Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

+28
pindaatje
Fiwen
Printje
PiP
kwak
*Lookie*
Jazzlyn
Muppetje
Flower_L
Flow
Paper Crown
Happydobby
Flip Fluitketel
Novalee
Nora
Aggi
mickey
pitbullgup
Susan
Pien
Darius
Jade
koNijntje
Supertalentje
Bruintje Beer
SarahKey
Pussycat
Jezzie
32 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Flip Fluitketel wo 26 okt 2011 - 23:00

Hier hebben we het verteld dmv een kaart met een eigen gemaakt gedichtje en een roze en blauw babysokje erin.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Happydobby wo 26 okt 2011 - 23:30

Wij hebben het gewoon verteld aan de ouders + broers zusjes. Alleen het lande geloof ik wat laat.

Vrienden hebben we het persoonlijk verteld en de echo laten zien.

Mijn vriend werkt bij een klein bedrijf dus toen hij vrij had genomen voor de echo had hij verteld dat hij naar het ziekenhuis moest met mij, smiddags had zijn baas gevraagd of het wel goed ging met mij dus heeft hij het verteld.
Zijn baas heeft zelf 4 kinderen, vond het dus erg leuk.

Mijn teamleidster dacht dat ik ontslag zou nemen, ze wist dat ik wel eens solliciteerde. Dus toen ik heel voorzichtig zei dat ik zwanger was, kreeg ik een knuffel.
Zowieso reageerden de collega's bij mij heel leuk.

Wij hebben het wel pas aan iedereen verteld na de echo met 12 weken.



Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 0:41

Nora schreef:Als ik ooit zwanger wordt hoop ik dat het sinterklaas tijd is. Op dit forum heb ik dit gedichtje een keer gelezen. Vond dat zo leuk:

We hebben groot nieuws
Al is het nu nog klein
We willen laten weten
dat we in mei 2009 met zijn drietjes zijn

Die kan toch ook gewoon op een kaartje buiten Sinterklaas?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Paper Crown do 27 okt 2011 - 0:45

Twellie schreef:
Nora schreef:Als ik ooit zwanger wordt hoop ik dat het sinterklaas tijd is. Op dit forum heb ik dit gedichtje een keer gelezen. Vond dat zo leuk:

We hebben groot nieuws
Al is het nu nog klein
We willen laten weten
dat we in mei 2009 met zijn drietjes zijn

Die kan toch ook gewoon op een kaartje buiten Sinterklaas?

HAHA ja.. hoeft niet perse sinterklaas te zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 1:24

Mijn zus heb ik het verteld toen ze slippers liet zien voor mijn nichtje, toen zei ik ; misschien kan ik die binnenkort wel lenen!
Toen ging mn zus lachen en zei ze ; jaaaaa *naam nichtje* we kunnen eindelijk weer gaan babyshoppen!

Toen ben ik met mijn zus en de kids naar mijn ouders gereden en die vroegen wat we kwamen doen op maandagmorgen half 11.
Mijn moeder was voor het gemak even vergeten dat ik die dag naar de tandarts moest Wink Dus wij kwamen binnen en mijn vader liep
gelijk weer zijn kantoor in en mijn moeder ging opruimen, dus toen zei ik, wil je even komen zitten ofzo? Toen zei mijn moeder tegen
mn zus ; is ze zwanger? En mijn vader zei tegen mij ; ben je zwanger? Ohhhhhhhh zei mijn moeder, sorry dat ik het al heb geraden!
Ze viel me huilend in mijn armen haha mijn moeder had het helemaal niet verwacht want mijn zusje had gezegd die dag ervoor ;
moet zus ook niet eens aan kinderen gaan beginnen, ze is al zo lang samen met dr vriend en ze hebben een huis enzo en ze is al 25!
Toen zei mijn moeder ; nee joh! die hebben net een huis gekocht, die wachten nog wel een jaar of 3 ofzo!
Toen was ik trouwens een week of 6 zwanger.

Mijn schoonouders hebben we het na 9 weken verteld met Pasen, we waren een beetje bang hoe ze zouden reageren.
Het was bloedheet en we hadden een kaartje gekocht met 'een piepklein berichtje' erop dat een muisje in zijn hand hield.
Daarbij een zak paaseitjes en ; 'lieve opa en oma, mag ik volgend jaar paaseitjes komen zoeken?'

Mijn vriend zat trouwens VI te kijken, en we waren niet helemaal serieus ermee bezig, net carnaval gehad en alles, en toen ik op
mijn verjaardag positief testte liet ik hem de test zien en was hij helemaal van slag. Hij heeft serieus 2 weken bijna niks gezegd,
hij vond het wel leuk maar was helemaal van het padje af haha normaal is hij al rustig maar toen helemaal Wink Is btw helemaal bijgedraaid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Flow do 27 okt 2011 - 1:38

Wij hebben het verteld op moederdag. De dag ervoor hadden we de 1e echo gehad, dus vonden het wel speciaal om het op moederdag te vertellen. Ik had bij de HEMA gewone flesjes gekocht voor de opa's, oma's en broers/ schoonzus. Die hadden we gevuld met roze en blauwe muisjes en daarin hadden we een foto van de echo gedaan (gekopieerd) Flesjes leuk ingepakt en aan iedereen gegeven. Mijn moeder rammelde ermee en toen wist ze het al. Ze hadden het nog niet verwacht dus het was echt een verrassing en ook al was het half elf 's ochtends de fles wijn (en voor mij ranja :P ) kwam op tafel om het te vieren! Very Happy
Flow
Flow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Woonplaats : Omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Flower_L do 27 okt 2011 - 4:45

Gewoon verteld eigenlijk. Vond het zo al spannend genoeg.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Muppetje do 27 okt 2011 - 5:05

Aan mijn schoonouders hebben weer het gewoon verteld, op de dag van de test.
Mijn moeder hebben we gevraagd langs te komen, bellen vond ik niet leuk. Ze kwam een week later. We waren natuurlijk net een week weg geweest, dus we hebben de foto's laten zien, de laatste foto was een foto van de digitale test...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Jazzlyn do 27 okt 2011 - 5:10

Bij de tweede hebben we de opa en oma´s een kaart gegeven met daarin:

Lieve opa en oma,

Ik had aan de ooievaar mijn grootste wens verteld.
En een lief klein zusje of broertje besteld.
Na eventjes wachten, mag ik jullie nu laten horen
Dat over een tijdje mijn broertje of zusje word geboren

xxx- jes en dan de naam van ons zoontje.

En hebben we een klein shirtje ingepakt met daarop opa´s lieveling!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  *Lookie* do 27 okt 2011 - 6:39

Luna01 schreef:Wij hebben het verteld op moederdag. De dag ervoor hadden we de 1e echo gehad, dus vonden het wel speciaal om het op moederdag te vertellen. Ik had bij de HEMA gewone flesjes gekocht voor de opa's, oma's en broers/ schoonzus. Die hadden we gevuld met roze en blauwe muisjes en daarin hadden we een foto van de echo gedaan (gekopieerd) Flesjes leuk ingepakt en aan iedereen gegeven. Mijn moeder rammelde ermee en toen wist ze het al. Ze hadden het nog niet verwacht dus het was echt een verrassing en ook al was het half elf 's ochtends de fles wijn (en voor mij ranja :P ) kwam op tafel om het te vieren! Very Happy

Wij hebben het ook verteld op moederdag :-) Omdat ik even voor kerst ben uitgerekend hadden we voor onze ouders een setje van en bordje, kommetje en besteksetje gekocht, daarbij een kopie van de echofoto waarop we hadden geschreven: "Mag ik ook met jullie mee-eten met kerst?" Het viel wel in de smaak!
Broers en zussen, vrienden en verdere familie hebben we het 'gewoon' verteld.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  kwak do 27 okt 2011 - 7:08

wij hadden een boekje gekocht voor onze ouders met 100 tips voor opa en oma.
we hebben ze opgebeld met de mededeling dat we moesten praten vanwege de school en werk van mijn man, heel serieus verteld waardoor mijn schoonmoeder in paniek raakte.
toen onze ouders bij ons kwamen koffie drinken hebben we op een gegeven moment de cadeautjes gegeven en heel toevallig pakte mijn moeder en schoonmoeder het precies tegelijk uit waardoor ze het beide gelijk zagen.
mijn moeder begon door de kamer te springen en te juichen en mijn vader keek haar aan van "doe normaal" want hij had het boekje nog niet gezien.
ze waren alle 4 erg blij!
ik was toen 6 week zwanger

met 7 week, na een goede echo hebben we onze broers en zussen en goede vrienden verteld
mijn zusje heb ik het verteld door middel van een beker "voor de liefste tante", ze begon te huilen, de schat.
mijn broertjes zaten ver en die heb ik gebeld met de mededeling dat iedereen in de familie een naams verandering kreeg want mama wordt oma, papa wordt opa en jij wordt oom!
mijn zwagers en schoonzussen hebben we gewoon verteld toen we "gewoon" op de koffie gingen.
onze vrienden hebben we uitgenodigd om te komen eten.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  PiP do 27 okt 2011 - 7:10

Wij hebben zo`n gevuld chocolade ei gegeven op 1e paasdag met een speentje tussen de eitjes en een kaartje erbij.


Laatst aangepast door PiP op do 27 okt 2011 - 9:45; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Printje do 27 okt 2011 - 8:13

Jazzlyn schreef:Bij de tweede hebben we de opa en oma´s een kaart gegeven met daarin:

Lieve opa en oma,

Ik had aan de ooievaar mijn grootste wens verteld.
En een lief klein zusje of broertje besteld.
Na eventjes wachten, mag ik jullie nu laten horen
Dat over een tijdje mijn broertje of zusje word geboren

xxx- jes en dan de naam van ons zoontje.

En hebben we een klein shirtje ingepakt met daarop opa´s lieveling!

aaaaah die is lief!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Fiwen do 27 okt 2011 - 8:28

Voor mijn ouders hadden we een kaartje geschreven dat ze opa en oma zouden worden. Het was een kaartje met op de voorkant babyvoetjes en mijn moeder had de envelop net open en zag alleen nog maar teentjes toen ze al begon te huilen en riep "Ohw ... is het echt waar?" en mijn vader zat een beetje schaapachtig te kijken want die hand geen idee waar het over ging :P

Vriendinnen heb ik het een dag later verteld tijdens mijn vrijgezellenfeest, ik kon mijn mond niet dicht houden. En dezelfde week wist de hele kroeg het omdat manlief in een half dronken bui echt super hard door de hele kroeg riep "IK WORD PAPA".
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:33

Wij hebben het trouwens beide keren gewoon verteld met 12 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  pindaatje do 27 okt 2011 - 8:59

Bij de eerste hebben we het verteld door middel van een fotolijstjes met een gedichtje erin:
Je kan me nog niet horen
Je kan me nog niet zien
In ... wordt ik geboren,
Mag mijn foto dan in dit lijstje misschien??

Lijstje hebben we gegeven aan onze ouders, broer, zus, en grootouders, ze snapten het allemaal meteen, en waren heel erg blij, ook wel wat verbaasd, ze hadden het nog niet verwacht van ons.
Vrienden hebben we het gewoon verteld, en collega's ook.

Bij de 2e heeft onze oudste een shirt aangekregen met een leuke tekst erop.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  JD do 27 okt 2011 - 9:46

Mocht het snel raak zijn, dan heb ik wel een ideetje in mn hoofd...

Wij zijn een maand terug samen op vakantie geweest en we moeten nog stééds het fotoboek maken, mensen vragen er ook steeds om...
Ik wil dan het boel gaan maken en op de allerlaatste pagina de foto van de echo, met de tekst "de volgende vakantie ben ik ook van de partij!".

Maar dat is meer voor vrienden en overige familie....voor m ijn ouders/schoonouders wil ik wel iets anders....weetniet wat....maar heb nog tijd zat om daarover na te denken:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  PapillonRose do 27 okt 2011 - 9:49

Ik heb het 'gewoon' verteld. Ik was zelf een beetje in 'shock' toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, dus ik was er op dat moment helemaal niet mee bezig hoe ik dat op een originele manier zou kunnen vertellen. Achteraf vind ik dat best jammer, want het is normaal gesproken wel iets wat ik leuk zou vinden om te doen. Aan de andere kant was het nieuws er natuurlijk niet minder leuk om. Maar bij een eventuele 2e zou ik het denk ik wel op een leuke manier brengen, en dan iets met behulp van A. (bijvoorbeeld een shirtje voor A. met grote zus erop ofzo).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Dora do 27 okt 2011 - 10:23

Bij A.nouk hadden we beertjes die een shirtje aan had met daarop: Hoera je wordt opa/oma. Dus die kwamen wel duidelijk aan. En een positieve test meegenomen. Aan mijn (schoon)zusjes hebben we het toen gewoon verteld.

Bij M.aaike hadden we mijn ouders en schoonouders op de koffie gevraagd (met een smoes of ze op ziekenbezoek kwamen, want 2 dagen eerder was Y.uanita geopereerd en mijn schoonouders waren net terug uit Namibië). Toen ze er alle 4 waren hebben we A.nouk een cadeautje laten geven, een eendje met een kaartje er aan: Binnenkort speel ik niet meer in mijn .....
Bij mijn ouders viel het kwartje meteen, mijn moeder had namelijk de dag ervoor al geraden dat ik zwanger was, en ik kon het ook niet echt ontkennen. Kreeg ook meteen een kaartje van ze.
Maar mijn schoonouders snapte er geen reet van. Toen het kwartje na nog een aantal hints viel was het eerste wat ze zeiden: Ow, dan zijn wel er waarschijnlijk niet als hij/zij geboren wordt. Niet eens een felicitatie.... Dat is en was wel een tegenvaller.
Die ochtend speciaal nog een digitale clear bleu gedaan als 'bewijs'.
Mijn schoonzusje heeft het op de dag van de operatie gehoord dat A.nouk waarschijnlijk grote zus zou gaan worden (die dag hebben we ook positief getest)
Mijn zusjes hebben het 10 november gehoord tijdens het lootjes trekken voor Sinterklaas/Kerst. Bij ons is de traditie dat iedereen verteld wat ie op zijn lijstje heeft gezet, had met mijn ouders afgesproken dat ik als laatst mijn lijstje zou oplezen. Ik zou het er niet daadwerkelijk opzetten, alleen maar opzeggen. Dus ik noemde eerst wat ik er echt op had staan en vervolgens begon ik met: rompertjes maat 50, kleertjes, zo een zwangerschapsbelletje...... Mijn zusjes meteen janken en ons feliciteren.
Later hoorde ik wel dat mijn middelste zusje het er erg moeilijk mee had, want zij waren ook bezig met zwanger te raken en wij zouden eigenlijk pas een paar maanden later beginnen met zwanger proberen te raken, maar door omstandigheden zijn wij eerder begonnen. (en inmiddels zijn zij ook al weer 23 weken zwanger, rond valentijnsdag worden A.nouk en M.aaike grote nicht)


De dag erna (6 november) heb ik het aan een aantal meiden van hier verteld tijdens een meeting (zoals Wennes, Laurientje, Kletskousje) doormiddel van een taart/cake met glazuur en daarop roze/blauwe en witte muisjes. Deze dames wisten overigens wel allemaal dat we wilde proberen zwanger te raken van ons 2de wondertje. Dus het was afwachten wat de uitslag was.

Mijn collega's wisten het al voordat ik had kunnen testen, die zagen het aan me. Dus daar heb ik het ook nooit aan ontkend. En bij Yuanita hebben we het tijdens de sinterklaasviering verteld.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Sjirafje za 29 okt 2011 - 7:46

Aan de opa's en oma's hebben we een boekje van Nijntje gekocht genaamd
"Opa en oma Pluis" en tussen de eerste 2 bladzijdes hadden we de foto van
onze eerste echo verstopt!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum