Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Kruidkoek ma 8 aug 2011 - 22:21

Mijn vriend en ik overwegen om in december voor 3 of 4 weken naar Thailand te gaan.
We hebben al veel op internet opgezocht en gelezen maar ik was benieuwd of iemand van dit forum al eens in Thailand is geweest en haar ervaringen en tips wil delen? We willen een combinatie van ontspannen/zonnen en dingen doen/cultuur snuiven.

Dus, wie is er in Thailand geweest en wil reisverhaal en tips delen?


Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  litllejoy ma 8 aug 2011 - 22:56

Ik heb afgelopen mei voor 2,5 week rondgereist in Thailand.
Op welke manier zijn jullie van plan om rond te reizen en wat willen jullie zo ie zo graag zien en doen?

De eerste 2 dagen ben ik in Bangkok geweest. Dit viel bij mij erg tegen. Ik vond het een vieze/ bedompte stad. Heb daar wel wat tempels bekeken, met een bootje rond gevaren en op wat marktjes gestruind.

Daarna ben ik naar het noorden gegaan, Chiang Mai.
Tussendoor heb ik met de trein nog een tussenstop gemaakt in Ayyuthaya. Hier meot je vooral naartoe gaan voor de vele tempels.

Chiang Mai vond ik errruuug leuk. Heb een 'jungletocht' gedaan van 2 dagen/ 1 nacht (dikke aanrader) en ben in Chiang Mai zelf nog 2 nachten/ 3 dagen gebleven. Leuke stad! TIP: Huur daar een fiets. Kun je lekker naar de watervallen fietsen en langs bezienswaardigheden.

Hierna ben ik via Bangkok verder gereist naar Kanchanaburi. Dit is een stad waar veel is terug te vinden over de 2e wereldoorlog. Ook veel over de Nederlanders daar (in die tijd). Indrukwekkende stad. Mocht je hier naartoe gaan bezoek dan zo ie zo een oorlogskerkhof, het oorlogsmuseum, the bridge over the river kwai (wel erg toeristisch). Verder is Kanchanaburi ook de doorvoerstad voor goud/ zilver (sieraden). Ga ook zeker kijken in de winkels waar ze zelf sieraden maken. Heel erg leuk om te zien. En leuke sieraden Very Happy

Hierna ben ik voor 4 dagen naar het eiland Koh Chang geweest voor een beetje relax. Heb daar geslapen bij Paradise Cottage. Een aanrader. Verder is het leuk, als je iets wilt doen, om een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Erg mooi eiland.

Mocht je nog meer willen weten, ik hoor het wel..

Nog een TIP: Lonely Planet, erg handig!!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:58

Litlle, wil niet vervelend doen hoor, maar je naam heb je verkeerd geschreven, het is Little Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  litllejoy di 9 aug 2011 - 1:00

Caribbeanlover schreef:Litlle, wil niet vervelend doen hoor, maar je naam heb je verkeerd geschreven, het is Little Wink

Haha, I know Wink .. Ooit als klein meisje deze bijnaam gekregen van een vriendin en toen schreef ze dit zo, dus dat is altijd blijven hangen
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 5:40

Vandaar :P

Mijn moeder is in de zomer jarig en vroeger waren we dan ook vaak op vakantie die dag. Toen had me broertje een tekening gemaakt en die gegeven in het hotel waar we een nachtje sliepen en er stond op ''Hepie beursday''.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Flinder wo 10 aug 2011 - 0:17

litllejoy schreef:Ik heb afgelopen mei voor 2,5 week rondgereist in Thailand.
Op welke manier zijn jullie van plan om rond te reizen en wat willen jullie zo ie zo graag zien en doen?

De eerste 2 dagen ben ik in Bangkok geweest. Dit viel bij mij erg tegen. Ik vond het een vieze/ bedompte stad. Heb daar wel wat tempels bekeken, met een bootje rond gevaren en op wat marktjes gestruind.

Daarna ben ik naar het noorden gegaan, Chiang Mai.
Tussendoor heb ik met de trein nog een tussenstop gemaakt in Ayyuthaya. Hier meot je vooral naartoe gaan voor de vele tempels.

Chiang Mai vond ik errruuug leuk. Heb een 'jungletocht' gedaan van 2 dagen/ 1 nacht (dikke aanrader) en ben in Chiang Mai zelf nog 2 nachten/ 3 dagen gebleven. Leuke stad! TIP: Huur daar een fiets. Kun je lekker naar de watervallen fietsen en langs bezienswaardigheden.

Hierna ben ik via Bangkok verder gereist naar Kanchanaburi. Dit is een stad waar veel is terug te vinden over de 2e wereldoorlog. Ook veel over de Nederlanders daar (in die tijd). Indrukwekkende stad. Mocht je hier naartoe gaan bezoek dan zo ie zo een oorlogskerkhof, het oorlogsmuseum, the bridge over the river kwai (wel erg toeristisch). Verder is Kanchanaburi ook de doorvoerstad voor goud/ zilver (sieraden). Ga ook zeker kijken in de winkels waar ze zelf sieraden maken. Heel erg leuk om te zien. En leuke sieraden Very Happy

Hierna ben ik voor 4 dagen naar het eiland Koh Chang geweest voor een beetje relax. Heb daar geslapen bij Paradise Cottage. Een aanrader. Verder is het leuk, als je iets wilt doen, om een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Erg mooi eiland.

Mocht je nog meer willen weten, ik hoor het wel..

Nog een TIP: Lonely Planet, erg handig!!

Ik heb ongeveer dezelfde route en ervaringen! Chiang Mai vond ik echt een hele relaxte stad! Ayyuthaya moet je ook echt gezien hebben (is wel al veel minder toeristisch). Nadat ik Bangkok en het noorden heb gezien ben ik naar Koh samui gegaan. Ik vond het lekker om daar even te relaxen maar het is er super toeristisch..
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 3:30

litllejoy schreef:Hierna ben ik voor 4 dagen naar het eiland Koh Chang geweest voor een beetje relax. Heb daar geslapen bij Paradise Cottage. Een aanrader. Verder is het leuk, als je iets wilt doen, om een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Erg mooi eiland.

Mocht je nog meer willen weten, ik hoor het wel..

Nog een TIP: Lonely Planet, erg handig!!

Kon je vanaf het Paradise Cottage makkelijk naar andere restaurantjes in de buurt en is het strand daar mooi? Wat voor kamer had je? Ik keek net op de site en de garden view is wellicht leuk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Clapperdie vr 12 aug 2011 - 5:54

Ik weet niet of jullie van duiken houden? Dan is Koh Tao leuk om naar toe te gaan. Heel klein eiland vol met backpackers die daar komen om te duiken. hotels zijn vrij goedkoop en het eten daar ook (zelfs voor Thaise begrippen).

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 8:20

Clapperdie schreef:Ik weet niet of jullie van duiken houden? Dan is Koh Tao leuk om naar toe te gaan. Heel klein eiland vol met backpackers die daar komen om te duiken. hotels zijn vrij goedkoop en het eten daar ook (zelfs voor Thaise begrippen).


Ik ga aan het begin van mijn reis duiken op Ko Phi-Phi. Aan het einde niet, mijn vriend kan niet duiken. En het meot ook weer niet te duur zijn om naar toe te vliegen vanaf Bangkok. Ko Chang hebben we nu ons oog op laten vallen. Daar zijn ook nog wat andere dingen te doen behalve strand en duiken. Jungle tocht, olifanten wassen, fiets huren, etc.

Koh Tao is daar veel buiten duiken om te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  litllejoy ma 15 aug 2011 - 20:17

Toen ik er was waren de huisje met zeezicht 700 baht (17 eur). Deze hebben volgens mij ook airco.
Ik heb zelf een hutje genomen zonder airco voor 200 baht (4,5 eur). Vond het zelf niet erg, want ik zat zelf toch meer bij het restaurant/ garden view omdat je vanaf daar inderdaad een geweldig uitzicht hebt over de zee.

Het strand is wel een stukje lopen. Dit zit namelijk aan het begin van het 'Lonely Beach' en Paradise Cottage zit aan het einde, maar ik geloof dat ik zomaar 5 a 10 minuten kwijt was om er naar toe te lopen. Ik vond het een fantastisch strand. Aan het begin heb je een terras waar je lekker kan loungen (hoort bij Siam Hut Resort) en hoe verder je het strand op loopt hoe relaxer en mooier het wordt. Ze hebben daar ook 1 of 2 keer in de week strandfeestjes en bbq's.

Als je Paradise Cottage afloopt (naar de weg) heb je daar het een aantal restaurantjes en winkeltjes. Ik had er zelf genoeg aan. Je kan ook een scooter huren en ergens anders op het eiland gaan eten natuurlijk.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, wie heeft er tips/ervaringen? Empty Re: Thailand, wie heeft er tips/ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum