Totaal ruptuur
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Totaal ruptuur
Weet iemand of, als je ooit een totaal ruptuur hebt gehad, de volgende keer met een keizersnede moet bevallen en per sé in het ziekenhuis?
Gast- Gast
Re: Totaal ruptuur
Wel in het ziekenhuis volgens mij, omdat de huid dus dunner kan zijn en het weer kan gebeuren. Althans, dat zegt een vriendin die verloskundige is.
Gast- Gast
Mijn vriendin had bij de 1e een totaal ruptuur, en kreeg in 1e instantie een keizersnee bij de 2e, maar dat was omdat hij in een stuit lag. Paar dagen voor de keizersnee was het kindje alsnog gedraaid, en mocht ze thuis bevallen. Van een 9-ponder, en dat is helemaal goed gegaan. De 3e keer ook weer thuis.
Blijkbaar hebben ze overal weer andere richtlijnen?
Blijkbaar hebben ze overal weer andere richtlijnen?
Gast- Gast
Vlg mij moet er dan wel een jaar tussen zitten om thuis te mogen bevallen.
Gast- Gast
Ik zelf had geen totaal ruptuur, maar mijn zus wel bij de eerste en die is bij de tweede gewoon thuis bevallen. '
Maar misschien is het per regio/praktijk verschillend.
Maar misschien is het per regio/praktijk verschillend.
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zelf wel een totaal ruptuur gehad, maar ik heb er eerlijk gezegd (nog) niet over nagedacht hoe of wat bij een tweede. Ik ken verder ook niemand die een totaal ruptuur heeft gehad.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Nee een totaal ruptuur is geen indicatie voor een ziekenhuisbevalling of een keizersnee. Wel wordt er heel laagdrempelig een knip gezet om te voorkomen dat het nog een keer een totaal ruptuur wordt (met alle gevolgen van dien)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een totaal ruptuur gehad en bij een volgende bevalling wordt er waarschijnlijk uit voorzorg een knip gezet. Inprincipe zou ik thuis mogen bevallen maar i.v.m. de zwangerschapsvergiftiging die ik heb gehad word het dan weer een ziekenuisbevalling.
Ik ben nog niet zwanger van een tweede, maar ik zie nu al vreselijk op tegen de bevalling, een tweede kindje ligt namelijk wel in de "planning". Het totaal ruptuur heeft geestelijk en lichamelijk echt heel veel met me gedaan (geestelijk nog het meeste) en als ik zou kunnen kiezen zou ik voor een keizersnee gaan. Nu is dat ook geen pretje en een keizersnee voeren ze ook niet zomaar uit dus ik zal waarschijnlijk "gewoon" moeten bevallen...... Nou ja, eerst nog maar eens zwanger worden, zien we dan wel weer verder
Ik ben nog niet zwanger van een tweede, maar ik zie nu al vreselijk op tegen de bevalling, een tweede kindje ligt namelijk wel in de "planning". Het totaal ruptuur heeft geestelijk en lichamelijk echt heel veel met me gedaan (geestelijk nog het meeste) en als ik zou kunnen kiezen zou ik voor een keizersnee gaan. Nu is dat ook geen pretje en een keizersnee voeren ze ook niet zomaar uit dus ik zal waarschijnlijk "gewoon" moeten bevallen...... Nou ja, eerst nog maar eens zwanger worden, zien we dan wel weer verder
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Totaal iets anders
» Overzicht totaal kwijt.
» Totaal andere studie switch
» Mijn zoon luistert de laatste dagen totaal niet
» kinderopvangtoeslag 2011 wanneer totaal berekend?
» Overzicht totaal kwijt.
» Totaal andere studie switch
» Mijn zoon luistert de laatste dagen totaal niet
» kinderopvangtoeslag 2011 wanneer totaal berekend?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: