Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

groenten

5 plaatsers

Ga naar beneden

groenten Empty groenten

Bericht  koNijntje di 20 dec 2011 - 1:16

wij mogen gaan beginnen met groenten. vandaag wil ik voor het eerst wat klaar gaan maken (worteltjes) een deel krijgt t. vandaag en morgen, een ander deel vries ik in. nu heb ik een paar vraagjes:

- hoe warmen jullie de groenten op? in de magnetron, au bain marie, of anders? wij hebben geen babycook en deze ga ik ook niet aanschaffen dan weten jullie dit vast

- vriezen jullie de groenten gepureerd in of gewoon als gekookte wortel. ik ga het niet volgens rapley geven of zo, maar wil ook wel eens t. gewoon wat in de hand geven om te kijken wat hij doet. daarnaast lijkt het mij lekkerder als het vers gepureerd is.. Rolling Eyes

bedankt alvast!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  Printje di 20 dec 2011 - 1:25

Ik maakte het altijd allemaal vers, wat hij at aten wij die dag ook. SOms vroor ik het ook in en verwarmde ik het in de magnetron.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  Theeleut di 20 dec 2011 - 1:47

Hier eet zoon ook met de pot mee, ik kook zoutloos en dingen die nog niet geschikt zijn voor hem laat ik voor hem achterwege. Ik pureer, maar niet tot moes, gewoon wat grover en soms krijgt hij ook iets in z'n hand.

Als ik het invries dan doe ik dat in stukken. Ik laat het ontdooien door het op het aanrecht te zetten voor een paar uur. Daarna verwarmen in de magnetron en de blender er in.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:50

Ik maakt elke keer vers klaar, heb wel eens wat ingevroren maar dan vond ik het er zo vies uitzien of anders smaken dat ik er snel mee gestopt.
Ik maakte dus elke keer de hoeveelheid klaar die hij op kon. Groente kookte ik gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  Ezzer di 20 dec 2011 - 1:58

Hier warmen we het op in de magnetron.
1x per week kook ik verschillende groentes en die vries ik dan in. S. heeft zo voor een week groente. Vaak kijk ik wel naar wat wij eten zodat ik het kan combineren.
Ik vries het gepureerd in. Heb bakjes die 1 portie zijn.

Succes! Ben benieuwd hoe T. het vind:)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  koNijntje di 20 dec 2011 - 2:17

ik kook onze eigen groenten ook altijd al zoutloos, alleen bij aardappelen doe ik zout
maar als t. mee gaat eten laat ik dat ook weg denk ik..

bedankt voor jullie reacties, ik ga eens proberen wat het beste gaat en smaakt..
wat mij betreft gaat hij ook gewoon mee-eten, maar iets in de vriezer lijkt me ook wel makkelijk
voor als wij een keer iets eten wat hij nog niet mag en zo..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  koNijntje di 20 dec 2011 - 3:21

Ezzer schreef:Succes! Ben benieuwd hoe T. het vind:)

daar ben ik ook erg benieuwd naar! tot nu toe is hij een alles eter.
alleen peer en appel gaat er iets makkelijker in als banaan, maar het gaat er ook makkelijker uit.. :P
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  sabje di 20 dec 2011 - 4:09

Ik stoomde het (in de babycook) en wat nodig had voor die dag en de volgende dag hield ik apart. De rest vroor ik in kleine porties in. Dit heb ik heel lang gedaan. Ook toen er aardappels bij kwamen. Kookte ik de aardappels wel op de dag zelf, maar de groente uit de vriezer. Kon ik zo afwisselen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten Empty Re: groenten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum