Beugel op latere leeftijd
+12
loura
vlindertje
Bliss
Minx
Jerry
Lejow
Monte
Makamba
aardbeitje
Serena
Antibes
Hoochie
16 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Beugel op latere leeftijd
Ik heb nu (nog) geen vriend, dus hoef daar geen rekening mee te houden
Gast- Gast
Jaya, ik heb mijn beugel sinds september vorig jaar!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Hier Zittie er nog steeds in trouwens, pffff... Zit nu weer voor controle bij de ortho. Schiet niet echt op...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Kut ortho! In okt zei die: eind kalenderjaar magt de beugel er wel uit.. dus niet.. hij zou er in moeten Tot april, nou waarschijnlijk moet ik met beugel bevallen, want hij had t over röntgenfotos enz, en wilde dat pas na april doen (vanwege mn zwangerschap) Er zit nu een lading ijzer extra in, beter is dat voldoende als ik over 4 wkn terug moet..
De assistente wilde me half maart zetten, das over 7wkn.. dacht t niet, zit hij er helemaal nog in Tot 2030!
Grrrrrr
De assistente wilde me half maart zetten, das over 7wkn.. dacht t niet, zit hij er helemaal nog in Tot 2030!
Grrrrrr
Lejow- Lady Post-a-lot
Balen Lejow! Denk je dat je eindelijk klaar bent met beugelen zit je er nog een paar maanden langer aan vast..
Gast- Gast
Ik denk ook over een beugel, maar heb nu helaas het geld er niet voor (en mijn verzekering vergoedt maar een klein gedeelte). Mijn twee voortanden staan naar achteren, en volgens mijn tandarts kun je die met een beugel naar voren krijgen. Mijn zus heeft bijna hetzelfde gebit en vroeger een beugel gehad, maar haar tanden staan nu te ver naar achteren vind ik. Ik heb heel kleine tanden, dus wil ze graag wat meer naar voren hebben. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vind het niet zo erg als ik dat ding een jaar of 2 in moet hebben, dan heb ik daarna wel een mooi gebit. Mijn vriend vindt het prima, als er een groot project waar hij mee bezig is in 2012 doorgaat, betaalt hij mijn beugel
Ik vind het niet zo erg als ik dat ding een jaar of 2 in moet hebben, dan heb ik daarna wel een mooi gebit. Mijn vriend vindt het prima, als er een groot project waar hij mee bezig is in 2012 doorgaat, betaalt hij mijn beugel
Gast- Gast
Dat is lief, Ik had ook twee tanden iets naar achter staan. Op de ene zat een schildje heb ik volgens mij toen ook wel in jou topic gezegd. Inmiddels zit mijn beugel er in sinds eind augustus, en ik mag al weer foto's maken . De draad loopt recht dus dat is heel snel gegaan . Over 3 weken moet ik weer heen en dan ga ik even vragen wat de verdere planning eigenlijk is.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Dat is lief, Ik had ook twee tanden iets naar achter staan. Op de ene zat een schildje heb ik volgens mij toen ook wel in jou topic gezegd. Inmiddels zit mijn beugel er in sinds eind augustus, en ik mag al weer foto's maken . De draad loopt recht dus dat is heel snel gegaan . Over 3 weken moet ik weer heen en dan ga ik even vragen wat de verdere planning eigenlijk is.
Vergis je niet, bij mij ging het in het begin ook heel snel. Draad loopt ook recht.
Maar dan hebben ze nog dikkere draden / tanden die op gelijke hoogte moeten staan / kiezen die goed gedraaid moeten zijn / bla bla bla bla.
Dus pas op, voor je blij bent met een dode mus
Lejow- Lady Post-a-lot
Onder ga ik er vanuit dat het nog wel even duurt hoor. Dat moet langer maar boven is gewoon erg weinig veranderd. Maakt me verder ook niet uit. Ga hem zelfs nog wel eens missen denk ik. Vond het eerder ook niet erg om mijn beugel in te doen met name 's nachts heb ik dat ding toen echt gemist haha beetje als speen maar dan beter voor je tanden haha (slechte vergelijking)
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:Dat is lief, Ik had ook twee tanden iets naar achter staan. Op de ene zat een schildje heb ik volgens mij toen ook wel in jou topic gezegd. Inmiddels zit mijn beugel er in sinds eind augustus, en ik mag al weer foto's maken . De draad loopt recht dus dat is heel snel gegaan . Over 3 weken moet ik weer heen en dan ga ik even vragen wat de verdere planning eigenlijk is.
Ben echt benieuwd hoe jouw tanden dan staan! Ik wil toch liever geen schildjes, mijn voortandvullingen (door het knarsen) vallen er zo vaak uit, dat ik bang ben dat schildjes ook beschadigen en dat het raar voelt van die dikke tanden. Heb jij dat schildje eraf laten halen? En is je tand dan helemaal niet beschadigd? Mijn ondertanden staan echt kaarsrecht in een rijtje, dus ik hoef er alleen boven een. Ik ben alleen doodsbang om mijn verstandkiezen te laten trekken....
Gast- Gast
de tanden die naar achter stonden waren de tanden naast mijn hoektanden. Met name de linker voor mij (rechts op de foto) stond ver naar achteren. Op deze foto zit het schildje er nog op.
Schijnt je tanden niet te beschadigen omdat er maar zo'n dun laagje af gaat dat het niet uit maakt.
edit: ging vandaag over mijn voortanden met mijn tong en dacht echt huh wat voelt dat vreemd. ben niet gewend dat alles zo mooi aansluit.
Laatst aangepast door Fairytale op ma 9 apr 2012 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
Nou morgen krijg ik te horen of ik een beugel kan en krijg ik het behandelingsplan te horen, ben benieuwd.
Gast- Gast
Ik ''moet'' er eigenlijk ook een, mijn 2 voortanden in de bovenkaak staan veel te ver naar voren en scheef. En ook onder staat niet echt recht. Maar ergens durf ik niet, ik zie er zo tegenop om jaren met een beugel te zitten die iedereen ziet(dat is mijn grootste zorg). Ik zit de hele tijd te denken: hoe ga ik ooit een nieuwe vriend of man krijgen, die vinden dat vast heel lelijk. Misschien doe ik te moeilijk, maar ik stel het dus maar uit en zo wordt ik steeds een jaartje ouder en heb ik er nog minder zin in. Echt respect voor jullie, dat je wel de stap hebt gezet.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik moet de 24e naar de ortho, dan worden er foto's gemaakt en gaan we kijken hoelang hij er nog in moet!
Ben dat kreng ZOOOO zat!
Ben dat kreng ZOOOO zat!
Lejow- Lady Post-a-lot
Monte schreef:Ik ''moet'' er eigenlijk ook een, mijn 2 voortanden in de bovenkaak staan veel te ver naar voren en scheef. En ook onder staat niet echt recht. Maar ergens durf ik niet, ik zie er zo tegenop om jaren met een beugel te zitten die iedereen ziet(dat is mijn grootste zorg). Ik zit de hele tijd te denken: hoe ga ik ooit een nieuwe vriend of man krijgen, die vinden dat vast heel lelijk. Misschien doe ik te moeilijk, maar ik stel het dus maar uit en zo wordt ik steeds een jaartje ouder en heb ik er nog minder zin in. Echt respect voor jullie, dat je wel de stap hebt gezet.
Ik kan me wel een beetje in je vinden. Moet morgen voor het behandelplan en misschien dus ook snel al een beugel, maar heb het de laatste tijd steeds gezelliger met een jongen via WhatsApp en binnenkort gaan we misschien afspreken en ik denk nu al 'als hem dat maar niet afschrikt'.. Maar aan de andere kant denk ik, ik doe het voor mezelf en ook al moet ik een jaartje (dat dacht ze) met een beugel lopen, ik krijg er mooie tanden voor terug, dat is ook wel wat waard toch?
En anders maak je een afspraak en ga je voor een intake, dan kan je altijd nog beslissen wat je wil.
Ben benieuwd Lejow, je hebt 'm al wel een tijdje toch?
Gast- Gast
Ik ben echt blij met mijn beugel. Alles staat zo veel mooier nu. Heb even geen nieuwe foto. Alleen heb ik nu een elastiekje van linksboven naar rechtsonder lopen dat is wat minder handig haha. Ach ja is niet anders.
Minx- Lady Post-a-lot
Jaya: Ja je hebt ook wel gelijk, misschien moet ik maar eens een consult aanvragen(is dat eigenlijk gratis?). Misschien valt het allemaal mee(al denk ik het niet gezien hoe mijn tanden staan)
All: hoe lang hebben jullie een beugel nodig?
Monte- Ratel
Monte schreef:Jaya: Ja je hebt ook wel gelijk, misschien moet ik maar eens een consult aanvragen(is dat eigenlijk gratis?). Misschien valt het allemaal mee(al denk ik het niet gezien hoe mijn tanden staan)
Bij mij was het eerste consult 24 euro. Niks is tegenwoordig meer gratis
7 mei moet ik voor elastiekjes om mijn kiezen, om er wat meer ruimte tussen te krijgen voor de ringetjes en 11 mei wordt de beugel gezet. Nog een klein maandje wachten dus. Het gaat waarschijnlijk 1,5 jaar worden, maar ligt er ook aan hoe het gaat, kan langer maar ook korter worden.
Gast- Gast
De planning is twee jaar ongeveer. Dus zit nu op de helft.
Minx- Lady Post-a-lot
Jaya schreef:Monte schreef:Jaya: Ja je hebt ook wel gelijk, misschien moet ik maar eens een consult aanvragen(is dat eigenlijk gratis?). Misschien valt het allemaal mee(al denk ik het niet gezien hoe mijn tanden staan)
Bij mij was het eerste consult 24 euro. Niks is tegenwoordig meer gratis
7 mei moet ik voor elastiekjes om mijn kiezen, om er wat meer ruimte tussen te krijgen voor de ringetjes en 11 mei wordt de beugel gezet. Nog een klein maandje wachten dus. Het gaat waarschijnlijk 1,5 jaar worden, maar ligt er ook aan hoe het gaat, kan langer maar ook korter worden.
Krijg je een beugel om je bovenkaak te verbreden?zo ja,succes.. Ik heb er 3 van gehad..
Afijn, alle meiden met n beugel: succes en bedenk, he gaat om het eindresultaat! Ik ben al bijna 14 jaar bezig, als het goed is in oktober mn laatste controle!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Nee alleen om het recht te zetten. Het staat niet heel scheef, maar mijn voortanden staan wat scheef ten opzichte van de rest en dat wil ik graag verholpen hebben.
Gast- Gast
Ik heb dus wat foto's geplaatst van mijn tanden op een ortho forum en daar reageerde een orthodontist. Hij zei dat veel ortho's hele lange behandeltijden hebben en dit rekken terwijl het ook sneller kan. Hij zei bij mij dat het binnen 9-12 maanden een mooi resultaat kan geven(niet 100% prefect a la hollywoodsmile, maar dat hoef ik ook niet). Hij vertelde dat het voornamelijk ligt aan de ervaring die ortho's hebben met volwassenen. Vele hebben veel ervaring met kinderen en dan minder met volwassenen, daarom duurt het veel langer. Hijzelf zit zo'n half uurtje met de trein van mij vandaan en ik denk erover om over een tijd eens bij hem een consult aan te vragen. Als hij het in een jaar kan waar andere het in 2 a 3 jaar doen, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Monte- Ratel
Ik moet de 24e terug naar de ortho, dan worden er foto's gemaakt en hoor ik hopelijk eindelijk wanneer hij er uit kan (na 27 maanden pffff)
Lejow- Lady Post-a-lot
Je hebt dus toch al een soort van stap gemaakt Monte? Ik zou gewoon een consult aanvragen, je zit nergens aan vast dan. Als jij het daarna toch niet wil ga je gewoon niet meer.
Lejow, dat is al een hele tijd!
Lejow, dat is al een hele tijd!
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Beugel
» Meiden met een beugel op latere leeftijd..
» Weer aan een beugel
» Beugel eruit
» Beugel of schildjes?
» Meiden met een beugel op latere leeftijd..
» Weer aan een beugel
» Beugel eruit
» Beugel of schildjes?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: