Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studiebol ligt ook in het ziekenhuis = Bevallen!

+71
JustMeDaan
Pompoen
Julia
schuddebuikje
Parisienne
Filoria
Silver
Liadan
Catwoman79
MissD
_Lana_
SarahKey
TGR
loesje
*Lookie*
Monnie
Limburg85
Raindrop
L!ND@
Makamba
sheila123
Happy
Kat1980
Ugly Betty
Serena
nillis
Rumble
LotteK
meisje
Jelin
liesje
Amber-
Chelle
Flip Fluitketel
Koffieleut
Lejow
Jade
*Troela*
Pien
Thunder
Bruintje Beer
studiebol
Flower_L
Smaragdje
Coco
pindaatje
Inge
Fearie
Vancity_girl
Leine
PapillonRose
Wennes
joyce0606
_Jet
Aggi
Oasis
juffie001
Tiara
Susan
ShallY
Star007
Lindsya
Happydobby
Fiebje
Ayla
Tania
Arwyn
LindaK
Supertalentje
Marin
Monte
75 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Studiebol ligt ook in het ziekenhuis = Bevallen! - Pagina 8 Empty Re: Studiebol ligt ook in het ziekenhuis = Bevallen!

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 0:17

ProudMama schreef:Maar Petidine is wel een stukje heftiger als Temazepam. Dat werkt veel korter en minder sterk. Petidine heeft hoe dan ook al enge bijwerkingen voor de baby, wilde het ook echt niet hebben!

Dat weet ik. Toch mochten wij op mijn werk alleen maar temazepam geven als alle controles goed waren en echt eenmalig.
Ook omdat het bijwerkingen heeft en je dus heel erg versufd vbent als je er niet voldoende op slaapt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Studiebol ligt ook in het ziekenhuis = Bevallen! - Pagina 8 Empty Re: Studiebol ligt ook in het ziekenhuis = Bevallen!

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 0:20

Ik wilde trouwens ook geen pethidine, zeker de tweede keer niet maar ze gaven me weinig keus.
Ik moest slapen zeiden ze, na bijna 48 uur wakker met af en aan weeen.
Ze zeiden dat ze me morfine gaven wat totaal geen kwaad zou kunnen, zeker omdat ik voorlopig nog niet zou bevallen. 3 uur later moest ik persen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 0:20

Hoe is het nu studiebol??

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan ma 17 okt 2011 - 0:58

joyce0606 schreef:OWW studiebol!! hang on girl!! bijna 32 weken! en dat is al een hele prestatie.....ik hoop dat de inslaper een beetje helpt.

ik heb éénmalig diclofenac, en buscopan infuus gehad (voor paar uur) maar goed buscopan werkt alleen voor organenpijn.. Sad (hoewel het voor mij ook niet hielp!)

ik hoop dat je vannacht lekker slaapt! en dat je morgen een beetje bijgekomen ben, ik denk aan je! hug

Buscopan is voor maag/darmkrampen. Ik krijg het nu ivm galsteenaanvallen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 1:06

Sunprincess schreef:Ik wilde trouwens ook geen pethidine, zeker de tweede keer niet maar ze gaven me weinig keus.
Ik moest slapen zeiden ze, na bijna 48 uur wakker met af en aan weeen.
Ze zeiden dat ze me morfine gaven wat totaal geen kwaad zou kunnen, zeker omdat ik voorlopig nog niet zou bevallen. 3 uur later moest ik persen.
Dat vind ik wel apart. Alternatief is een ruggeprik dat kan toch ook? Heeft een kindje geen last van. Pethidine staat juist bekend om de werking op de baby toch?
En overleg en luisteren naar de moeder is toch wel het minste wat je kan verwachten! hug

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 17 okt 2011 - 2:54

JustMeDaan schreef:
joyce0606 schreef:OWW studiebol!! hang on girl!! bijna 32 weken! en dat is al een hele prestatie.....ik hoop dat de inslaper een beetje helpt.

ik heb éénmalig diclofenac, en buscopan infuus gehad (voor paar uur) maar goed buscopan werkt alleen voor organenpijn.. Sad (hoewel het voor mij ook niet hielp!)

ik hoop dat je vannacht lekker slaapt! en dat je morgen een beetje bijgekomen ben, ik denk aan je! hug

Buscopan is voor maag/darmkrampen. Ik krijg het nu ivm galsteenaanvallen.

het zal vast voor meerdere doeleinde zijn, maar over het algemeen koliek pijn. wat je dus ook heb met galsteenaanvallen...

studiebol: hoe is het met je, voel je je al een beetje beter ?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol ma 17 okt 2011 - 2:56

Ik heb redelijk geslapen. Wel dankzij de medicatie. Werd wel waker van de krampen maar sliep daarna ook weer verder. Dus een betere nacht gemaakt. Nu ook 32 weken zwanger en ben weer een kamer verhuisd en lig nu op de middenafdeling en nu mag ik 3 keer een half uur mijn kamer af.

Maar nu gaat het werk van mijn vriend moeilijk doen. Of hij moet op kantoor konen werken. Is met geluk anderhalf uur rijden. Of hij moet vrij nemen. Maar als hij vrij neemt en ik lig hier nog 3 weken dan heeft hij niks meer als de meiden thuis komen. Maar als hij naar kantoor gaat nemen we het risico dat hij de bevalling mist. Dit geeft me weer veel onrust merk ik.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 2:58

Wat zonde studiebol, dat ze zo doen.. Niet echt meelevend!!
Bekijk de regels eens van het zorgverlof, daar heeft iedereen zoveel dagen per jaar recht op!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Darius ma 17 okt 2011 - 3:00

Jeetje Studiebol, wat een zeikerds zeg!

Net wat Lejow zegt, bekijk eens de regels van het zorgverlof. Misschien is het mogelijk dat je vriend tijdelijk wat werk vanuit huis verricht? (makkelijk als hij in de ICT zit).

En anders kan hij zich gewoon ziek melden, ziek van de spanning om jou ja. Bah, wat een werkgever.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  studiebol ma 17 okt 2011 - 3:07

Hij heeft helaas geen werk wat hij op de computer kan doen en dus hier. Volgens zijn baas was zorg verlof of bijzonderverlof ook geen optie.
En tja ziek melden hebben wij ook bedacht naar ja zijn baas weet de situatie en weer
T dus dat hij niet echt ziek is. Plus dat je dan thuis moet blijven want je kan gecontroleerd worden of je wel echt ziek bent.

Het is een enorm gedoe vind dat zo oneerlijk alsof wij hier voor kiezen en plus mijn vriend heeft zich nog nooit ziek gemeld in de vier jaar dat hij er werkt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 3:10

Dat is onzin volgens mij wat hij zegt Studiebol, over dat zorgverlof niet mogelijk is..
Is er iemand die er verstand van heeft, of zijn CAO goed kent, die daar eens naar zou kunnen kijken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:13

Wat rot Studie!

Hier was het helaas hetzelfde. Die week dat hij bij mij was (op advies van artsen gezien die risico's bij 26 weken) is gewoon van zijn vakantie af gegaan.
Gelukkig beviel ik pas 2e week van de bouwvak, dus heeft hij de eerste week 4 dagen doorgewerkt.
2 dagen bevallingsverlof kreeg hij ook niet, zit bij kortverlof dagen in...

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 3:17

http://www.arbeidsrechter.nl/Aanvraag-recht-op-zorgverlof-werknemer
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Darius ma 17 okt 2011 - 3:23

Ja maar Lejow, de man van Studiebol hoeft niet voor haar te zorgen, dus technisch gezien is er geen zorgverlof nodig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 3:54

Darius schreef:Ja maar Lejow, de man van Studiebol hoeft niet voor haar te zorgen, dus technisch gezien is er geen zorgverlof nodig.

Hmmms ja, daar heb je een punt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Koffieleut ma 17 okt 2011 - 3:57

Jeetje meis, wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt daarover. Het getuigd ook niet echt van inlevingsvermogen van je mans werkgever! Hopelijk komt er snel een oplossing voor. hug
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Pompoen ma 17 okt 2011 - 4:03

Mama1985 schreef:

Ik ben niet zwanger, en slik de melatonine nu. Ik wist dus ook niet dat het kwaad kon in zwangerschap. Maar was meer om een voorbeeld te geven, dat er waarschijnlijk wel iets is om te helpen met het slapen wat minder zwaar is zeg maar.

Snap ik hoor, maar ik dacht ik meld het even omdat dat niet zo bekend is. Meestal word gedacht: Melatonine is natuurlijk dus kan het geen kwaad. Maar er is bijvoorbeeld niets bekend over wat het met de biologische klok van je kleintje doet.
Nu slikken de meeste mensen een hele kleine hoeveelheid melatonine, ik slik zelf 5 mg wat vrij veel is, in de melatonine van de drogist zit nog veel minder meestal. Maar uit studies is bijvoorbeeld gebleken dat een hele grote hoeveelheid melatonine (veel meer dan wat ik slik) werkt als anticonceptie.
Het lastige vind ik zelf dat doordat het niet geregistreerd is als geneesmiddel omdat gewoon niet loont voor de farmaceutische industrie er ook eigenlijk weinig onderzoek naar gedaan word. En al helemaal niet naar de effecten van melatonine op de zwangerschap.
Ik kan zonder melatonine echt totaal niet slapen, ik vraag me dan ook wel eens af wat erger is, totaal uitgeput en gestrest zijn tijdens de zwangerschap of melatonine slikken. Maar het vervelende is dat niemand daar antwoord op heeft!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:56

Hoe gaat het nu studiebol?

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 1:06

Sunprincess schreef:Hoe gaat het nu studiebol?

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pitbullgup di 18 okt 2011 - 1:13

ligt t aan mij of is het verdacht stil?
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  joyce0606 di 18 okt 2011 - 1:30

ik denk dat studiebol niet heel veel reageert, en ze moet ook aan haar zelf en de meiden denken! het lijkt mij echt een uitputtingsslag, daarbij zal de nodige visite en onderzoeken krijgen op een dag. ik hoop alleen dat ze zich wat beter voelt, het wat positiever weer inziet.

(en hopelijk dat je geen gelijk heb PBG smile )
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  pitbullgup di 18 okt 2011 - 2:15

Hopelijk heeft ze het gewoon ff druk met zichzelf inderdaad en zitten de meiden gewoon nog lekker warm in studie's buik
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 2:57

pitbullgup schreef:Hopelijk heeft ze het gewoon ff druk met zichzelf inderdaad en zitten de meiden gewoon nog lekker warm in studie's buik
+ 1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 21:37

Up, ik ben nu toch wel heel erg benieuwd hoe het gaat. Ik hoop dat de bebay's nog veilig in je buik zitten studiebol!!!

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 21:40

Ze is al bevallen SP :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: