Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

+6
rapa nui
Twellie
TukTuk
Pompoen
Green_Pepper
Mizz_S
10 plaatsers

Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Coco ma 24 dec 2012 - 2:03

Afhankelijk van het weer willen we in januari/februari een stedentrip maken met de kinderen, maar welke stad is ook leuk voor de kinderen?

We willen wel graag binnen Europa blijven aangezien het maar een 3-4 dagen zal zijn. Onze voorkeur gaat ook uit naar een stad met veel streetart en waar dus ook wat leuks te doen/zien is voor de kinderen. We willen met thalys of het vliegtuig.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Mizz_S ma 24 dec 2012 - 2:10

Misschien is Berlijn leuk? Al heb ik zelf geen kinderen dus geen idee of het voor de kinderen ook leuk is. Dan kun je ook makkelijk met de trein en dat is een stuk goedkoper dan de Thalys (die ik echt over het algemeen behoorlijk duur vind). Je zou dan ff kunnen kijken bij DieBahn want daar zijn de ticktes over het algemeen veel goedkoper. Eerder hadden ze ook een Familienticket oid, dat was helemaal voordelig maar geen idee of ze dat nog hebben.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Coco ma 24 dec 2012 - 2:22

Berlijn is idd een optie! We willen alleen wel met de thalys ivm de reistijd. Onze kinderen hebben geen engelengeduld dus liever wat duurder uit dan een zeurreis. Very Happy Met thalys mogen ze volgens mij voor een tientje meer dan onze tickets mee dus dan valt het ook nog wel mee (is ook een familieticket).
Wat is er leuk in Berlijn?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Green_Pepper ma 24 dec 2012 - 2:40

Ik vond in Londen heel veel musea fantastisch, misschien is dat voor peuters ook al leuk?
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Mizz_S ma 24 dec 2012 - 3:37

Coco schreef:Berlijn is idd een optie! We willen alleen wel met de thalys ivm de reistijd. Onze kinderen hebben geen engelengeduld dus liever wat duurder uit dan een zeurreis. Very Happy Met thalys mogen ze volgens mij voor een tientje meer dan onze tickets mee dus dan valt het ook nog wel mee (is ook een familieticket).
Wat is er leuk in Berlijn?

Naar Berlijn met de Thalys wordt lastig aangezien dat ding alleen naar Frankrijk gaat. Maar in Duitsland hebben ze ook gewoon ictreinen hoor. En boeken via DieBahn wil niet zeggen dat het langer duurt, je gaat namelijk gewoon met dezelfde trein, alleen je betaalt minder. Naar Berlijn is ongeveer 4/5 uur dacht ik (ligt er een beetje aan waar in NL je opstapt), en dan ben je ook echt centraal in de stad. Als je gaat vliegen doe je er denk ik bijna langer over, met inchecken, vooraf aanwezig zijn, bagage weer ophalen, van t vliegveld naar de stad, etc.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Mizz_S ma 24 dec 2012 - 3:47

Oja, wat is leuk in Berlijn, nou gewoon de hele sfeer in de stad. Tis wel al weer een paar jaar geleden dat we er geweest zijn, dus misschien is niet meer alle info actueel.
Wij vonden het leuk om ook gewoon een dagkaart te kopen voor OV en dan een beetje rondrijden. Je kunt dan ook in van die dubbeldekkers, en dan kun je vanuit daar ook de hoogtepunten bekijken (en dan bedoel ik dus gewoon lijnbussen, niet van die toeristendingen). Das misschien ook leuk voor de kinderen? Voordeel is dat het OV in Berlijn niet zo heel duur is. Je hebt ook een hele leuke Zoo, en als je 's avonds gaat zijn de kaartjes spotgoedkoop (alleen is dat in de winter misschien niet zo leuk).
Wij vonden het ook leuk om de Reichstag te bezoeken en dan in die glazen koepel. De Televisieturm lijkt me ook leuk, maar daar ben ik zelf niet ingeweest. Ik denk dat je dan wel van te voren moet reserveren.
Slot Charlottenburg was ook mooi en misschien niet het meest standaard om te bezoeken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Pompoen ma 24 dec 2012 - 3:48

Volgens mij is Budapest ook wel heel leuk met kinderen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Susan ma 24 dec 2012 - 5:03

Ik zou echt niks weten, eerlijk gezegd lijkt een stedentrip mij niet heel leuk voor kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  TukTuk ma 24 dec 2012 - 5:29

Misschien een stad waarbij ook een leuk pretpark is voor de kinderen? Zoals legoland bijvoorbeeld? Je hebt in Berlijn of Duisberg bijvoorbeeld Legoland Discovery Center. Dan kan je een dagje iets leuks doen wat echt op de kinderen gericht is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Twellie ma 24 dec 2012 - 5:32

Ik ga dit jaar met mijn dochter van drie naar Londen. We gaan er gewoon lekker wat parken bezoeken, naar M&M world en het Natural History Museum (met enorm dinosaurusskelet en sowieso veel leuke dingen voor de kinderen).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  rapa nui ma 24 dec 2012 - 5:32

Londen lijkt mij een leuke stad om met kinderen naar toe te gaan:

http://golondon.about.com/od/londonwithchildren/tp/Toddler_London.htm

Alleen weet ik niet of een stedentrip voor peuters echt leuk is of dat je beter kunt gaan als ze iets ouder zijn. In Londen heb je ook een dierentuin, in de museums is voor kinderen veel te doen. Er zijn veel speeltuinen maar je hebt in februari natuurlijk wel kans op minder weer zodat even buiten spelen misschien niet zo leuk is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Susan ma 24 dec 2012 - 5:41

Een stad met een pretpark lijkt mij ook het leukst. Legoland zit ook in Windsor, Engeland, daar kun je ook nog een kasteel bezoeken. Windsor is natuurlijk niet echt stad, maar echt een grote stad lijkt me veel te vermoeiend met peuters.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Roodkapje ma 24 dec 2012 - 22:17

Londen is leuk als ze kunnen goed zelfstandig kunnen lopen... anders niet aan beginnen! Drama met de metro als je een kinderwagen meeneemt. Ik ben met mijn dochter van 4 geweest en dat was heel fijn en goed te doen.

Barcelona vind ik een goede optie als stedentrip of anders Stockholm ( wel koud in die periode - maar super kindvriendelijk!)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Coco ma 24 dec 2012 - 23:59

Budapest zou ik zelf niet op gekomen zijn. Thanks, ga ik eens even over inlezen.

Stockholm lijkt mij idd heel mooi, maar de kinderen hebben echt een gruwelijke hekel aan kou. Wellicht is dat iets voor de zomer. Ben zelf wel groot fan van Zweden.

Londen lijkt mij idd ook leuk met een dagje dierentuin erbij. Bedankt voor de link, daar heb ik wel wat aan. Het lopen is niet zo'n punt, in Marokko liepen ze hele dagen.

Pretpark oid vind ik niet nodig, we gaan in maart of april nog naar disney. Dus een museum,dierentuin,parken, (indoor)speeltuintje is voldoende. We gaan ook gewoon dingen doen die leuk zijn voor hun. Dingen waar ze niets aan hebben doen we wel als we met zn tweetjes zijn.

Heb jij al een hotel op het oog Twellie?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Roodkapje di 25 dec 2012 - 0:17

Coco schreef:Budapest zou ik zelf niet op gekomen zijn. Thanks, ga ik eens even over inlezen.

Stockholm lijkt mij idd heel mooi, maar de kinderen hebben echt een gruwelijke hekel aan kou. Wellicht is dat iets voor de zomer. Ben zelf wel groot fan van Zweden.

Londen lijkt mij idd ook leuk met een dagje dierentuin erbij. Bedankt voor de link, daar heb ik wel wat aan. Het lopen is niet zo'n punt, in Marokko liepen ze hele dagen.

Pretpark oid vind ik niet nodig, we gaan in maart of april nog naar disney. Dus een museum,dierentuin,parken, (indoor)speeltuintje is voldoende. We gaan ook gewoon dingen doen die leuk zijn voor hun. Dingen waar ze niets aan hebben doen we wel als we met zn tweetjes zijn.

Heb jij al een hotel op het oog Twellie?



Ik ga vrijdag naar Budapest... ik ga eens opletten voor je of het wat is in de winter met kids....( ik neem mijne niet mee Wink ) Budapest is trouwens ook wel heel koud Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  teletascha di 25 dec 2012 - 9:10

Ik kan me niet voorstellen dat peuters een stedenreis leuk vinden. Ik denk dat je die die blijer maakt met een weekendje center parks. Dus, als je voor een stedentrip gaat, zou ik vooral kiezen wat je zelf leuk vindt.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 9:30

teletascha schreef:Ik kan me niet voorstellen dat peuters een stedenreis leuk vinden. Ik denk dat je die die blijer maakt met een weekendje center parks. Dus, als je voor een stedentrip gaat, zou ik vooral kiezen wat je zelf leuk vindt.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Coco di 25 dec 2012 - 23:12

We gaan er juist dingen doen die leuk zijn voor hun. Als we iets leuks wilden voor onszelf namen we ze niet mee. En de kinderen vinden een park, dierentuin etc echt geen straf. We gaan niet shoppen en kerken ofzo bekijken.
Center Parcs gaan we ook nog heen en ik wil juist wat variatie qua weggaan ipv steeds een vakantiepark waar ook alles maar hetzelfde is.

Als je dat wilt doen Roodkapje, graag! Dan wellicht voor later in het jaar als het er weer wat warmer is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk? Empty Re: Stedentrip met 2 peuters, welke stad is leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum