Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sporten en eten

+7
Caro
boekenwurm83
Sneeuwvlok
Suus
Lavendel
Zonnetje
Monte
11 plaatsers

Ga naar beneden

Sporten en eten Empty Sporten en eten

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 6:48

Wat doen jullie, eerst eten en dan sporten of andersom?
Ik ga sinds kort weer naar de sportschool, wil het liefst wat vroeger in de avond gaan na het werk, maar weet niet of het verstandig is om eerst gewoon normaal te eten en dan naar de sportschool te gaan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en eten Empty Re: Sporten en eten

Bericht  Monte ma 7 nov 2011 - 6:50

Ik zou zeker geen zware maaltijd eten voordat je naar de sportschool gaat. Dan zou ik eerder iets lichts eten of na het sporten, want sporten met een volle maag is niet echt prettig.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 6:51

Ja dat doe ik nu inderdaad ook, gewoon iets makkelijks en dan gaan sporten. Maar dan heb ik eigenlijk daarna altijd nog honger, maar dan vind ik het te laat om te eten. Moelijk..

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 7 nov 2011 - 6:54

hmmm dat is inderdaad moeilijk dan. Zou het geen optie zijn om voor het sporten iets van een salade te eten en dan na het sporten nog iets van een rijsthapje (of juist omgedraaid), dat hoeft beide niet zo zwaar op de maag te zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 6:55

Ja ik denk dat ik dan toch aan zoiets moet gaan denken. smile Kan natuurlijk ook gewoon eten en later sporten, maar dan zit ik al te lang lekker thuis en heb ik geen zin meer haha.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje ma 7 nov 2011 - 6:58

Op dagen dat ik ga sporten, probeer ik altijd vroeg te eten en iets niet te zwaars, zoals pasta of rijst met kip en een sausje. We eten dan vaak rond half 6/6 uur. Ik ga meestal rond half 8/8 uur sporten, dus dan is het eten wel aardig gezakt.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Lavendel ma 7 nov 2011 - 7:31

Eerst sporten en smiddags een boterhammetje of appeltje meer eten en na het sporten lekker eten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Suus ma 7 nov 2011 - 7:54

Ik ga meestal gelijk uit mijn werk naar de sportschool, ik eet dan van tevoren een boterham. Tijdens of gelijk na het sporten neem ik een appel en zodra ik dan thuis ben ga ik koken, dat is meestal tegen half 8.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:22

Suus schreef:Ik ga meestal gelijk uit mijn werk naar de sportschool, ik eet dan van tevoren een boterham. Tijdens of gelijk na het sporten neem ik een appel en zodra ik dan thuis ben ga ik koken, dat is meestal tegen half 8.

En eet je dan echt nog een normale maaltijd? Ik vind half 8 zo laat voor avondeten..

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok ma 7 nov 2011 - 9:28

Ik zou dan van te voren even een broodje eten ofzo. En dan erna gewoon warm eten.
Als ik moet werken, van 5 tot 8, vind ik het altijd te vroeg om om 4 uur al te gaan eten, dus dan eet ik ook pas om half 9.
Als je het niet erg vind om een broodmaaltijd als avondeten te nemen zou ik dat gewoon doen, maar mijn avondeten is mij te heilig haha
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Suus ma 7 nov 2011 - 22:06

Jaya schreef:
Suus schreef:Ik ga meestal gelijk uit mijn werk naar de sportschool, ik eet dan van tevoren een boterham. Tijdens of gelijk na het sporten neem ik een appel en zodra ik dan thuis ben ga ik koken, dat is meestal tegen half 8.

En eet je dan echt nog een normale maaltijd? Ik vind half 8 zo laat voor avondeten..
Ik eet dan gewoon normaal, maar ik vind het zelf ook niet zo laat, het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk (en hoe laat je naar bed wilt gaan).
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 23:05

Ik moet zeggen dat ik altijd wel warm eet voor het sporten. Op maandag kom ik om half 6 thuis, neem dan een normale warme maaltijd, en om half 7 zit ik op de spinningfiets.
Ik heb nooit last van mijn eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 0:56

Suus schreef:
Jaya schreef:

Ik eet dan gewoon normaal, maar ik vind het zelf ook niet zo laat, het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk (en hoe laat je naar bed wilt gaan).

Ja ik ben het dus helemaal niet gewend om laat te eten en als ik moet werken de volgende dag ga ik ook redelijk op tijd naar bed.

Gast
Gast

Bericht  boekenwurm83 di 8 nov 2011 - 1:21

ik ga altijd gelijk na mn werk sporten, dus van half 6 tot half 7. en als ik dan kwart voor 7 thuis ben, heeft mn vriend het avondeten al lekker klaar dus dan is het gelukkig nog niet al te laat.
voor het sporten eten vind ik helemaal niks waard.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Caro di 8 nov 2011 - 1:27

Ik ga ook direct na het werk. Ik sport meestal dan van kwart over vijf tot half zeven. Dan nog even het stoombad in en dan ben ik rond 7 uur thuis. Mijn man heeft dan al gekookt en dan eten we. Maar voor ons is dat ook normale tijd om te eten..

Je moet mij echt niet eerst naar huis laten gaan, want dan kom ik echt niet meer in die sportschool die avond hoor!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Juul di 8 nov 2011 - 4:22

Ik eet meestal een cracker voor ik richting zumba ga. ik ben dan om 19.15 thuis en dan eet ik meestal de warme maaltijd of een salade.
Merk met zumba dat ik wel iets moet eten van te voren, maar niet te zwaar. Ik vind het ook niet te laat, maar dat is zoals al eerder gezegd inderdaad net wat je gewend bent.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  sanne-84 di 8 nov 2011 - 4:29

wanneer ik ga is wisselend, maar als ik 'savonds ga is het voor een groepsles. ik eet dan rond half 6/6 uur, en de les begint om half 7. vaak eet ik dan wel iets ligt; soepje, rijst of geen koolhydraten. na het sporten pak ik dan wat fruit of yoghurt (wat ik anders 'savonds ook pak)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Bliss di 8 nov 2011 - 6:20

Ik eet ook het liefst pas nadat ik ben wezen sporten. Ik vind 19:30 echt niet laat trouwens, ik eet wel vaker pas tegen achten. Het ligt eraan hoe laat ik ga sporten; soms verdeel ik mn eten wel eens in tweeën en eet ik de helft ervoor en de helft erna. Vanavond ga ik ook nog sporten, maar pas over anderhalf uur ofzo. Ik eet daarom nu een salade (en evt. nog een cracker erbij), zodat het niet te zwaar op de maag ligt. Daarna ga ik niet meer eten (hooguit nog een appel), ben pas tegen tienen thuis denk ik.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Esperanza di 8 nov 2011 - 7:03

Ik vind half 8 eten ook niet laat, maar in jouw geval zou ik dan van tevoren een lichte maaltijd eten. Bijvoorbeeld een salade en als je dan thuis komt nog een boterham of zo.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud