Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke stad zou jij een jaar willen wonen?

+25
TGR
Sterre
VeryCherry
Blond
GeKKiE
Guus
Japie
Jeanette
Vancity_girl
_Lacey_
iloverocknroll1984
Middleme
Rouxxxe
Monte
minoessepoes
SnowWhite
nijntje4
Zora
Silva
SoGood
rapa nui
mzcharlotte
Caro
Zwoesj
Mizzie
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke stad zou jij een jaar willen wonen? - Pagina 2 Empty Re: Welke stad zou jij een jaar willen wonen?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:04

Zullen we samen in Stockholm gaan wonen Marin? Dan eh moet ik even een plekje voor E. vinden nog, maar dat komt wel goed :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke stad zou jij een jaar willen wonen? - Pagina 2 Empty Re: Welke stad zou jij een jaar willen wonen?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:07

Nouja, vies... Niet echt netjes iig. Op straat bedoel ik dan. Ik ken schonere steden en gemeentes zeg maar.. Nou zal 't vast niet altijd zo zijn en andere steden kunnen net zoveel troep op straat hebben liggen, maar toen ik een weekend bij een vriend verbleef, verbaasde de troep me gewoon.

@Vera; ik woon m'n hele leven af en aan in Heemskerk, ik ben een keer of 10 verhuisd, steeds in en uit Heemskerk, maar uiteindelijk voel ik me hier gewoon 't meest op m'n gemak. Hier woont mijn moeder al bijna 25 jaar en tot mijn 12e ben ik heen en weer gegooid tussen mijn vader en moeder (voogdij-strijden) en mijn vader vertrok steeds waardoor ik steeds mee moest. In Heemskerk voel ik me het meest thuis, 't is een fijne gemeente, een leuk en gezellig dorp met nog veel groen en rust, maar ook genoeg te doen! M'n familie woont hier, mijn vrienden wonen hier en ik voel me er gewoon mee verbonden smile

Gast
Gast

Bericht  SnowWhite ma 27 dec 2010 - 9:07

Vera schreef:
SnowWhite schreef:Londen! En wellicht dat dit ook gaat gebeuren in de toekomst.
waar laat je dat vanaf hangen?
Om daarheen te gaan wil ik wel een 'spaarpot' hebben die goed gevuld is. Dus het is even door sparen en alles regelen!
Werken zal niet zo'n groot probleem zijn, aangezien ik nu al aanbiedingen heb gehad. Maar het gaat meer dus om het voorbereiden.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:08

Vera schreef:wat houdt je tegen Marin?

Om ergens in een van deze steden te gaan wonen? Heel simpel. Ik heb in de helft daarvan al gewoond en woon nu net in nederland in een stad waar ik me thuisvoel. Wil eens kijken hoe lang ik t hier eigenlijk vol hou.

Darcy ja leuk! Kan je mooi je Zweeds in de prakijk brengen. En leer ik wel snel die taal ipv Deens. Moet nog te switchen zijn ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:09

Wat wil je allemaal voorbereiden voordat je gaat SnowWhite?

Fijn dat je je ergens zo thuis kan voelen Trisha!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:11

New York
Aruba
Australie

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:12

Marin schreef:
Vera schreef:wat houdt je tegen Marin?

Om ergens in een van deze steden te gaan wonen? Heel simpel. Ik heb in de helft daarvan al gewoond en woon nu net in nederland in een stad waar ik me thuisvoel. Wil eens kijken hoe lang ik t hier eigenlijk vol hou.

Darcy ja leuk! Kan je mooi je Zweeds in de prakijk brengen. En leer ik wel snel die taal ipv Deens. Moet nog te switchen zijn ;-)

Ja die 15 woorden die ik al ken Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 27 dec 2010 - 9:13

wenen, bern, barcelona,
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 27 dec 2010 - 9:15

Trisha schreef:Nouja, vies... Niet echt netjes iig. Op straat bedoel ik dan. Ik ken schonere steden en gemeentes zeg maar.. Nou zal 't vast niet altijd zo zijn en andere steden kunnen net zoveel troep op straat hebben liggen, maar toen ik een weekend bij een vriend verbleef, verbaasde de troep me gewoon.

Ah je bedoeld dus ook letterlijk vies haha. Ik merk het zelf niet zo, vind het hier niet viezer dan in Nijmegen of Arnhem bijvoorbeeld, maar misschien verschilt het ook wel per wijk waar je woont.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:15

Nou met 'sorry' en 'een klein beetje' kom je al heel ver. Daar ben ik ook mee begonnen Ik kan niet eens ja zeggen in t Deens. Weet wel weer andere gekke woorden uit m'n Harry Potter vocabulaire zoals toverstok maar ja weet ik niet. Ik weet niet wat nuttiger is ;-)

Edit ik heb t maar eens opgezocht en t blijkt gewoon hetzelfde te zijn. Sukkel die ik ben. ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:17

minoessepoes schreef:
Trisha schreef:Nouja, vies... Niet echt netjes iig. Op straat bedoel ik dan. Ik ken schonere steden en gemeentes zeg maar.. Nou zal 't vast niet altijd zo zijn en andere steden kunnen net zoveel troep op straat hebben liggen, maar toen ik een weekend bij een vriend verbleef, verbaasde de troep me gewoon.

Ah je bedoeld dus ook letterlijk vies haha. Ik merk het zelf niet zo, vind het hier niet viezer dan in Nijmegen of Arnhem bijvoorbeeld, maar misschien verschilt het ook wel per wijk waar je woont.

Nouja, 't helpt ook wel als je uit een dorp-achtig iets komt hoor Very Happy Hier werkt de gemeente elke dag heel hard aan een schoon dorp... En hier hebben we nog veel groen, dus dan steekt elke grote stad eigenlijk wel af denk ik...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:18

minoessepoes schreef:

Die ervaring heb ik ook hoor trisha.

Gast
Gast

Bericht  SnowWhite ma 27 dec 2010 - 9:19

@Vera: Wat ik moet voorbereiden? Genoeg! Een huisje zou handig zijn, dus moet ik op zoek naar een huisje. Hier in Nederland woon ik in een huurhuis, dus zou iets met de meubels moeten doen, wellicht mee nemen! Mijn baan moet opgezegd worden, zit aan een opzegtermijn vast. Baan in Engeland moet ook geregeld zijn, iig rond. En zo kan ik eigenlijk nog wel door gaan, haha.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:19

Marin schreef:Nou met 'sorry' en 'een klein beetje' kom je al heel ver. Daar ben ik ook mee begonnen Ik kan niet eens ja zeggen in t Deens. Weet wel weer andere gekke woorden uit m'n Harry Potter vocabulaire zoals toverstok maar ja weet ik niet. Ik weet niet wat nuttiger is ;-)

Edit ik heb t maar eens opgezocht en t blijkt gewoon hetzelfde te zijn. Sukkel die ik ben. ;-)

Hahhahaha toverstok Very Happy Geniaal. Moeten echt snel msnen! Hej då!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:21

Je kan je huis gemeubileerd onderverhuren en een huis kan je ter plekke pas huren (of je moet t via internet doen). Baan is inderdaad wel handig haha.

Ik kan me juist nooit wat bedenken wat je allemaal moet regelen.

Gast
Gast

Bericht  SnowWhite ma 27 dec 2010 - 9:30

Ik durf niet te zeggen of ik voor een jaar zou gaan of voor onbepaalde tijd.. Een huis is wel te regelen, als ik bijvoorbeeld een weekje erheen zou gaan om dat te gaan regelen (bezichtiging etc). Ik ken ook iemand die in Londen woont, dus die zou eventueel kunnen helpen met alles.
Ik ben al eerder halsoverkop naar Engeland vertrokken, woonde toen nog thuis, maar daar heb ik van geleerd Wink Met een eigen huisje komt er wel iets meer bij kijken.

Wat houdt jou tegen?
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:34

Weetje, iedereen noemt zo gelijk allemaal plaatsen, ik zou het echt niet weten. Net als dat ik niet specifiek 1 land heb waar ik héel graag naartoe zou willen op vakantie.

Ik vond sowieso de stad waar ik nu woon altijd geweldig; en nu woon ik er gewoon echt! En Maastricht wilde ik altijd, en daar heb ik al ruim een half jaar gewoond.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe ma 27 dec 2010 - 9:34

Buenos Aires!
Lijkt me een geweldige stad smile
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:35

wij gaan voorgoed, mn vriend komt daar vandaan. We zitten al in de visum procedure (duurt eventjes voor Australie). Ik wil nog ongeveer 1 a 2 jaar hier blijven, om mn carriere van de grond te krijgen. Mn vriend heeft t ook erg naar zn zin hier. We zijn nu 1 jaar hier, en hebben net een leven opgebouwd. Vandaar dat we beiden nog even willen blijven hangen. We zijn nu ook aan t kijken naar New York voor een tussenjaar (zou voor mijn werk gunstig zijn)

Gast
Gast

Bericht  Middleme ma 27 dec 2010 - 9:40

Ik zou heel graag in Wenen of Sint-Petersburg willen wonen.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  iloverocknroll1984 ma 27 dec 2010 - 9:45

San Francisco! Ben mede vanwege de nabijheid van SF een semester op uitwisseling geweest in Berkeley en het is en blijft nog altijd mijn stad. Wil er ooit eens een jaar of langer wonen dus smile

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  minoessepoes ma 27 dec 2010 - 9:49

Trisha schreef:
minoessepoes schreef:

Nouja, 't helpt ook wel als je uit een dorp-achtig iets komt hoor Very Happy Hier werkt de gemeente elke dag heel hard aan een schoon dorp... En hier hebben we nog veel groen, dus dan steekt elke grote stad eigenlijk wel af denk ik...

Ik kom ook uit een dorp, daar is het inderdaad spik en span, daarmee vergeleken is het hier inderdaad vies, dat is in een dorp inderdaad wel anders. Maar als ik hier gewoon in de wijk rond kijk dan zie ik niet veel verschil met de steden die ik noemde. Maar het is ook niet het eerste waar ik op let Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lacey_ ma 27 dec 2010 - 10:42

New York
San Francisco
Wellington
Buenos Aires
Stockholm

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Vancity_girl ma 27 dec 2010 - 10:43

Ik heb geen specifieke stad waar ik zou willen wonen. Enige criteria zijn dat ze er Engels spreken en eventueel altijd lekker weer zou mooi meegenomen zijn. Ik woon nu bijna 2 jaar in Vancouver en dat bevalt erg goed. Ik heb het idee dat ik me overal wel thuis kan voelen. Ik zou misschien wel liever ergens wonen waarvandaan je met de auto naar Nederland kan. Nu is het zo ver vliegen en dat kost veel geld. Als ik vanuit hier mijn familie zo'n 4 keer per jaar zou kunnen bezoeken zou ik hier best willen blijven wonen. Maar 4 keer per jaar naar Nederland vliegen wordt toch iets te prijzig.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:44

Barrie dan, om dichtbij m`n familie te zijn.. Maar ik blijf liever gewoon zitten waar ik zit, ik heb niets met reizen en andere steden enzo..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: