DagCafé
+28
Rovine
Pompoen
Oasis
GreenGrass
luenca
Terkina
Qiara
Toet
Sjaantje
Roza
Snoes
ExpressoB
May
FireButterfly
Alex
Suus
ladycat
Snack a Jack
Rush
Jade
Chocolate Cookie
Julia
Erin
Zininzon
VeryCherry
Lotus
Burn
Jordana
32 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: DagCafé
Lily schreef:mooi verwoord smikkel, kan niet meer dan me daarbij aansluiten
+1.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Mapp Dikke knuff voor jou!
Laatst aangepast door Burn op di 1 nov 2011 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Maple schreef:Is het erg dat ik ergens toch best wel happy word bij het idee dat ik straks een huisje in mijn smaak, naar mijn eigen idee kan inrichten?
Nee, dat is helemaal niet erg!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Nee totaal niet. Ingeschreven bij de woningbouw sta ik niet, tijdje terug wel gedaan, maar nog geen bericht over gekregen dus daar moet ik achteraan gaan bellen. Anders wordt het particuliere sector of een kamer, maar een kamer wil ik liever niet en particuliere sector is het even aankijken wat ik kan betalen, als de mogelijke schulden straks bekend zijn. Urgentie is geen optie.
Maar eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit waar ik ga wonen. Liever geen kamer omdat ik gewoon écht op mezelf wil zijn en geen badkamer/keuken/toilet wil delen, maar qua huisje of wijk verder boeite het me niet zoveel...
Maar eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit waar ik ga wonen. Liever geen kamer omdat ik gewoon écht op mezelf wil zijn en geen badkamer/keuken/toilet wil delen, maar qua huisje of wijk verder boeite het me niet zoveel...
Gast- Gast
Kun je het niet met een aantal mensen samen geven? En dan kijken voor een keukentje van betere kwaliteit, zoals van hout? Bij de IKEA zijn die ook best betaalbaar.Lily schreef:nouw ik zat te denken aan 25 euro maar dat heb ik al laten varen want daar vind je er gewoon geen voor.
Heb er nu 1 gevonden van 30 euro maar die is 95CM is dat groot/niet groot? Ik heb daar geen zicht op. Hij is nu twee en half.
Gast- Gast
Hebben ze bij jou in de buurt ook niet van die sloopwoningen?! Waar je iniedergeval jaar, 1,5jaar ofzo kunt wonen! Mijn vriendin heeft een paar jaar in 2 verschillende huisjes prima en leuk kunnen wonen.
Je hebt ook van die container woningen, zo noemen ze dat volgens mij.
Je hebt ook van die container woningen, zo noemen ze dat volgens mij.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ikea is een keukentje 100 euro. Had ik ook al gekeken. en voor de rest zou ik niet weten met wie we het moeten geven, misschien met m`n schoonouders.
edit maple, je hebt inderdaad antikraakwoningen waar je dan zekerheid hebt dat je daar een paar jaar kan wonen. Vrienden van mij hebben zo 4 jaar in br.eda gewoont en het had nog langer gekunt maar toen was hun studie daar klaar.
edit maple, je hebt inderdaad antikraakwoningen waar je dan zekerheid hebt dat je daar een paar jaar kan wonen. Vrienden van mij hebben zo 4 jaar in br.eda gewoont en het had nog langer gekunt maar toen was hun studie daar klaar.
Gast- Gast
Dat is helemaal niet zo'n verkeerd idee. Het klinkt vaak fouter dan het is. Je betaalt heel erg weinig en kan er zo twee jaar wonen. En eventueel wordt het steeds weer verlengd. Wanneer ze het wél gaan slopen, bieden ze je wat anders aan. Het is zeker een prima oplossing waarbij je ondertussen verder kunt kijken. Je zit namelijk ook niet met opzegtermijn enz. en ook geen (lange) wachtlijsten. Mijn broertje woont al jaren op deze manier. Hij betaalt geen drol en woont elke twee jaar in een ander, vaak erg ruim, huis. Hier in de buurt zijn dan ook erg veel sloopwoningen momenteel. Ik weet niet hoe dat bij jou in de buurt is.Maple schreef:Antikraak bedoel je? Daar heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept.
Het zijn huizen waar voor jou gewoon mensen/gezinnen hebben gewoont, die daar elke maand de volledige huurprijs voor betaalden. In de meeste gevallen geen straf om in te wonen.
Edit: nadeel is dat het niet heel erg handig is om veel geld in te stoppen en grote aanpassing naar smaak te doen. Maar alle losse meubels en spullen verhuizen gewoon mee. Al dat geld spaar je gewoon op voor als je iets blijvend hebt
Gast- Gast
Maple schreef:Antikraak bedoel je? Daar heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept.
Ja zoiets ja. Zou eens informeren, want dan ben je veel sneller aan de beurt.
Heb daar helemaal nog niet over nagedacht, net even gekeken maar dat wordt hier veelal aangeboden voor jongeren tussen de 18-23 jaar, en daar zit ik al boven.. En eigenlijk wil ik het liefst gewoon iets waar ik echt 'mijn' plekje van kan maken, maargoed, als antikraak in de tussentijd een meer haalbare oplossing is dan moet ik daar echt maar eens over na gaan denken
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat is helemaal niet zo'n verkeerd idee. Het klinkt vaak fouter dan het is. Je betaalt heel erg weinig en kan er zo twee jaar wonen. En eventueel wordt het steeds weer verlengd. Wanneer ze het wél gaan slopen, bieden ze je wat anders aan. Het is zeker een prima oplossing waarbij je ondertussen verder kunt kijken. Je zit namelijk ook niet met opzegtermijn enz. en ook geen (lange) wachtlijsten. Mijn broertje woont al jaren op deze manier. Hij betaalt geen drol en woont elke twee jaar in een ander, vaak erg ruim, huis. Hier in de buurt zijn dan ook erg veel sloopwoningen momenteel. Ik weet niet hoe dat bij jou in de buurt is.Maple schreef:Antikraak bedoel je? Daar heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept.
Het zijn huizen waar voor jou gewoon mensen/gezinnen hebben gewoont, die daar elke maand de volledige huurprijs voor betaalden. In de meeste gevallen geen straf om in te wonen.
Edit: nadeel is dat het niet heel erg handig is om veel geld in te stoppen en grote aanpassing naar smaak te doen. Maar alle losse meubels en spullen verhuizen gewoon mee. Al dat geld spaar je gewoon op voor als je iets blijvend hebt
Je hebt ook anti-kraak waar van die 'zwervers' wonen maar dat bedoel ik dus niet;)
Zij betaalde ook echt heel erg weinig huur en kon er vrij snel in. Toen haar woning werd gesloopt, kreeg ze een ander leuk huisje aangeboden en die werd ook weer verlengd. Maar wat Smikkell zegt, niet te dure verf etc kopen...
Maple schreef:Heb daar helemaal nog niet over nagedacht, net even gekeken maar dat wordt hier veelal aangeboden voor jongeren tussen de 18-23 jaar, en daar zit ik al boven.. En eigenlijk wil ik het liefst gewoon iets waar ik echt 'mijn' plekje van kan maken, maargoed, als antikraak in de tussentijd een meer haalbare oplossing is dan moet ik daar echt maar eens over na gaan denken
Zou toch informeren of je niet in aanmerking kunt komen. Wie niet waagt.... en dan heb je iniedergeval een eigen huisje en kun je verder zoeken.
Mijn vriend woonde antikraak in een huisje, was een rijtjeshuis met 2 slaapkamers. Heel tochtig, gammel en oud, maar een huis. Hij is toen weggegaan omdat het te klein was voor ons tweetjes (gekke indeling), maar een vriend van hem woont er al 3,5 jaar.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Oohja! Ik wilde voor school bezig, maar blugh! Ik heb geen zin!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Nobucta schreef:Mijn vriend woonde antikraak in een huisje, was een rijtjeshuis met 2 slaapkamers. Heel tochtig, gammel en oud, maar een huis. Hij is toen weggegaan omdat het te klein was voor ons tweetjes (gekke indeling), maar een vriend van hem woont er al 3,5 jaar.
Natuurlijk zijn die huizen geen nieuwbouw maar tochtig en gammel,verrot hoeven ze helemaal niet te wezen!
Vond haar huisjes altijd wel erg leuk hoor! Je hebt tenminste lekker alles voor jezelf!
Precies. Niet veel eerder woonden er gewoon betalende gezinnen in die huizen. Okee, ze worden gesloopt en daar is een reden voor, maar de huizen zijn niet altijd zo slecht als ze geschetst worden.ExpressoB schreef:Nobucta schreef:Mijn vriend woonde antikraak in een huisje, was een rijtjeshuis met 2 slaapkamers. Heel tochtig, gammel en oud, maar een huis. Hij is toen weggegaan omdat het te klein was voor ons tweetjes (gekke indeling), maar een vriend van hem woont er al 3,5 jaar.
Natuurlijk zijn die huizen geen nieuwbouw maar tochtig en gammel,verrot hoeven ze helemaal niet te wezen!
Vond haar huisjes altijd wel erg leuk hoor! Je hebt tenminste lekker alles voor jezelf!
Gast- Gast
Wat ze willen is dat de huizen bewoond blijven tot de sloop. Wanneer je belt en eventueel je verhaal neerlegt, zal die leeftijd niet het probleem zijn.Maple schreef:Heb daar helemaal nog niet over nagedacht, net even gekeken maar dat wordt hier veelal aangeboden voor jongeren tussen de 18-23 jaar, en daar zit ik al boven.. En eigenlijk wil ik het liefst gewoon iets waar ik echt 'mijn' plekje van kan maken, maargoed, als antikraak in de tussentijd een meer haalbare oplossing is dan moet ik daar echt maar eens over na gaan denken
Laatst aangepast door Smikkell op di 1 nov 2011 - 1:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ga er in elk geval eens over nadenken en informeren. Maar ik gok dat ik weinig kans maak, ik ben niet 18-23, word over 2,5 week alweer 30...
En ik vind het ergens helemaal niet leuk dat ik uitgerekend mijn 30e verjaardag niet vier Heb weer ff een sentimenteel momentje geloof ik
En ik vind het ergens helemaal niet leuk dat ik uitgerekend mijn 30e verjaardag niet vier Heb weer ff een sentimenteel momentje geloof ik
Gast- Gast
Wil hij in jullie huis blijven wonen? Jij kunt er niet blijven wonen, omdat je het niet kunt betalen toch?
Als hij daar blijft wonen moet hij jou uitkopen..
Als hij daar blijft wonen moet hij jou uitkopen..
De kans is eerder andersom, dat ik er blijf wonen, dus dan moet ik hem uitkopen. Ik verdien namelijk meer dan hij. Maar het is even bekijken hoe of wat, en wat financieel aantrekkelijker is. Net de hypotheker gebeld, onze adviseur van toendertijd belt me vandaag nog terug voor een afspraak. Balletje gaat nu dus echt rollen.
Laatst aangepast door Maple op di 1 nov 2011 - 1:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Volgens mij is het niet per se zo dat degene die er blijft wonen de ander uit moet kopen, het ligt aan de waarde van je huis op dat moment. Als er onderwaarde is moet degene die weggaat volgens mij betalen - maar hoe dat precies zit moet je even uitzoeken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell schreef:Precies. Niet veel eerder woonden er gewoon betalende gezinnen in die huizen. Okee, ze worden gesloopt en daar is een reden voor, maar de huizen zijn niet altijd zo slecht als ze geschetst worden.ExpressoB schreef:Nobucta schreef:Mijn vriend woonde antikraak in een huisje, was een rijtjeshuis met 2 slaapkamers. Heel tochtig, gammel en oud, maar een huis. Hij is toen weggegaan omdat het te klein was voor ons tweetjes (gekke indeling), maar een vriend van hem woont er al 3,5 jaar.
Klopt, maar dat huisje was wel tochtig en gammel. Maar mijn vriend zei dat als ik niet in beeld geweest was hij er waarschijnlijk nu nog gewoond had.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb geen idee hoe het allemaal zit... zolang we er financieel maar zonder al teveel kleerscheuren uit komen, we allebei een dak boven ons hoofd hebben en we zonder al teveel ruzie uit elkaar kunnen gaan dan is het voor mij al best.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb geen idee hoe het allemaal zit... zolang we er financieel maar zonder al teveel kleerscheuren uit komen, we allebei een dak boven ons hoofd hebben en we zonder al teveel ruzie uit elkaar kunnen gaan dan is het voor mij al best.
Snap ik, maar je moet het toch goed uitzoeken. Stel dat een van jullie de ander moet betalen en je laat het zitten, dan is er kans dat de Belastingdienst dat als een schenking ziet en dat je er belasting over moet betalen. Hoe vervelend het ook is, je moet goed weten waar je aan toe bent.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Pagina 31 van 40
Permissies van dit forum: