Een te traag werkende schildklier
+2
Springflower
ShallY
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een te traag werkende schildklier
Afgelopen vrijdag heb ik de uitslag gehad van mijn bloedonderzoek waar uit is gekomen dat ik een te traag werkende schildklier heb. Ik ben blij dat ik weet wat ik heb want er kan makkelijk iets aan gedaan worden maar ben benieuwd of er meiden zijn die dit ook hebben. Ik ben toch wel benieuwd naar een aantal dingen waar ik wel antwoord op zou willen.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Een te traag werkende schildklier
Hier ook iemand met hypothyreoïdie oftewel een trage schildklier.
Ik weet het ook nog maar kort en gebruik nu 6 weken medicijnen wat wel aardig goed lijkt te gaan tot op heden.
Het is geen wondermiddel, maar op goede dagen ben ik minder vermoeid als voorheen en daar ben ik al heel erg blij mee.
Ben jij de afgelopen jaren ook ineens kilo's aangekomen?
Welke symptomen heb jij veel last van?
Ik weet het ook nog maar kort en gebruik nu 6 weken medicijnen wat wel aardig goed lijkt te gaan tot op heden.
Het is geen wondermiddel, maar op goede dagen ben ik minder vermoeid als voorheen en daar ben ik al heel erg blij mee.
Ben jij de afgelopen jaren ook ineens kilo's aangekomen?
Welke symptomen heb jij veel last van?
Springflower- Fluisteraar
- Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb het ook, kado na de zwangerschap. Ik was moe, spierpijn, duizelig, sterretjes zien en somber. Nu voel ik me beter sinds de medicatie.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het ook al een jaar of tien. Ga binnenkort weer eens bloedprikken, want ook al kan het eigenlijk niet mijn schildklier zijn met alle T3/T4 die ik slik, toch voel ik me weer knap beroerd. Erg moe, verlies veel haar, ijskoud zelfs als anderen in Tshirtjes lopen of het 24 graden is binnen.
Maja, zal wel niets uitkomen, hypothyreoidie-klachten blijven vage klachten natuurlijk, kan door zoveeeeeeel dingen komen.
Maja, zal wel niets uitkomen, hypothyreoidie-klachten blijven vage klachten natuurlijk, kan door zoveeeeeeel dingen komen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Na het lezen wat de symptomen kunnen zijn, vallen er wel wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Zo ben ik de afgelopen jaren best veel aangekomen terwijl er niks veranderd is in mijn eetpatroon, ik ben veel moe, duizelig, vaak wat somber, ik heb aan beide handen het carpaal tunnelsyndroom gehad, moeilijke stoelgang.
En ik heb geen cyclus.
Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil en tot nu toe nog niet ongesteld geworden. Dat was voor mij de reden om me door te laten verwijzen naar de gyn aangezien wij graag een kindje willen. Uit onderzoek is dus gebleken dat ik die trage schildklier heb en daardoor geen cyclus.
Maar zoals ik het dus begrijp van wat ik op internet lees en van jullie, dat je medicijnen krijgt en dat je schildklier daardoor gecorrigeerd wordt?
Moeten jullie vaak op controle? En wordt dit in de gaten gehouden dmv bloedonderzoek?
Zo ben ik de afgelopen jaren best veel aangekomen terwijl er niks veranderd is in mijn eetpatroon, ik ben veel moe, duizelig, vaak wat somber, ik heb aan beide handen het carpaal tunnelsyndroom gehad, moeilijke stoelgang.
En ik heb geen cyclus.
Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil en tot nu toe nog niet ongesteld geworden. Dat was voor mij de reden om me door te laten verwijzen naar de gyn aangezien wij graag een kindje willen. Uit onderzoek is dus gebleken dat ik die trage schildklier heb en daardoor geen cyclus.
Maar zoals ik het dus begrijp van wat ik op internet lees en van jullie, dat je medicijnen krijgt en dat je schildklier daardoor gecorrigeerd wordt?
Moeten jullie vaak op controle? En wordt dit in de gaten gehouden dmv bloedonderzoek?
ShallY- Prater
Antibes, maar het kan toch heel erg schommelen?
Ik dacht dat het ook met je hormoonhuishouding te maken had en je bent na 10 jaar natuurlijk wel 10 jaar ouder.
Misschien dat er iets veranderd moet worden aan je medicatie?
Ik dacht dat het ook met je hormoonhuishouding te maken had en je bent na 10 jaar natuurlijk wel 10 jaar ouder.
Misschien dat er iets veranderd moet worden aan je medicatie?
Gast- Gast
Ja, maar ik schommel dus al zeker vijf jaar bijna niet EN ik slik zoveel T3 en T4 dat ik eerder tegen een hyperfunctie zit dan tegen een onderfunctie. Edit: ik zit dus niet op dezelfde dosis als 10jr terug hoor haha!
Wat ik zeg, het blijven vage klachten: stress, oververmoeidheid, herhaaldelijke infectie en het feit dat ik bijna geen vakantie gehad heb afgelopen twee jaar zal ook vast meespelen. Denk dat het eerder daaraan ligt (en daar doe je geen mallemoer aan).
Wat ik zeg, het blijven vage klachten: stress, oververmoeidheid, herhaaldelijke infectie en het feit dat ik bijna geen vakantie gehad heb afgelopen twee jaar zal ook vast meespelen. Denk dat het eerder daaraan ligt (en daar doe je geen mallemoer aan).
Laatst aangepast door Antibes op za 22 sep 2012 - 21:44; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Het varieert een beetje, aan het begin moet je natuurlijk wat meer uitproberen qua dosis en zul je ook vaker bloedprikken. Ik ga nu nog maar 1-2x per jaar prikken, omdat het altijd gewoon goed is en ik prima ingesteld ben.
Antibes- Ratel
Oh en je andere vraag: je gaat gewoon het hormoon slikken dat je schildklier nu niet/te weinig aanmaakt. Dus dat corrigeert inderdaad gewon. Maar ook belangrijk, verwacht geen wonderen, want ook alle klachten die jij noemt kunnen door honderd dingen komen. Sommige dingen zullen zeker verbeteren, andere weer niet..
Antibes- Ratel
de medicijnen sloegen bij mij niet goed aan en had heel veel bijwerkingen. Ik heb me toen een jaar lang laten behandelen door een acupuncturist waardoor veel klachten (behalve mn trage stofwisseling dus dunner worden zit er bijna niet in) heel erg veminderd zijn. Ook aanpassingen in voeding (minimale suikers en vetten) scheelt een heleboel in de klachten.
maar bij mij is mn schildklier vertraagd/aangetast door een tropenbacterie en niet´vanzelf´te langzaam geworden. Nu ik zwangerb en gaat hij ineens een stuk sneller (binnen de goede marge) en val ik alleen maar af.
sterkte ermee!
maar bij mij is mn schildklier vertraagd/aangetast door een tropenbacterie en niet´vanzelf´te langzaam geworden. Nu ik zwangerb en gaat hij ineens een stuk sneller (binnen de goede marge) en val ik alleen maar af.
sterkte ermee!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
bolus26 schreef:de medicijnen sloegen bij mij niet goed aan en had heel veel bijwerkingen. Ik heb me toen een jaar lang laten behandelen door een acupuncturist waardoor veel klachten (behalve mn trage stofwisseling dus dunner worden zit er bijna niet in) heel erg veminderd zijn. Ook aanpassingen in voeding (minimale suikers en vetten) scheelt een heleboel in de klachten.
sterkte ermee!
Had jij ook geen cyclus bolus, of dat wel?
En die aanpassingen in voeding, heb je dat zelf ondervonden of met behulp van een diëtist?
ShallY- Prater
Antibes schreef:Oh en je andere vraag: je gaat gewoon het hormoon slikken dat je schildklier nu niet/te weinig aanmaakt. Dus dat corrigeert inderdaad gewon. Maar ook belangrijk, verwacht geen wonderen, want ook alle klachten die jij noemt kunnen door honderd dingen komen. Sommige dingen zullen zeker verbeteren, andere weer niet..
Inderdaad Antibes, het kan door veel verschillende dingen komen. En ik moet zeggen dat ik weinig echte klachten heb. Ja, die dingen die ik net opnoemde wel maar of dat hier door komt is inderdaad maar de vraag.
Het enige wat ik hoop, is dat ik een cyclus krijg en ongesteld ga worden.
ShallY- Prater
in die tijd was ik aan de pil dus dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben nu 6 maanden zwanger en het was oo kvrij snel raak (binne n3 maanden) maar toen ik met de pil stopte, had de arts en de acupuncturist ook al aangegeven dat mn lichaam weer grotendeels in´balans ´was en ik was al zeker 6 maanden klachten vrij toen.
wat eten betreft, ik ben eerst nij de dieetiste geweest omdat ik toen nog niet wist hoe het kwam dat ik zoveel zwaarder werd maar zij verwees me dus doro naar het ziekenhuis/internist voro schildklier onderzoek.
van de acupuncturist heb ik voedingsadviezen gekregen.Veel komen overeen met het boek eet jezelf gezond,slank en gelukkig al moest ik door spijsverteringsproblemen wel meer gekookte groente eten als in dat boek beschreven staat.
wat eten betreft, ik ben eerst nij de dieetiste geweest omdat ik toen nog niet wist hoe het kwam dat ik zoveel zwaarder werd maar zij verwees me dus doro naar het ziekenhuis/internist voro schildklier onderzoek.
van de acupuncturist heb ik voedingsadviezen gekregen.Veel komen overeen met het boek eet jezelf gezond,slank en gelukkig al moest ik door spijsverteringsproblemen wel meer gekookte groente eten als in dat boek beschreven staat.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik kreeg klachten na de zwangerschap van mijn oudste. Helaas is er nooit echt iets onderzocht in die tijd, mijn huisarts zei dat het door de borstvoeding kwam en dat opgeven was me te kostbaar. Pas een jaar na zijn geboorte kwamen ze erachter dat mijn schildklier te traag werkte. En toen bleek ik zwanger te zijn van de tweede, we hebben daardoor ook veel extra controles gehad en ik moest iedere 2 weken mijn waardes laten controleren. Tijdens de zwangerschap bleven mijn waardes echter stabiel en heb ik de hele tijd dezelfde dosis medicijnen gehad. Mijn jongste is nu bijna een jaar, en ik ben nog steeds niet stabiel. Mijn medicatie (thyrax) wordt iedere 6 weken na het bloedprikken weer aangepast, ik zit momenteel op 0,1 mg, maar bijv 3 maanden geleden nog op 0.025 mg. Er is waarschijnlijk meer aan de hand dan alleen een te trage schildklier, omdat mijn waardes zo schommelen, maar de internist wil er pas begin 2013 verder onderzoek naar doen omdat ik dan volledig ontzwangerd ben en nu nog borstvoeding geef. Tot die tijd dus aan blijven modderen...
Gast- Gast
*knip*
Laatst aangepast door Billy op ma 19 nov 2012 - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik moet over 2 weken weer terug op controle en een week ervoor bloed prikken. Moet ik hiervoor nuchter zijn of niet?
ShallY- Prater
Nee, hoeft niet.
Antibes- Ratel
Snelle reactie, bedankt!
ShallY- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» hypothyreoïdie (traag werkende schildklier)
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
» Werkende mama's
» werkende mama's
» Traag forum?!
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
» Werkende mama's
» werkende mama's
» Traag forum?!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: