Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik trek het niet meer

+21
Monnie
frolic
LindaK
Linda
miss piggy
Poisongirl
Jezzie
Koffieleut
PiP
Pussycat
Tania
Earane
Happy
PapillonRose
Mizzie
ekiaam87
Pandora
PluDan
CCC
Supertalentje
Lejow
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Earane wo 2 nov 2011 - 7:53

Wat naar om te lezen dat je er zo doorheen zit, Lejow. Je maakt een boel heftige dingen mee nu en dat in combinatie met je zwangerschap en vooral de misselijkheid maakt dat het wel erg lastig is om zo verder te gaan. Het is goed dat je met de directie gaat praten en je aan jezelf en de baby gaat denken. Er zal vast wel begrip zijn voor je situatie, al begrijp ik wel dat je er erg tegenop ziet. Sterkte! hug
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Tania wo 2 nov 2011 - 7:54

Parels schreef:Ik denk dat je het niet alleen naar jezelf, je ongeboren kind maar zeker ook je kleuters verplicht bent het wat rustiger aan te doen. Overleg het met de directrice en de verloskundige en zij weten vast wel wat verder te doen.

Weet wel dat als je bij de huisarts aankaart dat je in een burnout zit zeg maar, en dus helemaal niet meer kan werken, en dit officieel wordt vastgelegd en je dus mede ziek wordt gemeld door een burnout (wat ik overigens heel goed snap dat je die krijgt door al het gedoe) dit wel invloed kan hebben op de rest van loopbaan/carierre/als je een huis wilt kopen etc. Heb het ook gehad hoor en het is niet onvermijdelijk, absoluut niet, maar denk er wel aan.

En voor nu ; slaap lekker en succes morgen!

Als je ergens solliciteert hebben ze toch geen inzicht in je medische gegevens? Hoe heeft dat invloed op de rest van je carriere?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 8:24

Nee dat is zo, maar als ze zien dat je gedurende een jaar bijv. (nu is ze dan ook zwanger he, dus dan 'valt' het waarschijnlijk helemaal niet op) een gat in je cv hebt, dan gaan ze toch gissen, en dan komt het vaak wel naar voren. Wat natuurlijk totaal je eigen keus is, maar ik persoonlijk kon mijn mond niet houden. Hetgeen wat wel moeilijkheden kan opleveren is met je levensverzekering, dat de premie dan erg omhoog gaat, dat bedoelde ik dan eigenlijk.

Overigens, ik zeg niet dat ze een burnout heeft hoor, en ook niet dat het raar zou zijn, maar wij zijn daar toen tegenaan gelopen. Puur eigen ervaring dus, maar idd als je ergens solliciteert dan hebben ze (veelal) geen inzicht op je medische gegevens. Sorry!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Pussycat wo 2 nov 2011 - 9:06

Phoe heftig allemaal hoor lejow. Het zou inderdaad verstandig zijn om het wat rustiger aan te doen. Zodat je alles even op een rijtje kan zetten etc...
Dit heb ik niet gedaan tijdens mijn zwangerschap met alle gevolgen van dien. Niet voor mijn dochter gelukkig, maar wel voor mij zelf. De volgende keer zou ik het ook wat rustiger aan doen mocht ik weer heftige dingen mee maken tijdens mijn zwangerschap. Maar op dat moment merkte ik het nog geen eens en ging maar door en door...
Maar als jij het wel voelt, zou ik zeker er wat mee doen.
Goed dat je al gaat praten met de directie succes!

Offtopic: Ik las ergens tussendoor dat je een meisje krijgt! Leuk zeg! I love you

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  PiP wo 2 nov 2011 - 9:20

Parels schreef:Nee dat is zo, maar als ze zien dat je gedurende een jaar bijv. (nu is ze dan ook zwanger he, dus dan 'valt' het waarschijnlijk helemaal niet op) een gat in je cv hebt, dan gaan ze toch gissen, en dan komt het vaak wel naar voren. Wat natuurlijk totaal je eigen keus is, maar ik persoonlijk kon mijn mond niet houden. Hetgeen wat wel moeilijkheden kan opleveren is met je levensverzekering, dat de premie dan erg omhoog gaat, dat bedoelde ik dan eigenlijk.

Overigens, ik zeg niet dat ze een burnout heeft hoor, en ook niet dat het raar zou zijn, maar wij zijn daar toen tegenaan gelopen. Puur eigen ervaring dus, maar idd als je ergens solliciteert dan hebben ze (veelal) geen inzicht op je medische gegevens. Sorry!

Misschien zie ik het verkeerd, maar vind dit wel wat overdreven.
Dus als je met zwangerschaps verlof bent heb je ook al een gat in je cv? En iemand die door bekkenklachten met 20 weken thuis zit ook. Ik kan dat geen gat in je cv noemen en zou er niet eens over nadenken om dat op een cv te zetten, je bent toch gewoon in dienst?
En een burnout vind ik ook wel wat ver gaan(dat geef je zelf ook wel een beetje aan), icm met de zwangerschap wordt het haar gewoon teveel. Dit heeft echt geen invloed op het zoeken bij een nieuwe baan (tenminste ik kan het mij niet voorstellen).
Ik hoop niet dat het aanvallend overkomt, want dat is niet de bedoeling, maar ik kan me er gewoon niet in vinden smile

Lejow: Ik heb toen ik erg moe was en het niet meer trok (en ik zat nog niet eens in jouw situatie) dit aangekaart bij de Vk, zei gaf aan dat het verstandig was dat ik minder zou gaan werken. Ik ben toen 2 uur per dag minder gaan werken en ging dan thuis slapen. Dit was voor mij voldoende. Maar in jouw situatie zou ik 50% gaan werken en dan kijken of je wanneer je tot rust bent gekomen misschien 75% kan gaan werken.
Mijn bazin had mijn liever tot 34 weken 75 % dan met 25/30 weken 0%.
Nu snap ik dat dit met jouw baan minder makkelijk kan, maar als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet.

Doordat ik bevestiging kreeg van de vk voelde ik me steviger in mijn schoenen staan om het aan te kaarten bij mijn bazin.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:48

PiP schreef:
Parels schreef:Nee dat is zo, maar als ze zien dat je gedurende een jaar bijv. (nu is ze dan ook zwanger he, dus dan 'valt' het waarschijnlijk helemaal niet op) een gat in je cv hebt, dan gaan ze toch gissen, en dan komt het vaak wel naar voren. Wat natuurlijk totaal je eigen keus is, maar ik persoonlijk kon mijn mond niet houden. Hetgeen wat wel moeilijkheden kan opleveren is met je levensverzekering, dat de premie dan erg omhoog gaat, dat bedoelde ik dan eigenlijk.

Overigens, ik zeg niet dat ze een burnout heeft hoor, en ook niet dat het raar zou zijn, maar wij zijn daar toen tegenaan gelopen. Puur eigen ervaring dus, maar idd als je ergens solliciteert dan hebben ze (veelal) geen inzicht op je medische gegevens. Sorry!

Misschien zie ik het verkeerd, maar vind dit wel wat overdreven.
Dus als je met zwangerschaps verlof bent heb je ook al een gat in je cv? En iemand die door bekkenklachten met 20 weken thuis zit ook. Ik kan dat geen gat in je cv noemen en zou er niet eens over nadenken om dat op een cv te zetten, je bent toch gewoon in dienst?
En een burnout vind ik ook wel wat ver gaan(dat geef je zelf ook wel een beetje aan), icm met de zwangerschap wordt het haar gewoon teveel. Dit heeft echt geen invloed op het zoeken bij een nieuwe baan (tenminste ik kan het mij niet voorstellen).
Ik hoop niet dat het aanvallend overkomt, want dat is niet de bedoeling, maar ik kan me er gewoon niet in vinden smile

Lejow: Ik heb toen ik erg moe was en het niet meer trok (en ik zat nog niet eens in jouw situatie) dit aangekaart bij de Vk, zei gaf aan dat het verstandig was dat ik minder zou gaan werken. Ik ben toen 2 uur per dag minder gaan werken en ging dan thuis slapen. Dit was voor mij voldoende. Maar in jouw situatie zou ik 50% gaan werken en dan kijken of je wanneer je tot rust bent gekomen misschien 75% kan gaan werken.
Mijn bazin had mijn liever tot 34 weken 75 % dan met 25/30 weken 0%.
Nu snap ik dat dit met jouw baan minder makkelijk kan, maar als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet.

Doordat ik bevestiging kreeg van de vk voelde ik me steviger in mijn schoenen staan om het aan te kaarten bij mijn bazin.

Ik ben er ook niet om een diagnose te geven en dat doe ik ook niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat door haar conditie en de omstandigheden ze wel die diagnose kan krijgen als ze ermee naar een huisarts zou gaan. En een gat in je cv is het tijdens je zwangerschapsverlof natuurlijk absoluut niet, maar als je écht in een burnout zou zitten (dus buiten je verlof om) en daardoor een jaar bijv. thuis zou zitten (wat Lejow niet gaat doen, dit heeft nu niks meer met haar situatie te maken) dan kan je bij het zoeken naar een evt nieuwe baan dus een gat in je cv kunnen krijgen. Maar dit staat helemaal los van haar omstandigheden en nogmaals het is puur eigen ervaring en geen diagnose.

Vooralsnog geeft de huisarts vrij snel het naampje burnout zeg maar aan iets, terwijl het vaak gewoon een kwestie van oververmoeid is die met minder werken en/of eventjes rust opgelost kan worden. Maar nu houd ik hier over op, want dit gaat helemaal niet meer over Lejow en haar situatie. Vat het trouwens ook niet vijandelijk op ofzo hoor, maar dit was puur even een brainwave van mij en een tip geput uit eigen ervaring zeg maar. Het enige waarvan ik echt weet dat het je tegen kan komen te staan is bij je levensverzekering/het uitgeven van een hypotheek als het officieel gediagnosticeerd wordt.

Dus nu weer terug ontopic!

Wat ik nog wel even wilde zeggen Lejow, is dat je je niet schuldig moet voelen en dat het niet erg is dat je je zo voelt. Het is zelfs heel begrijpelijk, en ik denk dat als jij het aangeeft aan de directrice dat je zo ook niet de juf kan zijn die je was of wil zijn, dat ze met geen mogelijkheid niet met je mee kan gaan. Ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is, denk dat er in jouw vakgebied net zo 'moeilijk' mee om kan worden gegaan als je ziek bent omdat het dan een hele verandering voor de kindjes is en je je kindjes niet alleen wilt laten, en er moeilijk inval te vinden/regelen is. Maar laat je daar niet door tegenhouden. Je slaat jezelf voor je kop als je straks klachten overhoudt van je zwangerschap of als je babytje zich bijv. niet goed ontwikkeld door alle stress.

Voor de rest ben ik het met Pip eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Lejow wo 2 nov 2011 - 18:51

Pfff en het is weer ochtend en het liedje begint weer op nieuw.
Ik sliep al om 20.45, maar weer slecht geslapen, veel wakker, veel draaien en woelen. Heb het gesprek in mijn hoofd al 100 keer gehouden..

Bedankt voor alle tips. Parels, de levensverzekering hebben we al binnen sinds vorig jaar, dus dat scheelt :P

Maar wat jullie zeggen is wel waar, het gaat hier niet alleen om mezelf en het kindje. Maar ook om mijn kleutertjes, die gewoon goed onderwijs verdienen. Dat kan ik ze nu absoluut niet voor de volle 100 % geven.

Bah, ik vind het doodeng allemaal...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 18:57

Gelukkig maar, scheelt weer een zorg!

Succes vandaag, je kan niet meer doen dan je best, en als het niet gaat gaat het niet, dat zal de directrice ook wel zien. En als jij zelf ervoor uitkomt, dan zal je eerder respect verdienen dan verliezen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Lejow wo 2 nov 2011 - 19:01

Parels schreef:Gelukkig maar, scheelt weer een zorg!

Succes vandaag, je kan niet meer doen dan je best, en als het niet gaat gaat het niet, dat zal de directrice ook wel zien. En als jij zelf ervoor uitkomt, dan zal je eerder respect verdienen dan verliezen.


Dank je parels, dit doet me goed!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 19:07

Gelukkig! Toi toi toi, don't break a leg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Koffieleut wo 2 nov 2011 - 19:51

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik vind dit heel vervelend voor je! Hopelijk wil de directie je helpen waar ze kunnen. Succes vandaag! hug
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Jezzie wo 2 nov 2011 - 20:13

Wat vervelend allemaal Lejow. Maar ik denk dat ze het op school allemaal best wel zullen begrijpen.
Mijn moeder werkt in het onderwijs en toen haar collega bij de kleuters zwanger was en het niet meer trok, is mijn moeder ook meer gaan werken, zodat haar zwangere collega wat meer rust had. Ik denk dat er vast wel een oplossing voor je is.
Is er al bekend wie jou zwangerschapsverlof gaat doen? Misschien wil die gene nu alvast 2 of 3 dagen voor je werken, zodat jullie het samen doen. Helemaal in rond deze tijd is het druk op de basisschool net sint en kerst en dan zijn de kinderen vaak ook drukker, waardoor het voor jou alleen maar zwaarder wordt!
Succes vandaag met het gesprek! hug
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Poisongirl wo 2 nov 2011 - 20:16

Erg vervelend Lejow! Sterkte ermee en succes vandaag met je gesprek. Jijzelf en je baby zijn op dit moment het meest belangrijk, net als de kleuters die les van je krijgen natuurlijk! hug
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Pandora wo 2 nov 2011 - 22:58

Ik heb niet alles teruggelezen maar ben even benieuwd hoe het nu met je gaat en of je al "stappen" hebt genomen. Ik zou dit wel bij je verloskundige aankaarten hoor, zijn kan volgens mij ook een "verklaring" o.i.d. geven dat je moet stoppen/minderen met werken.
Nogmaals, denk aan jezelf en je kindje.... dat is nu gewoon even het belangrijkste. Laat de rest maar zeuren en denken, jij weet dat je je niet aanstelt! hug
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  miss piggy wo 2 nov 2011 - 23:15

sterkte lejow hug
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Linda wo 2 nov 2011 - 23:34

Veel sterkte! Hoogstwaarschijnlijk zullen ze wel met je mee denken.

Mijn vader is in mijn zwangerschap ziek geworden. Van de één op de andere dag is hij knal psychotisch geworden, dat was echt heel heftig. Ik werkte zelf ook in de psychiatrie en dat kwam allemaal erg dichtbij. Ook vond ik een cliënt in z'n huis die al een aantal dagen overleden was, dat heeft er flink ingehakt. Als klap op de vuurpijl ben ik zelf ook nog eens depressief geworden Ik ben eerst halve dagen gaan werken, daarna ben ik volledig thuis komen te zitten, ik weet niet eens meer wanneer, volgens mij met 27 weken ofzo. Werk, bedrijfsarts en UWV hadden door allemaal begrip voor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Lejow do 3 nov 2011 - 0:28

Zo, weer pauze gelukkig!

Heb t met directie besproken, en dat lucht me wel op. Heb nu voor morgen een afspraak bij de ha gemaakt. Op hun advies. Maar eens kijken hoe hij er over denkt! En dan ook mijn vk maar bellen.

Dat ik t nu toe gegeven heb ( zowel aan mezelf als aan de directie ) lucht me wel op!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:30

Goed gedaan Lejow! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  LindaK do 3 nov 2011 - 0:34

Goed van je!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  frolic do 3 nov 2011 - 1:02

Mijn dringende advies is STOP ..
Luister naar je eigen gevoel naar je eigen lijf . Je hoeft niet alles te kunnen , niet alles te dragen en niet alles te doen.

Ik heb het wel gedaan , moest koste wat het kost doordenderen , gáán .. met als gevolg dat ik nu ondergewicht heb wat ik er maar niet meer aan krijg , een continue veel te hoge onregelmatige hartslag , boulimia gebit ( breken spontaan af door het onophoudelijke overgeven )

Echt meid STOP.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  PluDan do 3 nov 2011 - 2:53

Goed van je Lejow. Ben benieuwd wat de ha ervan zegt.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Jezzie do 3 nov 2011 - 2:59

Goed van je!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Monnie do 3 nov 2011 - 3:07

Wat vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt. Goed dat je de eerste stap hebt gezet. Je bent echt niet de eerste die het allemaal wat minder trekt in de zwangerschap, voel je er dus niet rot door. Belangrijk is nu om voor jezelf kiezen! Succes morgen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Ugly Betty do 3 nov 2011 - 3:56

Goed dat je het gezegd hebt! Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Maar de moeilijkste en belangrijkste eerste stap heb je al gezet smile
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Lejow do 3 nov 2011 - 4:23

Werd vanmiddag naar huis gestuurd, hoefde niet bij de team vergadering te zijn.
Moet alleen de belangrijke dingen doen (al kosten die me eigenlijk al teveel moeite) en 's middags op tijd naar huis.
En ik krijg ietsje meer hulp van de Onderwijs assistent, dus de eerste concrete stappen zijn in ieder geval gezet!

Ik ben ook zo benieuwd naar de huisarts, pfff ook daar zie ik wel weer tegen op..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik trek het niet meer - Pagina 2 Empty Re: Ik trek het niet meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum