Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beugel op latere leeftijd

+12
loura
vlindertje
Bliss
Minx
Jerry
Lejow
Monte
Makamba
aardbeitje
Serena
Antibes
Hoochie
16 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Beugel op latere leeftijd

Bericht  Hoochie wo 5 okt 2011 - 23:23

Ik ben inmiddels 26 en ik merk de laatste tijd dat mijn tanden wat minder recht zijn gaan staan. Nu was ik bij de tandarts van de week dus even aangekaart en hij gaf aan dat dit komt door een verandering van de stand van mijn kaak en dat het alleen nog maar ergens zal worden.

Oplossing hiervoor is eigenlijk simpel, een beugel, maar ik sta hier op z'n zachts gezegd niet om te springen, maar ja aan de andere kant ik irriteer me er ook aan dat het scheef gaat staan en als het alleen maar erger gaat worden Sad Ik zal er dus denk ik wel aan moeten geloven.

Wat zouden jullie doen en wat vind je van een beugel bij anderen op latere leeftijd?
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:29

Ik heb op mijn 21ste opnieuw een beugel genomen (boven) maar wel op voorwaarde dat ik daarna een spalkje zou krijgen. Dat had ik nl onder wel gekregen na mijn eerste beugel en die tanden stonden nog wel recht. Ik snap dan ook niet dat ik dat boven niet kreeg maar goed. Na de tweede keer een beugel (half jaar) heb ik dus daar ook zo'n draadje gekregen en mijn tanden staan daardoor nog altijd recht. Nooit spijt van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:30

Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Hoochie wo 5 okt 2011 - 23:33

Ja als die er eenmaal weer uit is zal ik ook wel blij zijn, maar ik heb geen zin om weet niet hoe lang met zo'n ding te lopen. Maar ja als ik het nu doe nu staat het nog niet zo scheef dus ben ik er ook sneller weer vanaf.

Misschien moet ik maar even over de drempel heen stappen en een afspraak gaan maken Neutral
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Antibes wo 5 okt 2011 - 23:38

Ik zou het echt doen.. Als je tanden schever gaan staan, is dat iets waar je nog lang mee zit.. Dan beter nu even een beugel en vervolgens nog decennia lang rechte tanden!

Maja, ik heb misschien makkelijk praten. De mijne staan kaarsrecht en heb nooit een beugel meegemaakt, dus ik weet niet of het pijn doet of hoe lelijk je het bij jezelf vindt. Ik vind het bij anderen iig nooit erg lelijk of raar ofzo hoor!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:47

ik heb een beugel onder en boven en ben 27 Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:53

Bedenk wel dat je ws zelf voor de kosten (of een groot deel) op zal draaien. Ik zou even je verzekering checken. Het is lomp bij jezelf, zo'n beugel en kan met vlagen ook best pijnlijk zijn maar zie het inderdaad als een investering. Bij anderen ziet het er nooit lomp uit, dat hield ik altijd maar in gedachten haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Hoochie wo 5 okt 2011 - 23:55

Katie- schreef:ik heb een beugel onder en boven en ben 27 Very Happy

Ik weet dat er meerdere mensen zijn die op latere leeftijd een beugel hebben en daar vind ik ook niks raars aan, maar bij mezelf wel :-)
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:57

Hoochie schreef:
Katie- schreef:ik heb een beugel onder en boven en ben 27 Very Happy

Ik weet dat er meerdere mensen zijn die op latere leeftijd een beugel hebben en daar vind ik ook niks raars aan, maar bij mezelf wel :-)

Ik vond en vind het ook raar bij mezelf hoor en erg lelijk!! Heb er ook 2 jaar over nagedacht.

bij menzis krijg je 1000euro terug als je tand verzekering 3 neemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Hoochie wo 5 okt 2011 - 23:59

Zusje schreef:Bedenk wel dat je ws zelf voor de kosten (of een groot deel) op zal draaien. Ik zou even je verzekering checken. Het is lomp bij jezelf, zo'n beugel en kan met vlagen ook best pijnlijk zijn maar zie het inderdaad als een investering. Bij anderen ziet het er nooit lomp uit, dat hield ik altijd maar in gedachten haha Very Happy.

Ik weet niet precies de kosten zullen zijn, ligt ook vast aan hoelang je hem moet dragen. Ik had wel even bij de verzekering gekeken en ik krijg 75%, maximaal € 685,- voor de duur van de verzekering en 75%, voor Invisalign en linguale apparatuur geldt een maximum vergoeding van €1.250,- voor de duur van de verzekering
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Serena wo 5 okt 2011 - 23:59

He dit topic komt als geroepen. Ik ben 22 en ben erachter dat 1 tand onder ook scheef staat (was altijd wel een beetje, maar wordt nu steeds erger) Ik zit me nu dus ook af te vragen of ik dat zal doen. En hoelang zal je er dan aan vast zitten? Ik heb ook nog nooit een beugel gehad en sta er niet bepaald op te springen..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  aardbeitje do 6 okt 2011 - 4:36

Ik zou het echt doen. Je bent echt blij als je tanden weer mooi recht staan. Ik ben op mn 23e weer aan de beugel gegaan. Ik heb toen 2 jaar met slotjes boven en onder gelopen. Het ligt eraan hoeveel er rechtgezet moet worden. Bij mij stonden mn voorste 2 tanden helemaal voor de rest. Er moesten bij mij ook 4 kiezen uit om ruimte te maken. Dus dat duurt natuurlijk ook een tijd voordat dat goed staat. Ik ben super blij dat ik het gedaan heb. Het is het geld en al dat ijzer in mn mond meer dan waard geweest.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 4:48

Ik ben inmiddels 28 en heb nu sinds een paar weken (onder en boven) een beugel! Stond er ook niet om te springen, maar ik kijk vooruit naar het eindresultaat. De beugel moet minimaal 1,5 en max 2,5 jaar blijven zitten. Aan het einde van de rit ben ik alleen maar blij dat ik het heb gedaan en de rest van mijn verdere leven door kan gaan met rechte tanden zoals ik dat altijd graag heb gewild. Very Happy

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 4:52

Megara schreef:Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.


Deze zijn wel een heel stuk duurder en het duurt langer voordat je tanden recht gaan staan!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Monte do 6 okt 2011 - 4:56

Strawberry Shortcake schreef:
Megara schreef:Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.


Deze zijn wel een heel stuk duurder en het duurt langer voordat je tanden recht gaan staan!
Dat lijkt me vreemd. Dat ''plaatje'' is toch gewoon een linguale beugel? dat is gewoon hetzelfde als dat je slotjes hebt, maar dan aan de binnenkant van je tanden, zodat je ze niet ziet. Maar de werking is naar mijn idee hetzelfde(de tijd ook). Ik wil die namelijk graag omdat je daar niets van ziet(en ja het is prijzig, geloof 1000 meer dan een gewone slotjesbeugel, maar dat heb ik er voor over)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 5:02

Monte schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Megara schreef:Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.


Deze zijn wel een heel stuk duurder en het duurt langer voordat je tanden recht gaan staan!
Dat lijkt me vreemd. Dat ''plaatje'' is toch gewoon een linguale beugel? dat is gewoon hetzelfde als dat je slotjes hebt, maar dan aan de binnenkant van je tanden, zodat je ze niet ziet. Maar de werking is naar mijn idee hetzelfde(de tijd ook). Ik wil die namelijk graag omdat je daar niets van ziet(en ja het is prijzig, geloof 1000 meer dan een gewone slotjesbeugel, maar dat heb ik er voor over)

Toch schijnt het echt zo te zijn! Ook die witte plaatjes schijnen minder goed te zijn dan die zilverkleurige.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Lejow do 6 okt 2011 - 5:04

Ik heb een beugel en hij zit er al ruim 1,5 jaar in.
Als alles goed doorgaat mag jij er einde van dit kalenderjaar uit!
Mijn tanden staan een heel stuk rechter al en het ziet er al een heel stuk beter uit.
Ben er dus echt heel blij mee! Ik heb een verzekering bij DSW, waarbij ik zelf maar 25% hoef te betalen, wat ongeveer totaal op 700 euro uit zal komen (waarbij het zetten natuurlijk het duurste is).

Dus ik zeg: doen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Monte do 6 okt 2011 - 5:06

Strawberry Shortcake schreef:
Monte schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Megara schreef:Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.


Deze zijn wel een heel stuk duurder en het duurt langer voordat je tanden recht gaan staan!
Dat lijkt me vreemd. Dat ''plaatje'' is toch gewoon een linguale beugel? dat is gewoon hetzelfde als dat je slotjes hebt, maar dan aan de binnenkant van je tanden, zodat je ze niet ziet. Maar de werking is naar mijn idee hetzelfde(de tijd ook). Ik wil die namelijk graag omdat je daar niets van ziet(en ja het is prijzig, geloof 1000 meer dan een gewone slotjesbeugel, maar dat heb ik er voor over)

Toch schijnt het echt zo te zijn! Ook die witte plaatjes schijnen minder goed te zijn dan die zilverkleurige.
ok raar, maar het heeft ook z'n voordelen. Infecties en tandvleesterugtrekking is minder kan op dan met gewone slotjes aan de buitenkant.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 5:12

Wat de kosten betreft hoef ik niets te betalen! Ik moest voordat ik de beugel geplaatst kreeg aan mijn bovenkaak geopereerd worden. Mijn bovenkaak is/was namelijk te smal en ik heb een overbeet. Het verbreden/splijten hebben ze op kunnen lossen door middel van een schroef die in mijn gehemelte is geplaatst. (gaat er over een paar weken eindelijk uit). Er volgt in de toekomst nog een laatste operatie om mijn kaken recht op elkaar te zetten.

De orthodontist heeft alles op papier gezet en dit moest ik samen met de foto's die gemaakt zijn in het zkh opsturen naar mijn zorgverzekeraar. Deze heeft het beoordeeld en heeft ook bevestigd dat het inderdaad medisch noodzakelijk is (operaties en beugel) en daardoor krijg ik alles vergoed.


Laatst aangepast door Strawberry Shortcake op do 6 okt 2011 - 5:16; in totaal 2 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 5:13

Monte schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Monte schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
Megara schreef:Ik vind dat niet raar om te zien bij iemand op latere leeftijd. Het is toch een goede investering als je een mooi gebit wilt.
Je kan tegenwoordig ook een plaatje aan de binnenkant krijgen, dus minder zichtbaar. Al weet ik niet of iedere orthodontist dat zomaar doet.


Deze zijn wel een heel stuk duurder en het duurt langer voordat je tanden recht gaan staan!
Dat lijkt me vreemd. Dat ''plaatje'' is toch gewoon een linguale beugel? dat is gewoon hetzelfde als dat je slotjes hebt, maar dan aan de binnenkant van je tanden, zodat je ze niet ziet. Maar de werking is naar mijn idee hetzelfde(de tijd ook). Ik wil die namelijk graag omdat je daar niets van ziet(en ja het is prijzig, geloof 1000 meer dan een gewone slotjesbeugel, maar dat heb ik er voor over)

Toch schijnt het echt zo te zijn! Ook die witte plaatjes schijnen minder goed te zijn dan die zilverkleurige.
ok raar, maar het heeft ook z'n voordelen. Infecties en tandvleesterugtrekking is minder kan op dan met gewone slotjes aan de buitenkant.

Beiden zullen vast voor- en nadelen hebben! smile
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Jerry do 6 okt 2011 - 5:29

Ik moet er misschien ook weer aan geloven...
Las laatst een artikel dat 't per 1 januari 2012 goedkoper wordt en per 1 juli 2012 nóg weer duurder... Misschien het uitzoeken even waard?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Minx do 6 okt 2011 - 5:36

Niet te lang Over denken gewoon doen. Ik had 1 scheve tand onder en 1 boven waardoor ik onder steeds ontstoken tandvlees had. Hieronder
Besloten maar een beugel te nemen. Heb er verder geen last van onder met het plaatsen was even niet prettig boven weinig last van gehad. Ik heb er alleen wel pech mee de laatste weken. Had al 2 keer de draad los en 1 keer een slotje maar dat is gewoon pech hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Bliss do 6 okt 2011 - 6:24

Mijn ondertanden staan ook scheef, maar ik was eigenlijk niet van plan hier nog iets aan te doen (ook al vind ik het lelijk). Maar gisteren was ik bij de (nieuwe) tandarts en die begon er ineens weer over en zei dat dat binnen een paar maanden recht kon staan met een beugel... Dit lijkt mij persoonlijk sterk, kan me niet voorstellen dat dat zo snel gaat. Daarbij heb ik er ook het geld niet voor, dus tenzij ik ooit de loterij win, doe ik er niks aan.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  vlindertje do 6 okt 2011 - 7:11

IK zit er ook aan te denken om een beugel te nemen, ik weet alleen niet of het wel kan/helpt. Ik heb een overbeet en vraag me af of dit net een beugel verholpen kan worden of alleen met een operatie.
TO:ik zou het zeker doen!
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Minx do 6 okt 2011 - 7:14

Wat zegt de orthodontist er van?? Misschien kan die een goed advies geven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel op latere leeftijd Empty Re: Beugel op latere leeftijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum