Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen zijn net...

+13
TGR
Sushi
Esperanza
Raindrop
Salander
Lady Starstruck
Curious
Susan
TukTuk
CCC
loura
Toet
Lavendel
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mensen zijn net... - Pagina 2 Empty Re: Mensen zijn net...

Bericht  TGR za 5 nov 2011 - 1:07

Nee joh, mensen worden gewoon gemanipuleert en beinvloed door mensen die net een druppeltje meer intelligentie of die toevallig in de reclamewereld werken. Je denkt op het moment dat je "GRATIS" ziet dat je 120 van die mokken wilt, maar dat is gewoon beinvloeding. Ik word nooit wakker met het gevoel " ja, ik wil mijn mooie servies aanvullen met mokken van Chocomel", jij wel?

Die grote bakken bij de kassa van de AH heten "Impulsbakken", mag je raden waarom. Over alles in een supermarkt is zo goed nagedacht. Wist je dat AH eigenlijk een vastgoedketen is dat ruimte verhuurt om producten te verkopen?

Heerlijk vind ik dit om over na te denken, want er is zo weinig voor nodig om mensen stomme dingen te laten doen/willen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lady Starstruck za 5 nov 2011 - 1:10

TGR schreef:Nee joh, mensen worden gewoon gemanipuleert en beinvloed door mensen die net een druppeltje meer intelligentie of die toevallig in de reclamewereld werken. Je denkt op het moment dat je "GRATIS" ziet dat je 120 van die mokken wilt, maar dat is gewoon beinvloeding. Ik word nooit wakker met het gevoel " ja, ik wil mijn mooie servies aanvullen met mokken van Chocomel", jij wel?

Die grote bakken bij de kassa van de AH heten "Impulsbakken", mag je raden waarom. Over alles in een supermarkt is zo goed nagedacht. Wist je dat AH eigenlijk een vastgoedketen is dat ruimte verhuurt om producten te verkopen?

Heerlijk vind ik dit om over na te denken, want er is zo weinig voor nodig om mensen stomme dingen te laten doen/willen.

Er schijnen inderdaad hele theorieën en dingen vooraf te gaan om mensen de A-merken het eerste te laten kopen in supermarkten etc. De A-merken staan bijvoorbeeld altijd op ooghoogte. Ik buk altijd lekker want ik wil de C-merken :P
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  TGR za 5 nov 2011 - 1:11

Lady Starstruck schreef:
TGR schreef:Nee joh, mensen worden gewoon gemanipuleert en beinvloed door mensen die net een druppeltje meer intelligentie of die toevallig in de reclamewereld werken. Je denkt op het moment dat je "GRATIS" ziet dat je 120 van die mokken wilt, maar dat is gewoon beinvloeding. Ik word nooit wakker met het gevoel " ja, ik wil mijn mooie servies aanvullen met mokken van Chocomel", jij wel?

Er schijnen inderdaad hele theorieën en dingen vooraf te gaan om mensen de A-merken het eerste te laten kopen in supermarkten etc. De A-merken staan bijvoorbeeld altijd op ooghoogte. Ik buk altijd lekker want ik wil de C-merken :P

Dat schijnt niet, dat is gewoon zo smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Caroow za 5 nov 2011 - 3:03

Een tijdje terug kreeg je een gratis shopper bij de C1000 als je een emailadres gaf. Terwijl ik met die jongen stond te praten werden er gewoon van die tassen achter zijn rug gestolen. Gierige honden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 3:13

Ik heb een hekel aan de 'gratis' vragers. Ik weet nog toen ik camera's verkocht, er een knaap was die een uur heeft lopen zeuren om een gratis tas. Die tassen kostte 60 euro dus nee - en sowieso het principe al. Waarom zou ik hem een gratis tas geven? confused Andere mensen moeten daar ook voor betalen. Die kopen ook camera's van 1000 euro en krijgen ook geen gratis tas. Je krijgt toch ook geen mes bij je pakje boter?

Uiteindelijk is ie er vandoor gegaan en twee weken later stond ie weer voor mijn neus met de boodschap dat ik hem een gratis tas had beloofd bij zijn camera.
Ik heb hem toen verwezen dat zijn gratis tas bij de kassa krijgt; mooie plastic tas met het logo van de winkel er op! Veel plezier er mee! clown

Had hem graag in elkaar geslagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 3:16

Helemaal eens hoor.
Ik vind het alleen zo vreemd dat sommige mensen zich niet laten verleiden en dat andere mensen overal intuinen. Waar komt dat verschil in denkwijze door?

Het is toch ontzettend frappant dat een bepaald deel van de bevolking zich zo te buiten gaat zodra er iets gratis te verkrijgen is. Waarom zou je er 12 pakken, als er duidelijk '6' staat? Je ziet toch dat er op dat moment meer mensen in de winkel lopen die ook het recht hebben om mokken te pakken? Ik begrijp die gedachten gang niet. Hebberigheid is het juiste woord, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 5 nov 2011 - 3:31

Zero schreef:Ik heb een hekel aan de 'gratis' vragers. Ik weet nog toen ik camera's verkocht, er een knaap was die een uur heeft lopen zeuren om een gratis tas. Die tassen kostte 60 euro dus nee - en sowieso het principe al. Waarom zou ik hem een gratis tas geven? confused Andere mensen moeten daar ook voor betalen. Die kopen ook camera's van 1000 euro en krijgen ook geen gratis tas. Je krijgt toch ook geen mes bij je pakje boter?

Uiteindelijk is ie er vandoor gegaan en twee weken later stond ie weer voor mijn neus met de boodschap dat ik hem een gratis tas had beloofd bij zijn camera.
Ik heb hem toen verwezen dat zijn gratis tas bij de kassa krijgt; mooie plastic tas met het logo van de winkel er op! Veel plezier er mee! clown

Had hem graag in elkaar geslagen.

Hahahaha!

Ik sluit me helemaal bij de rest aan. Wat een hebberds zijn mensen soms. En die Hema-taarten, daar snap ik al helemaal niks van. Waarom in godsnaam 100 taarten bestellen? Om lekker te zieken? Zoek een hobby.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  silly-one za 5 nov 2011 - 4:54

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de 50 cent bak bij de AH heerlijk vind. Daarin zitten een hoop producten die uit het assortiment gaan die dan voor 50 cent worden verkocht. Heel erg want anders zijn het niet echt dingen die ik snel zal kopen, maar dan wel wil proberen ( en als het bevalt in een ander filiaal nog een keer halen).

Ik de stad die ik wel vaak kinderen lopen richting de uitdeel karretje. Ik kijk tegenwoordig wat ze uitdelen en als ik het boeiend vind dat loop ik er ook heen
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 5:15

Nou ik vind er ook niks mis mee als iemand iets gratis aanneemt of er geinteresseerd in is; 't ligt aan de houding. Als iemand hebberig is of er zo maar vanuit gaat dat dingen gratis zijn of op de eerste rang willen zitten voor een stuiver, dan vind ik 't gewoon ronduit walgelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 8:49

Bazinga schreef:Nou ik vind er ook niks mis mee als iemand iets gratis aanneemt of er geinteresseerd in is; 't ligt aan de houding. Als iemand hebberig is of er zo maar vanuit gaat dat dingen gratis zijn of op de eerste rang willen zitten voor een stuiver, dan vind ik 't gewoon ronduit walgelijk.

Eens.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 5 nov 2011 - 9:40

Ik zou op zich best wel wat van die mokken van Chocomel willen, wij hebben toch een kast met allemaal verschillende mokken en we hebben er structureel te weinig, dus kom maar op met die dingen. Ik zou me alleen niet op zo'n bak storten. Misschien zou ik er wel een paar pakken als er verder niemand staat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:03

Susan: die mokken zijn ook echt hartstikke leuk!! Daarom heb ik er 4 gepakt. Als ik kinderen had, zou ik er misschien 6 gepakt hebben. Maar absoluut niet meer, zoals die gier die voor me stond.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:28

Mijn schoonmoeder is er zo een!
Hartstikke lief mens, maar ze heeft pasgeleden voor de hele familie Chocomel-glazen meegenomen, zeker 16 heeft ze er meegenomen haha

Gast
Gast

Bericht  Susan za 5 nov 2011 - 10:30

Ik vind het altijd al gênant als ze iets gratis staan uit te delen en ik moet er nog een keer langs lopen. Alsof ik het er dan om doe of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:59

Ik kan me soms ook zo verbazen over all inclusive vakanties of van die restaurants dat je onbeperkt mag eten voor een bepaald bedrag. Gaat vaak zo dat sommige mensen echt met een bord naar het buffet gaan, helemaal volscheppen en dan uiteindelijk een klein beetje ervan eten en de rest weggooien. Dan weer met een bord, helemaal vol en weer een beetje ervan eten. Doe dan niet zo hebberig en pak gewoon kleine porties of loop wat vaker ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Kabouter za 5 nov 2011 - 11:02

Susan schreef:Ik vind het altijd al gênant als ze iets gratis staan uit te delen en ik moet er nog een keer langs lopen. Alsof ik het er dan om doe of zo.

+1
Ik zal ook echt niet vooraan gaan staan als ze ergens wat uit staan te delen. Ze moeten het, bij wijze van spreken, in mijn handen duwen voordat ik het meeneem. Ik voel me daar altijd zo ongemakkelijk bij.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: