Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik kan er even niet meer tegen...

+10
Annemie
JD
meisjesmama
mirrie
Julia
Darius
Mamsie
xxjojootjexx
mama van Mila
loesje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik kan er even niet meer tegen... Empty Ik kan er even niet meer tegen...

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:22

Al sinds haar geboorte zijn we aan het tobben met I.sabelle.
Ze bleek een ernstige koemelkallergie en reflux te hebben en heeft speciale voeding en medicijnen tegen de reflux. Maar nog steeds gaat het eigenlijk op en af met haar.

De laatste week is het weer drama: slecht drinken, slecht slapen, heel veel huilen...
We zijn al bij een osteopaat, logopedist, fysiotherapeut en de kinderarts met haar geweest, maar het lijkt allemaal niet echt te helpen
Ik wil gewoon dat het goed met haar gaat, maar steeds als ik denk dat het eindelijk goed gaat, krijgt ze weer zo'n dip als nu. En waar dat dan aan ligt? Geen idee!!
Ik ben nu echt weer dag en nacht met haar in de weer en ik ben dat zo zat! Ik kom niet eens meer aan mezelf toe. Ik zit dit te typen met een krijsend kind op de achtergrond.

Vrijdag moeten we weer naar de kinderarts. Dan zal ik dit wel weer aangeven, maar de kinderarts zegt toch dat er lichamelijk niks met haar is: ze groeit tenslotte goed en ook haar ontwikkeling gaat verder volgens het boekje. Maar toch zegt iets in mij dat het niet klopt, dat er wel wat is ofzo. Ben ik overbezorgd??

Ik word er zo onzeker en verdrietig van en vooral: doodmoe, chagrijnig en boos.
Heeft er iemand misschien nog een tip??

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan er even niet meer tegen... Empty Re: Ik kan er even niet meer tegen...

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:28

Jeetje Pritt, houdt ook niet op bij jullie he.
Kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit.
Je zou toch inderdaad zeggen dat er iets dwars moet zitten waarom ze zo doet.
Mischien kun voor vrijdag even een dagboekje van haar bijhouden hoe ze is de dag door? Zodat je die aan de kinderarts kunt laten zien.

hug

Gast
Gast

Bericht  loesje za 22 jan 2011 - 23:28

Dit is heel herkenbaar voor mij. Wij zitten te tobben met onze zoon en het enige wat bij hem helpt is een paracetamol dus misschien een idee??? al vinden wij ook dat onze zoon niet op paracetamol hoort te leven maarja je moet wat! dinsdag moeten wij met hem na de kinderarts toe.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:30

@Woezel: thanx! Dat dagboekje is een goed idee. Ga er meteen mee beginnen.

@Loesje: ik ga haar geen paracetamol geven als ik niet weet wat er aan de hand is. Heb je je zoontje al eens laten nakijken door een arts?
Edit: ik zie dat jullie met hem naar de kinderarts moeten. Sterkte dinsdag!!

Gast
Gast

Bericht  mama van Mila za 22 jan 2011 - 23:44

Van dat dagboek is idd een goed idee! Misschien haar ook eens filmen? Of overstrekt ze zich nie of andere gekke dingen? Kun je misschiend an ook aan de arts laten zien?

En anders een second opinion aanvragen?

Ik weet het anders ook niet echt, alleen ff een dikke hug

Sterkte met jullie meissie!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  xxjojootjexx za 22 jan 2011 - 23:45

@lieve pritt... hug Zoals je soms aan mijn www'tjes kan lezen gaat het hier precies zo..
Maar tips heb ik niet voor je helaas.. Wel zijn wij bij de homeopaath geweest en daar is Tristan wat van opgeknapt. Hij is wat rustiger en kan soms een keer een paar minuten gewoon stil zitten. Dat kon hij eerder niet.
Dus misschien dan nog eens een homeopaath proberen?
Mijn ervaring is trouwens net als jou, kinderarts, cb, huisarts ze wuiven het allemaal maar weg, terwijl ik, als moeder zijnde, gewoon zeker weet dat er meer met het mannetje aan de hand is. hij heeft sinds donderdag ook nog eczeem erbij over zijn hele lichaam en gezicht, volgens het cb gaat dat vanzelf over... Question

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Mamsie za 22 jan 2011 - 23:46

He shit meid wat klote he.
Ik weet het ook niet maar ik weet wel dat het zó vervelend is. Hier is het ook nog steeds op en af en ga ik maandag weer de ha bellen voor een door verwijzing. Maar wat jij ook zegt de ene dag gaat prima en de volgende dag is dramaa!

Neem echt je tijd af en toe. Ze krijgt toch de fles? Ga 's avonds ff de deur uit al is het maar een uurtje. Een huilend kind kan je gek maken he! Ik heb ook al dagen gehad hoor dat ik dacht waarom wou ik nog een kind!!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  xxjojootjexx za 22 jan 2011 - 23:48

En wat je deze week trouwens zeker echt even moet doen. Je meisje naar oppas brengen oap/oma/goede vriendin. Dan zelf eens wat gaan doen voor jezelf! Lekker winkelen, thuis een beetje rommelen of gewoon heerlijk een paar uur achter elkaar slapen!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Darius zo 23 jan 2011 - 0:21

dagboek zou ik dan wel op deze manier doen: 12-1230: slapen 1230-1300 uur spelen....ed. Misschien zou je zelfs wel per kwartier kunnen gaan werken. Het is even takkewerk maar ik denk dat een arts hier wel meer inzicht door krijgt.

Sterkte!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Julia zo 23 jan 2011 - 1:07

Onze dochter heet toevallig hetzelfde en is 2 weken ouder als jullie I.sabelle. Ook heeft ze dezelfde klachten. Koemelkallergie en (verborgen reflux). Hier is het bij ons stukken beter gegaan vanaf het moment dat ze friso allergy care krijgt. Welke voeding gebruiken jullie tegen de kma? Maar nog steeds is onze I.sabelle een heel gevoelig meisje. Snel huilen en overprikkelt, dus ik herken je gevoel helemaal.
Ik denk dat je idd, wat de anderen al zeiden, moet proberen tijd voor jezelf te pakken voordat je helemaal gek wordt en bij de ka aangeven dat het echt zo niet langer doorkan. Vaak wordt het ook beter naarmate kindjes ouder worden zeggen ze, dus ik hoop ook dat de tijd veel goeds voor dr zal doen.
Heel veel sterkte meid, dit is niet gemakkelijk.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mirrie zo 23 jan 2011 - 1:34

jeetje pritt wat balen dat het zo op en neer gaat. je hoopt iedere keer op bergopwaarts maar je knalt telkens weer in een dal. ik zou toch nog eens proberen je husband te overtuigen van die therapeut die ik aangeraden heb. wie weet kan hij haar helpen!

hele dikke knuffel voor jou!
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159

Bericht  loesje zo 23 jan 2011 - 2:14

[quote="Pritt"]@Woezel: thanx! Dat dagboekje is een goed idee. Ga er meteen mee beginnen.

@Loesje: ik ga haar geen paracetamol geven als ik niet weet wat er aan de hand is. Heb je je zoontje al eens laten nakijken door een arts?
Edit: ik zie dat jullie met hem naar de kinderarts moeten. Sterkte dinsdag!![/quote]

@pritt De klachten die jij omschrijft dat had onze zoon kunnen zijn hij heeft ook koemelk allegie en ruflex en schreeuwd de hele dag door als wij heb geen paracetamol geven ook doet poepen en scheten laten hem pijn. De huisarts die wuift het af met gewone krampjes Evil or Very Mad maar omdat we 10 keer terug zijn gegaan heeft hij ons maar doorgestuurt. Dinsdag geven we hem geen paracetamol dat krijst hij het uit bij de kinderarts eens kijken wat die gaat zeggen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:14

Ik begrijp precies hoe jij je moet voelen. Wij hebben behoorlijk wat gezondheidsproblemen gehad met de kinderen zoals je weet. Je bent het ene voorbij en het andere dient zich al weer aan. Gelukkig hadden wij daar geen enorme huilende kinderen bij, dat scheelt. Maar gek word je er zeker van en je wordt zo onzeker. Zoals je weet heb ik op het punt gestaan om hulp te vragen maar is het niet nodig geweest. Schroom niet en trek op tijd aan de bel! Dat is het enige wat ik je mee kan geven. Daarnaast moet je gewoon volhouden, er komt een betere tijd aan. Je hebt gewoon 2 verschillende kinderen. Met Rick heb je eigenlijk nooit echt problemen gehad wel? I.sabel is gewoon een heel ander kindje. Sterkte meis...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:16

Loesje, ik weet niet of jij die paracetamol moet geven van een arts. Maar besef dat dat spul heel slecht is als je het blijft geven. Ik weet niet hoe lang jullie het hem al geven en hoe vaak, maar goed is het zeker niet en ook niet de bedoeling lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 23 jan 2011 - 3:17

Heel heel herkenbaar... hier gaan we nu eindelijk kleine stapjes vooruit met R. Ik weet hoe je je voeltr zat er ook helemaal doorheen! Ik liep maar van de ene naar de andere arts,fysio en logo. Het is nu makkelijk gezegd van mij maar er komt een tijd dat het beter gaat komen!!
Heel veel sterkte en wat lieskuh ook zegt schroom je niet om ook hulp te vragen he!

Dikke knuffel
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  loesje zo 23 jan 2011 - 3:39

[quote="Lieskuh"]Loesje, ik weet niet of jij die paracetamol moet geven van een arts. Maar besef dat dat spul heel slecht is als je het blijft geven. Ik weet niet hoe lang jullie het hem al geven en hoe vaak, maar goed is het zeker niet en ook niet de bedoeling lijkt me.[/quote]

het is zeker niet de bedoeling maar wat moet ik anders de hele dag met een krijsend kind zitten die ook niet wil eten of 1 keer per dag hem een paracetamol geven en hij is rustig en eet gewoon.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 3:50

loesje schreef:
Lieskuh schreef:Loesje, ik weet niet of jij die paracetamol moet geven van een arts. Maar besef dat dat spul heel slecht is als je het blijft geven. Ik weet niet hoe lang jullie het hem al geven en hoe vaak, maar goed is het zeker niet en ook niet de bedoeling lijkt me.

het is zeker niet de bedoeling maar wat moet ik anders de hele dag met een krijsend kind zitten die ook niet wil eten of 1 keer per dag hem een paracetamol geven en hij is rustig en eet gewoon.

Nou sorry maar van 1 paracetamol is je kind echt niet heel de dag anders hoor. Ik snap echt niet waarom je niet eerder er op gestaan hebt bij je ha om je door te sturen. Elke dag een paracetamol geven is echt "rotzooi" geven voor niks.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:08

Wat als je gewoon een huilbaby hebt? Dan geef je je kind nu medicijnen voor 'niets'. Misschien hoort het wel bij je kindje. Ik wil niet zeggen dat een huilbaby niet erg is, want dat lijkt mij een regelrechte hel. Maar ik zou toch echt uitkijken om zelf je kind vol te proppen met een medicijn die bedoelt is voor koorts en ziekte. Ik wil je niet veroordelen hoor maar ik zou nooit zomaar en zeker geen langere tijd paracetamol geven aan een baby van 3 maanden! Daarnaast is het net wat Mamsie zegt, van 1 paracetamol krijg je echt geen ander kind.

Gast
Gast

Bericht  JD zo 23 jan 2011 - 4:11

en daarbij, paracetamol werkt toch hooguit 4 uurtjes ofzo? en zolang je het blijft geven zal je zien dat ook dat straks niet meer helpt, omdat je kindje aan de paracetamol went.
ik zou inderdaad nooit zonder advies van en arts paracetamol aan zo'n kleintje gaan geven. het gehuil kan inderdaad ook hele andere klachten hebben.
begrijp me iet verkeerd, ik kan me heel erg goed voorstellen dat je op een gegeven moment naar oplossingen gaat zoeken als je de hele dag met een krijsend kind zit, maar of dit nou de beste is?

maar...ieder voor zich. en officieel heb ik helemaal geen recht van spreken want ik ben niet eens zelf mama Wink
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 4:17

Daarbij als je kind ècht heel de dag krijst zat ik à la minute met hem bij de dokter en meteen door naar het ziekenhuis.
Ik weet dat het zo voelt want hier ook 1 die behoorlijk veel huilt maar het kan gewoon niet over zijn met 1 paracetamol.

Als hij echt zoveel huilt als jij zegt zou ik hem laten opnemen op een huilpoli.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 23 jan 2011 - 4:27

[quote="Mamsie"]Daarbij als je kind ècht heel de dag krijst zat ik à la minute met hem bij de dokter en meteen door naar het ziekenhuis.
Ik weet dat het zo voelt want hier ook 1 die behoorlijk veel huilt maar het kan gewoon niet over zijn met 1 paracetamol.

Als hij echt zoveel huilt als jij zegt zou ik hem laten opnemen op een huilpoli.
[/quote]

Allemaal hele goeie bedoelingen van jullie meiden maar die paracetamol doet wonderen volgens de huisarts moesten we gewoon doorgaan met die paracetamol tot dat wij erop stonden dat ie werd doorgestuurt na de kinderarts.
Onze oppas dacht eerst net als jullie dat we ons aanstelde tot dat wij hem geen paracetamol gaven en haar lieten oppassen nou hij heeft alles bij elkaar gekrijst 3 uur lang tot dat wij thuis kwamen en hem die paracetamol gaven en na een half uur was het over.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:32

Het lijkt mij dat als het zoontje van Loesje stopt met huilen na een paracetamol, deze wel ergens tegen helpt en dat het niet gewoon een huilbaby is.

@ Pritt: Ook ik weet hoe machteloos je, je kunt voelen en echt vraag om hulp want van een krijsende baby kun je echt doordraaien en het heeft echt een wisselwerking. Ik heb Ciske echt wel eens uit handen gegeven en ben de deur uitgelopen om af te koelen.
En hou je er inderdaad aan vast, dat het weer een keer beter zal gaan.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 5:02

loesje schreef:
Mamsie schreef:Daarbij als je kind ècht heel de dag krijst zat ik à la minute met hem bij de dokter en meteen door naar het ziekenhuis.

Allemaal hele goeie bedoelingen van jullie meiden maar die paracetamol doet wonderen volgens de huisarts moesten we gewoon doorgaan met die paracetamol tot dat wij erop stonden dat ie werd doorgestuurt na de kinderarts.
Onze oppas dacht eerst net als jullie dat we ons aanstelde tot dat wij hem geen paracetamol gaven en haar lieten oppassen nou hij heeft alles bij elkaar gekrijst 3 uur lang tot dat wij thuis kwamen en hem die paracetamol gaven en na een half uur was het over.

Prima, jouw kind. Maar dan geloof ik niet dat je hem maar 1 paracetamol per dag geeft. Goed dat jullie er op stonden dat jullie worden doorgestuurd. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:13

Overigens zergt mijn huisarts ook dat paracetamol niet veel kwaad kan. De reden dat je het volgens de bijsluiter niet langer dan 3 dagen achter elkaar mag geven, is dat je dan misschien ernstige aandoeningen verbloemd. Maar als jij de aanbevolen dosering niet overschrijdt, kan het weinig kwaad hoor.

Zelf ben ik wel weer een zeikerd wat dat betreft, ik geef het nooit zomaar maar goed.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 23 jan 2011 - 7:00

Wel raar dat de huisarts zegt dat het geen kwaad kan, toen mijn zoontje oorontsteking had en hoge koorts zei mijn huisarts nog dat we niet teveel paracetamol moesten gebruiken, desnoods 1 voor het slapen gaan, zodat hij goed kon slapen vanwege de pijn in zijn oor, maar anders niet, dus heb ik het zo min mogelijk gegeven, dus ik zou er toch wel een beetje mee oppassen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: