Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

+14
Monnie
Thunder
Flower_L
Flip Fluitketel
Susan
Coco
Linda
Parisienne
Liadan
Bruintje Beer
Tania
LMCurious
PapillonRose
Dora
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Dora wo 5 okt 2011 - 10:32

of mochten ze zelf eten?

A.nouk wil sinds een tijdje het zelf doen en dat gaat niet altijd even goed met bestek.
Maar regelmatig eet ze ook met d'r handen (zeker als ze rijst eet, vind ze heerlijk) en wij laten dit dan gewoon toe, want als wij ze dan willen helpen eet ze niet. En met d'r handen eet ze gewoon goed d'r bordje leeg.

Ow, pap (yoghert/vla/kwark) moet ze wel gewoon met een lepel eten of krijgt ze dan van ons.

(Voer staat overigens tussen ' ' omdat ik het zo stom vind klinken. Alsof je dieren eten geeft. Maar anders zou de titel zo lang worden)


Laatst aangepast door Teigertje op wo 5 okt 2011 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 10:34

Kan A.nouk al goed zelf met een lepel eten ? S.enna at rond de 1,5 zelfstandig. M.ara kan nog geen bestek goed vasthouden, ze eet met haar handjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  PapillonRose wo 5 okt 2011 - 10:37

In het begin voerde ik alles. Ook omdat ik alles pureerde, ik durfde Rapley echt niet aan (ik zag m'n kind al stikken pale al weet ik dat het zo'n vaart niet loopt). Dus toen ik alles nog pureerde voerde ik haar sowieso.

Dingen als een koekje mocht ze meteen zelf eten, maar dat kreeg ze ook pas wat later. Brood en fruit voerde ik ook. Inmiddels eet ze veel dingen liever zelf, en dat mag ze ook. Brood voer ik vaak een deel en ondertussen eet ze zelf stukjes met haar handjes, vloeibare dingen voer ik altijd en het avondeten eet ze meestal in stukjes met haar handjes.

Bestek gaat nu nog niet en als ze met name in de avond beter eet als ze het zelf mag doen, dan hou ik haar vooral niet tegen smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Dora wo 5 okt 2011 - 10:39

Ja, eigenlijk best wel....
Ik denk dat ongeveer 90% in d'r mond belandt van wat ze opschept. De rest op tafel/stoel of vloer.
Dat komt dan redelijk overeen met Senna, want de 18de oktober wordt A.nouk 18 maanden/1,5.

De tijd van M.ara komt nog wel. Maar van jou mag ze dus gewoon lekker met d'r handjes eten? Was benieuwd hoe anderen hier in stonden/staan.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  LMCurious wo 5 okt 2011 - 10:39

Wij voer(d)en de kindjes wel. Bij Milou merk ik wel dat ze nu al liever zelf eet. Als ik een stukje brood geef houd ze dr lippen stijf op elkaar, terwijl als ik een stukje brood in dr handje aangeef, dan eet ze het vaak wel op. Maar als ik bijv. het brood aan de vork prik, pakt ze mijn hand met vork en brengt het naar dr mondje. Dus het word hier gecombineerd hoe het uitkomt.

Als ze echt niet eten als ze gevoerd worden zou ik ze denk ik ook wel zelf laten eten, maar ik hou niet zo van geknoei. Dus als het even kan voer ik de kindjes liever, of ze eten zelf met bestek.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 10:41

Ze is inderdaad ook alweer 1,5 jaar, gaat zo snel. S.enna was inderdaad ook 1,5 jaar toen ze met een lepel en een vork at. M.ara mag van mij gewoon met haar handen eten, zo eet ze tenminste genoeg. M.ara wil niet gevoerd worden, en ze wil ook geen bestek vasthouden. Ze lijkt niet te begrijpen wat ze moet doen. We laten het maar zo, en eet e met haar handjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 10:44

Mijn zoon heeft een tijd met zijn handen gegeten maar nu hij ruim 2,5 is moet hij wel met bestek eten. Dat gaat nog niet altijd goed als hij geen zin heeft maar ik wijs hem er wel altijd op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 11:15

Sinds een jaar of zo eet ze zelf. Ze kan goed met een vork eten (stukjes aanprikken), lepel is een ander verhaal. Het merendeel belandt meestal in de slab, naast het bord of op de grond. Soms heeft ze geen zin om met de vork te eten omdat het niet snel genoeg gaat en dan mag ze ook gewoon met haar handen eten. Wel doe ik dan eventjes voor hoe het ook alweer moet met de vork.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Tania wo 5 okt 2011 - 18:48

Avondeten geef ik vaak nog met een lepel. Brood, fruit en koekjes eet hij zelf. Meestal met z'n handen, soms met een vorkje (dan moet ik hem nog wel helpen met dingen eraan prikken). Hij wil steeds vaker 'helpen' met de lepel maar als hij het alleen doet krijg hij niks binnen en valt alles ernaast.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Bruintje Beer wo 5 okt 2011 - 18:54

S. ging vrij snel zelfstandig eten in het begin voerde ik haar(avondeten). Maar ze mocht ook gerust met haar handjes eten als dat kon.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 18:58

S eet ook al heel lang zelf. Ik heb het gewoon gelaten en hem zelf laten ontdekken. Hij had vrij snel door hoe het moest en deed het ook goed.

Nu heeft hij er een handje aan om actief met de lepel of vork te beginnen en verder te gaan met zijn handen omdat het dan sneller gaat hahaha. En als ik dan zeg "Schat eet eens met je lepel" dan kijkt hij heel verbaasd en herinnert hij zich de lepel weer in zijn hand hahahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Liadan wo 5 okt 2011 - 19:32

Yara hebben we nooit gevoerd, Kian gaat ook weer bijvoeding volgens rapley krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Parisienne wo 5 okt 2011 - 19:59

Ik heb bij N. een combinatie van Rapley en 'voeren' gedaan. Dingen die ze zelf kan pakken of vast kan houden doet ze ook helemaal zelf, al vanaf dat ze 6 maanden was. Dingen als pap en yoghurt gaven wij haar dan wel weer met een lepeltje. Het avondeten meestal ook, tenzij we dingen eten die ze zelf kan pakken. Als we bijv. iets van stamppot eten dan geven wij haar hapjes van haar eten, terwijl zij ondertussen zelf stukjes vlees in haar mond stopt.

Haar brood eet ze helemaal zelf, dubbelgevouwen uit haar handje. Ze neemt netjes hapjes en kan zo zelf bepalen wanneer ze genoeg heeft. Het gaat hier best zo en ik moet zeggen dat ze ook vrij netjes eet :P Hoef in elk geval niet na elk hapje te stofzuigen!

N. wil ook steeds zelf met haar lepel een hapje pakken en in haar mondje doen, maar dit gaat nog niet helemaal goed.. de lepel gaat ondersteboven haar mondje in, zonder iets erop dus. Maargoed.. ze weet hoe het moet, nu alleen nog even de juiste manier ontdekken!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 20:06

Ik heb de oudste altijd gepureerd gegeven. De 2e kreeg gepureerd en rapley, en de tweeling geef ik weer gepureerd, simpelweg omdat ik anders niet genoeg aandacht voor ze kan hebben, en bij rapley vind ik dat toch wel belangrijk.

De oudste 2 zijn na een jaar zelf gaan eten, in het begin een heel gesmeer uiteraard, maar anders aten ze sowieso niks, dus dat lieten we zo. Inmiddels gaat het heel goed. Al eten ze zeer matig, maar dat is een ander verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Linda wo 5 okt 2011 - 20:12

Wij voeren onze dochter ook niet, ze heeft nog nooit een potje of prutje gegeten.
Ze eet zelf met haar handjes vanaf dat we met bijvoeding zijn begonnen (6 maanden). Rapley dus.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Coco wo 5 okt 2011 - 20:12

Ze eten allebei al een tijdje zelf, anders eten ze ook echt niet. Mijn zoontje vooral met vork of lepel, mijn dochtertje bijna alles met de handen, straks moet ze vloeibare dingen wel met bestek gaan eten, maar verder mogen ze best met de handen eten, net als mijn man.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 20:20

Ons zoontje wil ook zelf eten en dus voeren we hem niet meer, toetjes e.d eet hij met de lepel en de groente aardappels met de vork of handen. Gaat eigenlijk heel goed, en natuurlijk knoeit hij wel wat maar dat hoort erbij, hij moet t ook leren! Als je hem blijft voeren dan leren ze t nooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Susan wo 5 okt 2011 - 20:49

Eigenlijk allemaal wel. Sommige dingen moeten ze met een lepel eten, sommige dingen mogen ze met de handjes eten en soms help ik een handje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:41

Susan schreef:Eigenlijk allemaal wel. Sommige dingen moeten ze met een lepel eten, sommige dingen mogen ze met de handjes eten en soms help ik een handje.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Flip Fluitketel wo 5 okt 2011 - 21:48

Sommige dingen geven haar met een lepel eten bijv. haar toetje, (appel)moesjes e.d. En sommige dingen pakt ze zelf of geven wij haar aan zoals brood, fruit, vlees en bepaalde soorten groenten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Flower_L wo 5 okt 2011 - 21:51

Yoghurt ed voeren wij met lepel
Brood crackers etc eet hij zelf
Fruit snijden wij en eet hij vervolgens met hand
Avondeten voeren wij grotendeels. Beetje met handjes, en wil nu ook zelf met vork prijken

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Thunder do 6 okt 2011 - 0:09

T.im kon vanaf 1,5 à 2 jaar ongeveer zelf goed eten. S.ven kan dat helemaal nog niet en wordt dus nog gevoerd of hij eet met zijn handjes.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Monnie do 6 okt 2011 - 0:17

Mijn zoontje eet alles zelf (behalve yoghurt e.d.) vanaf dat hij ongeveer een jaar is. Wel met zijn handjes, met bestek lukt nog niet. En natuurlijk is het soms wel een chaos rond zijn bord, maar dat kan ik geen probleem vinden. Hoort erbij. Wij "voeren" hem dus eigenlijk alleen nog maar het zachte eten, zoals yoghurt.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 4:07

wij hebben haar zoveel mogelijk zelf laten eten vanaf de 6 mnd. Als ze een potje o.i.d. kreeg dat gaven we dat wel op een lepeltje. Inmiddels eet ze met een lepel. Dan legt ze het met haar handje op en brengt de lepel dan naar haar mond. Tot het haar te lang duurt, dan eet ze verder met de handen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  kwak do 6 okt 2011 - 5:31

ze eet nu alles zelf behalve "zacht" eten zoals een potje, yoghurt.
bij de gastouder krijgt ze nog een potje, bij ons eet ze bij ons mee en dan eet ze met handjes. gister hebben we geprobeerd of ze zelf van een lepel kon eten, gevolg: wij moesten een "varkentje" wassen Wink want de yoghurt zal werkelijk waar overal!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je) Empty Re: N.A.V. 'voer(de)' jij je kind(je)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum