Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel procent vaste lasten?

+26
Theeleut
minoessepoes
Linda
flower
blondje1313
Pien
Coccinelle
Sarah1985
Penny Blossom
ilse3
Lies
Curious
Roxi3
girli
Atelier Madame
nina
TukTuk
Floor
Caroow
Theezakje13
litllejoy
Marin
Highway
Shisha
Rovine
Rush
30 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel procent vaste lasten? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel procent vaste lasten?

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 20:32

Storm schreef:
flower schreef:
Storm schreef:
Rush schreef:Maar dat los je toch iedere maand/bepaalde periode af? Dan is het toch een vaste last?
Ja inderdaad, dat valt mijn inziens gewoon onder vaste lasten.

Een bepaald bedrag lossen wij vast af (verplicht), daarnaast proberen we zoveel mogelijk af te lossen om er zo snel mogelijk van af te zijn. Dat bedrag is dus flexibel
Dat maakt voor mij geen verschil smile je lost een vast en een flexibel bedrag af, dat valt voor mij allebei onder de vaste lasten.
Inderdaad. Het vaste bedrag is sowieso een vaste last. Van het flexibele kan je altijd een gemiddelde nemen om het als vaste last te berekenen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel procent vaste lasten? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel procent vaste lasten?

Bericht  flower wo 5 okt 2011 - 20:38

Rush schreef:
Storm schreef:
flower schreef:
Storm schreef:
Rush schreef:Maar dat los je toch iedere maand/bepaalde periode af? Dan is het toch een vaste last?
Ja inderdaad, dat valt mijn inziens gewoon onder vaste lasten.

Een bepaald bedrag lossen wij vast af (verplicht), daarnaast proberen we zoveel mogelijk af te lossen om er zo snel mogelijk van af te zijn. Dat bedrag is dus flexibel
Dat maakt voor mij geen verschil smile je lost een vast en een flexibel bedrag af, dat valt voor mij allebei onder de vaste lasten.
Inderdaad. Het vaste bedrag is sowieso een vaste last. Van het flexibele kan je altijd een gemiddelde nemen om het als vaste last te berekenen.

IK zie het anders! Het flexibele bedrag is de ene maand 1200 euro maar de andere maand maar 700.
Verder zie ik het niet als vaste last omdat we niet verplicht zijn om dat bedrag af te lossen
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 20:40

Ik ben ook niet verplicht om boodschappen te doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  flower wo 5 okt 2011 - 20:42

Rush schreef:Ik ben ook niet verplicht om boodschappen te doen.

Rare vergelijking!
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 20:50

flower schreef:
Rush schreef:Ik ben ook niet verplicht om boodschappen te doen.

Rare vergelijking!
Hoezo. Ik kies er toch ook zelf voor of ik €200 of €400 aan boodschappen wil besteden?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:14

60% zonder boodschappen. Maar die tel ik niet mee, want dat heb ik zelf in de hand hoeveel ik er aan kwijt ben. Ik kan namelijk heel duur eten, of gewoon wat goedkoper. Ene maand eten wij ook duurder dan andere maand. omdat ik vaak even snel naar de winkel loop en dan wat koop in de plusmarkt. Ipv dat ik gewoon van onze weekboodschappen (liddl) het eten maak. Scheelt nogal haha.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 21:19

Daarom neem ik gewoon een gemiddelde van de boodschappen en heb ik iets hoger in gezet.

Je bent toch sowieso wel een minimum kwijt en dat is in mijn ogen wel een vaste last.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:20

Powerbabe schreef:34,1% :o.
Bij dit soort dingen ga ik me echt afvragen wat ik ingodsnaam allemaal met mijn geld doe.
Ik denk dat je leeft naar je inkomen. Wat je hebt geef je uit. Nagellakje hier, kleding stukje daar. Broodje van de bakkerij bart, trein kaart, boekje, nieuwe sokken, make upje.. Wat dingen voor in huis..
Tenminste als ik kijk naar de extra geldkosten die wij maken, gaat het vooral op aan een hapje ergens, naar de action frummeltjes kopen, make upjes, kleding, schoenen of wat voor het hardlopen.. Snoep voor mijn vriend whahaha.. Die lust wel een zak snoep per dag (zonder aan te komen want hij is echt aan de magere kant)
Als er nog wel een aardig bedrag staat denken mensen volgens mij al gauw 'oh er staat toch nog zoveel, kan nog wel wat kopen'. En geef je het vaak ook wel uit aan van alles en nog wat...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:21

Rush schreef:Daarom neem ik gewoon een gemiddelde van de boodschappen en heb ik iets hoger in gezet.

Je bent toch sowieso wel een minimum kwijt en dat is in mijn ogen wel een vaste last.
in dat geval komt er 4,8% bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:25

Boodschappen zie ik niet als vaste last. Er is niemand die me gaat herinneren als ik minder boodschappen doe of helemaal geen boodschappen doe. Afbetalen van schuld is wel een vaste last maar dan alleen het minimum wat je moet betalen. Want als je dat niet doet, krijg je een boos bedrijf :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:29

Zusje schreef:Boodschappen zie ik niet als vaste last. Er is niemand die me gaat herinneren als ik minder boodschappen doe of helemaal geen boodschappen doe. Afbetalen van schuld is wel een vaste last maar dan alleen het minimum wat je moet betalen. Want als je dat niet doet, krijg je een boos bedrijf :P.

Overigens zit ik op iets van 70% bij mijn nieuwe baan. Tenminste, dat hoop ik . Tijd zal het leren.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 21:30

Ja ik heb het ook niet verzonnen. Boodschappen en brandstof zijn variabel, maar een minimum komt toch iedere maand weer in de meeste gevallen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  flower wo 5 okt 2011 - 21:34

Zusje schreef:Boodschappen zie ik niet als vaste last. Er is niemand die me gaat herinneren als ik minder boodschappen doe of helemaal geen boodschappen doe. Afbetalen van schuld is wel een vaste last maar dan alleen het minimum wat je moet betalen. Want als je dat niet doet, krijg je een boos bedrijf :P.

Dat laatste is nou wat ik bedoel
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 21:35

flower schreef:

Dat heb ik toch ook gezegd, haha Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  flower wo 5 okt 2011 - 21:38

Rush schreef:
flower schreef:

Dat heb ik toch ook gezegd, haha Wink

Nou dan begreep ik je verkeerd Wink het is nog vroeg haha
flower
flower
Prater
Prater

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 21:39

Ja daar heb je gelijk in Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:41

Wij zitten rond de 65 procent.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 21:42

Rush schreef:Ja ik heb het ook niet verzonnen. Boodschappen en brandstof zijn variabel, maar een minimum komt toch iedere maand weer in de meeste gevallen.

Maar het is geen verplichting, dus geen vaste last. Technisch gezien zou je bv ook de fiets kunnen pakken als je niet tankt. Of je zou bij je ouders kunnen gaan eten als je op boodschappen moet besparen. Ik bedoel, het is geen verplichting die je bent aangegaan. De verzekering van je auto is dan wel weer een vaste last :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 2:46

53% zonder boodschappen en benzine

69% inclusief boodschappen en benzine

Heb wel voorlopige teruggaaf van de belasting erbij gerekend.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 6 okt 2011 - 2:54

Zusje schreef:
Rush schreef:Ja ik heb het ook niet verzonnen. Boodschappen en brandstof zijn variabel, maar een minimum komt toch iedere maand weer in de meeste gevallen.

Maar het is geen verplichting, dus geen vaste last. Technisch gezien zou je bv ook de fiets kunnen pakken als je niet tankt. Of je zou bij je ouders kunnen gaan eten als je op boodschappen moet besparen. Ik bedoel, het is geen verplichting die je bent aangegaan. De verzekering van je auto is dan wel weer een vaste last :P.
Nee geen verplichting, maar zo stond het in dat artikel, ik kan er ook niks aan doen :P

En ik heb wel een minimum aan boodschappen en benzine. Sowieso ben ik 1 tank per maand kwijt en de kat eet niet bij m`n ouders bijv. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes do 6 okt 2011 - 3:15

Nog geen 30% en dat geldt ook voor mijn vriend. We wonen dan ook erg goedkoop. Daar zitten ook zo nu en dan uit eten bij in, een groot deel van de treinkaartjes en cadeautjes. Ja wij mogen niet klagen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Theeleut do 6 okt 2011 - 3:57

Zonder boodschappen en benzine afgerond 62%
Met boodschappen en benzine afgerond 80%

Wij hebben een dure levens/arbeidsongeschiktverzekering van ruim €300 per maand, dat tikt wel aan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  M@niek do 6 okt 2011 - 4:02

rond de 70 % maar wij betalen een hypotheek en huur elke maand.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Guus do 6 okt 2011 - 4:07

nu 90% met mijn oude salaris (waar ik dus alles op ingesteld heb) 45%... bummer

als ik naar ons samen kijk... 75% (met mijn oude loon was dat iets minder)

dus ik hoop weer een wat beter betaalde baan te vinden!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 4:21

geen idee, ik gok zo'n 30 tot 40 procent nu.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: