Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woon je in een dorp of in een stad?

+35
Niekske
Silver
Sarah1985
Caramba
Lavendel
Parisienne
blonky1986
MissD
Antibes
Melis1985
Jade
Curious
Pompoen
Miss_Jessii
Sushi
Lady Starstruck
Polly
diddie
Zininzon
Mizz_S
Linnie1985
Jezzie
Summerlovin
Oasis
Zonnetje
Toet
Rush
Raindrop
PluDan
Snoes
Rouxxxe
Cato
Marin
Tsjip
Jeanette
39 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Woon je in een dorp of in een stad?

Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Lijn111051%Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Lijn1110 51% 
[ 47 ]
Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Lijn111049%Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Lijn1110 49% 
[ 46 ]

Totaal aantal stemmen : 93

Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Empty Re: Woon je in een dorp of in een stad?

Bericht  diddie za 22 okt 2011 - 21:11

Ik woon in een dorp maar zou liever in een stad wonen.
Hier zijn bijna geen winkels,geeb bioscoop enz.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woon je in een dorp of in een stad? - Pagina 2 Empty Re: Woon je in een dorp of in een stad?

Bericht  Polly za 22 okt 2011 - 22:26

Jeanette schreef:Woon je in een dorp of in een stad? Bevalt het of wil je juist iets anders?

Ik woon in een dorp en dat bevalt me goed. Nu woon ik vlakbij verschillende steden en sta daar zo. Ik denk niet dat ik in een grote stad als Amsterdam zou kunnen aarden. Verder vind ik steden met een beetje dorps karakter ook erg leuk.

Ik ben afkomstig uit een dorp van ongeveer 3.000 inwoners, met goede verbindingen met omringende plaatsen. Alles is dus bij de hand en ik vond het leuk om op te groeien in een dorp.
Momenteel woon ik in een stad met ongeveer 20 miljoen inwoners, en deze week verzuchtte ik voor het eerst dat ik misschien toch wel een dorpsmeisje ben. Niet genoeg groen, belachelijke files, overal is het altijd druk, mensen lopen altijd in de weg... Ik heb meer ruimte nodig.
Ik woon graag in een kleinere stad, maar wel het liefst buiten het centrum. Ik wil zonder problemen mijn auto kwijt kunnen, dat is mijn criterium.

Overigens vind ik Amsterdam juist helemaal geen grote stad (minder dan een miljoen inwoners - en dat voor een hoofdstad) en heeft de stad volgens mij juist een dorps karakter smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 22:27

Wij wonen in een groot dorp...er is een grote Hema enzo dus dan valt het volgens mij altijd wel mee qua formaat Very Happy .

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 22 okt 2011 - 23:22

Ik woon in een stad. Wel een kleine stad. Maar het bevalt mij goed.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Sushi zo 23 okt 2011 - 0:00

Ik woon nu in een stad (Leiden), maar woonde tot ongeveer een half jaar geleden in een dorp. Maar ik woonde in dat dorp wel echt letterlijk tegen de stad aan waar ik nu in woon, dus ben erg bekend met Leiden.
Ik vind het zelf fijner om in een stad te wonen. Het dorp waar ik in woonde was absoluut geen boerendorp met weinig inwoners, maar ik vind het gewoon fijner om in de stad te wonen. Ik ben heel snel in het centrum (ongeveer vijf minuutjes fietsen) en heb alles in de buurt.
Dat had ik in het dorp waar ik woonde ook wel, maar ik hou gewoon meer van de stad, het voelt fijner.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 0:28

In een dorp omdat het geen stadsrechten heeft

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 0:39

In een stad en ik vind het heerlijk. Alles lekker dichtbij.

Gast
Gast

Bericht  Miss_Jessii zo 23 okt 2011 - 1:57

Tsja wat is het eigenlijk, de een noemt het een groot dorp de ander noemt het een stad, maar op internet staat aangegeven dat het een Stad / Hoofdplaats is dus ik houd het maar bij een Plaats dan :P bevalt me prima hier Very Happy
Miss_Jessii
Miss_Jessii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11

Bericht  Pompoen zo 23 okt 2011 - 4:22

Zusje schreef:Ik heb stad gekozen maar het is twijfelachtig Very Happy. Als eerste is mijn stad op papier geloof ik officieel nog een dorp maar het is natuurlijk gewoon een stad (Den Haag). Daarnaast woon in aan de rand, in een gebied dat vroeger gewoon een dorpje was wat bij Den Haag is getrokken. Ik woon voor mijn gevoel niet echt in de stad maar vind het fijn dat het dichtbij is Very Happy.

Ben nu heel nieuwsgierig waar dat is in DH...klinkt goed. Ik vind Den Haag nog steeds echt een stad waar ik mezelf wel eens zie belanden. Dicht bij zee, stadser dan A.mersfoort. Ja ik zou daar op zich best willen wonen!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Curious wo 26 okt 2011 - 1:35

dorp, en ik zou echt nooit meer in de stad willen (wel gewoond tijdens studie)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Jade wo 26 okt 2011 - 1:40

Ik woon in een stad.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 1:42

In een stad (Eindhoven), en dat bevalt me om de volgende redenen:

-Alle voorzieningen dicht bij huis, supermarkt om de hoek, centrum 15 min. fietsen
-Het is groot dus ik kan gewoon met m;n joggingbroek en geen make-up op naar de winkel, kans is niet heel groot dat ik iemand tegenkom die ik ken
- Mijn familie en vrienden wonen hier in de buurt (sommige ook niet)
- Uitgaan kun je hier prima, terrasjes in overvloed

Ik ook wel in een dorp willen wonen, want:

-Rust
-Mooie omgeving (bossen, weilanden, natuur)
-De -ons-kent-ons mentaliteit
- Relatief weinig criminaliteit
- Grote huizen meestal

Nadelen van in een dorp wonen vind ik:

- Supermarkt niet op zondag open laughcry
- Meestal maar 1 kleine uitgaansgelegenheid
- Openbaar vervoer is killing in een dorp
- Roddelen van andere mensen, dat lijkt me nog het ergst.

Gast
Gast

Bericht  Melis1985 wo 26 okt 2011 - 1:49

Ik woon in een dorp en dat bevalt me heel goed. Zou hier het liefst altijd blijven wonen.

Melis1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 250
Punten : 254

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 2:01

Wel grappig Storm, ik woon in een dorp, supermarkt om de hoek, maar ben binnen 5 minuten fietsen in het centrum. Ik vind 15 min. moeten fietsen juist niet 'alle voorzieningen dichtbij' om het zo maar te zeggen. Hier is ook genoeg uitgaansgelegenheid en in de zomer een plein met allemaal terrasjes. Het openbaar vervoer is hier ook prima, alleen voor de trein moet je eerst 10 minuutjes met de bus.

De supermarkten zijn idd niet op zondag open, maar er is wel 1, dan moeten wel 15 min. rijden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 2:03

Ik bedoelde het centrum met 15 min. fietsen he, niet de supermarkt smile en ik vind 15 minuten fietsen echt heel kort!

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 2:05

Ja dat weet ik, dat je dat bedoeld. Ik vind 15 min. fietsen echt gigantisch lang, dan ben ik bijna in de stad waar ik werk! :shock:

Ik vind dat dus echt niet dichtbij haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 2:06

Ik heb nooit anders gekend dus voor mij is dat wel dichtbij! Ik fiets sowieso altijd overal naartoe, dus 15 min fietsen is voor mij peanuts smile

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 2:08

Ja, voor mij is het ook wel peanuts, maar ik doel dan ook niet op conditie, maar op afstand.

Ik vind 15 min. fietsen voordat je in het centrum bent gewoon echt lang, dat is niet wat ik voor ogen heb als ik denk aan 'alle voorzieningen dichtbij' zeg maar.

Maargoed, dat kenmerkt wellicht weer het verschil tussen het dorp en de stad. Soms ook dan lees ik bij kamers ofzo 'maar 5km. vanaf het centrum'. Hoezo, maar 5km.? Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes wo 26 okt 2011 - 2:09

Ik woon in Amsterdam en ik vind het voor nu (studententijd/starter) wel superleuk, maar als ik ooit huisje/boompje/beestje ga settelen dan wil ik wel weer meer ruimte en rust.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 2:10

Haha dat laatste zou je wel gelijk in kunnen hebben. Ik heb het idee dat mensen die uit een dorp komen, een afstand vaak langer vinden dan mensen die uit de stad komen.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 26 okt 2011 - 2:11

Rush schreef:Ja, voor mij is het ook wel peanuts, maar ik doel dan ook niet op conditie, maar op afstand.

Ik vind 15 min. fietsen voordat je in het centrum bent gewoon echt lang, dat is niet wat ik voor ogen heb als ik denk aan 'alle voorzieningen dichtbij' zeg maar.

Maargoed, dat kenmerkt wellicht weer het verschil tussen het dorp en de stad. Soms ook dan lees ik bij kamers ofzo 'maar 5km. vanaf het centrum'. Hoezo, maar 5km.? Laughing

Maar centrum betekent toch niet dat je geen voorzieningen hebt? Ik moet 10 min fietsen naar Leidseplein/Kalverstraat/CS. Maar ik kan wandelend (paar min) naar supermarkt, slager, primera, bakker, kruidvat etc...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 2:12

Ja, als je hier 15 min. moet fietsen om in een centrum te komen dan woon je waarschijnlijk in zo`n klein gat dat je naar een ander dorp moet om boodschappen te doen :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 2:13

Antibes schreef:
Rush schreef:Ja, voor mij is het ook wel peanuts, maar ik doel dan ook niet op conditie, maar op afstand.

Maar centrum betekent toch niet dat je geen voorzieningen hebt? Ik moet 10 min fietsen naar Leidseplein/Kalverstraat/CS. Maar ik kan wandelend (paar min) naar supermarkt, slager, primera, bakker, kruidvat etc...
Precies. Met het centrum bedoel ik dus de vele winkels (oa. H&M, Zara, C&A etc etc etc...) en de grotere uitgaansgelegenheden. De supermarkt is hier op loopafstand.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 26 okt 2011 - 2:15

Antibes schreef:

Het centrum is hier waar de winkels zitten zoals kruidvat, primera, kledingwinkels etc. Buiten het centrum heb je alleen supermarkten. Dus als je hier 15 min. fietsen van het centrum woont, woon je 15 min fietsen van ALLES, behalve de supermarkt. En als je aan de verkeerde kant van een dorp woont, kan het ook nog zijn dat er geen supermarkt aan 'de goede' kant zit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MissD wo 26 okt 2011 - 3:39

Ik woon in een klein dorp, en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed.
Heb enorm moeten wennen, maar het scheelt dat het wel centraal ligt bij de plekken waar ik graag heen ga, dus dat scheelt een hoop.

Kan alleen niet goed wennen aan de mensen die hier wonen ... het is echt zo'n "ons kent ons" dorp, en als je er niet vandaan komt, kom je er ook zo goed als niet tussen (misschien verandert het als we straks een kindje hebben maar dat denk ik niet).

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: