Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gelukkig zijn

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Gelukkig zijn

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 21:45

Hoe maak jij jezelf gelukkig?

Ik voel me nu al een paar dagen ongelukkig. Hoe het komt, ik heb geen idee. Ik merk alleen wel aan mijn vriend dat hij zich er ook heel rot over voelt. Ik begrijp dat het voor hem ook moeilijk is, een vriendin met depressie. Maar ik doe mijn uiterste best om mijn kop erbij te houden. Het is soms gewoon zo vreselijk moeilijk. Nu ben ik bang dat hij bij me weg gaat omdat ik moeilijk in de omgang ben. Dat maakt me weer onzeker en geeft me weer een rot gevoel erbij.
Aan de andere kant begrijp ik hem ook niet. Ik wil donderdag dus een paar daagjes weg met ons zoontje. Gewoon naar een vriendin even er uit. En dan komt hij hier ineens eme aan zetten. Dat hij zich rot voelt en ik er lekker op uit trek. Terwijl hij dus ook vaak genoeg alleen weg gaat.


Dus wat doe jij voor jezelf om je goed/gelukkig te voelen?


Laatst aangepast door Dolcis_ op zo 11 maa 2012 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 21:49

Je voelt je een paar dagen ongelukkig, dan ben je toch niet meteen een vriendin met depressie?

Wat ik doe is dingen doen die ontspanning geven: veel lezen, een bad nemen, een leuke film kijken, op tijd naar bed. Lekker, maar gezond eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 21:51

Ik zit al sinds april met een depressie te kloten. Heb hier medicijnen voor gekregen en therapie. Alleen de laatste keer therapie vond ik erg heftig. Sinds die laatste keer voel ik me gewoon weer heel erg rot.

Gezond eten is wel een goede tip. Want dat schiet er momenteel wel bij in..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Marin zo 11 maa 2012 - 21:52

Als ik me op de oppervlakte blij wil voelen na een dipje, dan investeer ik lekker veel tijd in mezelf. Dus wat Susan ook zegt: In bad, tijdschrift lezen, rustig aan doen, lekker in een park wandelen en de zon op m'n hoofd voelen, dat soort dingen.
Het echte gelukkig voelen gaat wel dieper en is wel meer voor nodig dan die kleine dingen, dat ligt er meer aan hoe het echt met m'n leven gaat, maar voor even een lekkere blijheids-boost werkt investeren in jezelf en leuke dingen toch echt het beste.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 22:55

Ik heb geen echte reden om me ongelukkig te voelen. Want er zijn geen problemen waar ik me rot over hoef te voelen. het is echt een gevoel van binnen uit.

Marin hoe help jij jezelf als het een diep gevoel van binnen is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Marin zo 11 maa 2012 - 23:24

Dolcis_ schreef:
Marin hoe help jij jezelf als het een diep gevoel van binnen is?

Ik heb me vorig jaar natuurlijk diep ongelukkig gevoelt, tegen een depressie aangehangen en overspannen geweest. Hoe ik mezelf geholpen heb? Met name door tijd de wonden te laten helen denk ik. Ik heb zelf geen therapie gehad, maar dat werkt bij diepe ongelukkigheid misschien toch wel het beste, omdat er dan meestal een reden achter zal zitten. Ik heb daar vorig jaar uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, maar hoe ik er toch weer bovenop ben gekomen? Moeilijk te zeggen.. Door die kleine blijheidsmomentjes niet te vergeten en die proberen op te zoeken. Door verder te gaan met je leven, door niet in het negatieve te blijven hangen. Moeilijk, zeker als je er echt in zit, maar dat heeft toch weer met die tijd te maken denk ik, uiteindelijk slijt dat. Of je moet inderdaad hulp zoeken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Jasmine zo 11 maa 2012 - 23:30

Wat mij heel erg helpt is: structuur!

Hoe rot ik me ook voel, toch mezelf op tijd uit bed hijsen, lekker douchen en dan ontbijten. En verder: zorgen dat ik bezig blijf. Mezelf een trap onder mijn achterste geven en wat doen. Het liefst iets actiefs, waarmee je echt bezig bent. Wandelen, iets creatiefs doen, huishouden. Gewoon doen. Ik weet uit ervaring dat dit veel makkelijker klinkt dan het is en het lukte mij ook echt niet altijd, maar het helpt echt. Dat merk ik vooral nu ik een dochter heb. Haar structuur is ook mijn structuur. De structuur en regelmaat die ik haar met bieden, is voor mezelf ook duidelijk.

Ik snap ook wel dat je vriend het moeilijk vindt dat je er even alleen op uit wilt. Je zit niet lekker in je vel, waarschijnlijk weer je hem onbewust af, maar wilt wel weg. Voor hem kan dit voelen alsof je wat leuks gaat doen, terwijl het voor jou als bijtanken voelt. Dit kan ontzettend veel onbegrip veroorzaken. Zo werkte dit bij ons althans.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 8:13

Bedankt voor de reacties. Ik moet het structuur even weer gaan opschrijven denk ik. En mezelf dagelijks onder mijn kont schoppen om wat te gaan doen. Ik ben vandaag mijn tuinhuisje gaan afbreken. Het was pokkewerk, en mijn hele lijf doet zeer. Maar het heeft me best een goed gevoel gegeven. Ik wilde eerst niet en heb 2 uur zitten treuzelen. Ik zag er zo tegen op. Als ik nu in de tuin kijk zie ik er alsnog tegen op, maar dan meer omdat het op een hoge berg ligt Gelukkig zijn 394967 Dat geeft me nu wel een goed gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gelukkig zijn Empty Re: Gelukkig zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum