Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet onder dekentje willen slapen

+9
Flower_L
Lejow
Annemie
Printje
Pien
Darius
Annie24
loesje
chipa
13 plaatsers

Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:12

Met het warme weer was dat natuurlijk niet zo erg maar nu zou het wel handig zijn als hij wel onder een dekentje wilde slapen. Vannacht is hij wel 2 keer wakker geworden van de kou waarschijnlijk. Hij heeft nu een winter slaapzak aan zonder mouwen en een pyjama. Die mouwen wil ik er eigenlijk nog niet ophebben want het zal nog wel kouder worden op zijn kamertje. Maar wat nu? Hij wil absoluut niet onder een dekentje. Hij trapt het gelijk weg en als ik 'm strak instop is het paniek en huilen. Willen jullie kindjes wel gewoon onder een dekentje slapen en zo nee hoe slaapt je kindje nu? Wat draagt hij/zij bijvoorbeeld en wat draagt hij/zij als het straks nog kouder wordt? En iemand nog andere tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  chipa za 15 okt 2011 - 23:18

F wil ook niet onder een dekentje slapen. Hij trappelt net zo lang tot de deken weg is. Hij slaapt nu in een romper met lange mouwen, een pyjama en een warme slaapzak zonder mouwen (witte van de hema). Dat gaat prima zo. Als het kouder word gaan de mouwen er aan.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  loesje za 15 okt 2011 - 23:27

a kruipt ook onder zijn dekens vandaan daarom doe ik hem nu al een winterslaapzak+pyjama aan. Als het kouder word gaan de mouwen er aan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Annie24 za 15 okt 2011 - 23:36

Hier een romper korte mouw, katoenen pyama en winterslaapzak zonder mouwen.

Y. wil ook niet onder een lakentje/dekentje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Darius za 15 okt 2011 - 23:40

Razz_ schreef:Met het warme weer was dat natuurlijk niet zo erg maar nu zou het wel handig zijn als hij wel onder een dekentje wilde slapen. Vannacht is hij wel 2 keer wakker geworden van de kou waarschijnlijk. Hij heeft nu een winter slaapzak aan zonder mouwen en een pyjama. Die mouwen wil ik er eigenlijk nog niet ophebben want het zal nog wel kouder worden op zijn kamertje. Maar wat nu? Hij wil absoluut niet onder een dekentje. Hij trapt het gelijk weg en als ik 'm strak instop is het paniek en huilen. Willen jullie kindjes wel gewoon onder een dekentje slapen en zo nee hoe slaapt je kindje nu? Wat draagt hij/zij bijvoorbeeld en wat draagt hij/zij als het straks nog kouder wordt? En iemand nog andere tips?

Hier precies hetzelfde, en vannacht was het gewoon onder nul buiten, dus zo heel veel kouder wordt het niet van de winter. Gewoon een winterslaapzak met mouwen aandoen hoor. Laurens heeft die dikke van de hema. Je kunt daarna altijd nog een romper met lange mouwen aandoen, een flanellen pyama en als het echt de ijstijd wordt nog een slaapzak zonder mouwen over een slaapzak met mouwen aandoen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:44

onze dochter kruipt ook altijd onder de dekens vandaan, ze slaapt nu in een flanellen pyjama en in een winterslaapzak zonder mouwen. Over haar kamer lopen verwarmingsbuizen, dus haar kamertje is nooit heel koud als ze moet slapen. Als de verwarming uit staat, wordt ze gelukkig nooit wakker van de kou.

en ik moet wel wennen aan je nieuwe avater hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Pien za 15 okt 2011 - 23:45

jeetje wat slapen jullie kids dik ingepakt. E slaapt gewoon nog in haar kleding, tenzij ze een spijkerbroek of rok aan heeft, dan gaat die uit en krijgt ze een joggingbroekje aan. Ze ligt in haar bakerzak, een katoene versie dus de zomervariant zeg maar. Dekens heeft zij ook niet over, die trapt ze ook af, hoe strak ik ze ook instop!

Wij hebben haar van de week een paar keer getempt omdat het ´s ochtends zo koud was maar dan had ze nog altijd een temp van 37,2

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Darius za 15 okt 2011 - 23:53

Pien schreef:jeetje wat slapen jullie kids dik ingepakt. E slaapt gewoon nog in haar kleding, tenzij ze een spijkerbroek of rok aan heeft, dan gaat die uit en krijgt ze een joggingbroekje aan. Ze ligt in haar bakerzak, een katoene versie dus de zomervariant zeg maar. Dekens heeft zij ook niet over, die trapt ze ook af, hoe strak ik ze ook instop!

Wij hebben haar van de week een paar keer getempt omdat het ´s ochtends zo koud was maar dan had ze nog altijd een temp van 37,2

Ondanks een nieuwbouwhuis worden de kinderslaapkamers niet warmer dan 12-14 graden. Laurens wordt gewoon echt wakker van de kou, dus je moet wat!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Printje za 15 okt 2011 - 23:59

Ons mannetje kruipt ook altijd onder de dekens uit. Hij heeft nu altijd een rompertje aan met korte mouwen, pyjama met lange mouwen +broekje en ik heb nu zo'n tussenin slaapzak. Het is meestal zo rond de 18 gr op zijn kamer mag ik de babyfoon geloven tenminste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Annemie zo 16 okt 2011 - 0:00

Mijn zoontje slaapt in een pyama met lange mouwen en een broekje en een romper met korte mouwen in een winterslaapzak zonder mouwen. Hij heeft sokjes aan, want zonder sokjes kan hij niet slapen, dan heeft hij het koud en word hij steeds wakker. Onder een deken heeft hier ook geen zin, want die doet hij meteen af.
@Razz, heeft je zoontje sokjes aan, misschien dat dat helpt, want hier helpt dat wel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:00

Pien schreef:jeetje wat slapen jullie kids dik ingepakt. E slaapt gewoon nog in haar kleding, tenzij ze een spijkerbroek of rok aan heeft, dan gaat die uit en krijgt ze een joggingbroekje aan. Ze ligt in haar bakerzak, een katoene versie dus de zomervariant zeg maar. Dekens heeft zij ook niet over, die trapt ze ook af, hoe strak ik ze ook instop!

Wij hebben haar van de week een paar keer getempt omdat het ´s ochtends zo koud was maar dan had ze nog altijd een temp van 37,2

wij slapen ook al onder het winterdekbed en in een pyjama met lange broek en mouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Pien zo 16 okt 2011 - 0:01

Darius schreef:
Pien schreef:jeetje wat slapen jullie kids dik ingepakt. E slaapt gewoon nog in haar kleding, tenzij ze een spijkerbroek of rok aan heeft, dan gaat die uit en krijgt ze een joggingbroekje aan. Ze ligt in haar bakerzak, een katoene versie dus de zomervariant zeg maar. Dekens heeft zij ook niet over, die trapt ze ook af, hoe strak ik ze ook instop!

Wij hebben haar van de week een paar keer getempt omdat het ´s ochtends zo koud was maar dan had ze nog altijd een temp van 37,2

Ondanks een nieuwbouwhuis worden de kinderslaapkamers niet warmer dan 12-14 graden. Laurens wordt gewoon echt wakker van de kou, dus je moet wat!
ja, ik snap ook wel dat het moet hoor! helemaal als kinderen wakker worden van de kou. ik ga eens een thermometer op haar kamertje neerleggen, benieuwd wat de temp er is.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Pien zo 16 okt 2011 - 0:02

Rejoy. schreef:wij slapen ook al onder het winterdekbed en in een pyjama met lange broek en mouwen.
ik denk dat wij dan gewoon een warm huis hebben want mijn man en ik slapen nog onder een zomerdekbed en naakt...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Lejow zo 16 okt 2011 - 0:03

Pien schreef:
Rejoy. schreef:wij slapen ook al onder het winterdekbed en in een pyjama met lange broek en mouwen.
ik denk dat wij dan gewoon een warm huis hebben want mijn man en ik slapen nog onder een zomerdekbed en naakt...

Brrrr
Ik lag vannacht met mijn pyjama aan, onder 2 dekbedden!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:19

Rejoy. schreef:
en ik moet wel wennen aan je nieuwe avater hoor!

Ja joh? Ik vond 'm wel leuk Very Happy Ik moet ok nog steeds wennen aan die van jou. Vond de klaproosjes toch beter bij jou passen !

Ik weet niet wie het vroeg maar hij heeft geen sokjes aan als hij slaapt, misschien dat ik dat eens ga doen en dan toch die mouwen er aan ritsen. Ik vind het ook weer zo zielig dat hij wakker wordt omdat hij het koud heeft.

Zelf draag ik nu ook een dikke flanellen pyjama maar we hebben nog niet het winterdekbed erop

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Annemie zo 16 okt 2011 - 0:25

Razz_ schreef:
Rejoy. schreef:
en ik moet wel wennen aan je nieuwe avater hoor!

Ja joh? Ik vond 'm wel leuk Very Happy Ik moet ok nog steeds wennen aan die van jou. Vond de klaproosjes toch beter bij jou passen !

Ik weet niet wie het vroeg maar hij heeft geen sokjes aan als hij slaapt, misschien dat ik dat eens ga doen en dan toch die mouwen er aan ritsen. Ik vind het ook weer zo zielig dat hij wakker wordt omdat hij het koud heeft.

Zelf draag ik nu ook een dikke flanellen pyjama maar we hebben nog niet het winterdekbed erop

Dat was ik, hihi, ja als ik jou was zou ik dat eerst proberen, hier helpt dat echt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Flower_L zo 16 okt 2011 - 1:21

Ik vind het nog helemaal niet zo koud...
hier romper lange mouwen, pyamatrui en slaapzak. Nacht winterslaapzak en overdag zomerslaapzak

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Parisienne zo 16 okt 2011 - 1:44

Wij hebben voor N. de Puckabag (4-seizoenen-slaapzak). Het is op haar kamertje in de winter echt koud en N. slaapt ook zonder deken. We hebben het winterdeel nog niet gebruikt, maar volgens mij kan je daar nog in slapen met -10! :P Ben niet bang dat N. het met dit ding koud gaat hebben. Het is even een investering, maar dat heb ik er wel voor over!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Tania zo 16 okt 2011 - 2:13

J. slaapt ik het herfstdeel van de puckabag met een romper en pyjamatruitje aan. Onder een dekentje wil hij echt niet slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Parisienne zo 16 okt 2011 - 2:23

Tania schreef:J. slaapt ik het herfstdeel van de puckabag met een romper en pyjamatruitje aan. Onder een dekentje wil hij echt niet slapen.
Heeft hij het niet warm met een pyjamatruitje daaronder aan? N. slaapt in het herfstdeel met alleen een romper zonder mouwen of met korte mouwen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  PiP zo 16 okt 2011 - 3:33

Wij sliepen tot vandaag onder het zomerdekbed, wel met pyama aan.
Straks ga ik het bed verschonen en komt de herfst variant erop.

F slaapt in een flanellenpyama, met korte- of lange mouwromper, ligt er net aan wat ze aan had of de volgende dag aankrijgt.
Sinds gisteren heeft ze een dekbed, daarvoor een deken in een dekbedovertrek.
Ze kruipt zelf onder de dekens, maar in de loop van de nacht ligt ze er vaak ook niet meer onder. Als ze even wakker is geweest ligt ze er soms wel weer onder!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Flip Fluitketel zo 16 okt 2011 - 3:40

Hier wil ze ook niet onder de dekens slapen. Ze trapt net zolang tot deze weg zijn. Ze krijgt gewoon een wat dikkere slaapzak en als het echt koud begint te worden krijgt ze haar winterslaapzak met lange mouwen aan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet onder dekentje willen slapen Empty Re: Niet onder dekentje willen slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum