DagCafé
+21
Rush
VeryCherry
GreenGrass
Kaboutertje
Qiara
Antibes
May
Zininzon
Burn
Pompoen
Tiana
luenca
Toet
Alex
Lavendel
Lotus
Suus
Jade
Erin
Chocolate Cookie
ExpressoB
25 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: DagCafé
Maple: lastige situatie, steunen je ouders je goed?! of iemand... kun je geen geld lenen?
Iemand schreef een tijd geleden dat het helemaal niet per se hoeft, je partner uitkopen.
Iemand schreef een tijd geleden dat het helemaal niet per se hoeft, je partner uitkopen.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ondanks dat ik weet dat ik hier geen goed aan doe, doe ik toch een duit in het spreekwoordelijke zakje.
Het nachtcafé is ontstaan door Smikkell. Het was daar altijd gezellig, ondanks dat Smikkell en ik het amper tot niet leuk hebben met elkaar. We staan elkaar niet naar het leven, maar kunnen volgens mij, dus mijn mening, elkaar aardig dwars zitten.
Toen er "De Rel" was heeft Smikkell besloten om te kiezen voor een 'iets' buiten het forum en dat vond ik oprecht jammer. Want Smikkell heeft zo haar eigenaardigheden, maar was op dat moment wel heel erg resoluut en erg begaan met wat er gebeurde en ik vond haar daarom erg (krijg het er bijna niet uit) lief. Ik gaf haar gelijk.
Het dagcafé is daarna nooit meer zo levendig geweest. En het was altijd een vaste groep die zich even kwam melden. Er werden verhalen verteld, maar het was zeer zeker niet altijd gezeur. Het was gewoon een algemeentopic.
Nu is Smikkell terug. Mijn eerste reactie was, okee. Ik heb een avond gekeken of het mij beviel om in te haken en deze behoefte voelde ik niet. Ik heb hem zelfs niet meer gevoeld daarna. Ik denk er nu zelfs over om voorgoed te vertrekken van het forum, omdat ik nog weinig heb met het forum.
Is dit Smikkells schuld, nee, natuurlijk niet. Is het mijn humor, die ik wellicht niet beschik? Zou kunnen. Maar zonder de vaste topics, waar ik veelal geen deel meer aan (wil) nemen, is er voor mij op het forum niets meer wat mij bindt.
Dus wat jullie ook beslissen, ik hoop gewoon dat er een punt komt waarin elke forummer iets kan betekenen in het dagcafe. Hier wat grappen en grollen en daar wat serieus geneuzel. Precies zoals het dagcafe ooit was bedoeld.
Het nachtcafé is ontstaan door Smikkell. Het was daar altijd gezellig, ondanks dat Smikkell en ik het amper tot niet leuk hebben met elkaar. We staan elkaar niet naar het leven, maar kunnen volgens mij, dus mijn mening, elkaar aardig dwars zitten.
Toen er "De Rel" was heeft Smikkell besloten om te kiezen voor een 'iets' buiten het forum en dat vond ik oprecht jammer. Want Smikkell heeft zo haar eigenaardigheden, maar was op dat moment wel heel erg resoluut en erg begaan met wat er gebeurde en ik vond haar daarom erg (krijg het er bijna niet uit) lief. Ik gaf haar gelijk.
Het dagcafé is daarna nooit meer zo levendig geweest. En het was altijd een vaste groep die zich even kwam melden. Er werden verhalen verteld, maar het was zeer zeker niet altijd gezeur. Het was gewoon een algemeentopic.
Nu is Smikkell terug. Mijn eerste reactie was, okee. Ik heb een avond gekeken of het mij beviel om in te haken en deze behoefte voelde ik niet. Ik heb hem zelfs niet meer gevoeld daarna. Ik denk er nu zelfs over om voorgoed te vertrekken van het forum, omdat ik nog weinig heb met het forum.
Is dit Smikkells schuld, nee, natuurlijk niet. Is het mijn humor, die ik wellicht niet beschik? Zou kunnen. Maar zonder de vaste topics, waar ik veelal geen deel meer aan (wil) nemen, is er voor mij op het forum niets meer wat mij bindt.
Dus wat jullie ook beslissen, ik hoop gewoon dat er een punt komt waarin elke forummer iets kan betekenen in het dagcafe. Hier wat grappen en grollen en daar wat serieus geneuzel. Precies zoals het dagcafe ooit was bedoeld.
Gast- Gast
Antibes schreef:Eigenlijk is het een beetje hetzelfde kliekjesgevoel als je vroeger op zo'n chatbox had. Als mensen geen hallo zeiden, dan kregen ze het te horen. Maar als een nieuwkomer hallo zei, dan werd er nauwelijks aandacht aan besteed en ging het gesprek gewoon door..
Maaaaaaajor deja vu.. Zullen we maar weer richting de TMF chat?
Haha, ach 't is wel een beetje zo ja. Hoe vaker je in het dagcafe komt hoe enthousiaster er teruggehoit word. Dus eigenlijk moet je gewoon stug volhouden.
Eh...en hele dagen in het dagcafe doorbrengen Anyway, het klopt wel dat er verschillend gereageerd word. En het klopt ook dat als je niet eerst 7 pagina's mee kletst je vaak over het hoofd gezien wordt.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij is dat wel het punt van de discussie, want volgens mij zeggen de bekenden ook niet altijd eerst hoi en worden hoi-zeggende-onbekenden-dus ook stelselmatig genegeerd. Conclusie: andere mensen worden verschillend begroet...
Lijkt mij vrij simpele conclusie..
Lijkt mij vrij simpele conclusie..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb geen idee hoe duur uitkopen is en hoe dat in zijn werk gaat. Het liefst blijf ik hier gewoon wonen, ik wil dan wel verbouwen en nieuwe meubels, maar dan heb ik in elk geval een huis. Onderverhuren kan, het is een vijfkamerappartement en ik heb vandaag een beetje samen met m'n leidinggevende gebrainstormd (zij kent de indeling) hoe we het in tweeën zouden kunnen delen. Maargoed, eigenlijk schreeuwt elke vezel in m'n lijf dat ik momenteel gewoon even alleen wil wonen, op mezelf, om gewoon mezelf weer even te 'hervinden', hoe zwaar het ook mag klinken.
Gast- Gast
тыквашка schreef:Antibes schreef:Eigenlijk is het een beetje hetzelfde kliekjesgevoel als je vroeger op zo'n chatbox had. Als mensen geen hallo zeiden, dan kregen ze het te horen. Maar als een nieuwkomer hallo zei, dan werd er nauwelijks aandacht aan besteed en ging het gesprek gewoon door..
Haha, ach 't is wel een beetje zo ja. Hoe vaker je in het dagcafe komt hoe enthousiaster er teruggehoit word. Dus eigenlijk moet je gewoon stug volhouden.
Eh...en hele dagen in het dagcafe doorbrengen Anyway, het klopt wel dat er verschillend gereageerd word. En het klopt ook dat als je niet eerst 7 pagina's mee kletst je vaak over het hoofd gezien wordt.
Vind het best logisch hoor en ook niet verwijtbaar, maar dan gewoon lekker eerlijk zeggen dat je niet zo snel aandacht besteed aan een post van een onbekende als het gesprek al loopt en niet gaan mekkeren over of er wel of geen hoi bij stond!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Mapje: ik snap wel dat je nu even alleen wilt wonen, even alleen. Hopelijk komt er gauw een oplossing zodat je weet waar je aan toe bent.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb geen idee hoe duur uitkopen is en hoe dat in zijn werk gaat. Het liefst blijf ik hier gewoon wonen, ik wil dan wel verbouwen en nieuwe meubels, maar dan heb ik in elk geval een huis. Onderverhuren kan, het is een vijfkamerappartement en ik heb vandaag een beetje samen met m'n leidinggevende gebrainstormd (zij kent de indeling) hoe we het in tweeën zouden kunnen delen. Maargoed, eigenlijk schreeuwt elke vezel in m'n lijf dat ik momenteel gewoon even alleen wil wonen, op mezelf, om gewoon mezelf weer even te 'hervinden', hoe zwaar het ook mag klinken.
Als je hier toe overgaat, dan wil ik je wel helpen. Ik werk(te) natuurlijk bij D.irect W.onen en ken mijn huurrecht goed, ik kan je wel helpen denk ik, en dat doe ik met alle liefde voor je.
Gast- Gast
Maple schreef:Zeg, zijn we nou uitgezeurd? Ik begin ook weer een discussie, hoor
:affraid:
Gast- Gast
Als we nou voortaan allemaal even hoi zeggen bij binnenkomst en eventueel vermelden of we ons hart willen luchten kunnen we allemaal rekening met elkaar houden. Dat lijkt me nou een gezellig Dagcafé.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Antibes schreef:тыквашка schreef:Antibes schreef:Eigenlijk is het een beetje hetzelfde kliekjesgevoel als je vroeger op zo'n chatbox had. Als mensen geen hallo zeiden, dan kregen ze het te horen. Maar als een nieuwkomer hallo zei, dan werd er nauwelijks aandacht aan besteed en ging het gesprek gewoon door..
Vind het best logisch hoor en ook niet verwijtbaar, maar dan gewoon lekker eerlijk zeggen dat je niet zo snel aandacht besteed aan een post van een onbekende als het gesprek al loopt en niet gaan mekkeren over of er wel of geen hoi bij stond!
Ik zei alleen maar dat IK vaker reageer op mensen die hoi zeggen. Het is dus voor mij persoonlijk.
Gast- Gast
Antibes schreef:тыквашка schreef:Antibes schreef:Eigenlijk is het een beetje hetzelfde kliekjesgevoel als je vroeger op zo'n chatbox had. Als mensen geen hallo zeiden, dan kregen ze het te horen. Maar als een nieuwkomer hallo zei, dan werd er nauwelijks aandacht aan besteed en ging het gesprek gewoon door..
Maar het draait niet alleen om wel of niet bekend. Ook ik word vaak genoeg 'genegeerd' en ik kan er zo nog meer opnoemen die hier wel vaak komen of kwamen. Was niet voor niks de grap (tja) dat 'IK KAN WEL JANKEN' plaatsen in plaats van 'hoi' beter werkt.
Laatst aangepast door Reva op di 8 nov 2011 - 11:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maple schreef:Zeg, zijn we nou uitgezeurd? Ik begin ook weer een discussie, hoor
HAhaha ja niet meer doen dus
Gast- Gast
Antibes schreef:
Ja, maar niet iedereen is zich bewust van waarom precies er wel of niet gereageerd word op personen. Probeer daar maar eens precies de vinger op te leggen. En bovendien is het natuurlijk best rot als nieuwkomers genegeerd worden. Maar hee, nieuwkomers worden als ze langer blijven blijvers en dan horen ze bij het groepje. Dus voor iedere nieuwkomer is er hoop, maar je moet er wel even in investeren...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Als er regels worden gesteld aan het dagcafe, is de lol er toch ook vanaf.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
Gast- Gast
ExpressoB schreef:Als er regels worden gesteld aan het dagcafe, is de lol er toch ook vanaf.
Er worden regels gesteld aan het hele forum, dus dat is echt onzin.
Alex- Ratel
_Leaf_ schreef:Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
Ja, dat ben je dus op dit moment. Hoi Leaf!
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb geen idee hoe duur uitkopen is en hoe dat in zijn werk gaat. Het liefst blijf ik hier gewoon wonen, ik wil dan wel verbouwen en nieuwe meubels, maar dan heb ik in elk geval een huis. Onderverhuren kan, het is een vijfkamerappartement en ik heb vandaag een beetje samen met m'n leidinggevende gebrainstormd (zij kent de indeling) hoe we het in tweeën zouden kunnen delen. Maargoed, eigenlijk schreeuwt elke vezel in m'n lijf dat ik momenteel gewoon even alleen wil wonen, op mezelf, om gewoon mezelf weer even te 'hervinden', hoe zwaar het ook mag klinken.
Ik zou denk ik als ik jou was ook een plekje helemaal voor mezelf willen hebben en overnieuw beginnen. Een nieuwe frisse start willen maken zonder alle herinneringen aan een vorige leven wat je probeert af te sluiten. Ik heb zelf een tijdje in het huis van mijn (overleden) schoonouders gewoond en dat huis zat zo vol herinneringen, ik kon daar gewoon niet omheen, werd er erg ongelukkig van.
Maar jij kunt alleen zelf bepalen hoe je je voelt bij in dit huis blijven. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je hierin ook behalve je verstand, je gevoel laat meebepalen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Maura schreef:_Leaf_ schreef:Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
Als je nu hoi terugzegt weet je zeker dat je niet genegeerd wordt, Leaf.
Alex- Ratel
Maura schreef:_Leaf_ schreef:Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
We gaan het gewoon praatgroep stylo doen dus?
Hallooo! Ik ben Leaf en ik heb een probleem.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
Eh...wanneer je genegeerd wordt?
Pompoen- Lady Post-a-lot
_Leaf_ schreef:Maura schreef:_Leaf_ schreef:Wanneer ben je eigenlijk een nieuwkomer? Ik bedoel, dat voel ik me niet en ben ik ook niet, maar in het Dagcafe kan het soms toch zo overkomen...
We gaan het gewoon praatgroep stylo doen dus?
Hallooo! Ik ben Leaf en ik heb een probleem.
Nou vertel lieverd, bij ons ben je veilig.
Gast- Gast
Maura, ik vind je verhaal best leuk, maar je weet dat je hier al minder tot niet kwam voordat Smikk terug was? Dat ontkracht de boel een beetje, snap ik, maar is wel de waarheid.
Gast- Gast
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: