Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beugel

3 plaatsers

Ga naar beneden

Beugel Empty Beugel

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 3:49

Ik zit zo te twijfelen of ik een beugel zal nemen. Mijn tanden staan niet heel scheef, maar de twee voortanden staan wat verder naar achteren dan de rest. Daarnaast zijn mijn tanden heel klein, en doordat ze naar achteren staan zie je ze helemaal niet meer. Volgens mijn tandarts kan ik het beste kiezen voor porceleinen schildjes, in een half uur 2 "nieuwe" voortanden en een recht gebit, en het kan er ook weer vanaf als het moet.
maar ik zou liever een beugel kiezen, omdat je dan je eigen tanden blijft zien en dat dikke gevoel lijkt me niet prettig als er schldjes op zitten.
Alleen, ik ben doodsbang voor de tandarts, en bij het idee van het trekken van mijn verstandkiezen ga ik al hyperventileren. Dus dat zou onder narcose moeten gebeuren.
Heb je veel last van een plaatjesbeugel en wat zijn de kosten ongeveer?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel Empty Re: Beugel

Bericht  Jenny010 vr 18 nov 2011 - 6:58

Ik ben bijna 21 jaar en heb al een poosje een beugel. In het begin vond ik het niks.. Maar mijn tanden staan wel steeds rechter. En daar ben ik zeker blij om.. Al had ik ook niet echt scheve tanden. Bij mij kwam een tand scheef naar beneden groeien. Heb er wel ruim 3 jaar mee gelopen dan. Hij mag er (hopelijk) over ongeveer een half jaar uit. Ik weet niet precies hoe het met de verzekering zit.. Maar ik krijg wel iedere maand aardige rekeningen. Bij mij wordt het dus niet vergoed. Ik denk dat je je daar dan even in zou moeten verdiepen. Ik heb wel positieve ervaringen. Alleen het prijskaartje is nogal wat minder! Maar dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je verzekerd bent!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 7:21

Ik heb bijna 6 jaar een beugel gehad.

Eerste een buitenbeugel (groep 7/8 en de 1e) om ruimte te maken. Daarna een geheemelte beugel (geen idee waarvoor haha).. toen ik in de 2e en 3e zat een blokjesbeugel boven en onder + elastiekjes (auw).. daarna weer een geheemelte beugel (wel een iets andere qua draadje aan de voorkant)..

Een blokjesbeugel vond ik persoonlijk niet echt zeer doen. In het begin was het klote want je mond gaat ervan kapot maar je krijgt dan was mee die je op de blokjes kunt smeren zodat het 'zacht' blijft. Het deed alleen zeer als ik weer naar de orthodontist was geweest en zij de draadjes weer had aangedraaid (dat deed dan een dag of 2 zeer).

Al met al vond ik het hele beugelgebeuren meevallen qua pijn. En ik ben heel blij met mijn gebit nu.

haha ik wist dat ik nog ergens een mini foto had staan.

--

Laatst aangepast door Punk'd op di 6 dec 2011 - 21:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Makamba vr 18 nov 2011 - 7:35

Ik heb een plaatjesbeugel (zowel boven als onder). Hij zit er nu zo'n 2 maanden en en zou er volgens de orthodontist minimaal 1.5jr max. 2.5 jaar in moeten blijven. De eerste week heb ik er wel last van gehad, maar nu merk ik er weinig tot niets meer van. Natuurlijk heb ik wel last als ze een nieuwe draadje plaatsen, maar na een paar dagen is dat weer voorbij. Het prijskaartje wat eraan vast zit is niet goedkoop.

Laatst aangepast door Makamba op za 19 nov 2011 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx vr 18 nov 2011 - 7:57

Hier iemand met beide ervaringen Very Happy

Ik heb van mijn 12e tot mijn 15e een beugel gehad. 1 tand was toen nog steeds niet helemaal mooi. De keuze was toen of een schildje of weer een beugel. Ik heb toen voor een schildje gekozen. Ik zat er niet op te wachten dat ik weer met een beugel zou moeten lopen.

Vorig jaar november moest ik weer naar de tandarts. Onder had ik nooit een beugel gehad. 1 tand stond half voor een andere. Dit was niet goed te zien. Daarom vroeger ook geen beugel daar gehad. Nu was mijn tandvlees daar steeds ontstoken en daar was ik wel een beetje klaar mee. Uiteindelijk een verwijzing voor de ortho gekregen. In april is uiteindelijk 1 kies getrokken en twee weken later is mijn beugel onder geplaatst. Ondertussen had ik boven nog steeds het plaatje. Het plaatje is er begin augustus vanaf gehaald. Die tand was ondertussen ook wat verder naar achter gezakt weer. Eind augustus is uiteindelijk mijn beugel boven geplaatst. Afgelopen woensdag ben ik weer bij de ortho geweest. Een nieuwe draad is geplaatst. En het gaat heel hard. Onder wat minder hard maar ik denk dat ik hooguit nog 1 draad boven krijg en dat het dan al goed staat. Onder gaat wat langer duren, daar moet een heel gat opgevuld worden.

Ik denk dat ik in jou geval voor de plaatjes zou kiezen. Die iets dikkere tanden zie je niets van en je loopt niet jaren met een beugel. Het nadeel is is dat het geen standsverandering is. Het voordeel is dat je binnen een dag een rechter gebit hebt.

Het is dat ik onder een beugel moest voor onder en dacht nou ja dan boven ook maar mee doen. Anders had mijn plaatje er nog jaren gezeten. Mensen waren ook altijd verbaasd als ik het liet zien. Je zag er namelijk niets van.

*foto's weer weg*

Laatst aangepast door Fairytale op di 6 dec 2011 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Minx di 6 dec 2011 - 8:13

En weet je al wat je doet??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 9:26

Fairytale schreef:En weet je al wat je doet??

Voorlopig maar even niks, aangezien het niet wordt vergoed en ik niet weet waar ik het geld vandaan zou moeten halen. Uiteindelijk zou ik het liefst toch voor een beugel kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 6 dec 2011 - 9:29

Ja is natuurlijk wel permanenter. Al is een plaatje een stuk goedkoper en kan er altijd weer af.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud