Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

werkende mama's

+17
Blue flower
meisjesmama
Roos
Kayleigh
Teddyaapje
PapillonRose
Darius
Annie24
Mamsie
Tania
Susan
Bruintje Beer
Chelle
Thunder
chipa
Printje
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 8:55

Mama_van2 schreef:
Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:Wat lief van jullie. Toch ook wel weer even een bevestiging dat ik mezelf niet aanstel. De laatste tijd heb ik in mijn directe omgeving over dit onderwerp een paar nare ervaringen gehad die mij toch aan het twijfelen hebben gebracht.

Meis echt trek je daar aub niks van aan! Als ik een paar nekjes moet komen doorbijten zeg je het maar hoor! Twisted Evil

Evil Mamsie Wink Ik weet het hoor maar de laatste week kreeg ik echt ineens 3 opmerkingen over mijn 'maar' 2 dagen in de week werken (wat er deze week trouwens 6 zijn) waardoor ik echt even ging twijfelen of in niet gek aan het worden ben :-)

Voor sommige mensen is het blijkbaar erg moeilijk om buiten hun eigen wereldje te denken. Het valt nog maar te zien of de mensen die nu zo oordelen zelf zo sterk zouden zijn als ze alles zouden meemaken wat jij nu meemaakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Annie24 wo 26 okt 2011 - 8:58

Minneke schreef:Ik heb twee kinderen en werk nu 36 uur in vier dagen. Vanaf januari ga ik 36 werken in vier/vijf dagen per week (dus de ene week vier, de andere vijf). Ik weet niet hoe dat laatste me gaat bevallen natuurlijk. Maar ik vind het wel fijn dat het betekent dat mijn man ook 36 uur gaat werken en een papadag heeft.

Ik kan je nu alleen vertellen hoe ik het vind om vier dagen te werken. En ik vind het heerlijk! Ik werk pas sinds twee maanden op deze plek, dus het is ook nog nieuw allemaal natuurlijk. Maar vooralsnog heb ik het gevoel dat ik mezelf inderdaad heel sterk aan het ontwikkelen ben. De dag dat ik thuis ben vind ik het heerlijk om met onze twee kleintjes te spelen, knuffelen en tutten.

Bijkomende voordelen zijn de financiele omstandigheden en het feit dat ik daar een aanzienlijk aandeel in lever voelt voor mij erg prettig.
Ik wil alleen nog steeds wel heel graag een schoonmaakster laughcry

Hier sluit ik me bij aan. Behalve dan dat ik 1 kindje heb ipv 2 en dat ik vanaf januari ook gewoon 36 uur zal werken over 4 dagen.

Ook ik vind het heerlijk om te werken, al ben ik ook blij als ik 's avonds binnen stap en Y. weer zie Very Happy Woensdag is mijn vrije dag, dus dat breekt de week een beetje. Y. gaat overigens maar 2 dagen naar het kdv (maandag en dinsdag) want donderdag en vrijdag is papa dag Laughing Papa werkt ook 36 uur, maar in de horeca, dus vooral 's avonds.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 9:00

Ik werk 2 dagen in de week (16 uur) en ik vind het perfect zo. De eerste 3 maanden werkte ik er 3 (24 uur) maar ik merkte voor mezelf dat dat te veel voor me was. Dat was ook in de periode dat ik daar net kwam werken en het was dus erg vermoeiend omdat ik alles moest leren + dat ik ook net moeder was. De komende jaren wil ik ook niet meer dan 16 uur werken. Ik vind het wel lekker om veel bij m'n zoon te zijn en toch 2 dagen ergens te zijn waar ik weer andere dingen beleef

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Darius wo 26 okt 2011 - 9:02

4 mnd na de geboorte van laurens ben ik vier dagen gaan werken van 8,5 uur met daarbij veel reistijd van 3 uur per dag. Verschrikkelijk.
Na 5 mnd had ik het helemaal gehad. Ik moest alles op mijn vrije dag, en in het weekend kwam ik niet meer aan mezelf, mijn vrienden en mijn relatie toe. Ik moest en zou het hele weekend bij laurens zijn. Nu ik het typ, kan ik bijna weer huilen. Deze week heb ik het ook erg druk op het werk, en werk dan ook vier volledige dagen. Ik heb hetzelfde gevoel als twee jaar geleden,ik heb er buikpijn van.
Enfin, na 5 mnd dus op zoek naar nieuw werk en kon daar ook al snel aan de slag. Ik werk nu tussen de 18 a 24 uur per week met soms een uitschieter. En alles is nu weer goed voor elkaar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 9:03

Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Printje wo 26 okt 2011 - 9:05

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Ik vind mijn werk echt heel erg leuk, ga iedere dag met plezier. Maar ik merkte wel aan mezelf dat ik het allemaal wel erg veel vond, de verantwoordelijkheid voor de klas (die ik overigens nog steeds alleen heb) het huishouden, met kleine ventje, mijn grote vent die nog steeds op en af tobte met zijn gezondheid, alles bij elkaar maakte dat ik het even niet meer goed overzag allemaal. Dit geeft me iets meer rust die extra dag thuis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 9:06

Darius: ik bedenk me ineens iets... angel Je PM.. ik ga je toevoegen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 9:08

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Ik ben minder gaan werken toen J. geboren werd. Ik vind mijn werk wel leuk en ik vind het ook prettig om er af en toe even uit te zijn en aan andere dingen te denken.
Wel heb ik nu het gevoel dat ik even niet verder kan. Ik zou graag een opleiding willen gaan doen en dan ook ander werk gaan doen. Maar voor nu is dat geen optie omdat ik meer werken echt niet leuk zou vinden. Als de kinderen naar school gaan zou ik dat wel graag willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Darius wo 26 okt 2011 - 9:28

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Bij de baan voor vier dagen vond ik mijn werk echt niet leuk. Ik kon een baan in het noorden krijgen en daar ben ik heel blij mee hoewel het minder uren zijn. Maar we redden het financieel en ik vind minder werken wel prettig . Zeker met een baby thuis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Darius wo 26 okt 2011 - 9:30

Minneke schreef:Darius: ik bedenk me ineens iets... angel Je PM.. ik ga je toevoegen!

O ik zat al te wachten. Werk ook maar weinig he? ;-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  PapillonRose wo 26 okt 2011 - 10:24

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding. Volg zelf college's en daarnaast loop ik stage. Eigenlijk zou ik vijf dagen van huis moeten zijn nu. Maar daar werd ik erg ongelukkig van. Dus ik heb het zo geregeld dat ik alles in 3 dagen doe, met wat zelfstudie voor sommige vakken en voor mijn stage alles in 2 dagen ipv 3. Heb wel mazzel dat ik altijd een modelstudent geweest ben en dus heel wat uitzonderlijke dingen voor elkaar krijg bij mijn docenten. En het scheelt al een stuk, al ben ik nog steeds gestresst met alles wat boven mijn hoofd hangt op het moment.. 2 assessments, 2 scripties, lesgeven, minor volgen...

Als het aan mij ligt ga ik na mijn afstuderen in elk geval niet fulltime aan de slag de eerste tijd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vooral ga werken voor het inkomen, dan dat ik graag werk. Niet dat ik lui ben, maar sinds ik moeder ben vind ik werken gewoon minder belangrijk. In elk geval zolang A. nog onder de 4 is en dus veel thuis is, wil ik gewoon zoveel mogelijk van haar genieten. Daarna kan ik altijd nog meer gaan werken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Teddyaapje wo 26 okt 2011 - 11:10

Ik werk 25 tot 30u per week maar veel ook savonds. Ben zzp'er dus kan mn uren ook zelf indelen (in overleg met klanten, dat wel natuurlijk). Mij bevalt dit er goed, maar kan me heel goed voorstellen dat het voor jou niet prettig is, 4 dagen en dan de dag die je thuis bent ook vanalles te moeten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 11:15

Teddyaapje schreef:Ik werk 25 tot 30u per week maar veel ook savonds. Ben zzp'er dus kan mn uren ook zelf indelen (in overleg met klanten, dat wel natuurlijk). Mij bevalt dit er goed, maar kan me heel goed voorstellen dat het voor jou niet prettig is, 4 dagen en dan de dag die je thuis bent ook vanalles te moeten.

Goh, dan word ik gelijk nieuwsgierig naar wat voor een werk je doet als ZZP'er?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Kayleigh wo 26 okt 2011 - 19:30

Chelle schreef:Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind heerlijk om 2 dagen met A samen te zijn.
Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. De dag dat ik werk bedenk ik me steeds; "lekker, morgen weer vrij!"


Dat heb ik ook, heerlijk !

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 20:43

Ik werk 27 uur, dus 3 dagen van 9 uur. Dat bevalt prima, ik werk ook volledig onregelmatig en daarom ben ik ontzettend veel thuis. Net als deze week bijvoorbeeld, ik werk nu zaterdag en zondag waardoor ik deze hele week (op maandag na) thuis ben geweest met de kinderen. En dat is lekker in de herfstvakantie. Maar goed je moet er wel tegen kunnen onregelmatig werken vergt ook best veel van je lichaam namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 20:55

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Ik heb weinig keus. Ben starter (jurist) en dan is het al lastig genoeg om een baan te vinden. Weinig vacatures, veel concurrentie. Ik mag dus blij zijn als ik een baan kan krijgen voor 32 uur in de week ipv 40 uur.
Ik zal dan van 7:30 tot ongeveer 18:00 weg zijn. Pfft als ik er alleen al aan denk breekt mijn moederhart. Maar aan de andere kant wil ik ook graag aan de slag. Weer eens wat anders en het geld zorgt er ook voor dat ik mijn financiele zelfstandigheid weer terug krijg. ga wel proberen om de woensdag vrij te krijgen. Dan breekt het een beetje de week.

Ik hoor vrijdag of ik een aanbod krijg en misschien dan 1 nov al beginnen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 20:59

Ik werk nu 4 a 5 dagen (aantal uur is wisselend), werk wel thuis als gastouder maar nog vind ik het te veel. Na mijn verlof wil ik weer terug naar 3 dagen, dat vind ik meer dan genoeg. Ik werk liever in 3 dagen 30 uur dan in 5 dagen 30 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Roos wo 26 okt 2011 - 21:26

Ik werk 20 uur per week, maandag, dinsdag en woensdagochtend. Heerlijk.
Zou liever naar 16 uur gaan dan naar 24, maar vind 20 perfect. Je krijgt net genoeg mee op het werk en heb voor l., het huishouden en mezelf genoeg tijd.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  meisjesmama do 27 okt 2011 - 0:25

Ik werk 16 uur en dat bevalt me prima zo!
Dat alleen de oudste er was werkte ik 3 dagen en dat kon ik prima combineren.
Met de jongste moest ik het 1ste jaar zeker 2 keer per week maar een logopediste, fysiotherapeut of kinderarts en toen was ik blij dat ik "maar" 16 uur werkte.
Dus mama van 2 ik kan me helemaal indenken dat het bij jou echt meer dan zat is die
16 uur!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 0:42

Nu nog 20 uur, straks een nul uren contract

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 4:56

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

ik vind mijn stage helemaal geweldig en daarom trek ik die 4 dagen min of meer. Als ik het niet leuk had gevonden, dan weet ik niet of ik nu nog stage had gelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Blue flower do 27 okt 2011 - 7:01

Ik werk zelf 24 uur en als ik nu de keuze had zou ik direct stoppen, mijn werk is leuk (de 2 collega's niet echt) maar ik denk dat ik op de wereld ben gezet om voor mijn eigen kindjes te zorgen hahaha. Het lijkt me heerlijk om er altijd te zijn voor mijn kinders. Ik denk dan altijd aan vroeger dat mijn moeder er altijd voor mij was. Ik heb ook nog steeds veel moeite met het weggaan naar mijn werk en zit dan met tranen in mijn ogen...

En als ik dit hardop zeg krijg ik vaak te horen 'Ik denk dat je het snel zat bent als je altijd thuis bent en altijd de kinders om je heen hebt' en dan denk ik altijd maar, ik ben mijn werk ook weleens zat. Maar goed mocht ik weer zwanger worden van mijn 2de en onze 3de (man had al een zoon uit een eerdere relatie) dan gaan we kijken of er mogelijkheden zijn dat ik kan stoppen met werken
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  nillis do 27 okt 2011 - 20:22

Ik werk in de zorg en werk gemiddeld 28 uur met slaapdiensten, dus ben veel thuis en vind het prima zo. Wel merk ik dat ik in drukke periodes, als ik bv in een week 40-50 uur moet, dat ik dat teveel vind. Gelukkig weet ik dat ik dan de week erna veel vrij ben.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:35

Ik ben van 4 naar 3 dagen werken gegaan (24 uur). Het bevalt me goed, werk ma-di-do. Ik werk omdat ik het leuk vind (en natuurlijk voor het inkomen). Ik zou niet week in, week uit elke godganse dag thuis kunnen zitten en voor het huishouden en mijn kindje te zorgen. Prima voor mensen die dat wel willen en kunnen, maar dat is aan mij niet besteed. Heb deze week herfstvakantie en was blij dat ik mijn zoontje vanochtend naar het kdv kon brengen! Even een dagje rust voor mezelf haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 21:01

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd naar de moeders die aangeven eigenlijk minder te willen werken (of al minder zijn gaan werken): vinden jullie je werk leuk? Of werken jullie puur voor het geld?

Absoluut niet als verwijt, maar uit interesse. Omdat ik me afvraag of daar het verschil hem in zit, of dat het iets anders is.

Ik kan niet zonder mijn werk omdat ik het gewoon ontzettend leuk en fijn vind om te doen. Het geld is natuurlijk ook welkom en zonder mijn salaris zouden we denk ik niet kunnen. Maar al zouden we ontzettend rijk zijn en mijn salaris niet nodig hebben zou ik nog precies hetzelfde werken als nu. Ik wil niet méér werken, maar ook zeker niet minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werkende mama's - Pagina 2 Empty Re: werkende mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum