Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even mijn gezeur kwijt

+5
Shy
Jente10
joyce0606
Pien
dolfijntje24
9 plaatsers

Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 6:07

Ik weet ook niet precies wat ik met dit topic wil, maar misschien lucht het op. Het is wel fijn om het even kwijt te kunnen aan jullie want verder kan ik het niet kwijt bij anderen vooral niet tegen diegene om wie het gaat.

Ik heb een heel irritant schoonzusje. Morgen ga ik met mijn schoonmoeder shoppen. Mijn schoonzusje doet vaak iets met haar moeder want ze hebben een hele goede band. Ik mag mijn schoonzusje niet zo omdat zij heel veel aandacht op eist en ook altijd aan het woord is. Ze houdt nooit haar mond. Ze is erg onzeker en zeurt ook altijd over zichzelf dat ze dik is en noem maar op. Als ik iets met haar moeder doe is ze ook vaak jaloers. Nu kreeg ik dus een smsje van haar of ik het leuk vind als zij ook mee gaat naar de stad. "maar als je liever iets met mijn moeder alleen doet, dan is dat ook prima". Tuurlijk zeg je dan geen nee! Dit is gewoon jezelf uitnodigen en dat is wat zij vaker doet. Eigenlijk was ik er vanaf het begin al niet blij mee en had ik er een heel negatief gevoel over. Zelf wil ik wat positiever zijn en had, na een dag nagedacht te hebben, haar een smsje gestuurd dat het goed is en dat we dan ook iets met z'n 3en kunnen doen. Ik wil haar een kans geven omdat het misschien toch nog gezellig wordt. Maar god, wat vind ik dit nog steeds bloedirritant. Ik belde mijn schoonmoeder om te vragen hoe laat het dan wordt en natuurlijk heeft zij al lang met haar dochter afgesproken. Ik voel me zo een derde wiel aan het wagen. Misschien valt het ook allemaal wel mee, maar het gaat om het idee dat mijn schoonzusje dit altijd op zo'n manier doet. "aaaaaaaaaaaaaaagh". Dit is mijn gevoel de hele tijd.

Nou dit was het wel zo'n beetje. In ieder geval bedankt voor het lezen. En nogmaals ik weet niet wat ik met dit topic wil en misschien stel ik me wel aan, maar ik moest het even van me afschrijven.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Pien do 20 okt 2011 - 6:25

jammer genoeg heel herkenbaar voor mij alleen dan niet over mijn schoonfamilie maar mijn eigen zus en een gezamelijke vriendin...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 6:28

en heb je het dan over "het zichzelf uitnodigen" of dat onzekere, de aandacht op eisen?
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  joyce0606 do 20 okt 2011 - 6:31

ja ik kan er ook wel over meepraten!

Volgende keer gewoon zeggen dat je samen met je schoonmoeder wilt doen. jammer voor haar dan!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Pien do 20 okt 2011 - 6:31

allebei... ik spreek wat met mijn zus af en zij bemoeit zich er altijd mee zodat als puntje bij paaltje komt we doen hoe zij het wilde en niet meer wat mijn zus en ik feitelijk van plan waren.

mijn zus laat het allemaal gebeuren en vind het maar wat leuk!! ik irriteer me aan het aandacht opeisen, bemoeien en zichzelf overal tussen wurmen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 6:32

joyce0606 schreef:ja ik kan er ook wel over meepraten!

Volgende keer gewoon zeggen dat je samen met je schoonmoeder wilt doen. jammer voor haar dan!

Maar dat is het hem juist dan denkt ze dat ze niet mee mag ofzo of is ze zielig.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Jente10 do 20 okt 2011 - 8:11

Dat is dan haar probleem.... Niet alles hoeft om haar te draaien. Het zou wel goed voor haar zijn denk ik dat ze een keer niet haar zin krijgt. Als je altijd ja blijft zeggen dan zal ze blijven doorgaan met zeuren over alles.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Shy do 20 okt 2011 - 8:26

dolfijntje24 schreef:
joyce0606 schreef:ja ik kan er ook wel over meepraten!

Volgende keer gewoon zeggen dat je samen met je schoonmoeder wilt doen. jammer voor haar dan!

Maar dat is het hem juist dan denkt ze dat ze niet mee mag ofzo of is ze zielig.
Je zegt zelf dat ze in het smsje zei dat het ook goed was als je alleen iets met haar moeder ging doen toch? dan zou ik achteraf niet gaan lopen zeiken (je schoonzusje dan, om zielig te doen)
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Possom do 20 okt 2011 - 8:27

Jente10 schreef:Dat is dan haar probleem.... Niet alles hoeft om haar te draaien. Het zou wel goed voor haar zijn denk ik dat ze een keer niet haar zin krijgt. Als je altijd ja blijft zeggen dan zal ze blijven doorgaan met zeuren over alles.

+1
Ze vraagt het toch? Dan kun je nee zeggen en moet ze daar ook niet over zeuren want dan had ze het niet moeten vragen.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Tania do 20 okt 2011 - 8:33

Volgende keer zou ik gewoon terug smsen dat je het leuk vind om een keer iets met z'n 3en te gaan doen maar dat je die dag graag een dagje alleen met je schoonmoeder wil winkelen. Als zij zich dan beledigd voelt is het haar probleem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Susan do 20 okt 2011 - 8:45

Maar ja, aan de andere kant, je hebt zelf ja gezegd. Je weet helemaal niet zeker hoe ze had gereageerd als je had gezegd dat je liever alleen met je schoonmoeder was gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Jenny010 do 20 okt 2011 - 8:49

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo reageert. Ik zou zelf precies hetzelfde gedaan hebben. Ik zou zelf namelijk het gevoel hebben dat ik ook mijn schoonmoeder hiermee 'kwets'. En daarnaast misschien mijn vriend zelfs ook wel. (Ik weet natuurlijk niet hoe de band onderling met elkaar is). En zou ook totaal geen gedoe in de familie willen hebben. Want misschien is ze dan ook nog wel zo dat ze het dan zo draait, dat het uiteindelijk allemaal aan jou ligt. Ik denk dat je er maar gewoon het beste van moet maken en je er niet teveel van aantrekken. Veel plezier!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 18:57

Jente10 schreef:Dat is dan haar probleem.... Niet alles hoeft om haar te draaien. Het zou wel goed voor haar zijn denk ik dat ze een keer niet haar zin krijgt. Als je altijd ja blijft zeggen dan zal ze blijven doorgaan met zeuren over alles.

Ja, je hebt gelijk daarin. Ik had ook achteraf gewoon nee moeten zeggen. Ik hoef het niet iedereen naar de zin te maken.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 18:59

Jenny010 schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo reageert. Ik zou zelf precies hetzelfde gedaan hebben. Ik zou zelf namelijk het gevoel hebben dat ik ook mijn schoonmoeder hiermee 'kwets'. En daarnaast misschien mijn vriend zelfs ook wel. (Ik weet natuurlijk niet hoe de band onderling met elkaar is). En zou ook totaal geen gedoe in de familie willen hebben. Want misschien is ze dan ook nog wel zo dat ze het dan zo draait, dat het uiteindelijk allemaal aan jou ligt. Ik denk dat je er maar gewoon het beste van moet maken en je er niet teveel van aantrekken. Veel plezier!

Klopt. Dit kan gewoon twee kanten op gaan. Heb het er ook met mijn vriend over gehad en die zei in eerste instantie dat ik ook zijn moeder had kunnen bellen om te vragen hoe zij hier tegenover staat. Maar ja, later zei hij ook weer van dan krijgen ze toch het idee dat je haar niet mag. Mijn vriend heeft wel een goede band met allebei. Bedankt voor je reactie.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  dolfijntje24 do 20 okt 2011 - 19:00

Tania schreef:Volgende keer zou ik gewoon terug smsen dat je het leuk vind om een keer iets met z'n 3en te gaan doen maar dat je die dag graag een dagje alleen met je schoonmoeder wil winkelen. Als zij zich dan beledigd voelt is het haar probleem.

Had ook wel een idee kunnen zijn. Lang over nagedacht, maar toch ook weer niet zo goed. Maar goed heb nu ja gezegd en kan nu ook niet meer terug.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even mijn gezeur kwijt Empty Re: Even mijn gezeur kwijt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum