Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigen kamer vs gezelligheid

5 plaatsers

Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 4:46

Toen ik zwanger was hebben we erover gedacht om J.anneman bij C.iske op de kamer te laten slapen maar omdat we de ruimte hebben, vond ik het belangrijk dat hij een eigen plekje had.
Nu hij er is en hij steeds meer op zijn omgeving reageert, blijkt dat ze die twee helemaal blind zijn van elkaar en denk ik dat ze het helemaal gezellig gaan vinden om een kamer te delen (C.iske dan vooral..)

Hij slaapt nu nog bij ons op de slaapkamer in zijn wieg maar moet binnenkort over naar zijn ledikant.
Wat zouden jullie doen? Toch zijn eigen kamertje? Of samen slapen en dan eventueel van de babykamer een speelkamer maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 4:54

Zoiezo vragen of C.iske het leuk zou vinden smile Als hij het leuk zou vinden zou ik eerst een paar nachtjes het ledikantje van J.anneman bij C.iske te zetten om te kijken hoe het gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 5:01

Als je de plek hebt, zou ik ze persoonlijk allebei een eigen kamer geven.
Om meerdere redenen ;
- Als er een iemand slecht slaapt, maakt hij de ander niet zo snel wakker.
- Overdag kunnen ze ook lekker samen spelen, de gezelligheid wordt er niet minder op.
- Als ze allebei ouder worden en dus andere slaapritmes krijgen of het niet meer zo gezellig vinden, moet je de kamers weer opsplitsen.

Deze redenen zijn puur persoonlijk hoor, maar iedereen heeft af en toe behoefte aan zijn/haar eigen plekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 8:59

Ik zou ze apart laten slapen: wanneer er eentje ziek is of om een andere reden tijdelijk slechter slaapt, heeft de ander daar geen last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Susan za 5 nov 2011 - 9:02

Wij hadden bijna een huis gekocht met een zolder met twee kleine slaapkamertjes en een grote speelkamer, en dan gewoon een veilige trap, dus niet zo'n enge zoldertrap die je wel eens ziet. Die zolder leek me zo geweldig voor twee kinderen om samen te delen, ieder een eigen plek om te slapen en je terug te trekken en een kamer om samen te spelen. Het is toen niet doorgegaan en bij nader inzien vond ik de buurt ook niet zo heel leuk, maar die zolder was echt te gek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:10

Susan schreef:Wij hadden bijna een huis gekocht met een zolder met twee kleine slaapkamertjes en een grote speelkamer, en dan gewoon een veilige trap, dus niet zo'n enge zoldertrap die je wel eens ziet. Die zolder leek me zo geweldig voor twee kinderen om samen te delen, ieder een eigen plek om te slapen en je terug te trekken en een kamer om samen te spelen. Het is toen niet doorgegaan en bij nader inzien vond ik de buurt ook niet zo heel leuk, maar die zolder was echt te gek.

Maar dan sliepen ze alsnog niet bij elkaar op de slaapkamer toch?
Allebei een eigen kamertje en dan nog een speelkamer?
Klinkt wel heel tof!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:12

Mijn kindjes zijn van dezelfde leeftijd als jou kindjes en zij slapen ook bij elkaar op een kamer en het gaat uitstekend. Ze worden nooit wakker van elkaar en gaan samen naar bed. Het is ook gewoon heel gezellig nu onze jongste wat meer gaat spelen en interesse krijgt voor het voorlezen van verhaaltjes.

Ik zou nu nog niet anders willen maar als ze wat ouder zijn, heeft het wel mijn voorkeur om ze een eigen kamer te geven.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Susan za 5 nov 2011 - 9:19

Parels schreef:
Susan schreef:Wij hadden bijna een huis gekocht met een zolder met twee kleine slaapkamertjes en een grote speelkamer, en dan gewoon een veilige trap, dus niet zo'n enge zoldertrap die je wel eens ziet. Die zolder leek me zo geweldig voor twee kinderen om samen te delen, ieder een eigen plek om te slapen en je terug te trekken en een kamer om samen te spelen. Het is toen niet doorgegaan en bij nader inzien vond ik de buurt ook niet zo heel leuk, maar die zolder was echt te gek.

Maar dan sliepen ze alsnog niet bij elkaar op de slaapkamer toch?
Allebei een eigen kamertje en dan nog een speelkamer?
Klinkt wel heel tof!

Klopt, daarom vond ik het ook zo perfect. Wel de privacy en de rust van een eigen slaapkamer, maar ook de gezelligheid van een gezamenlijke speelkamer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:29

Ja precies!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:34

Vooralsnog hebben ze ook ieder een eigen kamer hoor al slaapt J.anneman dan nog bij ons. Maar ik denk dat ze het allebei heel leuk zouden vinden om een kamer te delen. Ze zijn zo blij om elkaar te zien s'ochtends.
Maar misschien kan ik inderdaad betet wachten tot ze er om vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Lavendel za 5 nov 2011 - 9:42

Ik heb altijd een kamer gedeeld met mijn tweelingzus en ik heb het altijd erg fijn gevonden.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Flemy za 5 nov 2011 - 10:38

Mijn eerste gevoel zegt; als ze zo gek zijn op elkaar, zou ik ze bij elkaar op de kamer laten slapen. Ik krijg daar echt een heel goed, knus gevoel van smile En als het niet (meer) goed gaat, kunnen ze altijd nog splitsen.

Aan de andere kant hecht ik persoonlijk erg aan privacy en dus aan iedereen zijn/haar eigen kamer zodat ze zich altijd alleen kunnen terugtrekken wanneer daar behoefte aan is. Maar ik denk niet dat dat op deze leeftijd nou zo nodig is, dus wat dat betreft..

Misschien dus bij elkaar op de kamer tot ze het zelf zat zijn? Very Happy

Het is dat Fleur soms wakker wordt 's nachts en dan moeilijk zelf weer in slaap komt, anders hadden ze hier denk ik ook wel bij elkaar op de kamer kunnen liggen. Zo gek op elkaar ook!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 11:10

Flemy schreef:Mijn eerste gevoel zegt; als ze zo gek zijn op elkaar, zou ik ze bij elkaar op de kamer laten slapen. Ik krijg daar echt een heel goed, knus gevoel van smile En als het niet (meer) goed gaat, kunnen ze altijd nog splitsen.

Aan de andere kant hecht ik persoonlijk erg aan privacy en dus aan iedereen zijn/haar eigen kamer zodat ze zich altijd alleen kunnen terugtrekken wanneer daar behoefte aan is. Maar ik denk niet dat dat op deze leeftijd nou zo nodig is, dus wat dat betreft..

Misschien dus bij elkaar op de kamer tot ze het zelf zat zijn? Very Happy

Het is dat Fleur soms wakker wordt 's nachts en dan moeilijk zelf weer in slaap komt, anders hadden ze hier denk ik ook wel bij elkaar op de kamer kunnen liggen. Zo gek op elkaar ook!

Dat zegt mijn gevoel dus ook. J.annemans kamer is er sowieso dus terugdraaien kan altijd nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Dennenappel za 5 nov 2011 - 20:27

Jouw kinderen zijn nog er nog te klein voor, maar wellicht voor in de toekomst.

Vroeger sliep ik met mijn zus op een kamer en mijn broertje alleen (en de rest gezamenlijk of alleen). Mijn broertje had echter een stapelbed in zijn kamer staan, hierdoor kon ik soms voor een paar weekjes bij hem slapen tot ik weer naar de andere kamer wilde. Zo hadden wij de vrijheid om te kiezen (alleen niet voor een eigen kamer).
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  maiadebij za 5 nov 2011 - 20:38

Ik heb ook een lange tijd met mijn broertje op een kamer geslapen. Wij schele alleen wel 5 jaar. Ik vond het altijd wel erg gezellig.

Ik denk dat ik het in jullie situatie gewoon zou proberen, de extra kamer is er dus je kunt het altijd terug draaien. N wordt trouwens snel wakker, maar gek genoeg nooit van J haar gehuil. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat ze elkaar wakker houden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen kamer vs gezelligheid Empty Re: Eigen kamer vs gezelligheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum