Beugel op latere leeftijd
+12
loura
vlindertje
Bliss
Minx
Jerry
Lejow
Monte
Makamba
aardbeitje
Serena
Antibes
Hoochie
16 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Beugel op latere leeftijd
vlindertje schreef:IK zit er ook aan te denken om een beugel te nemen, ik weet alleen niet of het wel kan/helpt. Ik heb een overbeet en vraag me af of dit net een beugel verholpen kan worden of alleen met een operatie.
TO:ik zou het zeker doen!
Ik heb ook een overbeet en bij mij hebben ze dit kunnen oplossen d.m.v. een (toekomstige) operatie. Het is niet altijd zo dat als je een overbeet hebt, je dan ook geopereerd moet worden. Ze kunnen ook 2 kiezen weghalen en zo alles terug plaatsen met een beugel. Het ligt gewoon heel erg aan de vorm van je gezicht. Bij mij kon dit helaas niet, omdat mijn bovenlip dan helemaal naar binnen zou vallen. Ik zou dus gewoon naar de orthodontist gaan en dan kijken en besprek wat de opties zijn. Later kun je alsnog beslissen of je er wel of niet iets mee/aan wilt doen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ja waarom niet? Je doet het uiteindelijk voor jezelf.. Ik snap dat je er niet echt om staat te springen maar je hebt tegenwoordig van die doorzichtige brackets... Hoe schijf je dat? Die vallen niet eens zo heel erg meer op.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Maar wat is er erg aan als je het ziet. Ook die doorzichtige brackets zie je. Mensen reageren er heel vaak op. Ik werk daarbij ook nog eens met mensen en wat hoor ik vaak dat mensen spijt hebben dat ze het nooit aangedurft hebben om een beugel te nemen op latere leeftijd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zou het doen als ik jou was. Mijn oma heeft er zelfs nog een gehad een paar jaar terug.
Lise_E- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 117
Registratiedatum : 10-12-10
Fairytale schreef:Maar wat is er erg aan als je het ziet. Ook die doorzichtige brackets zie je. Mensen reageren er heel vaak op. Ik werk daarbij ook nog eens met mensen en wat hoor ik vaak dat mensen spijt hebben dat ze het nooit aangedurft hebben om een beugel te nemen op latere leeftijd.
Dat vraag ik me ook af!
Makamba- Kletskop
Strawberry Shortcake schreef:vlindertje schreef:IK zit er ook aan te denken om een beugel te nemen, ik weet alleen niet of het wel kan/helpt. Ik heb een overbeet en vraag me af of dit net een beugel verholpen kan worden of alleen met een operatie.
Ik heb ook een overbeet en bij mij hebben ze dit kunnen oplossen d.m.v. een (toekomstige) operatie. Het is niet altijd zo dat als je een overbeet hebt, je dan ook geopereerd moet worden. Ze kunnen ook 2 kiezen weghalen en zo alles terug plaatsen met een beugel. Het ligt gewoon heel erg aan de vorm van je gezicht. Bij mij kon dit helaas niet, omdat mijn bovenlip dan helemaal naar binnen zou vallen. Ik zou dus gewoon naar de orthodontist gaan en dan kijken en besprek wat de opties zijn. Later kun je alsnog beslissen of je er wel of niet iets mee/aan wilt doen.
Dankjewel voor je antwoord! Dan ga ik misschien toch maar eens naar de orthodontist. Ga jij je laten opereren dan in de toekomst?
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
vlindertje schreef:Strawberry Shortcake schreef:vlindertje schreef:IK zit er ook aan te denken om een beugel te nemen, ik weet alleen niet of het wel kan/helpt. Ik heb een overbeet en vraag me af of dit net een beugel verholpen kan worden of alleen met een operatie.
Dankjewel voor je antwoord! Dan ga ik misschien toch maar eens naar de orthodontist. Ga jij je laten opereren dan in de toekomst?
Moet je zeker doen! Informatie vergaren is nooit weg natuurlijk. Ik ben afgelopen Juli geopereerd aan mijn bovenkaak. Ze hebben een schroef in mijn gehemelte geplaatst om mijn kaak te verbreden. 26 Oktober mag deze er eindelijk uit. De beugel zit er inmiddels ook al in. Er staat me nog 1 operatie te wachten in de toekomst om mijn kaken recht op elkaar te zetten, maar daarvoor moet eerst alles op z'n plek gaan staan dmv de beugel. Het was echt een bittere pil, maar heb er tot nu toe nog geen moment spijt van gehad.
Makamba- Kletskop
Nou ik ben vandaag de drempel maar over gestapt en heb een afspraak gemaakt. Ik moet 4 november voor een intake. Ik vind het nog steeds niet leuk
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Even het topic weer omhoog gehaald. Vandaag is de beugel geplaatst. Ik heb wel gekozen voor de doorzichtige versie en heb er verder geen last van ofzo, het is een heel raar gevoel. En omdat ik mijn kiezen niet meer op elkaar kan zetten zit ik een beetje te klooien hoe ik moet eten. Vanavond maar soep dat is lekker makkelijk
Hoochie- Prater
ik ben 24 bijna 25 en heb over 2 weken eindelijk afspraak bij de ortho
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Wat goed dat er een hebt. Ik ben wel benieuwd hoe dat staat zo'n doorzichtige, heb je een foto?
Ik heb ook laatst gelezen over een slotjesbeugel aan de binnenkant(linguale beugel), dat lijkt me ook wel wat. Slotjes vind ik nooit echt mooi, maar ben benieuwd wat je er bij jou nog van ziet.
Ik heb ook laatst gelezen over een slotjesbeugel aan de binnenkant(linguale beugel), dat lijkt me ook wel wat. Slotjes vind ik nooit echt mooi, maar ben benieuwd wat je er bij jou nog van ziet.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ja naar zo'n linguale heb ik ook gevraagd, maar een beugel kost ongeveeer 3500 euro en zo'n linguale heeft een toeslag van 2500 per kaak. Mijn eigen bijdrage zou daardoor ook veel hoger uitvallen en dat heb ik er dan weer niet voor over.
Ik heb een beetje zitten klooien voor een foto, het ziet er een beetje raar uit zo, maar dan heb je een beetje een beeld
Ik heb een beetje zitten klooien voor een foto, het ziet er een beetje raar uit zo, maar dan heb je een beetje een beeld
Hoochie- Prater
Wow zo duur voor een linguale? Ik had er wel van gehoord maar de prijs nog nooit. Maar dat van jou zou dan ook nog een goede oplossing zijn, toch een stuk minder zichtbaar dan de gewone slotjes. Heeft jouw ortho nog iets gezegd over het sneller afbreken van doorzichtige slotjes?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Wow zo duur voor een linguale? Ik had er wel van gehoord maar de prijs nog nooit. Maar dat van jou zou dan ook nog een goede oplossing zijn, toch een stuk minder zichtbaar dan de gewone slotjes. Heeft jouw ortho nog iets gezegd over het sneller afbreken van doorzichtige slotjes?
Het is wel wat kwetsbaarder dan de normale en het verkleurt was sneller. Maar ik heb zoiets van ik ben volwassen genoeg om er voorzichting mee om te gaan en het verkleuren komt voornamelijk door roken, koffie en frisdrank en dat gebruik ik allemaal 3 niet dus ik heb hier toch voor gekozen. Ik ben er al niet blij mee dat ik hem heb, maar als het dan toch moet dan maar de mist opvallende.
Hoochie- Prater
Ik heb 6 maart een intake bij de orthodontist. Wil heel graag een beugel, mijn boventanden staan niet mooi vind ik en ik mis een kies, dus wil dat graag dicht hebben. Ik ben benieuwd, want een tijd terug ben ik ook bij een orthodontist geweest (een andere dan nu) en toen kon ik geen beugel, omdat mijn tandvlees niet goed was. Flink aan mijn tandvlees gewerkt dus nu en volgens mijn tandarts is het nu in orde. Dus ik hoop echt heel erg dat het deze keer wel kan.
Vraagje, hoe lang duurt het ongeveer vanaf het eerste gesprek tot dat de eventuele beugel er in zit?
Vraagje, hoe lang duurt het ongeveer vanaf het eerste gesprek tot dat de eventuele beugel er in zit?
Gast- Gast
Bij mij duurde het wel even al zaten er ook feestdagen tussen. Had geloof ik ergens in januari de eerste afspraak en eind april werd de beugel geplaatst dus 3/4 maand. Bij mij in ieder geval.
Haha ik vind zo'n witte beugel echt heel erg lelijk. Misschien nog wel lelijker dan die ik nu heb.
Haha ik vind zo'n witte beugel echt heel erg lelijk. Misschien nog wel lelijker dan die ik nu heb.
Minx- Lady Post-a-lot
Goed dat je hem hebt laten zetten! Snap dat het niet leuk is, maar als ik voor mezelf mag spreken.. het resultaat dat ik nu gewoon al heb bereikt is fantastisch. Zou me er verder niet te druk over maken. Hij zit er nu in en je hebt ervoor gekozen om het toch te doen. Probeer de tijd dat de beugel erin zit daar niet steeds tegenaan te hikken, want anders duurt het voor je gevoel alleen maar langer en dan worden het geen leuke maanden/jaren lijkt me zo.
Makamba- Kletskop
Bij mij heeft dat in totaal zo'n 9 maanden geduurd i.v.m. (de voorbereidingen) kaakoperatie. Vanaf de dag van de operatie heeft het ongeveer 2 maanden geduurd voordat hij erin zat.Jaya schreef:
Makamba- Kletskop
Bij mij dus een stuk korter, had sneller gekunt alleen mijn tandarts had niet eerder plek en die moest eerst mijn kies trekken. Ik kon kiezen of eerst kies trekken en twee weken later beugel plaatsen of eerst beugel plaatsten en een week later kies trekken. Heb toen voor de eerste optie gekozen. Dat leek me voor zowel de tandarts als ortho makkelijker. Achteraf ook erg blij om.
Minx- Lady Post-a-lot
Een paar maanden duurt het dus altijd wel denk ik. Snap ik ook wel hoor, eerst de intake, kijken wat er moet gebeuren en dan een behandelplan opstellen. Moet nu ook al 2 maanden wachten voor ik voor een intake terecht kan. Maakt eigenlijk ook niet heel veel uit, maar wil het gewoon heel graag haha. Heb ooit eens een topic geopend over mijn tandartsangst en nu is dat eindelijk weg en zijn mijn tanden allemaal goed dat ik ze ook recht wil hebben.
Hoe lang hebben jullie je beugel nu Makamba en Fairytale?
Hoe lang hebben jullie je beugel nu Makamba en Fairytale?
Gast- Gast
Onder heb ik sinds eind april, en boven sinds eind augustus. Boven staat al ongeveer helemaal recht. Onder moet het gat nog dicht. Ga al wel door naar de volgende fase. 13 februari moet ik foto's maken en dan gaan ze eventueel de brackets herplakken. De laatste flexibele draad zit er nu in.
Minx- Lady Post-a-lot
Dus je bent al bijna op het eind met je beugel nu? Is het je meegevallen of heb je veel last gehad?
Gast- Gast
Jaya schreef:Dus je bent al bijna op het eind met je beugel nu? Is het je meegevallen of heb je veel last gehad?
nou het gat onder moet toch nog wel even, dat is nog een best stukje. Denk onder toch echt nog wel een jaar en boven geen idee.
hebben jullie trouwens een vriend?? zo ja wat vind die er van??
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:Jaya schreef:Dus je bent al bijna op het eind met je beugel nu? Is het je meegevallen of heb je veel last gehad?
nou het gat onder moet toch nog wel even, dat is nog een best stukje. Denk onder toch echt nog wel een jaar en boven geen idee.
hebben jullie trouwens een vriend?? zo ja wat vind die er van??
Ik heb een vriend en hij heeft er geen problemen mee. Hij heeft zoiets van als jij het graag wilt is het toch prima.
Hoochie- Prater
Die van mij vind het nog wel eens eng is dan bang dat hij er in vast blijft zitten ofzo haha
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Beugel
» Meiden met een beugel op latere leeftijd..
» Weer aan een beugel
» Beugel eruit
» Beugel of schildjes?
» Meiden met een beugel op latere leeftijd..
» Weer aan een beugel
» Beugel eruit
» Beugel of schildjes?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: