Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn onder de knie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Pijn onder de knie Empty Pijn onder de knie

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:51

Ik heb eergister hard gelopen en pijn gekregen onder mijn knie. 5 cm onder mijn knieschijf ongeveer. Nu wilde ik weer gaan lopen maar doet nog steeds pijn. Iemand een idee hoe dit stukje been heet? Of is dat gewoon mijn scheen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn onder de knie Empty Re: Pijn onder de knie

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:56

Is het niet je pees waar je last van hebt? Zeg meg het stuk van je knie wat overloopt naar je been?

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 27 maa 2012 - 19:57

Weet niet of het je scheenbeen is. Weet wel dat scheenbeenspierpijn echt verschrikkelijk is...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:59

Het zit net onder die pees. Dus dan zal het wel gewoon bovenste stukje van mijn scheenbeen zijn.

hahaha lejow, scheenbeenspierpijn! Hoe kwam je daar aan? Deed het dan ook zeer als je van de trap af ging?

Gast
Gast

Bericht  Minx di 27 maa 2012 - 20:04

Waarom wil je weten hoe het heet??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 20:05

Misschien een beginnende shin splint? Soort overbelasting voordat je daadwerkelijk scheenbeenvlies ontsteking krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Caro di 27 maa 2012 - 20:12

De scheenbeen spierpijn die Lejow beschrijft komt idd overeen met een shin splint. Ik heb het vrij extreem gehad waardoor ik niet meer kan gaan hardlopen. Pas dus goed op als je dit hebt, en doe een goede warming up en cool down: speciaal voor die gebieden (even googlen).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Minx di 27 maa 2012 - 20:18

Of gewoon voor de zekerheid even langs de fysio gaan. We kunnen hier gaan raden wat het is en wat ze er tegen moet doen maar geen van allen heeft het been gezien. Mss zijn het verkeerde schoenen, misshien een beginnende shin splint, misschien is het de aanhechting van de knieshijfpees, misschien een verkeerde loophouding, overbelastIng enz enz. Wij kunnen dat vanaf hier niet zeggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Niekske di 27 maa 2012 - 21:17

Dat is ongeveer de plek waar ik pijn heb ten gevolge van mijn blessure. Bij mij was het een ontsteking in de aanhechting van de patella-pees aan het scheenbeen, veel voorkomende klacht bij sporters die veel rennen en springen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 21:20

Wel gestrekt van te voren? Blessures zijn zo naar, dan lig je er zo weer een tijdje uit.
Als je last blijft houden zou ik ook adviseren om even een fysiotherapeut te bezoeken.
Er bestaan ook speciale inloopuurtjes voor sporters met klachten. Hier is dat tenminste wel.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 27 maa 2012 - 21:30

een shin wat?

Ik krijg het als ik veel loop, en als het berg op/berg af is (vaak op vakantie) is het helemaal erg...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 21:30

Niekske schreef:Dat is ongeveer de plek waar ik pijn heb ten gevolge van mijn blessure. Bij mij was het een ontsteking in de aanhechting van de patella-pees aan het scheenbeen, veel voorkomende klacht bij sporters die veel rennen en springen.

Dat zou ook goed kunnen, Ik heb ooit mijn knie/patellapees gekneust gehad. Daar heb ik echt een hele tijd last van gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 21:37

Waarom ik wil weten hoe het heet, zodat ik op zoek kan naar informatie over de pijnklachten. Natuurlijk weet niemand wat het precies is, maar ik heb wel ongeveer een idee. En aangezien ik zeer nieuwsgierig ben aangelegd wil ik mijn kennis verbreden wat dit betreft. Als het bijvoorbeeld alleen een soort van spierpijn is, dan kan ik er wel mee lopen. Maar als er kans is dat het een beginnende blessure is, dan neem ik meteen rust.

Het ligt niet aan mijn schoenen die zijn goed. heb ze aan laten meten bij een hardloopzaak.

Gast
Gast

Bericht  Niekske di 27 maa 2012 - 22:12

Ik zou sowieso niet gaan hardlopen voor je de huisarts of de fysio hebt gesproken. Het eerste dat zij adviseren is rust (tot in den treuren trouwens laughcry ) als het iets anders is dan spierpijn, heb je kans op meer beschadigingen bij belasting en geloof me, dat geeft alleen maar meer ellende (ik ga na bijna 7 jaar eindelijk onder het mes voor deze klachten namelijk...)
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Minx wo 28 maa 2012 - 0:58

Niekske schreef:Ik zou sowieso niet gaan hardlopen voor je de huisarts of de fysio hebt gesproken. Het eerste dat zij adviseren is rust (tot in den treuren trouwens laughcry ) als het iets anders is dan spierpijn, heb je kans op meer beschadigingen bij belasting en geloof me, dat geeft alleen maar meer ellende (ik ga na bijna 7 jaar eindelijk onder het mes voor deze klachten namelijk...)

Ben ik niet met je eens. Je hebt rust en rust. Verder om niet te gaan lopen wel mee eens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 0:31

Weet je al wat de pijn nu precies was? En hoe gaat het nu met de pijn? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 0:40

Lief dat je er aan denkt!

Het is een beetje blauwe plek gevoel zonder dat er een blauwe plek zit. Ik weet niet wat het is, maar na het lezen van de reacties hier heb ik toch besloten om niet te gaan hardlopen zolang ik er last van heb. Pas als het helemaal weg is ga ik weer rustig hardlopen. Als het dan weer terug komt ga ik naar een dokter.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: