Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

+10
Starla
Nyx
Atelier Madame
Marin
Jade
Punk'd
Fortissimo
Shisha
Rush
Chicksel
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Chicksel do 28 maa 2013 - 22:38

Hoi meiden!

Mijn vriend en ik willen eind volgend jaar gaan samenwonen! Tot die tijd kunnen we dus nog eventjes sparen. Nu had ik gisteren even een soort van proefberekening gemaakt en ik schrok mij wezenloos! Ik kwam namelijk op €1700,- (excl. sparen) aan vaste lasten! En ik vraag mij of dit klopt.

- Huur: 600,-
(Ervan uitgaand dat wij een huurhuisje krijgen van €600,- * Dit is ruim aangehouden)
- Gas/water/licht: 100,-
- Tv/internet: 50,-
- Benzine: 100,-
- Zorgverzekeringen: 225,-
- Autoverzekering: 21,-
- Telefoons: 130,-
- Sparen: 350,-
- Boodschappen: 500,-

Duss roepen jullie maar smile

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush do 28 maa 2013 - 22:39

Wij zijn meer dan €200 kwijt aan GWL en boodschappen doen we voor €300 ongeveer. €500 is wel heel erg ruim, of je moet er bepaalde dure gewoontes op na houden. Proefberekening vaste lasten - klopt dit? 1578173417

En jullie hebben behoorlijk dure telefoon abbo`s zie ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Shisha do 28 maa 2013 - 22:43

500 euro aan boodschappen? :O Wij zijn voor 2 personen en 2 katten tussen de 150,- en 250,- euro per maand kwijt aan boodschappen.
Verder mis ik nog de verzekeringen zoals de inboedelverzekering, uitvaartsverzekering, etc. Dat zijn wij nog zo'n 60 euro per maand voor kwijt.
En ik weet niet of de gemeentelijke belastingen bij de huur inzitten want anders komt dat er ook nog bij.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 22:48

Ik mis nog de gemeentebelastingen, gwl vind ik wel laag, maar met een klein huis en veel werken zou dat misschien kunnen. Boodschappen vind ik dan wel weer ruim, met een gezin van 4 zijn we nog niet eens 500 euro pm kwijt en daar hebben we dan zelfs luiers bij in zitten. Hebben jullie geen uitvaarverzekering? Benzine voor de auto, abbo's op tijdschriften, vakbond, bieb, sport oid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush do 28 maa 2013 - 22:51

Gemeentebelasting reken ik niet als maandelijkse last. Die betalen wij ineens. Dus dat ligt er inderdaad ook nog aan hoe je die gaat betalen. Onze andere verzekeringen zijn samen €20 ongeveer. Inboedel, aansprakelijkheid en uitvaart.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Chicksel do 28 maa 2013 - 22:52

Boodschappen is inderdaad best veel maar wij roken allebei: mijn vriend 2-3 pakjes shag in de week á 9,- per pakje, zelf rook ik 3 pakjes per week á 5,50..duur ik weet het maar stoppen word hem niet.

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Fortissimo do 28 maa 2013 - 22:53

Chicksel schreef:Hoi meiden!

Mijn vriend en ik willen eind volgend jaar gaan samenwonen! Tot die tijd kunnen we dus nog eventjes sparen. Nu had ik gisteren even een soort van proefberekening gemaakt en ik schrok mij wezenloos! Ik kwam namelijk op €1700,- (excl. sparen) aan vaste lasten! En ik vraag mij of dit klopt.

- Huur: 600,-
(Ervan uitgaand dat wij een huurhuisje krijgen van €600,- * Dit is ruim aangehouden)
- Gas/water/licht: 100,- Lijkt me wat weinig..
- Tv/internet: 50,-
- Benzine: 100,-
- Zorgverzekeringen: 225,-
- Autoverzekering: 21,-
- Telefoons: 130,- Wat veel!
- Sparen: 350,-
- Boodschappen: 500,- Wij komen met z'n twee op €200 (max) per maand.

Duss roepen jullie maar Proefberekening vaste lasten - klopt dit? 561177

Het ligt aan wat voor huis je huurt, maar anders heb je ook nog recht op huurtoeslag.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Fortissimo do 28 maa 2013 - 22:53

Chicksel schreef:Boodschappen is inderdaad best veel maar wij roken allebei: mijn vriend 2-3 pakjes shag in de week á 9,- per pakje, zelf rook ik 3 pakjes per week á 5,50..duur ik weet het maar stoppen word hem niet.

Rolling Eyes
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush do 28 maa 2013 - 22:55

Chicksel schreef:Boodschappen is inderdaad best veel maar wij roken allebei: mijn vriend 2-3 pakjes shag in de week á 9,- per pakje, zelf rook ik 3 pakjes per week á 5,50..duur ik weet het maar stoppen word hem niet.
Holy crap. Die is behoorlijk aan het asfalteren. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Punk'd do 28 maa 2013 - 23:01

Wij gebruiken ook ongeveer €400,- voor boodschappen. Hier zitten meestal ook wel toiletartikelen bij.

Maar verder betalen we eigenlijk alles van ons persoonlijke rekening (telefoons, sparen etc.)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Jade do 28 maa 2013 - 23:22

- Gas/water/licht: 100,- wij betalen €120,-
- Tv/internet: 50,- wij betalen € 32,- bij telfort
- Boodschappen: 500,- wij betalen zo'n € 200- €300,- per mnd inclusief toiletartikelen en huishoudartikelen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Marin do 28 maa 2013 - 23:33

In principe rekenen wij 600 euro voor de boodschappen en alle lasten die niet maandelijks zijn, d.w.z. gemeentelijke belastingen etc. We doen echt wel goedkoop boodschappen tegenwoordig, maar toch is dit bedrag meestal wel op.
Verder klopt de rest ongeveer aardig met die berekening van jullie, alleen zijn onze telefoonrekeningen hoger en het g/w/l ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Atelier Madame vr 29 maa 2013 - 0:29

- Huur: 600,-
(Ervan uitgaand dat wij een huurhuisje krijgen van €600,- * Dit is ruim aangehouden) heb je geen recht op huurtoeslag?
- Gas/water/licht: 100,-
- Tv/internet: 50,- 37,50 bij telfort
- Benzine: 100,- vaker de fiets pakken?
- Zorgverzekeringen: 225,- Heb je geen recht op zorgtoeslag toevallig?
- Autoverzekering: 21,-
- Telefoons: 130,-
- Sparen: 350,-
- Boodschappen: 500,-

Eigenlijk kun je het beter zo zien: je houdt maandelijks 950 euro over waar je de benzine, sparen en boodschappen van moet betalen. Je kunt hier het beste potjes van maken, ik zou bijv sparen 500 doen en boodschappen 350. En benzine natuurlijk heel erg afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Ik mis overigens ook nog dingen als kleding en leuke dingen doen of houden jullie die voor jezelf? Spaar je zelf ook nog?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Nyx vr 29 maa 2013 - 1:05

Persoonlijk snap ik nog steeds niet waarom 'sparen, boodschappen en benzine' als vaste last worden gezien. Ik vind het nog steeds een privilege om geld apart te zetten, om lekker eten en drinken te kunnen kopen of om de auto te laten rijden.

Zou ik het wel als vaste last zien, dan ben ik spontaan arm in gedachten en heb ik het werkelijk heel erg slecht. Terwijl nu ik het niet zie als vaste last, ik telkens blij ben als ik mijn tank volgooi, een lekkere maaltijd eet, mijn cola light drink of geld op de spaarrekening zet, waar ik misschien later wel kleding van koop, een leuk dagje van doe of spaar voor het geval er iets kapot gaat en ik dit in de winkel in één keer kan afrekenen zonder zorgen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush vr 29 maa 2013 - 1:08

Benzine en boodschappen valt voor mij onder de vaste lasten omdat het vrijwel iedere maand hetzelfde bedrag is. Het komt iedere maand terug, of ik dat nou wil of niet. Dus een vaste last.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Marin vr 29 maa 2013 - 1:11

Boodschappen is toch iets wat maandelijks terug komt? Je kunt moeilijk zonder eten. En daar kan je best een beetje een vast bedrag per maand voor inschatten. Sommige maanden zullen iets duurder uitvallen, want uit eten en luxe maaltijden, andere weer wat goedkoper. Maar een schatting per maand is niet zo gek.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Nyx vr 29 maa 2013 - 1:19

Wat er maandelijks van mijn rekening wordt afgeschreven, automatisch, zijn mijn vaste lasten. Sparen, Benzine en boodschappen kan ik zelf indelen. De ene maand gooi ik mijn benzinetank vol, de andere maand kan ik van 20 euro rijden. Boodschappen idem. De ene maand is het Pasen en koop ik luxere broodjes en beleg, de andere maand is dat niet het geval en koop ik gewoon een heel brood. Ik snap wel dat de kosten terugkomen en dat het daarom onder 'vaste last' valt, maar als ik op die manier mijn maandgeld indeel, dan word ik gillend gek. Dan zijn mijn vaste lasten torenhoog en heb ik geen geld voor leuke dingen. Misschien is het wel een psychologisch spelletje wat ik met mezelf speel, door mezelf wijs te maken dat het niet onder 'vaste lasten' valt. Ik zie boodschappen doen echt als een privilege, misschien wel, omdat er een tijd is geweest dat er helemaal geen geld was, ook niet voor boodschappen en benzine.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Marin vr 29 maa 2013 - 1:23

Wat at je dan? scratch

Ik zie boodschappen echt niet als luxe, maar als levensbehoefte. Het sóórt boodschappen kan wel verschillen en een luxe zijn.
Ik begrijp je wel hoor, je valt gewoon over het woordje 'vast' terwijl het bedrag kan fluctueren. Maar m'n telefoonrekening fluctueert ook, afhankelijk van of ik in 't buitenland ben enzo. Ene maand is die 45 euro, andere maand 145. Maar ik hou gewoon 45 als standaard bedrag aan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Nyx vr 29 maa 2013 - 1:31

Alles wat er op dat moment te krijgen was. Dus een bruine boterham van familie, een warme maaltijd van een vriend etc. Als ik nu terugkijk op die periode, vind ik het nog knap dat ik niet huilend in een hoekje ben gaan zitten van ongeluk. En gelukkig is het geen lange tijd geweest, maar wel een tijd waar ik toch veel van heb geleerd.

De bedragen fluctueren inderdaad en gelukkig doet mijn telefoonrekening dat niet. Proefberekening vaste lasten - klopt dit? 253468018 En ik snap dat je er een bedrag voor uittrekt (Maandelijks wil ik x bedrag uitgeven aan eten en drinken) en dat doe ik ook, maar toch, iets in mijn gevoel zegt dat het toch een voorrecht is om naar de supermarkt te gaan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Marin vr 29 maa 2013 - 1:33

Pff heftig. Ik heb het ook wel meegemaakt, maar nog altijd net genoeg geld voor boodschappen. Was wel super trots dat ik voor 7,50 voor een hele week boodschappen had gedaan!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush vr 29 maa 2013 - 1:37

Ik heb de auto nodig voor m`n werk, dus benzine is vrijwel altijd hetzelfde per maand. En dat is met boodschappen net zo eigenlijk. Ik zit altijd rond hetzelfde bedrag. Dus dan is dat voor mij gewoon een vaste last.

Sparen gaat voor mij apart, maar dat doe ik ook aan het begin van de maand en het komt iedere maand terug. Dus in principe zou je het ook als vast kunnen zien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Starla vr 29 maa 2013 - 1:38

Boodschappen en benzine reken ik ook bij mijn vaste lasten. Ik moet toch eten, en ik moet ook op mijn werk komen. Het is 40 km enkele reis dus dat fiets ik ook niet even. Ik kom met 2 tanken benzine de maand door, als ik alleen naar werk ga. Doe ik meer met de auto, word dat duurder, en dat reken ik ook niet als vaste last, omdat dat voor de leukigheid is.
Sparen zie ik ook niet als vaste last, dat is meer blijheid als het kan.
Ik zag dat iemand de gemeentebelastingen al noemde, ik reken dat ook niet als maandelijks bedrag, maar hou er rekening mee want dat is best veel geld, net zoals waterschap. Een vriendin van mij wist niet dat ze dat ook kon verwachten en stond er lelijk van te kijken. GWL heb je denk ik wat te laag ingeschat.
Net zoals Indigo betalen wij telefoons en zorgverzekeringen etc ook ieder voor zich. En mijn vriend kan mooi zijn eigen sigaretten betalen, daar betaal ik echt niet aan mee.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Rush vr 29 maa 2013 - 1:41

Starla schreef:
Net zoals Indigo betalen wij telefoons en zorgverzekeringen etc ook ieder voor zich. En mijn vriend kan mooi zijn eigen sigaretten betalen, daar betaal ik echt niet aan mee.
Wij hebben ook alles apart inderdaad.

Als je beide rookt kan je het wel makkelijk bij de boodschappen rekenen natuurlijk. Mijn vriend rookt ook, maar dat betaald hij mooi zelf.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Marin vr 29 maa 2013 - 1:42

Starla schreef:
Net zoals Indigo betalen wij telefoons en zorgverzekeringen etc ook ieder voor zich. En mijn vriend kan mooi zijn eigen sigaretten betalen, daar betaal ik echt niet aan mee.

+1.

Wij hebben een gezamelijke huisrekening voor de huizelijke vaste lasten zoals hypotheek, g/w/l en boodschappen etc. En de eigen dingen zoals telefoon en verzekeringen doen we gewoon zelf. En z'n sigaretten koopt ie ook maar mooi zelf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Jade vr 29 maa 2013 - 2:52

Nyx schreef:Persoonlijk snap ik nog steeds niet waarom 'sparen, boodschappen en benzine' als vaste last worden gezien. Ik vind het nog steeds een privilege om geld apart te zetten, om lekker eten en drinken te kunnen kopen of om de auto te laten rijden.

Zou ik het wel als vaste last zien, dan ben ik spontaan arm in gedachten en heb ik het werkelijk heel erg slecht. Terwijl nu ik het niet zie als vaste last, ik telkens blij ben als ik mijn tank volgooi, een lekkere maaltijd eet, mijn cola light drink of geld op de spaarrekening zet, waar ik misschien later wel kleding van koop, een leuk dagje van doe of spaar voor het geval er iets kapot gaat en ik dit in de winkel in één keer kan afrekenen zonder zorgen.


Het lijkt me een beetje lastig om een maand geen eten te hebben! WIj hebben dus een bedrag in de maand gereserveerd voor de gewone boodschappen. Etentjes etc. vallen daarbuiten. Benzine moeten wij ook echt € 300,- per maand voor reserveren omdat mijn vriend anders niet op z'n werk komt! Dat lijkt me ook wel belangrijk Wink.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Proefberekening vaste lasten - klopt dit? Empty Re: Proefberekening vaste lasten - klopt dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum