Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kijkoperatie knie

+12
Elliot
Aziraphale
Burn
Sure
Exogenesis
studiebol
Minx
Caramba
Ayla
liesje
Ella
Jade
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kijkoperatie knie Empty Kijkoperatie knie

Bericht  Burn wo 17 jul 2013 - 20:21

Vanmorgen te horen dat ik dit zeer waarschijnlijk moet ondergaan. Daarom wat vragen..

- Wat waren jouw klachten?
- Wat is er uit gekomen?
- Hoe was het herstel?
- Hoe kijk je er op terug?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kijkoperatie knie Empty Re: Kijkoperatie knie

Bericht  Jade wo 17 jul 2013 - 21:54

Burn schreef:Vanmorgen te horen dat ik dit zeer waarschijnlijk moet ondergaan. Daarom wat vragen..

- Wat waren jouw klachten?
- Wat is er uit gekomen?
- Hoe was het herstel?
- Hoe kijk je er op terug?

Ik heb 2 keer een kijkoperatie gehad. De eerste keer had ik na het stoten van mijn knie verschrikkelijk veel pijn! Ik kon weken niet lopen/staan op mijn been. na 6 weken heb ik toen een kijkoperatie gekregen.

Het herstel van de operatie ging prima. 3 dagen na de operatie was het alweer zoals voor de operatie.

Er kwam uit het onderzoek dat er niets met mijn knie aan de hand was. wat geïrriteerde slijmvliezen.

Na die operatie heb ik fysiotherapie gevolgd omdat mijn klachten bleven. Na 1 jaar had ik nog steeds pijn en zakte ik nog steeds door mijn knie. Ik ben weer doorgestuurd naar het ziekenhuis en heb toen een MRI gekregen.

Het bleek dat mijn meniscus toch gescheurd was. Inmiddels was er ook een grote cyste ontstaan in mijn knie. Ik moest dus nogmaals een kijk/herstel operatie ondergaan om de cyste weg te laten halen en mijn meniscus te repareren. Tijdens deze operatie bleek dat er ook een flinke scheur in mijn voorste kruisbanden zaten. De chirurg kon zien dat dit 'oud' was. Tijdens de eerste operatie is er dus niet goed opgelet.

Ik heb een nabloeding gehad en 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Daarna nog ongeveer 2 weken op krukken gelopen en om de dag fysio. Daarna 2x per week, 1 x per week en na een half jaar was ALLE pijn weg!

Ik heb eigenlijk nooit meer last van mijn knie.

Normaal (zonder nabloeding) herstel je binnen 3-6 weken weer van een herstel van de kruisbanden. Mijn kamergenoten kwam ik 3 weken later alweer normaal lopend tegen.

De operatie zelf vond ik trouwens heeeeel erg meevallen. De eerste keer heb ik eigenlijk geen pijn gehad. De 2de keer wel, maar dat kwam door de nabloeding.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Ella wo 17 jul 2013 - 22:45

Jeetje Jade wat balen dat ze het bij jouw eerste operatie niet gezien hebben.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  liesje do 18 jul 2013 - 0:53

Burn wat vervelend dat je een operatie gaat krijgen. Ik lees even mee want ik heb ws ook iets aan me meniscus. Ik moet 5 augustus voor een MRI. 

Jade wat een verhaal maar fijn dat het nu dan weer goed gaat
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Ayla do 18 jul 2013 - 1:23

Ik lees ook mee want ik moet 10 september. Bij mij is mijn voorste kruisband dun, misschien gescheurd geweest na een ongeluk 9 jaar geleden maar er is nu pas verder gekeken en er wordt dus ook nu pas meer onderzoek gedaan. Ik heb eigenlijk continu pijn er aan, bij overbelasting (sporten, veel traplopen, fietsen) meer pijn, soms zo erg dat ik niet kan slapen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Caramba do 18 jul 2013 - 4:35

- Wat waren jouw klachten? Ik heb bijna een jaar lang last van mijn knie gehad. Ik ben er mee naar de ha geweest en hij verwees me door naar het ziekenhuis. De orthopeed dacht dat ik wel eens iets aan mijn meniscus zou kunnen hebben en wilde graag een kijkoperatie doen. Geen MRI, nee binnen een maand een kijkoperatie. 
- Wat is er uit gekomen? Tijdens de kijkoperatie is eruit gekomen dat ik een beschadiging/slijtage aan mijn knieschijf heb. Orthopeed zei, je moet het zien als een zwabber knieschijf, deze ligt zeg maar los in zijn gootje. Hier konden ze niets aan doen. Gelukkig niets met mijn meniscus. 
- Hoe was het herstel? Ik heb 3 dagen op krukken gelopen en ik moest naar fysio. Ik heb bar weinig aan fysio gehad. Tsja, misschien 1 van de weinigen die haar ??? bij fysio heeft. Ik kwam daar iedere keer met meer pijn in mijn knie vandaan. Op een gegeven moment, er lag ijs, ben ik gaan schaatsen, mijn knie deed nog altijd pijn, maar wat kon mij het schelen. Ik heb 20 km geschaatst en wat denk je? Nooit geen pijn in mijn knie meer gehad! Fysio ben ik sindsdien ook niet meer geweest.
Wel heb ik een nare herinnering aan de ruggenprik. Het deed geen pijn, maar mijn huid rondom het insteken van de naald en vloeistof was enorm geïrriteerd en gevoelig, dit tot 3 weken na de kijk operatie. Ook was ik vooral erg moe en ontzettende hoofdpijn. Moe en hoofdpijn hebben nog wel een halfjaar aangehouden.
- Hoe kijk je er op terug? Ik ben blij dat er toch wat uit gekomen is en moet er mee leren leven, maar die pijn die ik had, heb ik gelukkig niet meer gehad.

Dit is nu ruim 2 jaar terug.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Minx do 18 jul 2013 - 4:58

@caramba zo mag je inderdaad vraagtekens bij de Fysio zetten. Vraag me ook heel hard af wat je daar deed. 

Weet even niet meer wie het zei over dat herstel na een kruisbandoperatie, maar op het moment dat ze die compleet gaan reconstrueren staat er wel behoorlijk langer voor dan een paar weken.

Waar ik zelf goed naar zou vragen is wat het protocol is wat het ziekenhuis aanhoud na de operatie. Daar wil nog wel eens verschil in zitten is mijn ervaring. Ook wat ze tijdens de operatie zien en doen verschilt heel erg pp. Bij de een is het een kwestie van even wat schoonmaken of een stukje bijknippen en bij de ander is er een tweede operatie nodig of zien ze iets waar ze niets mee kunnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 5:34

Ik ben 2 maand geleden door m'n knie heen gegaan met 'n korfbalwedstrijd, de dag erna naar de huisartsenpost geweest, was niet ernstig.
Ik liep al bij de fysio voor andere knieklachten en daardoor gelijk behandeling gehad van de fysio. Hij (en ik zelf ook) vindt het herstel te langzaam gaan, daarom ben ik teruggestuurd naar de huisarts, die me weer door heeft gestuurd naar de orthopeed.

De fysio verwacht dat het de meniscus is, en de huisarts en orthopeed twijfelen eraan. De orthopeed heeft mezelf voor de keuze gesteld wat ik wil..
Na overleg met de fysio besloten om het toch wel te gaan doen..

Ik heb er al wel een boekje over gekregen, daar staat in dat je over 6-8 weken weer terug wordt verwacht en dat ze hem eventueel schoonspoelen of gelijk een ingreep doen..

Bedoel je dit met een protocol Minx?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 18 jul 2013 - 5:52

Ja wat hun beleid is qua Fysio en het gebruik van krukken. Daar zit nog wel eens verschil in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 7:33

Je moet zelf krukken meenemen staat in dat boekje, over fysiotherapie staat er niets..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol do 18 jul 2013 - 7:43

Ik heb 4x een kijkoperatie aan mijn knie gehad. In twee verschillende ziekenhuizen.
1x keer, gescheurde meniscus, herstel viel tegen, kon er lang niet op lopen. Daarn fysio gehad om bovenbeen spieren te trainen.
2x was de binnenband van de meniscus afgescheurd, dit hebben ze gehecht, 6 weken gips van top tot teen, die 6 weken gips vond ik een drama en het herstel was ook lang. Ook weer fysio

3x gekozen voor een ander ziekenhuis omdat er maar kort op elkaar zat elke keer dat ik last kreeg ik wilde gewoon een andere arts laten kijken.
Weer een gescheurde meniscus weer herstel met fysio begeleiding maar het herstel viel me niet zo tegen als de vorige keren.
4x weer een gescheurde meniscus, toen geen fysio begeleiding voor het herstel. De arts gaf aan dat de fysio me steeds verkeerde oefeningen gaf en het best kon zijn dat ik mijn meniscus/knie meteen weer beschadigde.
En zonder fysio ging het goed, gewoon op mijn eigen tempo herstel gedaan en ik was heel snel weer op de been.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 8:09

Misschien kunnen jullie mij even helpen een frisse blik te geven;

Ik zit vooral met de periode waarin het gebeuren moet.
Ik heb eigenlijk 3 opties en ik kan de keuze niet zo goed maken;

Optie 1; rond 12 augustus die operatie laten doen, daardoor 2x3 dagen niet op het werk aanwezig zijn (werk als oproepkracht, maar zodat ik op de bruiloft van 6 september weer hersteld ben (hoop ik dan!)
Optie 2; rond 26 augustus die operatie laten doen, hierdoor hoef ik geen vrij te nemen op het werk, maar ben ik met de bruiloft (en het vrijgezellenfeest) waarschijnlijk nog niet echt hersteld.
Optie 3; is na de bruiloft de operatie laten doen, dus rond 8 september, alleen dan zit ik met mijn opleiding die 1 oktober begint, en daar wil ik hoe dan ook fit aan verschijnen.

Moge duidelijk zijn dat ik nog geen definitieve afspraken heb met het ziekenhuis en ook niet weet wanneer hun iets kunnen. Maar de orthopeed zei vanmorgen dat eigenlijk vanaf half augustus vaak wel kan..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Exogenesis do 18 jul 2013 - 8:50

Nou, dan wist ik het wel! 12 augustus!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 8:50

Ik denk inderdaad ook dat daar mijn meeste voorkeur naar uit gaat, morgen meteen ziekenhuis maar even bellen! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Exogenesis do 18 jul 2013 - 8:56

Ja, want het is echt zonde dat je slecht ter been zou zijn met het vrijgezellenfeest en de bruiloft en ik kan me indenken dat je je opleiding ook goed wilt beginnen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Burn do 18 jul 2013 - 9:01

De activiteit van het vrijgezellenfeest kan ik waarschijnlijk sowieso niet mee doen, kan dan alleen mee doen met het eten en het stappen.. Dat is wel jammer, maar ik hoop de bruiloft inderdaad wel weer goed ter been te zijn..

Ik heb met die opleiding 6 weken introductie, en daarna bepalen ze of je door mag of niet, dus die wil ik sowieso gaan knallen!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella do 18 jul 2013 - 21:52

Ik zou ook voor optie 1 gaan dan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Burn zo 21 jul 2013 - 2:58

Ik ben afgelopen vrijdag al bij de anesthesist en de verpleegkundige van de afdeling geweest. Ik kan dinsdag of woensdag bellen, en dan krijg ik de definitieve datum te horen. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik zo dicht mogelijk bij 12 augustus in de buurt wil..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade zo 21 jul 2013 - 18:54

Ik zou het ook zo snel mogelijk doen! Dan heb je de langste tijd om te herstellen voor je opleiding.

Ik heb wel fysio gehad en mijn bovenbeenspieren daarmee getraind. Ik heb dus wel het idee gehad dat dat heeft geholpen. Ik heb daar echt uren op de fiets en loopband gezeten en ik kreeg altijd van die schokjes.

Ik vond de tweede keer dus echt wel tegenvallen qua herstel, maar dat kan dus ook komen door de kruisbanden? Ik dacht dat dat misschien door de nabloeding kwam. Ik kon echt heel lang nog niet goed lopen en ben nog een keer of 4 terug geweest in het ziekenhuis.

dit was een dag of 3 na de operatie.

Kijkoperatie knie Eq106r

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Burn ma 22 jul 2013 - 22:56

De datum is bekend!
15 augustus!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella di 23 jul 2013 - 8:46

Fijn! Dat schiet al lekker op
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Sure wo 24 jul 2013 - 0:45

Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Tijdens het sporten had ik mijn knie verdraaid en vervolgens kon ik mijn been niet meer volledig strekken. De arts dacht aan een scheurtje in de meniscus, dit zou tijdens de kijkoperatie meteen verholpen kunnen worden. Helaas bleek tijdens de kijkoperatie dat mijn voorste kruisband was afgescheurd. Tijdens een nieuwe operatie is die hersteld. Daarna 2x per week fysiotherapie voor een behoorlijke periode. Herstel duurt in totaal negen maanden. Pijn heb ik gelukkig nauwelijks gehad!

Succes met je kijkoperatie!
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Bericht  Burn wo 31 jul 2013 - 3:35

Pfff. Ik ben er wel aan toe, de pijn wordt steeds meer, waar ik eerst alleen 's avonds last had na een dag werken, is het nu al 's morgens bij het opstaan.

Nog 2 weken..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade wo 31 jul 2013 - 9:44

Vervelend dat je meer pijn krijgt Burn! succes met de operatie.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Burn wo 31 jul 2013 - 10:30

Wat voor littekens houd je er aan over eigenlijk?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende