Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 33 van 42 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 37 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 33 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:30

Nee, dat niet. Maar ik heb al licht verminderde zenuw-dinges in mijn rechter arm. Geen idee hoe je dat noemt, maar de zenuwen geleiden niet helemaal 100% goed. Dat hebben ze twee jaar geleden getest omdat ik veel tintelingen in de vingers van mijn rechter hand heb/had. Als je dan met je armen op de rand van een tafel leunt die scherpe randen heeft, verneuk je de zenuwen...

En dan heb ik het nog niet over mijn schouders gehad... Sad Gisteren een uurtje gefotografeerd en heb gruwelijke pijn Sad

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin ma 6 aug 2012 - 2:32

Balen Oreo. Wel verstandig om naar een goed bureau te kijken. Zo belangrijk zeker in jouw geval.
Ik had na de eerste paar keer hele dag fotograferen met de 7D echt onwijs pijn aan m'n pols. Maar het begint te wennen.

Oke, hoe vet is dit: M'n vriend heeft dus blijkbaar ook een soort mini dia projector meegenomen en het werkt nog ook! Zijn soort super kleine dia's, dus net al dia show gehad met allemaal oude dia's van vroegere reizen. Zo vet. En de camera die die mini dia's maakt, hadden we al thuis staan, dus eens kijken of we daar nog film voor kunnen vinden. Echt gaaf!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:34

Cool Marin! Dat klinkt echt wel gaaf!

En voor wat betreft mijn krakkemikkige lijf... ik heb tot een jaar geleden constant moeten fotograferen met een brace om mijn pols. Dat hoeft nu gelukkig niet meer. Dus nu hopen dat die verrekte knieeen ooit mee gaan werken en de schouder. Dan komt het vanzelf wel goed. Maar in ons nieuwe huis komt een ergonomische werkplek, zoiets als wat ik nu op mijn werk heb zeg maar...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:39

Zou je dan geen baat hebben bij een lichtere camera, Oreo?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:48

Nee, dat maakt voor de schouder niks uit. En mijn pols is het probleem niet meer.
De pijn in mijn schouder wordt veroorzaakt door het feit dat ik teveel op mijn ellebogen leun als ik op mijn buik lig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 10:11

Op je buik?

Anyhow, ik wil binnenkort van die oude foto's na gaan maken, lijkt me leuk nerd hebben jullie dat al eens gedaan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 0:20

Oude foto's namaken?

Op mijn buik ja, zoals op die gekke foto op mijn site :-)
Ben overigens net geslaagd voor een 2e hands bureau en een nieuwe stoel! Jeuj! En nog minder er aan uitgegeven dan begroot! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:09

Lig je vaak zo dan? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo heb gelegen, but then again... je vind mij ook niet levend terug in een bloemenveld.

Met oude foto's na maken bedoel ik hmmmm... ff kijken, heb wel een link ergens...

dit

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:24

haha ja, ik wring en wurm me graag in onmogelijke posities smile Maar ik kan dan ook niet op mijn hurken ofzo zitten en ga dan sneller op mijn billen/buik.

Bedoel je met de oude foto's ook het verouderen, of voornamelijk de oude look?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:36

Hm beide? Gewoon zoals het daar gedaan is smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:40

Klinkt spannend, maar komt er dan niet heel veel, HEEL VEEL photoshop aan te pas? Heb je daar zin in dan? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:17

Oreo: Fijn! Dan kan je straks naar hartelus zitten en werken ;-).

Zero: Oeiiii ik ben benieuwd. Heb je een soort van voorbeeld?

Hebben jullie wel eens nagedacht over project 365? Vorig jaar ben ik eraan begonnen en heb het maar liefs 21 dagen vol gehouden Embarassed . Komende week ben ik jarig en ik zit erover te denken om opnieuw een poging te wagen. Een heel jaar lang elke dag één foto maken welke iets over jouw dag in jouw leven verteld. Wel heel interessant... maar ben bang dat ik weer mezelf tegen ga komen, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:20

Zomer, nee project365 lijkt mij echt helemaal niks.. het gaat dan voelen als een soort verplichting en daar heb ik geen zin in smile Fotograferen moet leuk blijven, en mijn telefoon voldoet dan gewoonweg niet!

Ja, en mijn stoel/bureau ben ik wel erg blij mee! Bureau is precies hetzelfde als ik op mijn werk heb, wel 2e hands, maar dat boeit me echt geen seconde! Ik weet wat ik aan dat bureau heb, welke hoogte ik nodig heb en dat het lekker werkt. En de stoel.. ach ja, fel groen van kleur, maar volledig te verstellen op alle fronten. Kortom: Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 33 281626781

En nu moet ik veel foto's bewerken... Sad Zo komt er vrij weinig van vakantie vieren, nietwaar smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:24

Mn collega heeft ooit een poging gedaan, maar het is niks voor mij. Ik ben niet consequent genoeg.

@ Oreo: mwah, dat valt wel mee hoor. Kwestie van goed regisseren. Was mijn eerste schoolopdracht, dus dat moet ik nog wel kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:26

Ben ik benieuwd naar je resultaten, Zero!

Wanneer gaan we een keertje fotograferen, voor de lol, met z'n allen? smile

Oh ja, en ik heb bedacht dat ik één van mijn foto's op fotobehang wil. maar ik weet nog helemaal niet of die foto daar geschikt voor is. Hoe kom ik daar achter? Gewoon bij een speciaalzaak langs gaan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:41

Als de resolutie prima is, kan het niet missen. Anders druk je even een voorproefje af? Heb je een gewone printer thuis?
Ik heb nog steeds een rol behang liggen, doet me er aan denken dat ik ook nog een keer een voorbeeldprintje moet maken en weer op zoek moet gaan naar een andere leverancier...

Anyhowwww - ik zeg; kom maar met een datum/idee/plan. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 8:47

Gewone printer heb ik idd thuis, dus ik kan wel een voorproefje drukken. Maar dat staat natuurlijk in geen verhouding tot het formaat smile Zou zoiets makkelijk zelf te behangen zijn? Of zou ik het door een "prof" behanger moeten laten doen? Het gaat overigens om de oranje gerbera op mijn site (onder vrij werk). Het lijkt mij gaaf om die aan de muur te hebben met voor de rest witte muren in de slaapkamer...

data... uhm.. da's niet makkelijk smile

Oh ja, vraag voor jullie: hebben jullie Algemene Voorwaarden? Zo ja, waar hebben jullie die "vandaan"? Mijn foto's zijn namelijk (uiteraard) niet voor commerciële doeleinden bedoeld, tenzij dat is overeengekomen.... en ik heb nu nog geen algemene voorwaarden, maar die moet ik als de sodemieter gaan hebben!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 9:23

Zomersproetjes: een Amerikaanse kennis van me doet een 365 project met elke maand een thema, oa zwart wit, letters spotten in objecten, kleur etc. Erg leuk. Die thema's heeft ze van een andere blog die dat project heeft bedacht. Zit er aan te denken om die lijst volgend jaar (dus vanaf januari 2013) te doen, zeker omdat ik dan de nieuwe iPhone heb met betere camera, dus mooi foto's maken voor elke dag. Ik kan je die link wel sturen als je geïnteresseerd bent.

Rest reageer ik morgen op, zit op telefoon en nog altijd niet lekker van spiraaltje vanochtend. Ga zo naar bed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  love di 7 aug 2012 - 9:26

Ik heb een vraag, mijn vriend en ik willen ook z`n camera
maar wat is een reeel bedrag, is het mogelijk om bv maximaal €500,- voor een spiegelreflex uit te geven?

Wij willen hem voornamelijk gebruiken voor mooie vakantiefoto`s, en portret foto`s .
Iemand enig advies welk toestel het beste bij ons zou passen.

We hebben geen haast om hem meteen te kopen , dus afwachten naar een goede aanbieding kan ook smile
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Nina di 7 aug 2012 - 9:30

love schreef:Ik heb een vraag, mijn vriend en ik willen ook z`n camera
maar wat is een reeel bedrag, is het mogelijk om bv maximaal €500,- voor een spiegelreflex uit te geven?

Wij willen hem voornamelijk gebruiken voor mooie vakantiefoto`s, en portret foto`s .
Iemand enig advies welk toestel het beste bij ons zou passen.

We hebben geen haast om hem meteen te kopen , dus afwachten naar een goede aanbieding kan ook Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 33 561177
Dan zou ik voor een Canon 1100D gaan. Niet mijn keuze omdat hij heel plastic aanvoelt, maar ik denk wel dat hij aan jullie eisen voldoet. Voor het échte werk red je het natuurlijk nooit met 500 euro, maar de 1100D zou voor jullie wel een goede, betaalbare camera zijn. Hij staat nu vrij goedkoop in de mediamarkt-folder trouwens.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 9:32

Fotografeer jij eigenlijk nog wel eens Statler? Je had altijd wel mooie foto's! Moet je meenemen op je vele waddeneiland tripjes met waldorf joh!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Nina di 7 aug 2012 - 9:33

Hahaha, ik heb hem de laatste tijd zelden meer vast! Mijn vriend heeft laatst de 550D gekocht voor zijn hobby en die fotografeert wel enorm veel. Die van mij ligt momenteel even werkloos in de kast. Komt wel weer Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Susan di 7 aug 2012 - 9:36

Ik zou me eerst oriënteren op verschillende camera's in die prijsklasse, bijvoorbeeld op dpreviews.com, en dan op Kieskeurig.nl kijken waar je die camera het goedkoopste kunt krijgen. Overigens vond ik het wel belangrijk om mijn camera ook eerst vast te houden, ik twijfelde tussen de Nikon D5100 die ik heb en de Canon EOS 600D, maar ik vond de Nikon veel fijner in de hand liggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 9:39

@ Oreo : je kan toch een resolutie printje maken? Weet je iig of het er vergroot nog mooi uit ziet.

@ love : Dan zou ik even wachten tot je net wat weer heb en voor een EOS 600D gaan. Het is zonde als je € 500 euro te besteden heb, je een camera van zo'n € 375 gaat kopen omdat je niet boven je budget wil uit komen. Het verschil tussen die twee is, zeker na een tijd, erg groot.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 9:47

Jammer Statler. Zorg dat je vriend je lekker op sleeptouw neemt! Samen fotograferen is leuk!

Nog drie daagjes tot Duitsland! :cheering:
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud