Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beugel of schildjes?

+3
Niekske
Blond
Makamba
7 plaatsers

Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Beugel of schildjes?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 0:54

Mijn 2 voortanden staan wat naar achteren, waardoor de 2 tanden daarnaast een beetje scheef staan en naar voren steken. De voortanden zitten als het ware een klein beetje achter de tanden daarnaast. Niet heel erg storend, maar ik zou ze graag recht hebben.
Nou heb ik de keuze uit 3 dingen:
- een beugel, die kost ca 1500 euro en ik loop een jaar met een blokjesbeugel rond. Voordeel is wel dat het dan min eigen tanden zijn die mooi recht staan.
- vullingen, met witte vullingmateriaal worden de voortanden gelijk gemaakt met de 2 tanden die naar voren staan. Nadelen zijn dat mijn tanden dan dikker worden (lijkt me niet prettig voelen) en dat de vulling na verloop van tijd verkleurt. Het kost ongever 150 euro en wordt gedeeltelijk vergoed.
- 2 porceleinen schildjes, ca 400 euro per stuk. Wordt niet vergoed, ze verkleuren niet en kunnen er evt zonder schade ook weer afgehaald worden. Maar ook dan worden mijn eigen tanden wat dikker.

Welke keuze zouden jullie maken? In mijn omeving vindt iedereen dat ik er niks aan moet laten doen, ze vinden die scheve tandjes wel wat hebben. Ik stoor me er zelf wel een beetje aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Makamba do 6 jan 2011 - 1:06

Ik heb precies hetzelfde als jij. Mijn omgeving stoort zich er ook niet aan, maar ikzelf wel. (Bij een ander is het ook nooit storend). Zelf heb ik ervoor gekozen om een beugel te laten plaatsen. Morgen moet ik naar de orthodontist om de afdruk van mijn gebit te laten maken en dan zal het niet lang meer duren voordat de beugel wordt geplaatst.

Ik weet niet of je zorgeverzekering genoeg vergoedt om een beugel te laten plaatsen, anders zou ik het wel overwegen om die porseleinen shildjes te laten plaatsen. Ik weet niet of het vreselijk irritant is als je tanden wat dikker aanvoelen. Dat is denk ik toch een overweging die je zelf moet maken, maar kan me niet voorstellen dat je er heel erg veel last van zult hebben.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 1:25

Sowieso niet optie twee. Ik denk dat verkleurde tanden nog storender zijn dan tanden die wat naar achteren staan.

Ik zou gaan voor de beugel. Maar realiseer je wel dat als men zegt een jaar een beugel, dat het vaak nog wel langer duurt. Bij onze ortho moest je er minstens 3 maanden bovenop tellen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Niekske do 6 jan 2011 - 2:50

Mijn 'vriend' (we zijn nog niet helemaal zo ver Wink) had ook zoiets. Hij heeft vroeger een beugel gehad en had dus nog zo'n metalen spalkje aan de binnenkant van zijn tanden. Dat spalkje was los gegaan en toen was er een (vond hij) lelijk spleetje ontstaan, dus toen heeft hij een paar weken met een mini-beugel gelopen. Zeg maar blokjes op twee tanden (een voortand en die daarnaast) met een spalkje om het spleetje weg te werken. Ik vond het al vreemd dat ze dat maar aan één kant deden en ik vroeg me af of er nu geen spleetje aan de andere kant zou komen en ja hoor, toen dat ding er eindelijk uit mocht, zat er een spleetje aan de andere kant en nu heeft hij dus weer een complete beugel voor een paar weken.

Mijn ex had ook eenzelfde probleem (ik zoek de mannen wel uit, haha) en hij heeft toen gekozen voor opvullen met een soort kunststof of zoiets. In elk geval dat wat ging verkleuren. Aangezien hij verslaafd was aan koffie, verkleurde dat ding dus ook best snel. Het kon volgens mij op een speciale manier gereinigd worden, maar hij heeft het ook een keer laten vervangen. Zijn tand was er toen best slecht aan toe, blijkbaar is zoiets best een aanslag op je glazuur enzo. Waarschijnlijk moet hij binnen een paar jaar die tand laten trekken en een kroon ofzo laten plaatsen, omdat zijn tand dan gewoon te zwak is.

Hoewel die beugel best lang kan gaan duren, zou ik toch voor die optie gaan denk ik. Dat porselein weet ik dus niks van, maar ik denk dat de lijm of waar het ook mee geplaatst wordt, toch je tanden kan aantasten. Zo'n beugel valt wel even tegen, maar je hebt er het beste resultaat mee denk ik. Enne, ik vind het best sexy Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Mari do 6 jan 2011 - 4:16

Beugel!

Ik loop nu met 8 blokjes aan de onderkant, puur omdat ik me ook stoorde.

Dit kost me ook ongeveer 1500 euro en ik loop er 8 maanden mee... maar wat is nou 8 maanden op een heel leven.

Ik zeg als jij je er aan stoort DOEN! neem die beugel, voor je het weet ben je er weer vanaf en heb je de rest van je leven een mooi gebit.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Benthe do 6 jan 2011 - 4:19

Ik zou een beugel doen als ik jou was, daar heb je op de lange termijn veel meer aan. Ik heb heel veel beugels en rare constructies gehad, maar ik ben nog iedere dag blij met het resultaat.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Ugly Betty do 6 jan 2011 - 4:26

Ik zou voor optie 3 gaan. Ik denk namelijk dat je er wel aan went dat je tanden wat dikker zijn, denk dat het alleen de eerste paar weken raar is.
Ik ken te veel mensen die een beugel hebben gehad, waarbij het weer scheef gegroeid is. Dat vind ik dan weer zonde van het geld en van de tijd dat je met een beugel gelopen hebt.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Blond do 6 jan 2011 - 4:39

Ugly Betty schreef:Ik zou voor optie 3 gaan. Ik denk namelijk dat je er wel aan went dat je tanden wat dikker zijn, denk dat het alleen de eerste paar weken raar is.
Ik ken te veel mensen die een beugel hebben gehad, waarbij het weer scheef gegroeid is. Dat vind ik dan weer zonde van het geld en van de tijd dat je met een beugel gelopen hebt.

Bij mijn ortho krijg je na je slotjesbeugel nog een draadje achter je tanden of een nachtbeugel, om terugloop tegen te gaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Minx vr 7 jan 2011 - 5:51

Een wat dikkere tand merk je helemaal niets van. In het begin is het even vreemd. Later merk je er helemaal niets meer van. Ik heb het zelf nl ook. Bij mij was het ook de keuze beugel of opvullen. Als ik mensen vertel dat die tand veel verder naar achter staat zijn ze echt verbaasd. Je ziet er helemaal niets van. Ben nog steeds blij dat ik dat toen gedaan heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 7:19

Ik heb zelf allemaal witte vlekjes op mijn tanden door een teveel aan fluor in mijn gebit en laten bleken is hierdoor niet mogelijk. Mijn zusje is tandartsassiste, dus ik informeerde bij haar idd ook naar die schildjes. Zij raadde het mij echt met klem af. Bij veel mensen gaan die ook verkleuren, ze zitten niet zo stevig, ze slijpen een laagje van je eigen tanden af dus je kan ook nooit meer terug...Veel mensen moeten ze iedere paar jaar allemaal laten vervangen en aangeraden wordt om dan je hele gebit te doen, omdat je anders kleurverschil ziet met je eigen tanden.

Voor mij dus geen schildjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel of schildjes? Empty Re: Beugel of schildjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum