Kijkoperatie Knie UPDATE
+4
Jilke
PrimaBella
Minx
Caramba
8 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kijkoperatie Knie UPDATE
Ik werk in de zorg, t.huiszorg.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ow ja dat is ook wel zwaar werk ja, net als voor de klas staan. Ik denk dan altijd laat ik maar veel gaan zitten maar werkt toch niet! Gisteren hadden twee collega's toen ik naar huis was gezegd, Lien heeft morgen terugslag want die heeft veelste veel gedaan vandaag en dat klopte! In de zorg kun je helemaal je werk niet zittend doen!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
spetterspat, grappig dat de artsen dus allemaal iets anders zeggen en iets anders voorschrijven qua medicatie!
Overigens kan ik je fysiotherapie echt wel aanraden! Het is belangrijk te revalideren en je beenspieren goed te ontwikkelen! Bovendien krijg je (als het goed is) gewoon post-operatieve vergoeding van je verzekering!
Lien, een meniscustransplantatie heb ik wel eea over gelezen, omdat het dus eventueel een mogelijkheid was hier. Het schijnt een vrij simpele ingreep te zijn, maar het herstel is een stuk pittiger. Er zijn weinig artsen in NL die dat doen, ze doen het vooral in België, maar er zijn er een aantal in NL die het ook doen.
Overigens kan ik je fysiotherapie echt wel aanraden! Het is belangrijk te revalideren en je beenspieren goed te ontwikkelen! Bovendien krijg je (als het goed is) gewoon post-operatieve vergoeding van je verzekering!
Lien, een meniscustransplantatie heb ik wel eea over gelezen, omdat het dus eventueel een mogelijkheid was hier. Het schijnt een vrij simpele ingreep te zijn, maar het herstel is een stuk pittiger. Er zijn weinig artsen in NL die dat doen, ze doen het vooral in België, maar er zijn er een aantal in NL die het ook doen.
Gast- Gast
IK heb het net eens zitten bekijken en het klinkt als revalidatie inderdaad vrij heftig. Maar mocht het weer nodig zijn dan kom ik er volgens mij wel voor in aanmerking. Ik hoop maar dat het niet nodig is maar het is fijn om te weten dat er nog mogelijkheden zijn mocht het weer misgaan!
Ik heb in drie ziekenhuizen drie verschillende medicijnen gehad: Naproxen, Diclofinac en Meloxicam (geloof ik) Wat dat betreft kan ik wel een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren haha!
Ik heb in drie ziekenhuizen drie verschillende medicijnen gehad: Naproxen, Diclofinac en Meloxicam (geloof ik) Wat dat betreft kan ik wel een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren haha!
Lien- Prater
Oreo, Ik denk dat de orthopeed, na het verwijderen van die hechtingen, mij naar fysio wil sturen.
Zolang ik zelf al wat dingen doe, vooral niet stil zitten, komt het vast ook wel goed
Zolang ik zelf al wat dingen doe, vooral niet stil zitten, komt het vast ook wel goed
Caramba- Ratel
Hoe is het hier met de kijkoperatie dames?
Bij mij helaas niet zo goed, vorige week een aanrijding gehad met een andere fietser en heb mezelf toen opgevangen met mijn linkerbeen en dus een klap op mijn knie gehad. Maandag foto;s gemaakt maar daar was niets op te zien. Helaas was mijn orthopeed op vakantie en nu moet ik vrijdag bij hem terugkomen. Ik ben zoooo bang dat er weer iets kapot is:S
Bij mij helaas niet zo goed, vorige week een aanrijding gehad met een andere fietser en heb mezelf toen opgevangen met mijn linkerbeen en dus een klap op mijn knie gehad. Maandag foto;s gemaakt maar daar was niets op te zien. Helaas was mijn orthopeed op vakantie en nu moet ik vrijdag bij hem terugkomen. Ik ben zoooo bang dat er weer iets kapot is:S
Lien- Prater
Ik loop sinds donderdag bij fysio. Hoef eerst niet voor een scan. Blijf ik pijn aan mijn knie houden, dan moet ik wel voor een scan.
De fysio heeft mijn knie ingetaped, zodat het vocht alle kanten op wordt gestuwd. Maar kan mijn knie nog niet volledig buigen. Ben wel blij dat de hechtingen zijn verwijderd, want de laatste week begonnen ze erg te irriteren.
De fysio heeft mijn knie ingetaped, zodat het vocht alle kanten op wordt gestuwd. Maar kan mijn knie nog niet volledig buigen. Ben wel blij dat de hechtingen zijn verwijderd, want de laatste week begonnen ze erg te irriteren.
Caramba- Ratel
Lien, oooh wat onwijs balen! Hoe lang is je operatie nu geleden? Heb je er veel pijn aan? Is je knie ook weer dik nu?
Spetterspat, ik snap dat je blij bent dat de hechtingen er uit zijn! En jeetje, je hele knie met tape, dat is ook irritant, of niet?
Hier alles rustig. Knie gaat de goede kant op, vandaag voor het eerst een stukje gefietst (OK is nu 4wk geleden) en dat ging wel maar nog behoorlijk pijnlijk. Bovenbeen is eindelijk tot rust gekomen maar ik moet niet te veel bewegen. Voor de rest doe ik rustig aan en word ik nog opgehaald door mijn werkgever omdat mijn woon-werk-route te vermoeiend is met het OV. Met de fysio doe ik rustig aan, we houden vooral de beweging erin, maar met alles wat ik (te veel) doe gaat de knie opzwellen en gloeien en dat is ook niet goed helaas!
Sterkte voor jullie dames!
Ach, ik overleef het wel! Zoals ik ook steeds zeg: ik leef nog en mijn been zit er nog aan
Spetterspat, ik snap dat je blij bent dat de hechtingen er uit zijn! En jeetje, je hele knie met tape, dat is ook irritant, of niet?
Hier alles rustig. Knie gaat de goede kant op, vandaag voor het eerst een stukje gefietst (OK is nu 4wk geleden) en dat ging wel maar nog behoorlijk pijnlijk. Bovenbeen is eindelijk tot rust gekomen maar ik moet niet te veel bewegen. Voor de rest doe ik rustig aan en word ik nog opgehaald door mijn werkgever omdat mijn woon-werk-route te vermoeiend is met het OV. Met de fysio doe ik rustig aan, we houden vooral de beweging erin, maar met alles wat ik (te veel) doe gaat de knie opzwellen en gloeien en dat is ook niet goed helaas!
Sterkte voor jullie dames!
Ach, ik overleef het wel! Zoals ik ook steeds zeg: ik leef nog en mijn been zit er nog aan
Gast- Gast
Ooow Spetterspat je hele knie in de tape? Gaat dat wel met de plekjes waar de hechtingen gezeten hebben zeg maar? Die zijn bij mij ok nog zo gevoelig!
Oreo, fijn dat het goed gaat bij jou! Lief dat je werkgever je komt halen en weer thuisbrengt! OV is inderdaad vermoeiend, ik stap gelukkig voor mijn werk uit of moet een klein stukje fietsen, waar ik dus net weer mee begonnen was omdat dat net wat sneller gaat!
Ik baal inderdaad verschrikkelijk, ik heb pijn en mijn knie is niet echt heel dik maar er zit wel wat vocht in. Het is nu vooral ook angst die er zit en natuurlijk pijn. Ik wilde net weer hele dagen gaan werken maar nu moet ik gewoon weer even aankijekn hoe het gaat. Ik ga nu gewoon half 9 beginnen en als het nodgi is kunnen er vanonder vandaan lessen uitvallen. We gaan het vrijdag zien!
Oreo, fijn dat het goed gaat bij jou! Lief dat je werkgever je komt halen en weer thuisbrengt! OV is inderdaad vermoeiend, ik stap gelukkig voor mijn werk uit of moet een klein stukje fietsen, waar ik dus net weer mee begonnen was omdat dat net wat sneller gaat!
Ik baal inderdaad verschrikkelijk, ik heb pijn en mijn knie is niet echt heel dik maar er zit wel wat vocht in. Het is nu vooral ook angst die er zit en natuurlijk pijn. Ik wilde net weer hele dagen gaan werken maar nu moet ik gewoon weer even aankijekn hoe het gaat. Ik ga nu gewoon half 9 beginnen en als het nodgi is kunnen er vanonder vandaan lessen uitvallen. We gaan het vrijdag zien!
Lien- Prater
Tape is er af, net gedaan, mocht 3 tot 4 dagen blijven zitten. Ik vond het wel fijn eigenlijk. Geeft ook wel wat steun mee.
Die hecht plekjes moet ik ook masseren, daar zit ook een boel vocht.
Gister zou ik proberen te fietsen, ging niet. Mijn knie kan die draai nog niet maken. Op een drukke kruising kwamen auto's aan, toen heb ik 1 hele draai met mijn knie gemaakt, deed wel zo'n pijn! Ik wacht nu eerst met fietsen tot ik dit bij fysio krijg.
Die hecht plekjes moet ik ook masseren, daar zit ook een boel vocht.
Gister zou ik proberen te fietsen, ging niet. Mijn knie kan die draai nog niet maken. Op een drukke kruising kwamen auto's aan, toen heb ik 1 hele draai met mijn knie gemaakt, deed wel zo'n pijn! Ik wacht nu eerst met fietsen tot ik dit bij fysio krijg.
Caramba- Ratel
Ik vind het zo bijzonder om te horen dat elke fysio een ander beleid heeft. Hoe lang is de bedoeling dat jullie fysiotherapie volgen? En hoe vaak per week?
Spetterspat, mij is dus uitdrukkelijk "verboden" door de fysio om te gaan fietsen totdat ik in ieder geval rond kon op de fiets in de sportzaal. Dat kan ik nu sinds kort, dus gister mijn eerste tochtje. Ook autorijden heb ik tot op heden niet gemogen omdat ik nog niet stabiel genoeg ben ik mijn been.
Lien, heb je niet meteen je fysio gebeld na de aanrijding? Of volg je geen fysiotherpie meer? Vaak kunnen die ook wel een en ander en kunnen je ook vaak geruststellen!
Succes allebei! Ik doe vandaag een dagje rustig aan, morgen en dinsdag met het OV naar een andere locatie (een stuk dichterbij!) en na het werk 2x fysiotherapie... zin in.. NOT
Spetterspat, mij is dus uitdrukkelijk "verboden" door de fysio om te gaan fietsen totdat ik in ieder geval rond kon op de fiets in de sportzaal. Dat kan ik nu sinds kort, dus gister mijn eerste tochtje. Ook autorijden heb ik tot op heden niet gemogen omdat ik nog niet stabiel genoeg ben ik mijn been.
Lien, heb je niet meteen je fysio gebeld na de aanrijding? Of volg je geen fysiotherpie meer? Vaak kunnen die ook wel een en ander en kunnen je ook vaak geruststellen!
Succes allebei! Ik doe vandaag een dagje rustig aan, morgen en dinsdag met het OV naar een andere locatie (een stuk dichterbij!) en na het werk 2x fysiotherapie... zin in.. NOT
Gast- Gast
@oreo dat van het fietsen denkt volgens mij elke fysio wel redelijk gelijk over. Je moet veilig af kunne. Stappen en over het algemeen kun je daardoor eerder kleine stukjes auto rijden dan fietsen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale, dat snap ik! Maar daarom was ik verbaasd dat Spetterspat al wel had gefietst terwijl haar operatie volgens mij minder lang geleden is dan de mijne! Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een geval apart ben en we alles héél langzaam opbouwen
Gast- Gast
Heeft ook deels met de orthopeed te maken. Die willen nog wel eens ergens anders over denken haha
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ja dat wat Fairytale over de orthopeed zegt heb ik ook gemerkt! Ik mocht na mijn operatie (kijkoperatie heup) absoluut niet belasten de eerste 2 weken en daarna mocht ik op geleide van de pijn met 2 krukken gaan lopen. Terwijl iemand anders die een kijkoperatie aan de heup had gelijk vanaf dag 1 weer op geleide van de pijn mocht lopen! Ook een groot verschil was dat ik onder volledige narcose moest, omdat ze anders je spieren niet slap genoeg krijgen, terwijl die andere een ruggeprik kreeg en er dus 'bij' was. Zo raar!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik ben vrijdag bij mijn fysio geweest en hij was ook niet helemaal optimistisch. Fietsen was voor mij juist goed en ik kon al wel goed opstappen en veilig afstappen. Ik wacht nu deze week even af wat de orthopeed zegt en dan neem ik weer contact op met de fysio.
Hoe lang is bij mij niet helemaal duidelijk omdat mijn knieschijf ook niet helemaal "spoort" zoals ze dat noemen, dat is te herstellen met fysio maar kost wat meer moeite en duurt wat langer!
Hoe lang is bij mij niet helemaal duidelijk omdat mijn knieschijf ook niet helemaal "spoort" zoals ze dat noemen, dat is te herstellen met fysio maar kost wat meer moeite en duurt wat langer!
Lien- Prater
Aah Lien, het is alsof ik mijn verhaal lees qua knie! Ook hier ging het allemaal zo beroerd, leek de knieschijf niet te "sporen" zoals dat zou moeten.. na 4 fysiotherapeuten, een knieschijf-band (auwww!) en een second opinion, bleek het toch uiteindelijk iets anders te zijn Mocht je meer willen weten/willen PM-en, let me know!
Pompoen, ja het is idd orthopeed afhankelijk! Alhoewel ik eerst dacht dat het protocol voor meniscus-operaties redelijk standaard was...
Pompoen, ja het is idd orthopeed afhankelijk! Alhoewel ik eerst dacht dat het protocol voor meniscus-operaties redelijk standaard was...
Gast- Gast
Ze hebben bij mijn nu tijdens de kijkoperatie geconstateerd dat de knieschijf niet helemaal spoort, ik neem aan dat ze dan dat wel juist kunnen zien. Ik heb een dvd meegekregen met mijn operatie erop en die heeft mijn fysio nu om e bekijekn dus dan zal hij het ook wel goed kunnen zien! Ik heb nu besloten om gewoon vrijdag maar af te wachten en ik hoop eigenlijk dat ze weer een MRI laten maken om er zeker van te zijn dat er niets kapot is.
Wat is een knieschijf-band?
En een second opinion...ik zit al in mijn derde ziekenhuis! Al twee keer te horen gekregen "je meot er maar mee leren leven" of "boven de 30 heeft niemand deze klachten meer"
Wat is een knieschijf-band?
En een second opinion...ik zit al in mijn derde ziekenhuis! Al twee keer te horen gekregen "je meot er maar mee leren leven" of "boven de 30 heeft niemand deze klachten meer"
Lien- Prater
Ik mocht ook niet fietsen. Dit zelf gedaan. Ben eigenwijs. Maar wacht er nu wel mee tot fysio met mij in sportschool gaat fietsen.
Auto rijden is anders, begin morgen weer met werken. Rij in automaat en heb alleen mijn rechter been nodig, ze hebben in mijn linker knie gekeken.
Auto rijden is anders, begin morgen weer met werken. Rij in automaat en heb alleen mijn rechter been nodig, ze hebben in mijn linker knie gekeken.
Caramba- Ratel
Vandaag weer naar fysio geweest. Ook verteld dat ik van het weekend op de fiets ben gestapt. Ze vroeg hoe dat ging. Uitgelegd dat het pijn deed en waar de pijn dan het meest was.
Toen ik dit vertelde zei ze er meteen achteraan, dan gaan we zo op de hometrainer.
Het ging op zich wel, 10 minuten erop gezeten en mijn been ging steeds een stukje verder tot hij helemaal rond ging. Nu amper pijn gehad.
Wel heeft ze mijn knie weer in de tape gezet, maar anders dan donderdag. Op geleide van de pijn mag ik nu ook stukjes fietsen. Op en afstappen is geen probleem, omdat ik na mijn kijkoperatie mijn been/knie al meteen weer mocht belasten.
En woensdag is het alweer 3 weken terug dat ik de kijk had.
Vandaag gewerkt, ging opzich wel goed, maar kan mijn been dus niet volledig buigen, dus heb veel in een bocht moeten werken, werkt weer niet goed i.v.m zwakke rug
Toen ik dit vertelde zei ze er meteen achteraan, dan gaan we zo op de hometrainer.
Het ging op zich wel, 10 minuten erop gezeten en mijn been ging steeds een stukje verder tot hij helemaal rond ging. Nu amper pijn gehad.
Wel heeft ze mijn knie weer in de tape gezet, maar anders dan donderdag. Op geleide van de pijn mag ik nu ook stukjes fietsen. Op en afstappen is geen probleem, omdat ik na mijn kijkoperatie mijn been/knie al meteen weer mocht belasten.
En woensdag is het alweer 3 weken terug dat ik de kijk had.
Vandaag gewerkt, ging opzich wel goed, maar kan mijn been dus niet volledig buigen, dus heb veel in een bocht moeten werken, werkt weer niet goed i.v.m zwakke rug
Caramba- Ratel
Wat goed van de hometrainer zeg! Bij mij was het ook bijna 3 weken na de operatie voordat ik op de fiets stapte! De fietsbeweging heeft mijn knie toen wel soepeler gemaakt en ik merk dat nu ook! Heb nu mijn zadel laag staan omdat ik mijn knie niet helemaal kan strekken anders kan ik niet rondkomen zeg maar!
Ik heb niet eens een zwakke rug maar merk wel da tik ook echt last van mijn rug krijg nu, ik loop gewoon helemaal verkeerd natuurlijk. Mooi balen maar helaas niets aan te doen! Fysio heeft het vrijdag losgemaakt en merk dan wel iets vooruitgang!
Ik heb niet eens een zwakke rug maar merk wel da tik ook echt last van mijn rug krijg nu, ik loop gewoon helemaal verkeerd natuurlijk. Mooi balen maar helaas niets aan te doen! Fysio heeft het vrijdag losgemaakt en merk dan wel iets vooruitgang!
Lien- Prater
Grappig, mijn zadel staat juist weer hoger omdat ik de bocht anders niet helemaal gedaan krijg Hier vandaag ook weer op de hometrainer gezeten bij de fysio. 2x 10 minuten en het zadel kon 2 tandjes omlaag! Crosstrainer is nog een succes, dus die doen we ff niet meer. Daarnaast weer 100miljoen squats (wat een kut-oefening is dat! Daar heb ik écht een schurfthekel aan) en met zo'n halve skippybal ook nog eea gedaan. Morgen weer... Verder elke avond even een rondje op mn eigen fiets door de wijk (met weerstand dus) en dan na in 't weekend ook weer even. Na het weekend moet ik wel verder met de fiets kunnen, waarschijnlijk eind vd week wel naar mijn werk. Maar dan nog steeds de kruk mee voor de lange afstanden met 't OV en de stad enzo..
Ik loop overigens nog met kruk, zéker buiten.. En autorijden ga ik van 't weekend weer doen.
Succes met revalideren dames! Hopelijk verloopt eea soepel!
Oh, en Lien, ik had ook zo'n hork van een second opinion "nee, dan kan ik niks meer doen".. ben terug gegaan naar de behandelend arts en die liet het er niet bij zitten! moet ook 8-12 terug voor extra controle omdat de post-operatieve controle niet bij hem was maar bij zijn collega. Ben echt tevreden over de nazorg
Ik loop overigens nog met kruk, zéker buiten.. En autorijden ga ik van 't weekend weer doen.
Succes met revalideren dames! Hopelijk verloopt eea soepel!
Oh, en Lien, ik had ook zo'n hork van een second opinion "nee, dan kan ik niks meer doen".. ben terug gegaan naar de behandelend arts en die liet het er niet bij zitten! moet ook 8-12 terug voor extra controle omdat de post-operatieve controle niet bij hem was maar bij zijn collega. Ben echt tevreden over de nazorg
Gast- Gast
Mijn zadel van de fiets moet ook omhoog, kom nu zowat met mijn hiel tegen kuit? Uhm, niet kinder fiets idee hoor, maar zadel staat nu iets te laag waardoor ik de draai niet krijg.
Caramba- Ratel
Ik heb mijn krukken de laatste dagen aan de kant gezet, werd er echt gek van. Maar nu toch maar weer met eentje wat zonder levert toch ook wel weer extra vermoeidheid op! Morgen dagje vrij dus kan ik bijkomen!
Welk ziekenhuis zit jij Oreo? Mag je ook PM'en als je dat prettiger vind.
Welk ziekenhuis zit jij Oreo? Mag je ook PM'en als je dat prettiger vind.
Laatst aangepast door Lien op di 29 nov 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
Lien- Prater
Lien, je hebt PM!
Hier vandaag weer fysio gehad, gister ook al. Heb gewoon spierpijn, haha! 't Gaat goed. Kan ruim fietsen. 1 kruk aan de kant gezet en loop nu nog met 1, maar krijg er zo'n rugpijn van Ook een stukje balans op een halve skippybal gedaan, kan makkelijk 5 tellen blijven staan, zonder pijn! -dat kon ik dus niet voor de operatie-
Hier vandaag weer fysio gehad, gister ook al. Heb gewoon spierpijn, haha! 't Gaat goed. Kan ruim fietsen. 1 kruk aan de kant gezet en loop nu nog met 1, maar krijg er zo'n rugpijn van Ook een stukje balans op een halve skippybal gedaan, kan makkelijk 5 tellen blijven staan, zonder pijn! -dat kon ik dus niet voor de operatie-
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Kijkoperatie knie
» Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» Knie geknakt
» Pijn onder de knie
» Zere knie, en nu? Fysio? Dokter?
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» Knie geknakt
» Pijn onder de knie
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: