Stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden
Gezien het feit dat er nu 2 alcoholtopics zijn, en het blijkbaar in de belangstelling staat. Vinden jullie dat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie verhoogd moet worden naar 18 jaar?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden
Laten ze eerst maar de huidige regels wat strenger zien te handhaven, dat zou al een stuk schelen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Het heeft in mijn ogen weinig zin, als ze geen alcohol mogen, dan ook niet thuis, dat gebeurt dan toch!
Gast- Gast
Verbieden drukt alcoholconsumptie onder tieners volgens mij alleen maar meer de illegaliteit in (zuipketen etc.). En inderdaad, wat hierboven ook al is gezegd: het mag 100 x verboden zijn, wat thuis gebeurt, daar heb je geen controle op.
Gast- Gast
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het alcoholgebruik onder 12-15 jarigen neemt al significant jaren af, en is bovendien ook niet zo schrikbarend hoog als soms geschetst wordt. Maar het alcoholgebruik onder 16-jarigen neemt niet af en is véle malen hoger dan het alcoholgebruik onder 15-jarigen. Blijkbaar hebben regels dus wel effect, anders zou het verschil tussen 14-15 jarigen en 15-16 jarigen ongeveer gelijk zijn. Als er wetten zijn die alcoholconsumptie tot 18 jaar verbieden, geeft dat ouders ook beter een poot om op te staan als ze dat thuis eisen én geeft een signaal naar ouders dat alcoholgebruik niet iets is om laconiek mee om te gaan.
Edit: Ik ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling
Edit: Ik ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling
Laatst aangepast door SuperGrover op vr 25 feb 2011 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover- Ratel
Verbieden weet ik niet. Misschien is meer voorlichting naar ouders en jongeren toe geen slecht idee.
Gast- Gast
Ik ben het met de stelling eens!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Oneens.
Ik vind dat jongeren vanaf 16 jaar licht alcoholische drankjes mogen nuttigen.
Hoe moet je anders wennen aan het zwaardere spul?
Ik vind dat jongeren vanaf 16 jaar licht alcoholische drankjes mogen nuttigen.
Hoe moet je anders wennen aan het zwaardere spul?
Gast- Gast
oneens
en eens met wat youandi zegt. Daarbij denk ik dat het gewoon een verplaatsing van het probleem is. Als de grens naar 18 wordt gelegd krijg je naar mijn idee juist overmatig veel alcoholgebruik bij die leeftijdsgroep.
en eens met wat youandi zegt. Daarbij denk ik dat het gewoon een verplaatsing van het probleem is. Als de grens naar 18 wordt gelegd krijg je naar mijn idee juist overmatig veel alcoholgebruik bij die leeftijdsgroep.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Serena: maar voor 18-jarigen is het (iets) minder schadelijk dan voor 16-jarigen
SuperGrover- Ratel
Niet mee eens. Een 16 jarige moet een biertje of wijntje kunnen doen, op de zwaardere alcohol ligt immers al een andere grens.
Gast- Gast
nee, 16 is prima. Er zullen altijd pubers zijn die er niet mee om kunnen gaan, ongeacht de leeftijd. En in feite gaat het mis bij de hoeveelheid dat ze drinken, niet perse bij wat ze drinken... een biertje op zijn tijd moet gewoon kunnen als je 16 bent vind ik.
Gast- Gast
Ik denk dat het weinig zin heeft, als mensen willen drinken, doen ze het toch wel, of laten ze het oudere vrienden regelen. Ook denk ik dat een 16-jarigen oud en wijs genoeg (kunnen) zijn om, met mate, drank te drinken.
Gast- Gast
Onzin, want dan verleg je het probleem alleen maar. En wat Zero ook zegt, het gaat juist mis met de hoeveelheid.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Het moet verboden worden dat...
» NAV: stelling: maagband moet vergoed worden?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan
» Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.
» NAV: stelling: maagband moet vergoed worden?
» Welke woorden moeten verboden worden?
» Stelling: iedereen moet verplicht DNA afstaan
» Stelling: Alle drank moet verdwijnen uit supermarkten.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: