Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstopte groenten

+3
_Lana_
rapa nui
Aimee
7 plaatsers

Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Verstopte groenten

Bericht  Aimee za 23 maa 2013 - 7:55

Mijn kind weigert groenten te eten in de vorm van AGV. Nu ben ik op zoek naar manieren om groente een soort van te verstoppen, dat eet hij het namelijk wel.
Wat ik zelf al gemaakt heb:
-pannenkoeken met maïs, paprika, champignons en prei
-pannenkoeken met spinazie
-groenteballetjes van de AH (zijn vleesvervangers eigenlijk)

Iemand nog ideeën?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 7:59

Pasta met een zelfgemaakte tomatensaus, soepen, etc etc. En als hij geen aardappels, groenten en vlees eet dan zou ik gewoon met rijst enzo lekker gaan variëren, en daar groenten bij doen. Als ik elke avond pannenkoeken voorgeschoteld kreeg dan zou ik ook groenten weigeren Wink

Edit: ipv de pannekoeken: wraps maken? Quiche met groenten, een frittata, etc etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  rapa nui za 23 maa 2013 - 8:01

Staafmixer door dingen, zodat je veel groentes in een soep of saus kunt stoppen. Groene Smoothie bij lunch of ontbijt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  _Lana_ za 23 maa 2013 - 8:11

rapa nui schreef:Staafmixer door dingen, zodat je veel groentes in een soep of saus kunt stoppen. Groene Smoothie bij lunch of ontbijt.

Dit wilde ik ook zeggen inderdaad. Gepureerde groenten door de pastasaus en voilà!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Aimee za 23 maa 2013 - 8:12

Lennox schreef:Pasta met een zelfgemaakte tomatensaus, soepen, etc etc. En als hij geen aardappels, groenten en vlees eet dan zou ik gewoon met rijst enzo lekker gaan variëren, en daar groenten bij doen. Als ik elke avond pannenkoeken voorgeschoteld kreeg dan zou ik ook groenten weigeren Wink

Edit: ipv de pannekoeken: wraps maken? Quiche met groenten, een frittata, etc etc.

Haha zou even lekker worden dat hij elke dag pannenkoeken krijgt Wink Nee hoor, daar begin ik niet aan. Vandaag krijgt hij ook gewoon spinazie voorgeschoteld, maar eens in de week maak ik iets waarvan ik zeker weet dat hij het lekker vind en waardoor hij ook groente binnen krijgt.

Een quiche is wel een goed idee. Soep lust hij niet. Pasta vind hij ook lekker, krijgt hij al regelmatig.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Aimee za 23 maa 2013 - 8:13

_Lana_ schreef:
rapa nui schreef:Staafmixer door dingen, zodat je veel groentes in een soep of saus kunt stoppen. Groene Smoothie bij lunch of ontbijt.

Dit wilde ik ook zeggen inderdaad. Gepureerde groenten door de pastasaus en voilà!

Stukjes groente in de pasta vindt hij dan weer geen probleem, eet hij zo weg. Het gaat echt om losse groente en vooral om groene groente!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 8:15

Ik mag jouw zoon trouwens wel, ik ben ook niet meer zo van de aardappels-groenten-vlees Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 8:16

En gewoon wel blijven aanbieden die gewone groenten, anders leert hij het nooit. Mijn zoon moest er ook niets van hebben, inmiddels eet hij het allemaal, na een hele lange adem. Maar met verstoppen leer je hem niets eten.

Ik zou het ook niet echt verstoppen, gewoon in stukjes door de pastasaus, wrapvulling of soep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Aimee za 23 maa 2013 - 8:28

Artemis schreef:En gewoon wel blijven aanbieden die gewone groenten, anders leert hij het nooit. Mijn zoon moest er ook niets van hebben, inmiddels eet hij het allemaal, na een hele lange adem. Maar met verstoppen leer je hem niets eten.

Ik zou het ook niet echt verstoppen, gewoon in stukjes door de pastasaus, wrapvulling of soep.

Zoals ik hierboven ergens al schreef krijgt hij ook echt nog wel gewoon groente voorgeschoteld. Alleen geef ik hem bij zijn losse worteltjes dan ook wat groenteballetjes waarvan hij denkt dat het vlees is. Ik probeer hem zijn wortels te laten eten, wil hij dat niet, eet hij wel al die balletjes weg en zo ongemerkt ook wat groente. Ik ga het eten van gewone groente alleen niet pushen, want ik denk niet dat ik daar nu wat mee bereik (buiten dan dat hij misschien helemaal niet meer wil eten)

Maïs, paprika en kidneybonen door de wraps eet hij trouwens ook gewoon. Wat kan je nog meer door wraps doen?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 8:30

Ik geloof alleen nooit dat die groentenballetjes echt groenten-groenten zijn. Volgens mij is dat hetzelfde grdroogde groentenzooi, in water geweld en wat balletjes van gemaakt, als van die nasi-kruidenzakjes waar ook gedroogde groenten in zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  June za 23 maa 2013 - 8:31

Ik schreef dit in het topic over Courgette. De romaatjessalsa niet, maar verder is het best verborgen.

June schreef:Ik heb vandaag een recept van Allerhande geprobeerd en het
is echt lekker. Ook handig: het is gemakkelijk voor één persoon te
maken:

Cour­get­te­rös­ti met ro­maatjes­sal­sa en ci­troen­yog­hurt


Ingrediënten voor 1 persoon

  • 1 citroen, schoongeboend
  • 125 g romaatjes
  • 1 bosuitjes, in ringetjes
  • 1 el fijngesneden korianderkruiden (zakje 75 g, diepvries)
  • 2 el olijfolie
  • 100 ml Griekse yoghurt
  • 1/2 tl gemalen komijn (djinten)
  • 1 ei
  • 20 g bloem
  • 1 courgette (ca. 700 g)

Bereiden



  1. 1. Rasp de gele schil dun van de citroen en pers de vrucht uit.
    Halveer de romaatjes. Meng in een kom de tomaten met de bosui,
    koriander, 1 el olijfolie en naar smaak citroensap, peper en zout door
    elkaar. 2. Meng in een andere kom de yoghurt met 1 el geraspte
    citroenschil en naar smaak citroensap, komijn, zout en peper. Laat de
    smaken van beide sauzen ca. 30 min. intrekken. 3. Klop in een ruime kom
    met de garde het ei met de bloem en peper en zout door elkaar. Rasp de
    courgettes grof boven de kom. Schep alles door elkaar. 4. Verhit de
    resterende olie in een hapjespan met antiaanbaklaag. Schenk het beslag
    in de pan en bak de rösti op een middelhoog vuur 8 min. tot de bovenkant
    aan de randen droog begint te worden. Laat de rösti op een passende
    deksel glijden en keer hem met behulp van de deksel. Bak de andere kant
    in 2 min. lichtbruin. 5. Laat de rösti op een groot bord glijden.
    Serveer de rösti met de salsa en gekruide yoghurt. Lekker met ciabatta
    met olijven.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/721620/courgetterosti-met-romaatjessalsa-en-citroenyoghurt/?rq=courgetter%C3%B6sti&technique=bakken
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Twellie za 23 maa 2013 - 8:32

- Pastinaakchips of winterwortelchips (hele dunne plakjes van deze groentes snijden en dan op 160 graden in de oven tot de plakjes knapperig zijn).
- Koude en warme soepen.
- Groente-omelet

Eet hij wel fruit?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 8:32

Lennox schreef:Ik geloof alleen nooit dat die groentenballetjes echt groenten-groenten zijn. Volgens mij is dat hetzelfde grdroogde groentenzooi, in water geweld en wat balletjes van gemaakt, als van die nasi-kruidenzakjes waar ook gedroogde groenten in zitten.
Daar zit idd geen vitamine meer in, alleen gedroogde groenten en en een hoop zetmeelachtig spul.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 8:33

Soep wekr ook ook prima, met wortel, pompoen, prei, tomaat, pastinaak of eigenlijk bijna elke groente kun je een soep maken, even pureren en klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Linda za 23 maa 2013 - 8:57

Mijn dochter houdt ook niet van aardappels, groente en vlees. Dat zal ze van ons hebben, want wij houden daar ook niet van. Die ene keer dat we het eten maakt het me niet zo uit als ze wat minder eet.

Hier eet ze graag pasta. Alle soorten: fusili, penne, macaroni, lasagne. Lekker variëren met veel soorten groente en met vlees of vis.

Rijstgerechten vindt ze ook lekker. Vooral risotto is makkelijk te eten. Daar gooi ik ook van alles doorheen en zo door elkaar gehusseld eet ze alles op.

Hier werkt het ook goed om tijdens het koken wat groente te geven. Broccoli of gestoomde wortels in een bakje schuift ze zo naar binnen.

En tussendoor groente aanbieden? Lekker wat rauwkost om samen op te knabbelen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  minoessepoes za 23 maa 2013 - 9:13

Wij eten ook bijna nooit avg, zeker niet met gekookte groenten, dat vinden wij beide niks, hooguit met rauwkost of salade.

Misschien anders af en toe avocado op brood doen? En als tussendoortje snoeptomaatjes zodat hij het minder met groenten associeert?

Door de wraps doe ik paprika, ui, knoflook en mais. Misschien kan je ook eens google op pilaf, ik heb een recept met kerstomaat en 1 met courgette bijvoorbeeld. Ragout zelf maken met champignons en lente-ui bijvoorbeeld. Zelf gemaakte tzatziki met geraspte komkommer bij Griekse gerechten. Stamppot, boerenkool, wortel/ui, andijvie, prei, rucola met kerstomaat enz.
Ovenschotels, rode kool, appel, gehakt, puree of zuurkool, ananas, gehakt puree of gewokte prei, shoarma en puree met shoarma kruiden enz, enz, enz.

Ik maak ook weleens aardappelkroketjes zelf met mais en blokjes paprika er door bijvoorbeeld, gehaktballetjes met ui en pesto en het "vlees" van tomaten. En uiteraard allerlei soorten pasta sauzen met groenten, rijst met groenten in een saus en ga zo maar door.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 9:32

Mijn kinderen zijn dol op hartige taarten, met wat voor groente dan ook er in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopte groenten Empty Re: Verstopte groenten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum