Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

+4
_Femme
Angela_1986
Elsje
Lady4
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis? Empty Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 5:13

Hoe vinden jullie dat?

En wat is bijvoorbeeld heel leuk?
en wat minder leuk?

En alles wat je er maar over wil vertellen smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis? Empty Re: Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

Bericht  Lady4 za 6 aug 2011 - 4:49

Ik werk niet op het ziekenhuis, maar wel in het ziekenhuis Laughing

Ik ben HBO-verpleegkundige en werk op de S.EH. Daarvoor heb ik 2,5 jaar op T.raumatologie en V.aatchirurgie gewerkt. Ik vind mijn werk geweldig, helemaal op de spoed. Met name de actiemomenten, waarin je keihard werkt om een leven te redden, daar doe ik het voor. Reanimaties, grote bloedingen, trauma's, traumatische amputaties, ik doe het allemaal even graag. Het meedenken met artsen doe ik ook graag: zelf nadenken over symptomen, verbanden leggen en nadenken over een diagnose en gevolgen. En uiteraard het contact met je patiënten, ik vind het fijn dat ik ze bij kan staan tijdens een moeilijk moment in hun leven.

Ik vind stervensbegeleiding ook heel bijzonder om te doen. Zorgen dat iemand waardig, pijnloos en rustig kan sterven en dat de familie achteraf met een 'tevreden' gevoel terug kijkt op dit laatste stukje. Ik heb verscheidene keren iemands hand vastgehouden en bij diegene gebleven tot hij of zij gestorven was, wanneer er verder geen familie bij was. Zodat iemand niet alleen hoeft te sterven.

Wat ik minder leuk vind is het de hoge werkdruk, vaak weinig tot geen tijd om te eten en het feit dat je altijd de helft van de feestdagen moet werken.

Het onregelmatige werken vind ik helemaal niet erg, ik zou niet graag een 9-5 baan willen hebben (nou ja, heel soms wel).
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis? Empty Re: Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

Bericht  Elsje za 6 aug 2011 - 7:27

Lady4: Dat klink heftig maar ook heel bijzonder om te doen!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Lady4 za 6 aug 2011 - 9:07

Elsje schreef:Lady4: Dat klink heftig maar ook heel bijzonder om te doen!

Het is soms ook heftig. Vannacht nog had ik een zeer zieke patiënt die eigenlijk tegen zijn wil in naar het ziekenhuis was gebracht. Hij was stervende en wilde graag thuis sterven. Het beleid wat er gemaakt werd, druisde tegen al mijn principes en waarden in. Ik heb mijn collega gevraagd het van mij over te nemen, want ik kon het gewoon niet. Ik kan niet handelen naar iets waar ik niet achter sta. Ik heb er een potje om staan janken, wat gelukkig goed begrepen werd door mijn collega's.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 za 6 aug 2011 - 9:30

Ik had je eerste reactie ook al gelezen Lady en wilde toen al reageren maar ik weet niet zo goed hoe ik moet zeggen wat ik wil zeggen... nerd

Zoals jij schrijft over je werk; bijzonder! Je komt heel betrokken en professioneel over! Gepassioneerd.

Was iedereen in de zorg maar zo als jij...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lady4 za 6 aug 2011 - 15:02

Angela, wat lief. Daar word ik weer stil van.. Ik heb ook echt wel mijn mindere dagen hoor, waarin ik veel patiënten vind zeuren en ik ze het liefst de deur uit kijk. Maar nu ik daar zo over nadenk, is dat eigenlijk altijd als ik moe ben of niet lekker in mijn vel zit. Het blijft mensenwerk: het is moelijk om voor een ander te zorgen wanneer je genoeg aan jezelf hebt.

Over je laatste zin: Ik denk dat 90 procent van de mensen in de zorg is of ooit was zoals mij. Maar het is een zwaar beroep, niet alleen door wat je meemaakt maar ook door ongunstige arbeidsvoorwaarden, en dat maakt denk ik dat veel verpleegkundigen wat afgestompt raken. Niet om het goed te praten hoor, want ik vraag me van sommige collega's ook af wat ze in vredesnaam in dit vak te zoeken hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  _Femme di 9 aug 2011 - 1:00

Ik ben nu op de helft van mijn studie HBO-V en zonder het stukje ervaring wat Lady heeft heb ik het idee dat ik heel goed begrijp wat zij voelt. Ik heb het gevoel dat ik op m'n plek zit. De SEH lijkt me geweldig, of de ambulance!

Hetgene wat me in een ziekenhuis aantrekt is dat je daar een constante wisseling hebt in uitdagingen. Ik heb stages gelopen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen en daar is op een aantal uitzonderingen na vrijwel iedere dag hetzelfde.

In het ziekenhuis heb je toch kort samengevat een patiënt met een probleem, je probeert het op te lossen, de patiënt gaat weer en er komt een nieuwe. Het klinkt cru zoals ik het kort door de bocht opschrijf maar het is wel wat me heel erg aantrekt. Ook ik ben niet van de 9-5 mentaliteit en hou van afwisseling.

Ik denk wel dat het een sector is waarin je je echt thuis moet voelen en je niet zomaar in kan rollen om een of andere reden.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210

Bericht  sanne-84 di 9 aug 2011 - 1:30

het is natuurlijk ook erg afhankelijk van hoe je het contact wilt met de mensen.
ik vind het leuk om een contact te kunnen opbouwen, en dat kan in het ziekenhuis moeilijk, omdat zoals je zelf zegt de mensen komen en gaan. in het verzorgingshuis of vooral een woongroep (ik werk met verstandelijk gehandicapten) is het anders. daar ben je er echt voor ze, je bent eigenlijk hun familie zeg maar. en dan is niet iedere dag hetzelfde, omdat je toch probeert iets te doen/verzinnen (thuis doe je zelf ook niet altijd hetzelfde, dus dat wil je bij hun ook niet).
ik denk wel dat je in het ziekenhuis, en dan vooral op de SEH een andere vorm van uitdaging ligt, daar is het op een andere manier iedere dag anders, omdat je andere gevallen binnen krijgt. en deze vorm van uitdaging moet je ook liggen.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  _Femme wo 10 aug 2011 - 1:26

sanne-84 schreef:het is natuurlijk ook erg afhankelijk van hoe je het contact wilt met de mensen.
ik vind het leuk om een contact te kunnen opbouwen, en dat kan in het ziekenhuis moeilijk, omdat zoals je zelf zegt de mensen komen en gaan. in het verzorgingshuis of vooral een woongroep (ik werk met verstandelijk gehandicapten) is het anders. daar ben je er echt voor ze, je bent eigenlijk hun familie zeg maar. en dan is niet iedere dag hetzelfde, omdat je toch probeert iets te doen/verzinnen (thuis doe je zelf ook niet altijd hetzelfde, dus dat wil je bij hun ook niet).
ik denk wel dat je in het ziekenhuis, en dan vooral op de SEH een andere vorm van uitdaging ligt, daar is het op een andere manier iedere dag anders, omdat je andere gevallen binnen krijgt. en deze vorm van uitdaging moet je ook liggen.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, het moet je liggen. Ik heb op mijn stages ook aan collega's gevraagd waarom ze hiervoor gekozen hadden en ze gaven allemaal aan dat ze het juist fijn vinden dat ze de mensen steeds beter leren kennen, ook de familie en dat ze steeds beter op de wensen van de mensen in kunnen gaan. Je wordt een belangrijk deel van het leven van ze.

Ik begrijp wat ze bedoelen en wat jij zegt. Ik ben alleen van mening dat mijn ding meer het ziekenhuis is en ik denk ook dat ik op een andere plek tekort zou doen aan de cliënten omdat ik niet kan geven wat mensen die daar wel op hun plek zitten wel kunnen geven (snappie het nog? haha).

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210

Bericht  sanne-84 wo 10 aug 2011 - 2:38

_Femme schreef:
sanne-84 schreef:het is natuurlijk ook erg afhankelijk van hoe je het contact wilt met de mensen.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, het moet je liggen. Ik heb op mijn stages ook aan collega's gevraagd waarom ze hiervoor gekozen hadden en ze gaven allemaal aan dat ze het juist fijn vinden dat ze de mensen steeds beter leren kennen, ook de familie en dat ze steeds beter op de wensen van de mensen in kunnen gaan. Je wordt een belangrijk deel van het leven van ze.

Ik begrijp wat ze bedoelen en wat jij zegt. Ik ben alleen van mening dat mijn ding meer het ziekenhuis is en ik denk ook dat ik op een andere plek tekort zou doen aan de cliënten omdat ik niet kan geven wat mensen die daar wel op hun plek zitten wel kunnen geven (snappie het nog? haha).

ik kan je nog volgen hoor!
en klopt wat je zegt, daarom ook ieder zn ding (gelukkig maar, anders zou iedereen hetzelfde willen doen)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Beachgirl wo 10 aug 2011 - 3:21

Ik werk niet in de verpleging, maar werk als radiodiagnostisch laborant. Wel iets anders dus.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Angela_1986 do 11 aug 2011 - 1:13

Lady4 schreef:Angela, wat lief. Daar word ik weer stil van.. Ik heb ook echt wel mijn mindere dagen hoor, waarin ik veel patiënten vind zeuren en ik ze het liefst de deur uit kijk. Maar nu ik daar zo over nadenk, is dat eigenlijk altijd als ik moe ben of niet lekker in mijn vel zit. Het blijft mensenwerk: het is moelijk om voor een ander te zorgen wanneer je genoeg aan jezelf hebt.

Over je laatste zin: Ik denk dat 90 procent van de mensen in de zorg is of ooit was zoals mij. Maar het is een zwaar beroep, niet alleen door wat je meemaakt maar ook door ongunstige arbeidsvoorwaarden, en dat maakt denk ik dat veel verpleegkundigen wat afgestompt raken. Niet om het goed te praten hoor, want ik vraag me van sommige collega's ook af wat ze in vredesnaam in dit vak te zoeken hebben.

Het dikgedrukte stukje is zéker waar! Ik werk zelf ook 'in de zorg' maar dan meer aan de welzijnskant en ben herstellende van 'n burn-out; lang heb ik mijn werk niet kunnen doen zoals ik het wilde omdat ik idd al genoeg aan mezelf had. Dat is heel frustrerend.

Ik ben het ook zeker met je eens dat het grootste gedeelte van de mensen in de zorg ooit zo gepassioneerd was! En ik denk dat de bezuiningingen een grote rol spelen bij het afzwakken van deze passie. Je hebt waarschijnlijk ook niet meer de tijd die je wilt nemen voor je patienten, je voelt waarschijnlijk veel druk en ik denk dat dit wel negatief doorwerkt op je werkhouding, helaas...

En inderdaad, sommige mensen zouden gewoon héél snel ander werk moeten gaan zoeken Wink Ik heb twee collega's die ooit zeiden dat ze 'niets met gevoel hadden'... Fijn als je in de zorg werkt! silent
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Nala do 11 aug 2011 - 3:01

Lady4 schreef:Ik werk niet op het ziekenhuis, maar wel in het ziekenhuis Laughing

Ik ben HBO-verpleegkundige en werk op de S.EH. Daarvoor heb ik 2,5 jaar op T.raumatologie en V.aatchirurgie gewerkt. Ik vind mijn werk geweldig, helemaal op de spoed. Met name de actiemomenten, waarin je keihard werkt om een leven te redden, daar doe ik het voor. Reanimaties, grote bloedingen, trauma's, traumatische amputaties, ik doe het allemaal even graag. Het meedenken met artsen doe ik ook graag: zelf nadenken over symptomen, verbanden leggen en nadenken over een diagnose en gevolgen. En uiteraard het contact met je patiënten, ik vind het fijn dat ik ze bij kan staan tijdens een moeilijk moment in hun leven.

Ik vind stervensbegeleiding ook heel bijzonder om te doen. Zorgen dat iemand waardig, pijnloos en rustig kan sterven en dat de familie achteraf met een 'tevreden' gevoel terug kijkt op dit laatste stukje. Ik heb verscheidene keren iemands hand vastgehouden en bij diegene gebleven tot hij of zij gestorven was, wanneer er verder geen familie bij was. Zodat iemand niet alleen hoeft te sterven.

Wat ik minder leuk vind is het de hoge werkdruk, vaak weinig tot geen tijd om te eten en het feit dat je altijd de helft van de feestdagen moet werken.

Het onregelmatige werken vind ik helemaal niet erg, ik zou niet graag een 9-5 baan willen hebben (nou ja, heel soms wel).

Ik zou willen dat er meer mensen zoals jou op de spoed werken. Ik heb er zelf gewerkt als medisch secretaresse en werkelijk waar, maar 1 iemand was er zo gedreven als jij hierboven beschrijft. De rest was altijd maar aan het klagen over de hoge werkdruk, de pauzes die ze niet konden nemen, het uurrooster voor de volgende maand waarin ze teveel nachten/lates/weekenden hadden. En altijd maar klagen over de patiënten, dat ze zich aanstellen e.d. Tuurlijk, tegenwoordig komen mensen veel te snel naar de spoed, maar zuchtten ze ook als er iemand iets daadwerkelijk aan de hand had.
Respect dus voor jou!
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  marjoleinnn do 11 aug 2011 - 5:21

Ik zou graag in een ziekenhuis gaan werken als ik mijn opleiding afgemaakt heb. Maar wat ik me afvraag..zijn er in de ziekenhuizen tegenwoordig nog veel/vaak SPH'ers (bijv op de kinderafdeling)?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: