Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 24 van 42 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 33 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Chocolate Cookie zo 1 jul 2012 - 21:56

Marin schreef:Mooi!
Sommige portretten vind ik sterker dan de ander, met name vanwege de lichtval. Dat maakt het nog een stuk mooier. De bewerking van de jongen met de baseballcap vind ik ook erg mooi qua kleur.
Maar wat doet die man met dat gele in z'n neus toch?
Haha dankje! Ik kan me volledig aansluiten aan je commentaar haha! En dat gele ding was een fluitje. Het was een man die een show opvoerde zonder de spreken, maar sprak met zijn fluitje.

@ Oreo: Ja heb aardig wat foto's kunnen maken. Brussel is echt heerlijk voor straatfotografie of zulke portretten als deze! smile
Edit: Ja, bewerking is toch eerder smaak. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook :P

Laatst aangepast door Chocolate Cookie op zo 1 jul 2012 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 21:57

Die laatste is echt heel heel erg gaaf, Middleme!

Die tweede foto vind ik grappig, omdat er bij die twee rijen kruizen waar je (bijna) recht voorstaat het echt net lijkt alsof het er eentje is met een hele lange sliert vertraging, soort echo van kruizen. Staat heel mooi. Mooi lijnenspel ook.

De eerste vind ik minder bijzonder, het licht maakt de stenen wat flets. Maar de kleur groen is wel mooi verzadigd.

Maar deze zijn met de Nikon 1 geschoten toch? Hoe vond je 'm om te gebruiken? Ben echt heel benieuwd.

Laatst aangepast door Marin op zo 1 jul 2012 - 22:11; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Middleme zo 1 jul 2012 - 22:04

Foto's zijn inderdaad gemaakt met Nikon 1 smile Ik vind het een leuke camera om te gebruiken, veel mogelijkheden maar ik vind het soms lastig om een steady shot te maken. Foto's zijn bewerkt via Lightroom. Persoon op foto 3 is inderdaad mn vriend..

Bij de eerste foto ging het me er voornamelijk om dat er een "gewoon kruis" en een joodse grafsteen naast elkaar staan, ook al is die rassenhaat natuurlijk van de wo II.

Voor griezelig is dit misschien ook een goed shot:
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 599940_387288341331492_1119658454_n
(Wasruimte ín Fort Douaumont)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 22:05

Middleme schreef:
Bij de eerste foto ging het me er voornamelijk om dat er een "gewoon kruis" en een joodse grafsteen naast elkaar staan, ook al is die rassenhaat natuurlijk van de wo II.

Oh ja natuurlijk, zo had ik het nog niet geinterpreteerd. Dat is wel gaaf inderdaad.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Middleme zo 1 jul 2012 - 22:11

Marin schreef:
Middleme schreef:

Oh ja natuurlijk, zo had ik het nog niet geinterpreteerd. Dat is wel gaaf inderdaad.

Zou je misschien dat stukje over foto-verhaal van foto 3 in je eerder comment eruit willen halen? Voelt persoonlijk niet zo oké dat het op die manier hier staat, ook al weet ik dat je het niet zo bedoelt.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin zo 1 jul 2012 - 22:29

Gedaan.

Ik vind het echt een hele sterke foto.

Hier is een aantal foto's die ik van m'n zusje heb gemaakt afgelopen weekend.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 484047_10151889289965156_407773420_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 582158_10151889290140156_691998300_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 320434_10151889290360156_552369512_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 252670_10151889290450156_598241547_n

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 548455_10151889290890156_1319380249_n

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Middleme zo 1 jul 2012 - 22:37

Thanks! smile

Mooie foto's zeg; voor mij springt nummer 3 er wel uit.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Middleme ma 2 jul 2012 - 4:59

Mijn vriend heeft vorige week veel zo gefotografeerd:
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 179989_439014079472514_1440916522_n
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 10:21

Thanks marin voor je oplettendheid. Toen je het zei, zag ik de fout ook (pas).

Oooooo nummer 3 is gaaf marin. die bokeh bovenin maakt het helemaal af. Is dat je zusje op de foto?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 10:06

Ik heb vandaag ook wat geexperimenteerd met mijn nieuwe camera. Het is een compact camera (Sony DSC HX20V), dus niet met objectief.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 Ca4ae9e2
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 Ee3dd45a
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 24 2f4949e2

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 23:14

Ik heb een block. Ik zit gewoon helemaal vast, ik heb geen inspiratie meer, geen motivatie meer, niks. Sad

Mijn spinner doet het niet (meer), na 1 rolletje houd hij er mee op. Dat rolletje is er niet goed uit gekomen, dus ik heb 0 foto's. Meteen maar even een mail gestuurd naar het bedrijf wat het probleem kan zijn, of dat het ding kapot is.
Dat zou het tweede ding zijn dat ik terug moet sturen (mijn roze tas gaat ook terug naar Amerika want de rits was na 1 maand al naar zn grootje), daar baal ik van, er zit een hele dikke kras in mijn auto en op mijn werk heb ik ook niet echt lekker gepresteerd de laatste tijd. Absoluut niet dramatisch, maar ik heb het idee dat ik vast blijf zitten op 1 niveau en ik wil juist door.

Bleh. Ik zit gewoon even in een dip, en daar kan ik dus gewoon niet tegen. Ik ben op mijn werk ook heel vrolijk omdat ik van mijn werk hou, maar zodra ik thuis ben word ik weer helemaal chagrijnig. Mijn fotografie gaat niet vooruit, mijn liefdesleven is dood en alle spullen die ik ontvang moet ik weer terug sturen. En dan ook James nog die een kras op loopt.

Rotweek, rotmaand. Wat heb ik toch een hekel aan de zomer.
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:00

Heb je een soort writers block, Zero?
Zuur! En al helemaal dat je je spullen terug naar de USA moet sturen. Daarvoor koop je geen dingen helemaal daar! Kan de dealer in NL trouwens niks voor je tas betekenen?

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 4 jul 2012 - 8:06

Sorry dat ik even inbreek, maar ik hoop hier een antwoord te vinden op een vraag. Ik heb sinds kort een superzoom camera (Fujiflim Finepix S2980) waar ik tot dusver erg tevreden over ben. Alleen ben ik er nog niet uit welke stand ik het beste kan gebruiken. Voordat ik ga experimenteren met dingen zelf in te stellen (ga ik me komende vakantie in verdiepen), wil ik op de automatische stand foto's maken. Alleen zitten er verschillende automatische standen op deze camera en ben ik een leek laughcry

De volgende standen heb ik:
P stand - volledig automatisch fotograferen
Auto - camera bepaalt automatisch de instellingen
SR auto - selecteert optimale camerainstellingen voor bepaalde modi

Welke zou de beste resultaten moeten opleveren of maakt dat niet uit? Het gaat dan vooral om even snel een plaatje kunnen schieten van mijn dochtertje smile Als leek heb ik tot nu toe zelf op stand P gegokt, maar ik heb dus werkelijk geen idee Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:52

@ Oreo ; ja zo kan je het denk ik wel noemen. Ik zie mijn doel, maar niet de weg er naar toe.
Betreft die tas; ze hebben geen dealers in Nederland/Europa van dit merk en ik heb al een paar van die kleding/tassenwinkels gevraagd of ze dezelfde kleur rits hadden, maar die hadden ze niet.
Vandaar dat ik mailde naar waar mijn tas vandaan kwam, of ze een rits wilde sturen.
Op zich vind ik het dan wel netjes dat ze de hele tas willen vervangen, maar handig is anders.

Mijn spinner komt uit Oostenrijk, dus die is niet lang weg als hij terug zou moeten. Ik had hem dinsdag besteld en vrijdag binnen dus daar maak ik me niet druk om.

@ PapillonRose : P stand is niet ideaal in jouw geval denk ik. De P stand geeft aan dat hij alles bedenkt, maar dat jij je er nog mee kan bemoeien.
Als je er helemaal geen verstand van heb, zou ik gewoon op de AUTO stand beginnen.
De P stand is de stap er na.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:58

@Zero, je hebt een Pilger toch? Of is het een ander geworden? Nou ja, wel een mooi alternatief idd!
Oostenrijk overleef je ook nog wel smile
Over je photographers block kom je wel heen! Misschien helpt het om eens voor de lol met anderen op pad te gaan en gewoon te funshooten? Je bent natuurlijk dagelijks alleen maar bezig met je werk en dat kan wel voor problemen zorgen!

@PR: geen idee, ik kan je er niet mee helpen, sorry. Wat dat betreft kan je wel afgaan op wat Zero zegt!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 4 jul 2012 - 8:58

Bedankt Zero! Ik heb er inderdaad nog geen verstand van, dus dan zal ik 'm voorlopig op auto zetten smile Ik hoop komende vakantie eindelijk te kunnen beginnen met me te verdiepen in het fotograferen, lijkt me zo interessant! Mijn vader heeft een map met een basiscursus liggen, daar ga ik me eerst maar eens op storten. En dan hopen dat ik ook een beetje mooiere foto's kan gaan maken, al zie ik hier dingen voorbij komen waar ik voorlopig alleen van kan dromen Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:06

@ Oreo: Nee, ik heb een Cheeky Lime. Achteraf was een Pilger handiger geweest maar ach.

Ik was ook bezig met mezelf weer voor hobby te laten fotograferen, maar ja, toen kapte die spinner er mee. >:-(
Ik wil ook graag weer een keer op locatie gaan, maar hm... ja. Tja.
Onderwerp...
Locatie...

Motivatie...

argggg Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:11

Zin om dan binnenkort met bijv Marin en mij af te spreken? Desnoods naar de dierentuin? Gewoon fun en gekke foto's maken. Misschien levert dat een beetje ontspanning op?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:18

Ik ben niet zo op dierentuinen, maar het is wel een leuk idee. Misschien moet ik dat gewoon doen, smacking my AE1 around, die nu een zwart-wit filmpje heeft.

Die dus ook mooi mee gaat naar Lowlands, samen met de spinner, oude of nieuwe.
Gezien de line up crap is, ga ik me daar maar gewoon volledig storten op het vastleggen van mijn laatste editie.

Het lijkt me wel erg gezellig, een fotofun meeting. Zou nog mooier zijn als mijn spinner het weer zou doen dan, natuurlijk. Dan is een dierentuin opeens best interessant...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:20

wanneer is je spinner gefixt dan? en wanneer is lowlands?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:23

Lowlands is in Augustus.

Ik heb contact gehad met iemand van het bedrijf of ze misschien weten wat er met mijn spinner aan de hand is, en ze zijn aan het kijken of ze een oplossing weten.
Als het goed is krijg ik daar morgen bericht van, dus ik weet nog niet of hij opgestuurd moet worden.
Hopelijk niet, maar ik heb alle logische stappen doorlopen en hij doet gewoon niets...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:25

Nou, wacht dat anders even af. Als je weet hoe/wat dan een datum prikken? Ik zie ons al met z'n allen door een dierentuin sjokken smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:31

Als een stelletje Nikons laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 23:16

Nou, mijn spinner is terug naar Oostenrijk en mijn tas terug naar Amerika.

Volgende keer geen tassen meer uit Amerika kopen :veil: en die camera's... ja, als die in Nederland te krijgen waren...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 23:45

Zero schreef:

Nou, mijn spinner is terug naar Oostenrijk en mijn tas terug naar Amerika.

Volgende keer geen tassen meer uit Amerika kopen :veil: en die camera's... ja, als die in Nederland te krijgen waren...

Duimen dan maar, dat je alles snel weer terug hebt! Gaan ze je tas maken, of krijg je een nieuwe?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 42 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 33 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: