Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

+16
marjoleinnn
Jeanette
RYW
Vanilla Queen
sonly
Minx
girli
Toet
TukTuk
SuperGrover
silly-one
Blond
Spring
Caresses
Lejow
TGR
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  sonly zo 30 okt 2011 - 9:29

silly-one schreef:Laat dan de supermarkten een aparte ruimte reserveren met een eigen kassa waar mensen hun drank kunnen hallen. Alle drank dus ook bier en wijn. Doordat het een aparte kassa is kan je daar bewust mensen neerzetten die getraind worden voor de leeftijdscontrole en wat te doen als mensen moeilijk gaan doen. Op deze manier hou je indirect de alcohol wel in de supermarkt, maar wordt het toch lastiger voor jongeren om het te halen.

Dit hebben ze bij de dekamarkt bij ons, werkt volgens mij best wel want de drempel is net iets hoger én ze vragen altijd om id. (en andere klanten hoeven dan niet te extra te wachten oid voor diegene z'n id heeft gepakt.) Ik vind dat iniedergeval een goede constructie!
Verder is volgens mij de Gall&Gall iniedergeval net zo lang open als de AH toch? (als die er naast zit natuurlijk, want niet elke AH heeft dat..)
Maar om alle drank uit de supermarkt te weren lijkt me nou niet bepaald handig. Je ziet zo vaak mensen die alleen even een kratje bier en nog 1 dingetje er bij halen, dan moeten ze naar 2 verschillende winkels, niet handig!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:53

Elke dag een fles wijn tussen de boodschappen valt minder op en is minder beschamend dan elke dag naar zo'n counter, waar je speciaal voor de drank staat. Dat weerhoudt mensen zeker en kan uit de hand lopende problemen tegengaan. Maar je kan bier en wijn ook aan de deur laten brengen. Zoals o.a. de bierambulance.

Als ik naar de supermarkt ga voor een alcoholbehoefte neem ik altijd nog andere producten erbij Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:54


Oneens. Zo moeilijk is het niet om iemand te controleren achter de kassa. Of je nu in een slijterij werkt of in een supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Vanilla Queen zo 30 okt 2011 - 10:02

Eens.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 10:02

Eens en de leeftijd voor drank moet omhoog naar minstens 21 jaar.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 11:52

Oneens, hoe krampachtiger je gaat doen over dit soort dingen zoals nu ook met wiet, hoe meer mensen er in twijfelachtige circuits aan gaan komen met alle gevolgen vandien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  RYW zo 30 okt 2011 - 11:55

Fairytale schreef:Maar pak je daarmee het probleem aan?? Ik denk dat de controle om hoog moet. Dat is het grootste probleem. Daarbij mag je in Nederland al vanaf je 16e drinken. Ben nu 23 en toen ik 16 was voelde ik me al heel oud. Ik mocht officieel drinken.
Deed het toen nog niet vaak maar dat lag meer aan mij. Denk dat het en en moet zijn. Als ik het zag toen ik in noorwegen was. Daar is alcohol een stuk moeilijker te verkrijgen. De huisgenootjes van een vriendin van mij waren Noors, daar hebben wij een heel gesprek over drank mee gehad. Zij vonden het heel bijzonder hoe makkelijk het bij ons te verkrijgen is. Daarbij snapten ze ook niet dat wij soms naar 2 drankjes stopten. Want als je het toch had moest je er toch goed gebruik van maken. Denk dat je dan andere problemen krijgt. Daarom is het denk ik ook zo'n moeilijk probleem. Ben het er alleen wel mee eens dat ze het wel moeilijker mogen maken.


Ik denk dat dat er juist voor pleit om het niet extreem moeilijk te maken qua wetgeving, want dan werk je juist in de hand dat, als mensen het stiekem gaan doen juist enorm losgaan met alle gevolgen van dien. Wel vind ik het ontmoedigingsbeleid door middel van een apart gedeelte in een supermarkt een goed idee, want ik denk inderdaad dat de drempel dan hoger wordt.

Dus meer een sociale drempel dan een juridische drempel verhogen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  silly-one zo 30 okt 2011 - 18:58

RYW schreef:
Fairytale schreef:Maar pak je daarmee het probleem aan?? Ik denk dat de controle om hoog moet. Dat is het grootste probleem. Daarbij mag je in Nederland al vanaf je 16e drinken. Ben nu 23 en toen ik 16 was voelde ik me al heel oud. Ik mocht officieel drinken.
Deed het toen nog niet vaak maar dat lag meer aan mij. Denk dat het en en moet zijn. Als ik het zag toen ik in noorwegen was. Daar is alcohol een stuk moeilijker te verkrijgen. De huisgenootjes van een vriendin van mij waren Noors, daar hebben wij een heel gesprek over drank mee gehad. Zij vonden het heel bijzonder hoe makkelijk het bij ons te verkrijgen is. Daarbij snapten ze ook niet dat wij soms naar 2 drankjes stopten. Want als je het toch had moest je er toch goed gebruik van maken. Denk dat je dan andere problemen krijgt. Daarom is het denk ik ook zo'n moeilijk probleem. Ben het er alleen wel mee eens dat ze het wel moeilijker mogen maken.


Ik denk dat dat er juist voor pleit om het niet extreem moeilijk te maken qua wetgeving, want dan werk je juist in de hand dat, als mensen het stiekem gaan doen juist enorm losgaan met alle gevolgen van dien. Wel vind ik het ontmoedigingsbeleid door middel van een apart gedeelte in een supermarkt een goed idee, want ik denk inderdaad dat de drempel dan hoger wordt.

Dus meer een sociale drempel dan een juridische drempel verhogen Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 561177



Ik denk juist doordat het bij ons zo 'gemakkelijk' is om te krijgen weten we ook beter onze grenzen. De fles hoeft bij ons niet leeg, nee we kunnen na 2-3 drankjes stoppen juist omdat het niet illegaal is. Kijk ook maar naar het drugsgebruik. Qua softdrugs hebben we in NL weinig weerstand, juist omdat er niet zo moeilijk over wordt gedaan. De grootste overlast komt van drugstoeristen. Kijk maar naar het paddo verbod, dat is er eigenlijk alleen maar gekomen omdat drugstoeristen er niet mee om konden gaan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 22:54

Ik denk niet dat als je alcohol alleen nog maar in slijterijen laat verkopen, er een illigaal alcohol circuit komt.

Voor mij weeg het gemak van het bij mijn boodschapen kunnen halen ook absoluut niet op tegen de problemen die het veroorzaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Jeanette zo 30 okt 2011 - 23:28

Oneens, als ze nou gewoon beter controleren op leeftijd, werkt het al een stuk beter in de hand.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  marjoleinnn ma 31 okt 2011 - 1:31

Oneens, inderdaad ook om de reden dat niet bij elke supermarkt een slijterij zit. Het is toch wel fijn als je tegelijk met je boodschappen ook de eventuele drank kan kopen.

En leeftijd schatten kunnen ze beide niet, in een supermarkt niet en in een slijterij niet. Denk ook niet dat je daar mensen zo voor getraind krijgt dat ze echt iedereen z'n leeftijd in kunnen schatten.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 4:54

TGR schreef:

Sigaretten kun je ook niet zomaar uit een schap plukken, daar moet je om vragen of ze met een age key uit een automaat plukken. Bemoeilijk het maar een beetje, dan wordt het ook minder aantrekkelijk.

Dat lijkt me onzin. Als je een roker bent, laat je je daar toch niet door tegen houden. Als ik wil roken, wil ik roken, of ik het nou uit een schap pluk of om vraag. Leuk als ze het me willen bemoeilijken, maar ik weet dat mijn verslaving sterker is. Bij de aldi kan je ze trouwens gewoon zomaar uit een schap plukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Rush ma 31 okt 2011 - 4:58

Jolee schreef:
TGR schreef:

Sigaretten kun je ook niet zomaar uit een schap plukken, daar moet je om vragen of ze met een age key uit een automaat plukken. Bemoeilijk het maar een beetje, dan wordt het ook minder aantrekkelijk.

Dat lijkt me onzin. Als je een roker bent, laat je je daar toch niet door tegen houden. Als ik wil roken, wil ik roken, of ik het nou uit een schap pluk of om vraag. Leuk als ze het me willen bemoeilijken, maar ik weet dat mijn verslaving sterker is. Bij de aldi kan je ze trouwens gewoon zomaar uit een schap plukken.
3x raden waar wij vroegah pakjes Marlboro haalden :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 5:01

Haha, tja je moet alsnog langs een kassa. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 7:58

Smikkell schreef:Elke dag een fles wijn tussen de boodschappen valt minder op en is minder beschamend dan elke dag naar zo'n counter, waar je speciaal voor de drank staat. Dat weerhoudt mensen zeker en kan uit de hand lopende problemen tegengaan. Maar je kan bier en wijn ook aan de deur laten brengen. Zoals o.a. de bierambulance.

Als ik naar de supermarkt ga voor een alcoholbehoefte neem ik altijd nog andere producten erbij Embarassed

Da's cool!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 18:20

Spring schreef:Voor mij hoeft dat niet. Maar ik snap je punt wel.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  CarpeDiem di 1 nov 2011 - 5:08

Caresses schreef:Oneens. Er zijn genoeg supermarkten waar geen slijterij in de omgeving is. Dan is het wel zo handig dat als je één biertje wil of een wijntje, dat je dat in de supermarkt kan halen.


+1
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Rush di 1 nov 2011 - 7:04

Jolee schreef:Haha, tja je moet alsnog langs een kassa. Wink
Ja, maar bij de Aldi namen ze dat niet zo nauw en volgens het broertje van m`n vriend nu nog steeds niet. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 7:06

Rush schreef:
Jolee schreef:Haha, tja je moet alsnog langs een kassa. Wink
Ja, maar bij de Aldi namen ze dat niet zo nauw en volgens het broertje van m`n vriend nu nog steeds niet. Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 394967
Maar er zit een verschil ik tabak, alcohol, condooms, zwangerschapstesten, MA-pil enzo. vragen bij de kassa, of pakken uit een schap en alleen neerleggen. Het maakt de drempel hoger als je er daadwerkelijk om moet vragen. Nu zijn condooms niet te vergelijken met alcohol, maar om de drempel aan te geven.


Laatst aangepast door Smikkell op di 1 nov 2011 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 7:07

Daarnaast denk ik dat alcohol en tabak gevoeliger zijn voor diefstal (bij jongeren die bijvoorbeeld nog geen alcohol meekrijgen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Rush di 1 nov 2011 - 7:12

Smikkell schreef:
Rush schreef:
Jolee schreef:Haha, tja je moet alsnog langs een kassa. Wink
Ja, maar bij de Aldi namen ze dat niet zo nauw en volgens het broertje van m`n vriend nu nog steeds niet. Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 394967
Maar er zit een verschil ik tabak, alcohol, condooms, zwangerschapstesten, MA-pil enzo. vragen bij de kassa, of pakken uit een schap en alleen neerleggen. Het maakt de drempel hoger als je er daadwerkelijk om moet vragen. Nu zijn condooms niet te vergelijken met alcohol, maar om de drempel aan te geven.
Dat is helemaal waar. Als ik een zwangerschapstest moet halen, dan ga ik ook naar een winkel waar ik ze zelf kan pakken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Sterre di 1 nov 2011 - 7:16

Twellie schreef:Oneens, hoe krampachtiger je gaat doen over dit soort dingen zoals nu ook met wiet, hoe meer mensen er in twijfelachtige circuits aan gaan komen met alle gevolgen vandien.

Dit is zo als alcohol zou worden verboden ja, maar niet als het moeilijker te verkrijgen zou zijn. In het buitenland zoals in Noorwegen waar de regels veel strenger zijn en de leeftijdsgrens hoger ligt, zijn er veel minder problemen met drinkende jongeren. Nederland ligt wat dat betreft echt achter op veel landen qua regelgeving en handhaving. Komt o.a. Door de sterke lobby van fabrikanten.

Eens dus, en van mij mag de leeftijdsgrens naar 18. Dan kan je misschien als 16 jarige alsnog wel aan drank komen, maar als 13/14 jarige een stuk moeilijker.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  FireButterfly di 1 nov 2011 - 7:49

Tea-Leaf schreef:
Spring schreef:Voor mij hoeft dat niet. Maar ik snap je punt wel.

+1

+2

Ik snap de voor- en tegenargumenten.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum