Hoe ga ik hiermee om?
+6
Exogenesis
SoGood
GreenGrass
Antibes
Carra
Kowalski
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe ga ik hiermee om?
Oké, ik ga het kort proberen uit te leggen.
Tussen mijn HBO en WO heb ik even gewerkt als verpleegkundige, dat voelde niet goed want ‘dit was niet wat ik wilde, ik haalde er geen voldoening uit, ik vond het saai en was daardoor voor mezelf ook saai’. Ik wilde sowieso al doorstuderen, dus heb ik me heel snel ingeschreven voor de (pre)master. Tijdens de premaster had ik het niet enorm druk (alleen tijdens tentamenperiodes) en werkte ik daar nog naast. Dit voelde niet goed, want ‘ik was alleen maar aan het studeren en werken en was sociaal zo ontzettend saai, wat een stom leven zeg!’. Dit jaar is het jaar van de master en die hoop ik in één jaar te halen. Ik heb me vanaf september volledig op de studie gericht en dat heeft ook gewerkt, want ik heb alles met vlag en wimpel gehaald. Maar dat voelde niet goed, want ‘ik ben al 25 en ik studeer nog, ik ben nutteloos, ik doe niks, etc.’. Nu ik al mijn vakken gehaald heb, is het internship het enige wat nog moet om mijn masterdiploma te behalen. Ik heb vorige week mijn laatste tentamen gehaald en ben nu met een studiegenoot de stage aan het starten. Dat heeft nu even tijd nodig, want er moeten afspraken gemaakt worden, onze begeleider is toevallig op vakantie, we moeten brainstormen en nadenken en dus heb ik het nu even heel rustig, het lijkt zelfs een soort van vakantie. Ik heb de afgelopen weken dus veel leuke dingen gedaan, ik heb met vriendinnen afgesproken, ik heb een date gehad, ik heb geborreld en ben op stap geweest, ik heb me lekker op het turnen kunnen richting (trainen, wedstrijden, mijn ding). Maar dat voelt niet goed, want ‘ik doe niks, ik ben stom/slecht/nutteloos/lui want ik doe alleen maar leuke dingen’. Kortom, wat ik ook doe, welke keuzes ik ook maak, het is nooit goed voor mezelf. Het voelt nooit goed! Ik heb dat sinds ik ziek ben geworden altijd gehad en ik word er nu onderhand toc