Overzicht totaal kwijt.
+4
Catwoman79
SDL
Ayla
Marin
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overzicht totaal kwijt.
Bah, ik wil zo graag netjes opruimen en schoonmaken, heb net al met 1000 dingen in mijn handen gestaan, maar ik kan er niks mee. Ben het totale overzicht kwijt.
Ik kan wel janken en word ook gewoon boos op mezelf! Ik weet niet waar ik met alles naar toe moet.
Heeft hier iemand ook wel eens last van? En wat doe je eraan?
Ik kan wel janken en word ook gewoon boos op mezelf! Ik weet niet waar ik met alles naar toe moet.
Gast- Gast
Re: Overzicht totaal kwijt.
Kut is dat.
Ik heb dat ook snel als het me te veel wordt.
Wat ik doe is gewoon in het allerkleinste vertrek beginnen, en dan daar gewoon iets oppakken en dat opruimen. Echt stuk voor stuk iets kleins opruimen. Zo maak je een beginnetje. Je kunt toch niet tien dingen tegelijk doen, en waarschijnlijk wil je dat in je hoofd wel, waardoor je beetje kortsluiting hebt. Zo voelt dat voor mij dan althans. Dan ga ik echt heel onrustig door het huis lopen en weet ik het echt niet meer. Maar door klein te beginnen, helpt het voor mij om te focussen op iets kleins en dan lukt het wel.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Gewoon beginnen... Met bijv. de salontafel. Meteen weg doen (echt weg) als je er niks meer mee doet.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ondertussen in janken uitgebarsten en heb een stapel papieren door de kamer gepleurd (kinderen liggen in bed) en ben er kotsmisselijk van. Ik ben echt boos.
Ik ga maar vanuit de keuken een poging doen om dan verder de kamer in te gaan. Dit kost zoveel energie om mijn hoofd erbij te houden en moet 10000 keer zeggen, nee Bren, je bent hier mee bezig. Dat moet even wachten.
En gewoon doen, tja ik zou willen dat dat zou werken bij mij, ik heb ook niet voor niets hulp hiervoor.
Ik ga maar vanuit de keuken een poging doen om dan verder de kamer in te gaan. Dit kost zoveel energie om mijn hoofd erbij te houden en moet 10000 keer zeggen, nee Bren, je bent hier mee bezig. Dat moet even wachten.
En gewoon doen, tja ik zou willen dat dat zou werken bij mij, ik heb ook niet voor niets hulp hiervoor.
Gast- Gast
Zazou schreef:Bah, ik wil zo graag netjes opruimen en schoonmaken, heb net al met 1000 dingen in mijn handen gestaan, maar ik kan er niks mee. Ben het totale overzicht kwijt.
O irritant! Misschien gewoon even rust nemen en het lekker niet doen.
Als je wel echt aan de slag wil dan zou ik 5 dingen op tijd inplannen en ze stap voor stap uitvoeren en je niet af laten leiden.
Dus bijvoorbeeld:
- spullen opruimen, 30 minuten
- afstoffen, 10 minuten
- stofzuigen, 30 minuten
PAUZE
- vochtig doekje langs alles halen, 10 minuten
- vloer dweilen, 20 minuten
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Zazou schreef:Ondertussen in janken uitgebarsten en heb een stapel papieren door de kamer gepleurd (kinderen liggen in bed) en ben er kotsmisselijk van. Ik ben echt boos.
Pak de papieren op en leg ze even in een kastje. Gebruik je hoofd om te denken en niet om te onthouden en stel een reeel doel. Niet alle 1000 dingen moeten vandaag.
SDL- Prater
Ik herken het helemaal.
Ik ben ook iemand die dan iets in de keuken vindt wat naar de slaapkamer moet.
Maar als ik eenmaal daa ben vergeet ik de keuken weer en ga zo maar door.
Wat ik tegenwoordig doe is 2 wasmanden of dozen vlakbij mij neerzetten en dan sorteren op kamer.
Stel je begint in de huiskamer, je vind iets voor boven en iets voor je bijkeuken. Beide in een andere mand doen en doorgaan in de huiskamer.
Ik ben ook iemand die dan iets in de keuken vindt wat naar de slaapkamer moet.
Maar als ik eenmaal daa ben vergeet ik de keuken weer en ga zo maar door.
Wat ik tegenwoordig doe is 2 wasmanden of dozen vlakbij mij neerzetten en dan sorteren op kamer.
Stel je begint in de huiskamer, je vind iets voor boven en iets voor je bijkeuken. Beide in een andere mand doen en doorgaan in de huiskamer.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Zazou, gaat het weer een beetje?
SDL- Prater
Ik sta ondertussen in de keuken. Ben daar bezig nu. Maar gaat niet van harte.
Gast- Gast
Zazou schreef:Ik sta ondertussen in de keuken. Ben daar bezig nu. Maar gaat niet van harte.
Waarom stop je dan niet gewoon en ga je gewoon even iets doen wat beter voelt dan dit?
SDL- Prater
Ik herken het wel, maar voel me er gelukkig niet rot door.
Ik vind de tips van Marin heel goed. Zo doe ik het ook meestal. Klein beginnen en niet te veel doelen stellen op één dag. Vandaag de keukentafel, morgen de salontafel (hier stapelen papieren zich namelijk meestal op die plekken op).
Sterkte in ieder geval!
Ik vind de tips van Marin heel goed. Zo doe ik het ook meestal. Klein beginnen en niet te veel doelen stellen op één dag. Vandaag de keukentafel, morgen de salontafel (hier stapelen papieren zich namelijk meestal op die plekken op).
Sterkte in ieder geval!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Probeer ook te accepteren dat het zo is vandaag. Boos worden kost je alleen meer meer energie en maakt de chaos in je hoofd alleen maar groter.
Vandaag ga je geen bergen verzetten, als je dat accepteert geeft dat ook rust. Morgen is het misschien beter een anders komt maandag de hulp weer.
Vandaag ga je geen bergen verzetten, als je dat accepteert geeft dat ook rust. Morgen is het misschien beter een anders komt maandag de hulp weer.
Laatst aangepast door Sunprincess op vr 5 apr 2013 - 0:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Vroeger gingen dat soort dingen ook heel goed met die volgorde. Maar met die kinderen word ik er zo chagrijnig van, heb je net iets gedaan en dan binnen 10 minuten weer eenbom ontploft, eten en drinken over de vloer. Bah!
Gast- Gast
O ja, de kids. Herkenbaar. Kids maken meer vies dan je lief is .
SDL- Prater
Ik herken het een klein beetje... Wat bij mij werkt is lijstjes maken en me daar ook aan houden...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Kinderen zorgen inderdaad niet bepaald voor overzicht Vandaag is de oudste een dagje naar oma toe en ik merk meteen dat ik een stuk meer gedaan krijg in huis. Dat helpt mij altijd wel om alles weer op een rijtje te krijgen qua huishouden, een dag helemaal niks anders aan mijn hoofd.
Pineco- Prater
Keuken is netjes nu, de rest 1 grote puinbak....
Ik heb al wel veel afgestoft, maar ik mag nu eerst koffie drinken.
Ik heb al wel veel afgestoft, maar ik mag nu eerst koffie drinken.
Gast- Gast
Die heb je zeker verdiend, geniet ervan! Wel in de keuken gaan zitten he, laat de rest van je huis gewoon maar even voor wat het is.
Pineco- Prater
Pineco schreef:Die heb je zeker verdiend, geniet ervan! Wel in de keuken gaan zitten he, laat de rest van je huis gewoon maar even voor wat het is.
Ik ben in staat om de rol scanbehang uit de schuur te pakken en Mas er achter te plakken. Meneer is alles overhoop aan het trekken.
Gast- Gast
Zazou schreef:Vroeger gingen dat soort dingen ook heel goed met die volgorde. Maar met die kinderen word ik er zo chagrijnig van, heb je net iets gedaan en dan binnen 10 minuten weer eenbom ontploft, eten en drinken over de vloer. Bah!
En dit is momenteel ook mijn struikelblok. Op zich lukt opruimen me aardig, maar ik word soms echt gek an de rommel die er zo weer ligt. Kan dan zo janken. Ik zit de laatste tijd ook niet zo lekker in mijn vel, ik kan niet zoveel meer hebben van de kinderen. Ze halen me soms echt het bloed onder de nagels vandaan, en dan baal ik weer zo dat ik z gemeen reageer op zulke momenten. Het is niet altijd zo, maar de laatste tijd komt het wel vaker voor en ik vind dat niet leuk!
Vind het een pittige tijd waarin we nu zitten, tropenjaren zeggen ze dan, nou, idd!
Gelukkig gaat de tweede nu ook naar school, dat geeft mij 's middags een uurtje rust als de meiden in bed liggen, maar in dat uurtje moet ik ook weer de ramen doenoid, klusjes die gewoon niet lukken met die twee erbij, en dat gaat dan weer ten koste van mijn eigen rustmomentje!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ja waardeloos is dat!
Mas wil eigenlijk niet meer slapen tussen de middag, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Mas wil eigenlijk niet meer slapen tussen de middag, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Gast- Gast
Beneden woonkamer en keuken zijn helemaal gedaan. Ik heb meteen mijn woonkamer verbouwd, want ik werd gek van het schuiven met de bank als er iemand wilde kinecten en zolang ik geen buffetkast heb kan de bank makkelijk weer tegen de muur aan.
Moet nog speelgoed uitzoeken en boodschappen doen, maar even chillmode!
Moet nog speelgoed uitzoeken en boodschappen doen, maar even chillmode!
Gast- Gast
Nou, klinkt alsof je al hartstikke veel hebt gedaan hoor! Goed bezig!
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Soortgelijke onderwerpen
» 2012 / 2013 reizen overzicht
» Totaal ruptuur
» Totaal iets anders
» Gratis af te halen: 2 totaal kapotte knieën... UPDATE 17-08!
» Welke landen trekken jou totaal niet?
» Totaal ruptuur
» Totaal iets anders
» Gratis af te halen: 2 totaal kapotte knieën... UPDATE 17-08!
» Welke landen trekken jou totaal niet?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: