Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

+4
_Femme
Angela_1986
Elsje
Lady4
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis? Empty Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 5:13

Hoe vinden jullie dat?

En wat is bijvoorbeeld heel leuk?
en wat minder leuk?

En alles wat je er maar over wil vertellen smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis? Empty Re: Mensen die in de verpleging werken op een ziekenhuis?

Bericht  Lady4 za 6 aug 2011 - 4:49

Ik werk niet op het ziekenhuis, maar wel in het ziekenhuis Laughing

Ik ben HBO-verpleegkundige en werk op de S.EH. Daarvoor heb ik 2,5 jaar op T.raumatologie en V.aatchirurgie gewerkt. Ik vind mijn werk geweldig, helemaal op de spoed. Met name de actiemomenten, waarin je keihard werkt om een leven te redden, daar doe ik het voor. Reanimaties, grote bloedingen, trauma's, traumatische amputaties, ik doe het allemaal even graag. Het meedenken met artsen doe ik ook graag: zelf nadenken over symptomen, verbanden leggen en nadenken over een diagnose en gevolgen. En uiteraard het contact met je patiënten, ik vind het fijn dat ik ze bij kan staan tijdens een moeilijk moment in hun leven.

Ik vind stervensbegeleiding ook heel bijzonder om te doen. Zorgen dat iemand waardig, pijnloos en rustig kan sterven en dat de familie achteraf met een 'tevreden' gevoel terug kijkt op dit laatste stukje. Ik heb verscheidene keren iemands hand vastgehouden en bij diegene gebleven tot hij of zij gestorven was, wanneer er verder geen familie bij was. Zodat iemand niet alleen hoeft te sterven.

Wat ik minder leuk vind is het de hoge werkdruk, vaak weinig tot geen tijd om te eten en het feit dat je altijd de helft van de feestdagen moet werken.