWV zou ik als ik jou was even goed uitzoeken hoe dat precies zit, anders even iemand anders er naar laten kijken en informatie vragen bij het UWV. Misschien hebben zij een fout gemaakt, waardoor jij ten onrechte geld terug moet betalen. En als je het geld niet voor september bij elkaar gespaard krijgt (wat ik me kan voorstellen) probeer dan ook bij het UWV een betalingsregeling te treffen. Meestal lukken zulk soort dingen wel, als je je maar bereidwillig instelt en altijd reageert op je post etc.
Heel veel succes!
Van het UWV zou ik als ik jou was even goed uitzoeken hoe dat precies zit, anders even iemand anders er naar laten kijken en informatie vragen bij het UWV. Misschien hebben zij een fout gemaakt, waardoor jij ten onrechte geld terug moet betalen. En als je het geld niet voor september bij elkaar gespaard krijgt (wat ik me kan voorstellen) probeer dan ook bij het UWV een betalingsregeling te treffen. Meestal lukken zulk soort dingen wel, als je je maar bereidwillig instelt en altijd reageert op je post etc.
Heel veel succes!
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Wat rot!!
Als je het niet kan betalen zou ik, als ik jou was, zo snel mogelijk afspraken maken over betalingsregelingen maken. Anders zit je weer met rente, boetes ed.
Vraag alleen wel een bevestiging via de mail/ post over de afspraken die je maakt he?!
Als je het niet kan betalen zou ik, als ik jou was, zo snel mogelijk afspraken maken over betalingsregelingen maken. Anders zit je weer met rente, boetes ed.
Vraag alleen wel een bevestiging via de mail/ post over de afspraken die je maakt he?!
Gast- Gast
He bah wat een vervelende dingen allemaal dat zijn flinke tegenvallers.
Kijk maar uit dat je geen schulden maakt want dan ben je verder van huis..
Wel fijn dat je uitzicht hebt op een baan. Kun je die van het UWV en de Belastingdienst niet in delen betalen?
Kijk maar uit dat je geen schulden maakt want dan ben je verder van huis..
Wel fijn dat je uitzicht hebt op een baan. Kun je die van het UWV en de Belastingdienst niet in delen betalen?
Gast- Gast
Wat vervelend zeg! Maar de belasting en de uwv zijn meestal niet de beroerdste met een regeling treffen. Ik zou ze opbellen en een regeling met ze treffen!
Fijn dat je weer een baan hebt!
Fijn dat je weer een baan hebt!
Gast- Gast
Een aantal jaar geleden heb ik ook in die situatie gezeten, geen geld en weinig baanperspectief. Ik kreeg in die tijd nog steeds huurtoeslag waar ik geen recht op had (dat wist ik ook en had al meerdere malen opgezegd, maar bleef het krijgen). Op dat moment kon ik precies rondkomen van die huurtoeslag, maar het idee dat ik mezelf in de schulden stak terwijl ik geen idee had hoe ik het terug ging betalen was niet echt tof.
Je zegt het zelf al en dat hield mij ook op de been. Hier moet je even doorheen, over een jaar is alles weer goed. En als je over 10 jaar terugkijkt is het slechts een vage herinnering.
Misschien kun je wat losse baantjes aannemen? Randstad of Studentenwerk (hoef je geen student voor te zijn!) hebben nog wel eens klusjes varierend van een dag tot een paar weken. Verdien je dan ongeveer 70-80 euro per dag mee. Het is een druppel op de gloeiende plaat als je kijkt naar de "schulden", maar je kunt er met moeite wel 3 weken van eten.
Je zegt het zelf al en dat hield mij ook op de been. Hier moet je even doorheen, over een jaar is alles weer goed. En als je over 10 jaar terugkijkt is het slechts een vage herinnering.
Misschien kun je wat losse baantjes aannemen? Randstad of Studentenwerk (hoef je geen student voor te zijn!) hebben nog wel eens klusjes varierend van een dag tot een paar weken. Verdien je dan ongeveer 70-80 euro per dag mee. Het is een druppel op de gloeiende plaat als je kijkt naar de "schulden", maar je kunt er met moeite wel 3 weken van eten.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Mooi gezegdNobucta schreef:Je zegt het zelf al en dat hield mij ook op de been. Hier moet je even doorheen, over een jaar is alles weer goed. En als je over 10 jaar terugkijkt is het slechts een vage herinnering.
Gast- Gast
Ik weet dat t allemaal goed komt, maar t is gewoon echt even alles tegelijk nu. Toen ik de post openmaakte heb ik even een flink potje zitten janken..
Wat er dus fout is gegaan met het uwv, denk ik,
Zodra ik een baan had, heb ik dit meteen aangegeven bij t uwv, op papier. Ik dacht dat ik,omdat ik weeer fulltime werk had, geen inkomensformulieren meer in hoefde te vullen.. Maar dat had ik blijkbaar toch moeten doen...
Bij 0urencontracten (of parttime) vulde ik wel altijd netjes in wat ik boven mn contracturen werkte..
De boete van 230 e kan worden kwijtgescholden. Heb meteen een brief gemaakt met mn financiele situatie en mn financieel overzicht van mn bank erbij, dus hopelijk wordt ie kwijtgescholden..
Ik ben de afgelopen weken al via randstad aan t werk, al hebben ze niet heel veel werk.
Sta ook ingeschreven bij adecco,tempo team en olympia, maar die bellen echt nooit. En daarbij is t lastig om 2 uitzendbureaus te combineren,omdat je je beschikbaarheid een week vtv moet doorgeven, en dan ook verplicht bent te komen werken... Dus als adecco en randstad tegelijk bellen, dan heb ik ruzie met 1 vd 2..
Maar goed, nog 3 weken volhouden, en dan lekker fulltime aan de slag, en ga dan zo hard mn best doen om te zorgen dat ik noooit meer zonder werk kom te zitten
Wat er dus fout is gegaan met het uwv, denk ik,
Zodra ik een baan had, heb ik dit meteen aangegeven bij t uwv, op papier. Ik dacht dat ik,omdat ik weeer fulltime werk had, geen inkomensformulieren meer in hoefde te vullen.. Maar dat had ik blijkbaar toch moeten doen...
Bij 0urencontracten (of parttime) vulde ik wel altijd netjes in wat ik boven mn contracturen werkte..
De boete van 230 e kan worden kwijtgescholden. Heb meteen een brief gemaakt met mn financiele situatie en mn financieel overzicht van mn bank erbij, dus hopelijk wordt ie kwijtgescholden..
Ik ben de afgelopen weken al via randstad aan t werk, al hebben ze niet heel veel werk.
Sta ook ingeschreven bij adecco,tempo team en olympia, maar die bellen echt nooit. En daarbij is t lastig om 2 uitzendbureaus te combineren,omdat je je beschikbaarheid een week vtv moet doorgeven, en dan ook verplicht bent te komen werken... Dus als adecco en randstad tegelijk bellen, dan heb ik ruzie met 1 vd 2..
Maar goed, nog 3 weken volhouden, en dan lekker fulltime aan de slag, en ga dan zo hard mn best doen om te zorgen dat ik noooit meer zonder werk kom te zitten
JD- Ratel
Wow, bij jullie komt echt alles tegelijk. Ik snap volkomen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en dat je tranen bent uitgebarsten. Ik zou hetzelfde gevoel hebben. Of althans, ik heb hetzelfde gevoel gehad. Want ik ben inmiddels een jaar en ondanks dat het vage herinnering is, is het wel een herinnering die ik koester. Het stelt me namelijk nu in staat om dankbaar te zijn voor hetgeen ik nu heb. En in tegenstelling tot vroeger, om mijn best te doen om te behouden wat ik nu heb.
Ik hoop voor jou/jullie dat er binnenkort een helder licht is aan de tunnel die nu eindeloos lang lijkt. En dat de licht blijft schijnen!
Ik hoop voor jou/jullie dat er binnenkort een helder licht is aan de tunnel die nu eindeloos lang lijkt. En dat de licht blijft schijnen!
Gast- Gast
hey mariet,
wat een rot situatie zeg,ik zou het van uwv even goed nakijken,me zus heeft er gewerkt en ze zegt dat ze de nodige fouten maken,ik zit op dit moment ook zonder baan en ook te maken met het uwv,dus ze had me gewaarschuwd.hier ook even zo'n situatie,ik heb te horen gekregen per 25 mei dat het bedrijf waar ik voor werkte failliet is,net voor de salarissen en vakantie geld betaald moesten worden,3 juni hadden wij een afspraak bij de bank om de hypotheek opnieuw aan te vragen,want na ruim een jaar klooien met de gemeente hadden we dan waarschijnlijk de bouwvergunning,maar helaas door dat ik nu geen baan heb,krijgen we niet genoeg aan hypotheek en kunnen we fluiten naar onze droom.We zitten nu met zn 3en in een hele kleine ruimte en de baby slaapt in de woonkamer.De relatie met me vriend staat hier door flink onder druk,omdat ik het gevoel heb dat het mijn schuld is,dat we nu in deze situatie zitten.Ik heb vooral de laatste weken steeds meer het gevoel dat het beter is als ik weg ga,maar we knokken ons er door heen,en zoals al eerder werd gezegd is dit over 10 jaar een vage herinnering.
sterkte.
sorry heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn verhaal te delen.
wat een rot situatie zeg,ik zou het van uwv even goed nakijken,me zus heeft er gewerkt en ze zegt dat ze de nodige fouten maken,ik zit op dit moment ook zonder baan en ook te maken met het uwv,dus ze had me gewaarschuwd.hier ook even zo'n situatie,ik heb te horen gekregen per 25 mei dat het bedrijf waar ik voor werkte failliet is,net voor de salarissen en vakantie geld betaald moesten worden,3 juni hadden wij een afspraak bij de bank om de hypotheek opnieuw aan te vragen,want na ruim een jaar klooien met de gemeente hadden we dan waarschijnlijk de bouwvergunning,maar helaas door dat ik nu geen baan heb,krijgen we niet genoeg aan hypotheek en kunnen we fluiten naar onze droom.We zitten nu met zn 3en in een hele kleine ruimte en de baby slaapt in de woonkamer.De relatie met me vriend staat hier door flink onder druk,omdat ik het gevoel heb dat het mijn schuld is,dat we nu in deze situatie zitten.Ik heb vooral de laatste weken steeds meer het gevoel dat het beter is als ik weg ga,maar we knokken ons er door heen,en zoals al eerder werd gezegd is dit over 10 jaar een vage herinnering.
sterkte.
sorry heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn verhaal te delen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Jeetje, wat een rotsituatie! Gelukkig heb je een nieuwe baan waar je snel kunt beginnen! Ik weet wel een beetje hoe je je voelt, ook al krijg ik wel een uitkering. De uitkering die ik krijg is minder dan de helft van mijn laatstverdiende loon en we kunnen dus de hypotheek niet betalen. Daarbij nog onverwachte hoge rekeningen die betaald moeten worden, dus ook hier wordt gehoopt op een nieuwe baan (ook al is het tijdelijk), geldzorgen zijn niet leuk!
Gast- Gast
Daar is de topic voor hoor, ik wilde mn verhaal kwijt, maar iedereen mag zn hart luchten of verhaal doen natuurlijk.
Wel heftig hoor,jouw verhaal.. En dan zit jij nog met je kleine mannetje!
Hier is t ook zo dat we veel aan onze neuw voorbij zien gaan.. We wilden voor t eerst in 3 jaar samen op vakantie,maar dat gaat m niet worden.
En we wilden+mdat ik weer een leuke baan heb,gaan sparen voor een kindje.. Maar dat hebben we nu een jaar opgeschoven,tot we echt alles financieel op de rit hebben...
Hier is t ook zo dat we veel aan onze neuw voorbij zien gaan.. We wilden voor t eerst in 3 jaar samen op vakantie,maar dat gaat m niet worden.
En we wilden+mdat ik weer een leuke baan heb,gaan sparen voor een kindje.. Maar dat hebben we nu een jaar opgeschoven,tot we echt alles financieel op de rit hebben...
JD- Ratel
Vervelend om te lezen Marietje, en het is ook echt onmacht, en dat is het rotte, ik leef met je/jullie mee. Ik hoop dan ook echt dat je snel kunt beginnen met werken! Het is dat je niet in de buurt woont, anders had je bij ons een paar weken mogen komen werken om de tijd te overbruggen.
Gast- Gast
Lief van je pippa! Waar woon je? Haha!
@storm, dat is inderdaad zo. Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt.. Nou,ik ben het daar toch niet helemaal mee eens..
@storm, dat is inderdaad zo. Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt.. Nou,ik ben het daar toch niet helemaal mee eens..
JD- Ratel
we zijn nu 3 jaar samen,en eigenlijk al 3 jaar bezig om groter te gaan wonen en we lopen telkens vast,en nu hadden we eindelijk bijna alles voor elkaar en dan krijg je dus dat je werkloos word.gelukkig zitten we nog op een lage huur,maar goed ik zit nog steeds te wachten op me salaris van mei en vakantie geld.ja het kleine mannetje wilt gewoon eten,maar goed we slepen er ons door heen.Het is moeilijk maar ik heb wel zoiets van als onze relatie dit overleeft dan kunnen we alles aan samen.Het is moeilijk heb al vaak op het punt gestaan om er mee te stoppen.*Marietje* schreef:Daar is de topic voor hoor, ik wilde mn verhaal kwijt, maar iedereen mag zn hart luchten of verhaal doen natuurlijk.
een kindje is leuk hoor,en geloof me hij sleept me er ook door heen,en lach van hem en mijn zorgen zijn weer even voorbij.Maar als ik jouw was luister naar je verstand,ik heb te veel naar me hart geluisterd.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
*Marietje* schreef:Lief van je pippa! Waar woon je? Haha!
In Den Haag, werk zou in Rijswijk zijn!
En geld maakt niet gelukkig misschien nee, maar het zorgt er wel voor dat je gelukkig kunt zijn.
Gast- Gast
*Marietje* schreef:
@Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt.. Nou,ik ben het daar toch niet helemaal mee eens..
Geld maakt niet gelukkig, maar het is fijn als je het hebt.
Gast- Gast
Herken ik nog wel uit mijn studententijd. Dan liep ik te ijsberen in mijn kamer bedenkende hoe ik nog ergens een paar tientjes vandaan kon toveren. En me bij elke handeling afvragen of het geld kostte.
Ik heb toen trouwens na dat financiele dieptepunt mijn eerste salarissen besteed aan het afbetalen van mijn schulden. Niks shoppen dus, maar het voelde echt zó goed. De Belastingdienst is ook niet de kwaadste daarin, als je vertelt wanneer je het terug kunt betalen en in hoeveel termijnen gaan ze daar vaak wel akkoord mee.
Ik heb toen trouwens na dat financiele dieptepunt mijn eerste salarissen besteed aan het afbetalen van mijn schulden. Niks shoppen dus, maar het voelde echt zó goed. De Belastingdienst is ook niet de kwaadste daarin, als je vertelt wanneer je het terug kunt betalen en in hoeveel termijnen gaan ze daar vaak wel akkoord mee.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Gelukkig gaat het financieel echt een stuk beter bij ons, maar ik weet ook hoe het is om met de handen in het haar te zitten qua geld. 1 van de ergste periodes van mijn leven, maar we krabbelen er wel uit.
Gast- Gast
Wat een rottige situatie zeg!
Maar inderdaad zo snel mogelijk bellen en je situatie uitleggen, dan doen ze daar vaak niet moeilijk over.
Maar inderdaad zo snel mogelijk bellen en je situatie uitleggen, dan doen ze daar vaak niet moeilijk over.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ja ik ben nu aan t oppassen, dus heb aan t einde van de avond weer 30 euro... Stom als t klinkt, ik ben echt blij met die 3 tientjes haha
En pippa wat voor werk is het? Als t fulltime is en redelijk betaald, dan kom ik zo die kant op met de auto hoor!
En pippa wat voor werk is het? Als t fulltime is en redelijk betaald, dan kom ik zo die kant op met de auto hoor!
JD- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Al die opleidingen!! Door de bomen het bos niet meer zien!
» Meer lichamelijke pijn door het weer?
» Niet meer verzadigd door eten
» Dingen zien die er niet zijn
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Meer lichamelijke pijn door het weer?
» Niet meer verzadigd door eten
» Dingen zien die er niet zijn
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: