Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik begin discipline te verliezen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  ladycat di 25 okt 2011 - 10:19

De laatste tijd merk ik aan mezelf dat ik snel gedemotiveerd raak als iets me niet op tijd lukt. Bijvoorbeeld een opdracht maken waarbij je veel informatie moet opzoeken. Maar ik word ook snel overmoedig wanneer ik een opdracht binnen een mum van tijd kan uitwerken. Ik laat het dan "even staan" om andere dingen te doen (lees: internetten, uitgaan, dingen doen die totaal niet gerelateerd zijn met m'n studie) en pas op het laatste moment kom ik er dan achter dat ik de opdracht nog niet geheel af heb waardoor ik dan weer gedemotiveerd raak door de tijdsnood.

Ik wil mezelf weer discipline bijbrengen want ik zou het jammer vinden als ik door dit gedrag geen studiepunten haal, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen... Bij mijn huisgenoten kan ik ook niet echt om hulp of advies vragen aangezien ze de laatste tijd steeds vaker weg zijn. Vandaar dat ik het hier vraag. Herkent iemand dit en zo ja, hoe ga jij er mee om?
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Woonplaats : Tilburg!

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Re: Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  girli di 25 okt 2011 - 10:22

Je geeft aan dat je nu vaak de opdracht bijna af hebt en dan later er achter komt dat je nog meer moet doen.

Wat als je de opdracht in stukjes verdeeld en dan elke dag (o.i.d.) dat stukje doet. Dan voorkom je dat je vlak voor de deadline nog van alles moet doen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Re: Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 10:35

Inderdaad de opdracht opdelen en steeds als je een deel af hebt een bepaalde hoeveelheid tijd inplannen voor iets wat je leuk vindt, bijvoorbeeld een kwartiertje internetten. Je kunt jezelf dan ook een groter doel stellen, bijvoorbeeld dat je op zaterdag aan het eind van de middag de helft van de opdracht af hebt, en dan kun je 's avonds uitgaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Re: Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  Filoria di 25 okt 2011 - 10:42

Maak je wel eens planningen? Bijvoorbeeld als je een tentamen moet leren:

Maandag van 20.00 - 21.00 hoofdstuk 1
Dinsdag van 20.00 -21.30 hoofdstuk 2

Verder: probeer goed in te schatten hoe lang je echt over iets gaat doen. Dat werkt het beste als je bijhoudt hoe lang je over dingen voor je studie doet, dan wordt je steeds beter in schatten. Vervolgens bedenk je een soort deadline: 'ik begin uiterlijk om 19.00, want dit werk duurt een uur en anders ben ik nog niet klaar als ik tv wil kijken om 20.00'.

Niet dat bovenstaande tips voor mijzelf heel goed werken hoor, ik ben hardleers Rolling Eyes
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Re: Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  silly-one di 25 okt 2011 - 21:34

Ik moest voor mijn studie ooit een groot project maken en ik had totaal geen overzicht van wat ik nog moest en en wat ik al had gedaan. Ik heb toen voor alle vakken ( waren 10 vakken voor één project) op papier gezet met een globale hoofdstukindeling en daarachter de ruimte op te schrijven wanneer ik het wilde doen en of ik het af had.
Doordat ik iets deed en het kon afstrepen en kon zien wat ik al had gedaan, merkte ik dat het heel motiverend werkte en dat ik het beter kon organiseren.
Het was niet een klein blaadje, maar 2 a4-tjes vol dus het was ook wel nodig om er overzicht in aan te brengen. Misschien dat dit ook voor jou kan werken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik begin discipline te verliezen. Empty Re: Ik begin discipline te verliezen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum