Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

+7
Zonnetje
Monte
Sugarfall
Salander
Caresses
SoGood
Marin
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 20:49

Wat doe jij allemaal voor jezelf waar je blij van wordt? Buiten alles om wat je moet doen, maar gewoon echt even iets voor jezelf.

Ik merk van mezelf vaak dat ik heel erg op ga in de dingen die ik moet doen, en dingen waar ik zelf blij van word stel ik uit. En van uitstel komt afstel dus uiteindelijk doe ik niks voor mezelf.

Dus nu ben ik wel bewust bezig om ook dingen te doen waar ik heel blij van word.
- Ik loop weer hard. Half jaar amper gedaan ivm depressie, en ben blij dat ik het weer doe.
- Ik ben mijn huisje aan het verbouwen haha! Nieuwe kleur op de muur, nieuwe schilderijen, nieuwe dingetjes waar ik gewoon echt blij van word.
- het lijkt mij ook erg leuk om een creatieve hoek te hebben voor mezelf. Maar dat is alleen nog een gedachte.
- Sinds kort lees ik wat boeken en ga af en toe met mijn collega's uit.
- Ook ga ik leuke dingen doen met mijn zoontje. Want ik geniet er ontzettend van om te zien hoe hij speelt in een speeltuin ofzo.

En jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Marin za 15 okt 2011 - 20:51

Een wandeling maken door een grote stad en alle 'buzz' opsnuiven, met een koffie in m'n hand lopen of in een boekwinkel zitten (het liefst echt op de grond zitten met alle mooie boeken om me heen), en fotograferen. Being a city girl dus.


Laatst aangepast door Joy_ op za 15 okt 2011 - 20:52; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 20:51

Joy_ schreef:Een wandeling maken door een grote stad en alle 'buzz' opsnuiven en fotograferen.
Euhm.. Embarassed Buzz? Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Marin za 15 okt 2011 - 20:53

Ja alles wat in een stad gebeurd, al het levendige, de hele sfeer. Een stad staat niet stil, die leeft, dat heeft buzz.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:03

Ik zit op dit moment ook helemaal niet lekker in mijn vel. Maar wat ik mijn energie in kwijt kan is voornamelijk in sport. Word dan een stuk rustiger, meer energie en een stuk vrolijker. Ik word soms zo moe van al die chaos in mijn hoofd + dat ik onzettend veel last heb van mijn verleden waardoor ik vaak een klein onzeker meisje ben. En dat komt in mijn werk niet ten goede. Wat bij mij ook helpt is cultuur opsnuiven oftewel reizen. Hoofd leegmaken en genieten van alle dingen die om je heen gebeuren in een vreemde stad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  SoGood za 15 okt 2011 - 21:05

Wat goed van je!

Ook ik ga hardlopen als ik me boos of verdrietig voelt, dat lucht soms heel erg op. Vorige week zat ik niet zo lekker in m'n vel o.a. qua uiterlijk (uitslag op m'n gezicht en lichaam) en ik merkte dat dit ook inpact had op m'n gemoedstoestand.(oppervlakkig eigenlijk he..) De enige remedie daarvoor was om m'n mooiste lingeriesetje aan te trekken, m'n nieuwe kleding, duurste make-up en parfum en een goed kapsel te maken. Daarna ben ik een grote kop koffie graag drinken bij m'n lieve oma om me daarna vervolgens suf te winkelen met mama. Bij haar thuis ben ik met de hond gaan wandelen en even flink gaan kroelen met de poes. smile Als ik niet was gaan winkelen had ik ook nog m'n hoogste hakken aagetrokken. Wink Het hielp.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:21

Winkelen is zeker een goede remedie voor als je niet lekker in je vel zit. Moet alleen nog even uitvinden hoe ik dan zo weinig mogelijk geld uitgeef. Want juist als ik niks nodig heb kom ik met de meeste kleren thuis. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:22

Cimic, wat je zegt is wel herkenbaar! Fijn dat sport voor jou ook zo'n fijne uitlaat klep is. Reis je veel? Lijkt mij ook echt heerlijk. Maar dat is nu niet haalbaar. Ik heb wel echt ontzettend genoten van mijn vakantie in Kos. Wat een prachtige stad is dat.

Sogood, kan best begrjipen dat je je daar rot door voelt hoor! Je hebt het wel mooi op gelost Very Happy
Winkelen helpt bij mij alleen als ik me wel mooi voel. Momenteel voel ik me niet mooi dus werkt winkelen ook niet laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Caresses za 15 okt 2011 - 21:32

Klinkt goed Sogood, ik vind het helemaal niet oppervlakkig hoor, maar heel mens eigen.

Een boek lezen, maar dat werkt niet altijd. Soms lees ik te lang en daarna voel ik me dan een beetje leeg (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen).

Met een grote kan thee en een stapel tijdschiften, lekker op de bank lezen.

Tekenen

Inspirerende teksten/quotes zoeken, en die in mn boekje opschrijven.

Uit een stapel modetijdschriften dingen die ik mooi vind knippen en in mn inspiratieboek plakken. (Lijkt me ook leuk om met wonen te doen, maar daar heb ik niet zoveel tijdschriften van, dus daar zoek ik online wel foto's van die ik opsla).

Met vriend de hele dag op de bank 24 kijken.

Af en toe heb ik ook veel zin om te forummen, en dan pluis ik het hele forum uit.

Een wandeling maken (al doe ik dat te weinig).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:38

Veel en lang reizen is voor mij ook niet haalbaar. Maar dat komt ook meer door mijn werk. Maar een van mijn wensen is dat ik er een paar maanden op uit trek om te backpacken door Azie. Meer in de richting van Indonesie/ Thailand/ Vietnam en Cambodja. Mijn vriend en ik proberen sowieso er 2 keer per jaar op uit te gaan. Deze zomervakantie zijn we gaan raodtrippen door Bahamas/Florida/ NYC was echt een hele mooie ervaing was. Volgende maand gaan we nog 2 a 3 dagen naar Brussel. Ik vind het erg fijn om te reizen en op nieuwe plekken te komen. Of het nu lange tripjes of gewoon een weekendje weg binnen NL. Wat Joy ook al aangaf, dingen ondekken en het leven opsnuiven dat voelt zo fijn. Het klinkt zo stom ik voel me dan ook wat vrijer. Niet bezig met de dagelijkste sleur van mijn werk en het door de weekse leven.

Tjonge voel me echt emo klinken. Maar een dikke hug Hopelijk voel je je snel wat fijner en gelukkiger. Probeer te genieten van je kleinste dingen en van je zoontje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:39

Lezen (wel voor de studie maar dat vind ik niet heel erg)
hardlopen
DVD kijken
Schoonmaken. Dat is heel stom maar als het goed met me gaat haat ik schoonmaken en als ik me minder voel dan is schoonmaken een rustgevend iets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Marin za 15 okt 2011 - 21:41

Heel herkenbaar Cimic. Maar wanneer veel reizen niet haalbaar is, kan je 't ook dichter bij huis zoeken. Ik heb gisteren een wandeling gemaakt door Utrecht, langs de Oudegracht (dus echt de winkeltjes voorbij, richting Ledig Erf, voor wie 't wat zegt). Zo prachtig, het was heel koud, maar zonnig, en het licht op de herfstbomen langs de gracht was zo mooi. Daarna op een terrasje geluncht. Dit was dan wel met een vriendin samen, maar zoiets kan ik prima in m'n eentje doen, en dan voel ik me echt heel verlicht, ik neem alles zo in me op dan. Gewoon observeren, en genieten. Kijk om je heen en snuif het op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:43

Cimic, Ik vind het niet stom klinken hoor Very Happy Want ik zat erg in de put, ben op vakantie geweest naar Kos, een week lang daar het eiland rond gefietst en genoten van het leven, de stad en de natuur. Sinds ik terug ben voel ik me ruimtelijk. Voel me niet meer opgesloten en trek er weer veel op uit. Ik ben weer blij smile Vandaar ook dat ik wel bewust de leuke dingen blijf doen. Zodat ik mijn vrijheid blijf voelen in mijn hoofd smile Omdat ik weet dat het mis gaat als ik weer stil kom te zitten. smile Bedankt voor je knuffel! hug Jij ook een dikke!

Joy, klinkt als een heerlijke middag! Even dat rust moment van de omgeving, ipv op te gaan in de hectiek genieten van de mooie plaatjes smile


Laatst aangepast door Dolcis_ op za 15 okt 2011 - 21:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 21:43

- Naar het theater gaan
- Naar de bieb of boekenwinkel gaan en lekker rondsnuffelen
- Een film kijken
- Lekker naar buiten als het zonnetje schijnt
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:00

Ik vind het altijd heerlijk om in het weekend uitgebreid te koken. Ik kan dan al genieten van het halen van de boodschappen! Als het klaar is, kruip ik, samen met m'n vriend, voor de tv om al m'n lekker op te eten. Heerlijk vind ik dat.

Edit: Ik kan ook heel erg genieten van die kleine dingetjes. Gister bijvoorbeeld gingen mijn vriend en ik even de stad in, waar we heerlijk een loempia hebben staan eten (tuurlijk, het gaat over eten :P). Ik vind dat gewoon heel gezellig en daar word ik weer gelukkig van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Marin za 15 okt 2011 - 22:05

Dat soort dingen vind ik ook heerlijk Joan. Ik hou ook van eten, en alles wat met eten te maken heeft. De markt afstruinen ook, en uitgebreid koken. En gewoon al in kookboeken bladeren. Ken je de Marqt? Dat is zo'n heerlijke supermarkt! Wel erg duur, maar zo gaaf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:06

Als ik me rot voel, ga ik eerst Mortal Combat bij m'n broer spelen op de PS3 Very Happy Of ik ga GTA spelen en lekker agressief doen in dat spel. Dan kan ik me daar volledig op focussen en alles in 't spel verrot schelden...

Daarna ben ik vaak leeg, dus ga ik asociaal lang douchen, wat lekkers eten (okee meestal teveel lekkers) en Twilight kijken, met Fritsie bij me. Meestal ben ik dan weer helemaal kalm en kan ik rationeel nadenken over wat ik nodig zou hebben om weer happy te worden. 9 van de 10 keer ben ik alweer happy als ik Twilight met Frits heb gekeken :P Maar soms zijn er ook gewoon problemen die ik dan in zie, dan kan ik de aard van dat probleem aanpakken, indien nodig, of ik praat erover met mam of vriendinnen. Vaak lucht dat genoeg op!

Oh en winkelen. Of nouja eigenlijk gewoon 'kopen', van geld uitgeven kan ik intens gelukkig worden, al koop ik alleen troep of spullen voor anderen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:08

De Marqt zegt me niets, maar ik heb even gegoogled! Als ik ooit weer eens aan die kant van het land ben ga ik zeker kijken. De plaatjes op de site zijn veelbelovend. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Marin za 15 okt 2011 - 22:09

Ja die zit inderdaad alleen in 't westen inderdaad, sorry even niet aan gedacht. Dat is zo'n geweldige supermarkt! Daar word ik nou zo blij van, lekker met m'n vriend door die winkel struinen, je kunt van alles daar proeven, en bedenken wat we gaan eten. maar kost wel half salaris om te kunnen eten, alles is biologisch en duur Wink Maar wel gaaf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:23

Haha Bazinga, ik heb er wel eens over nagedacht om een boksbal te kopen om daar mijn frustratie op te vieren. Kan soms zo boos en gefrusteerd zijn op mezelf. Maar ik weet het altijd netjes in te houden en ben ook helemaal niet agressief aangelegd. Ben eigenlijk best een schijterd. Maar het lijkt me zo fijn om op z'n ding te rammen alsof je grootste vijand voor je neus staat. Denk dat dit erg oplucht! :P Dus ja kan me wel herkennen in het bovenstaande wat je schreef.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Sugarfall za 15 okt 2011 - 22:39

Joy_ schreef:Een wandeling maken door een grote stad en alle 'buzz' opsnuiven, met een koffie in m'n hand lopen of in een boekwinkel zitten (het liefst echt op de grond zitten met alle mooie boeken om me heen), en fotograferen. Being a city girl dus.

Dit doe ik ook, ik fotografeer alleen niet.

Ik word ook altijd blij als ik in een stad ben en zie hoe iedereen lekker bezig is, voel me altijd beter daarna.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Sugarfall za 15 okt 2011 - 22:41

Oh wat ik ook fijn vind om te doen is mijn Ipod in, muziek op een redelijk hard volume, zodat ik echt even geen andere geluiden kan horen en aan andere dingen kan denken, en dan mijn nagels lakken, of iets anders beauty-gerelateerd. Embarassed
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:51

Winkelen als ik niet lekker in m'n vel zit werkt bij mij niet, dan kan ik niks vinden of niks past goed en dan voel ik me eigenlijk alleen nog maar rotter, haha!

Ik kan heel bij worden van:

- Heel lang douchen, uitgebreid bodylotion smeren, haren mooi doen en een mooie make-up opdoen.
Dan een mooie/ leuke outfit zoeken en nagels lakken.

- Met een mega kop thee op de bank ploffen met een spannend boek

- Friends kijken

- Sporten (hardlopen/ polefitness)

- Een playlist maken met of zwelg-in-zelfmedelijden-liedjes of juist happy-feelgood-songs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Monte zo 16 okt 2011 - 0:34

- In de avond echt een tv momentje op de bank(meestal is dat P&W kijken met een kop thee/chocomel). Dan kan ik even heerlijk ontspannen
- Stad bezoeken en lekker rondlopen/toerist zijn
- Stuk fietsen
- Naar het strand uitwaaien(en lekker visje eten)
- Koken/bakken
- Bijbel lezen(staan hele mooie en bemoedigende teksten in)
- Winkelen(leuke dingen voor jezelf kopen, zodat je gelukkig/zelfverzekerd kan zijn over uiterlijk)
- Muziek hard op en luisteren en meezingen :P
- Naar een tuincentrum gaan en leuke spulletjes kopen( en bij mijn ouders in de tuin werken/planten)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:36

Schilderen. Ik vind dat echt heel ontspannend om te doen. Het is alleen weer veel te lang geleden dat ik dat heb gedaan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken? Empty Re: Wat doe jij om jezelf gelukkig te maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum