DagCafé
+21
Rush
VeryCherry
GreenGrass
Kaboutertje
Qiara
Antibes
May
Zininzon
Burn
Pompoen
Tiana
luenca
Toet
Alex
Lavendel
Lotus
Suus
Jade
Erin
Chocolate Cookie
ExpressoB
25 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: DagCafé
Wat een theorieen over wel of niet ergens op reageren zeg
Ik reageer stelselmatig op één bepaalde forumster hier niet omdat het maar doooorgaat en dooooorgaat....Dan heb ik veel liever even de korte 'dit is shit of dat ging niet goed' verhalen dan het eeuwige gemekker van iemand die gewoon aan zichzelf moet werken en dat maar niet doet.
Daarnaast heb ik zelf ook ondervonden dat er heus veel interesse voor je kan zijn, gelukkig wel. Maar toch krijg ik idd een beetje het 'kliekjesidee'. Helaas.
Ik reageer stelselmatig op één bepaalde forumster hier niet omdat het maar doooorgaat en dooooorgaat....Dan heb ik veel liever even de korte 'dit is shit of dat ging niet goed' verhalen dan het eeuwige gemekker van iemand die gewoon aan zichzelf moet werken en dat maar niet doet.
Daarnaast heb ik zelf ook ondervonden dat er heus veel interesse voor je kan zijn, gelukkig wel. Maar toch krijg ik idd een beetje het 'kliekjesidee'. Helaas.
Gast- Gast
Mapje> ja dat is niet fijn als je bij anderen bent en je krijgt dan zo'n telefoontje. Ik hoop echt dat je een fijn plekje vind waar je wat rust kan vinden.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:toetje_ schreef:_Leaf_ schreef:
Je mag toch ook best alleen je verhaal droppen? Daar is het Dagcafe toch voor?? Dat wat je op je hart hebt, je even van je afschrijft? Of moet je daarvoor minimaal tweemaal per dag je neus voor laten zien in het Dagcafe anders ben je geen lid meer ofzo?
Niet reageren omdat er geen hoi wordt gezegt is natuurlijk grote onzin. Maar het is meer een beetje de manier waarop waarom er soms niet gereageerd wordt. Stel je zit hier met 6 meiden en het gesprek gaat al pagina's lang over, ik noem maar iets, nieuwe gordijnen. Als dan iemand ineens zonder aankondiging binnen komt met een lap tekst wat helemaal niet over gordijnen gaat, dan wordt daar gewoon snel overheen gelezen. Het is dan handiger om even gedag te zeggen en aan te kondigen dat je iets kwijt wilt, dat is een kortere duidelijkere post waardoor mensen je volgende post aandachtiger zullen lezen. Wat een theorie hè? En nu ben ik sigaretten halen.
Hmmm, ja okee. Maar toch is er iets wat een beetje een drempel opwerpt hier en dat is gewoon erg jammer.
Haha ik moet met de hond uit maar stel het steeds uit
Komt omdat het zo gezellig is hier
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Theedoosje schreef:Ben het er wel mee eens dat het vaak beter werkt om eerst hoi of zo te zeggen en dan zeggen dat je even wat van je af moet schrijven dan dat je het er zo ineens ingooit.
En ik denk dat dat echt bullshit is. Dat dat werkt voor degenen die hier al vaker komen, but then again, voor hen was er al geen drempel om uberhaupt hun verhaal te doen. Als je als buitenstaander normaal hoi zegt en genegeerd wordt (wat mij dus 3 out of 3 of tel ik deze mee = 4 out of 4), dan komt dat hart uitstorten uiteraard ook niet meer.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Haha, pfff, ik geef aan dat normale reacties ook genegeerd worden en wat gebeurt er? Ik word genegeerd..
Je zei geen 'hoi' en je kondigde niet aan dat je je mening ging geven
Gast- Gast
Antibes schreef:Tsss, ik heb welgeteld 3x een poging gedaan om eens te ontdekken wat er zo gezellig was hier. Maar een hoi werd ook genegeerd hoor, gesprek was dan al bezig ofzo..
Conclusie: je doet het nooit goed en het IS gewoon kliekjesgedrag. Prima, suit yourself, maar het is welzo..
Bij mij is een hoi nog nooit genegeerd maar dat terzijde. Verder eens met je laatste zin, niks aan toe te voegen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
[quote="Maple"]
Jij hebt een heeeeel stuk gemist vanavond!! maar geeft niet hoor.... kuch
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Antibes: ik wilde je reactie +1 en, maar dat vond ik zo weinig toevoegen hahaha.
En voor de duidelijkheid: ik begon mijn post gister héél duidelijk met dat ik wat wilde delen voor het slapen gaan...
Volgende keer zal ik er 'hoi' voor zetten, kijken of dat meer oplevert.
Voor nu kap ik er mee en ga ik slapen.
Toedels (zo, bij deze ben ik afgemeld )
En voor de duidelijkheid: ik begon mijn post gister héél duidelijk met dat ik wat wilde delen voor het slapen gaan...
Volgende keer zal ik er 'hoi' voor zetten, kijken of dat meer oplevert.
Voor nu kap ik er mee en ga ik slapen.
Toedels (zo, bij deze ben ik afgemeld )
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes schreef:Tsss, ik heb welgeteld 3x een poging gedaan om eens te ontdekken wat er zo gezellig was hier. Maar een hoi werd ook genegeerd hoor, gesprek was dan al bezig ofzo..
Conclusie: je doet het nooit goed en het IS gewoon kliekjesgedrag. Prima, suit yourself, maar het is welzo..
Heeee hoi!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Antibes schreef:Haha, pfff, ik geef aan dat normale reacties ook genegeerd worden en wat gebeurt er? Ik word genegeerd..
Nou ik las het wel maar wist er ff niks op te zeggen.
Gast- Gast
Nee je moet even geduld hebben, het gaat zo snel dat we 5 minuten achterlopen
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben idd ook wel benieuwd Maple, waarom de Hypotheker denkt van wel en jij van niet?
Gast- Gast
Antibes schreef:Theedoosje schreef:Ben het er wel mee eens dat het vaak beter werkt om eerst hoi of zo te zeggen en dan zeggen dat je even wat van je af moet schrijven dan dat je het er zo ineens ingooit.
En ik denk dat dat echt bullshit is. Dat dat werkt voor degenen die hier al vaker komen, but then again, voor hen was er al geen drempel om uberhaupt hun verhaal te doen. Als je als buitenstaander normaal hoi zegt en genegeerd wordt (wat mij dus 3 out of 3 of tel ik deze mee = 4 out of 4), dan komt dat hart uitstorten uiteraard ook niet meer.
Nou ik merk dat ik eerder reageer op mensen (of ze nou vaker hier komen ja of nee) als even hoi gezegd hebben dan er een verhaaltje neerzetten.
Maar soms lees ik het wel maar weet ik niet altjd wat te reageren of heb ik daar geen behoefte aan.
Gast- Gast
Hoi
Hmmm, het gaat hier weer even niet zo goed
Maple Wat een moeilijke situatie zeg!
Hmmm, het gaat hier weer even niet zo goed
Maple Wat een moeilijke situatie zeg!
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Er zijn genoeg mensen die maar heel af en toe in het Dagcafe berichten plaatsen of die opeens heel aanwezig zijn en die worden ook gewoon 'geaccepteerd' (stom woord). En dat mensen er een kliekjesidee bij krijgen, tja, er komen hier nou eenmaal veel dezelfde mensen, dat is toch in andere 'sticky' topics ook?
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Antibes schreef:Haha, pfff, ik geef aan dat normale reacties ook genegeerd worden en wat gebeurt er? Ik word genegeerd..
Volgens mij is dat sowieso een beetje het probleem waar nieuwkomers tegenaan lopen als er een verhaal al gaande is en die persoon ook iets wil vertellen. Of je moet eerst zeven pagina's meepraten over het gesprek dat al gaande is, maar dat is natuurlijk ook weer een drempel op zich.
Ennieweej, ervaring heeft mij geleerd dat hoi zeggen ook niet werkt. Wat ook wel logisch is, als er een gesprek gaande is en je hallo zegt komen er niet opeens zeven 'hallo terug'-posts (en al helemaal niet op een onbekende, bekenden worden beter begroet is me opgevallen).
Again, het maakt mij niets uit, als jullie het gezellig hebben vind ik het heeeeelemaal prima. Maar waarom zo glashard ontkennen dat er op verschillende mensen anders gereageerd wordt?
Laatst aangepast door Antibes op di 8 nov 2011 - 11:22; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
_Leaf_ schreef:Wat een theorieen over wel of niet ergens op reageren zeg
Met dikgedrukte ben ik het wel een beetje eens.. Ik denk dat ik daarom ook niet vaak in het dagcafe te vinden ben.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
_Leaf_ schreef:Wat een theorieen over wel of niet ergens op reageren zeg
Ik heb juist een beetje het idee dat dat kliekjesidee doorbroken is. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben vaker niet dan wel in het dagcafe en de helft van de tijd heh ik er helemaal geen zin in. En ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat ik een verhaal vertelde en dat niet gehoord werd. Maar ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat ik een verhaal had gepost en vervolgens vergeten was dat ik dat gedaan had en wél reacties had gehad. Tja, het dagcafe is gewoon een raar gedrocht met z'n eigen regeltjes en mechanismen. Soms leuk, soms niet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
_Leaf_ schreef:Ik ben idd ook wel benieuwd Maple, waarom de Hypotheker denkt van wel en jij van niet?
Omdat de hypotheker vindt dat ik makkelijk ruim de helft van mijn maandinkomen aan de hypotheek kan besteden. Terwijl mij altijd geleerd is dat je woonlasten maximaal een derde van je maandsalaris zouden moeten zijn (nu ben ik best wel bereid meer te betalen, maar ruim de helft is me te gortig), en ik hem ook nog moet uitkopen en dat geld ook nog ergens vandaan moet toveren...
Gast- Gast
[quote="ExpressoB"]
Whut? Waar reageer je nou op?Maple schreef:
Gast- Gast
Eigenlijk is het een beetje hetzelfde kliekjesgevoel als je vroeger op zo'n chatbox had. Als mensen geen hallo zeiden, dan kregen ze het te horen. Maar als een nieuwkomer hallo zei, dan werd er nauwelijks aandacht aan besteed en ging het gesprek gewoon door..
Maaaaaaajor deja vu.. Zullen we maar weer richting de TMF chat?
Maaaaaaajor deja vu.. Zullen we maar weer richting de TMF chat?
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Theedoosje schreef:Antibes schreef:Haha, pfff, ik geef aan dat normale reacties ook genegeerd worden en wat gebeurt er? Ik word genegeerd..
Volgens mij is dat sowieso een beetje het probleem waar nieuwkomers tegenaan lopen als er een verhaal al gaande is en die persoon ook iets wil vertellen. Of je moet eerst zeven pagina's meepraten over het gesprek dat al gaande is, maar dat is natuurlijk ook weer een drempel op zich.
Ennieweej, ervaring heeft mij geleerd dat hoi zeggen ook niet werkt. Wat ook wel logisch is, als er een gesprek gaande is en je hallo zegt komen er niet opeens zeven 'hallo terug'-posts (en al helemaal niet op een onbekende, bekenden worden beter begroet is me opgevallen).
Again, het maakt mij niets uit, als jullie het gezellig hebben vind ik het heeeeelemaal prima. Maar waarom zo glashard ontkennen dat er op verschillende mensen anders gereageerd wordt?
Dat is niet het punt van de discussie.
Gast- Gast
Antibes> dat vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Maar goed dat vind ik persoonlijk
Gast- Gast
Maple schreef:_Leaf_ schreef:Ik ben idd ook wel benieuwd Maple, waarom de Hypotheker denkt van wel en jij van niet?
Omdat de hypotheker vindt dat ik makkelijk ruim de helft van mijn maandinkomen aan de hypotheek kan besteden. Terwijl mij altijd geleerd is dat je woonlasten maximaal een derde van je maandsalaris zouden moeten zijn (nu ben ik best wel bereid meer te betalen, maar ruim de helft is me te gortig), en ik hem ook nog moet uitkopen en dat geld ook nog ergens vandaan moet toveren...
Ah ja, dat is wel veel. Maar aan de andere kant...áls je dan zo lang hier wel zou kunnen blijven wonen en tijd heb om een huisje voor jezelf te zoeken, is dat dan niet toch een fijne oplossing?
Hoewel...uitkopen kost misschien ook weer geld? Moet je dan overdrachtsbelasting betalen?
Lastig hoor, ben je ondertussen al op zoek naar iets anders of is dat nog even een brug te ver?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Maple schreef:_Leaf_ schreef:Ik ben idd ook wel benieuwd Maple, waarom de Hypotheker denkt van wel en jij van niet?
Een derde is wel de norm idd, de helft van je inkomen lijkt me nogal veel! Zou je eventueel er een huisgenoot bij kunnen nemen?
Gast- Gast
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: