Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd)

+9
LotteK
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Darius
Teddyaapje
Spring
Filoria
Liadan
Nana
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd) - Pagina 2 Empty Re: Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd)

Bericht  maiadebij di 4 okt 2011 - 23:01

J woog met 4 maanden 7430 gram dus het gewicht van jou dochter is prima volgens mij. Op het CB vertelden ze mij ook dat de BV-kindjes met 4 maanden even afbuigen in de lijn en vervolgens weer goed aankomen. Ik denk dat er geen reden tot zorgen is bij jou, zeker omdat je dochter vrolijk en tevreden is.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd) - Pagina 2 Empty Re: Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd)

Bericht  Linda di 4 okt 2011 - 23:19

Darius schreef:
Nana schreef:Jammer trouwens dat jullie de grafiek niet kunnen zien. Ik zal vanmiddag even proberen een print screen te maken en die te plaatsen.

Ik hoop dat het lukt, ik ben erg benieuwd namelijk!

Ik ook!

Bv bevat trouwens meer calorieën dan een beetje groente of fruit. Je kan ook proberen om haar iets vaker aan te leggen. Dus een keertje extra op jouw verzoek.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 23:35

Linda schreef:
Darius schreef:
Nana schreef:Jammer trouwens dat jullie de grafiek niet kunnen zien. Ik zal vanmiddag even proberen een print screen te maken en die te plaatsen.

Ik hoop dat het lukt, ik ben erg benieuwd namelijk!

Ik ook!

Bv bevat trouwens meer calorieën dan een beetje groente of fruit. Je kan ook proberen om haar iets vaker aan te leggen. Dus een keertje extra op jouw verzoek.

Dit heb je tegen mij denk ik? Ik had het nl. over die extra calorieen. Ik leg ze beide nog zeker 7x per dag aan, als het niet vaker is, zovaak willen ze zelf ook nog echt, ik voed op verzoek. Maar veel vaker trek ik niet, haha! Dus dan zullen ze toch ergens anders wat uit moeten halen, en nu ze 6 maanden zijn, kan dat ook. Al verwcht ik niet ineens een hele snelle groei daardoor, hier zijn ze allemaal wat aan de lichte kant.

Gast
Gast

Bericht  Linda di 4 okt 2011 - 23:37

Oh, sorry Mamarosa, ik had het niet tegen jou, maar tegen Nana.
In jouw geval snap ik het heel goed. smile En zal het waarschijnlijk ook geen zin hebben als je meer zou voeden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 23:44

Linda schreef:Oh, sorry Mamarosa, ik had het niet tegen jou, maar tegen Nana.
In jouw geval snap ik het heel goed. smile En zal het waarschijnlijk ook geen zin hebben als je meer zou voeden.

Nee, idd. Ze krijgen nog zoveel voedingen op een dag, nog meer is echt niet haalbaar voor me en zou ik niet meer volhouden, het zijn er nu toch sowieso 14 per dag! En er extra van aankomen doen ze niet echt. En hier heb ik gelukkig ook geen commentaar op hun groei gehad. Dat scheelt ook.

Gast
Gast

Bericht  Nana wo 5 okt 2011 - 1:43

Hier zijn de groeicurves:

Gewicht:

Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd) - Pagina 2 1419190830_6_Y3zp

Lengte:

Weinig aangekomen op bv (4 tot 6 mnd) - Pagina 2 1419190826_6_s1g3
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Nana wo 5 okt 2011 - 1:46

Zat ook opeens te denken. Begin juli heb ik een Mirena laten plaatsen. Zou dat van invloed kunnen zijn op de voedingswaarde van de melk? De eerste maand na het plaatsen groeide ze nog wel gewoon, twee maanden daarna dus heel weinig.

Maar zoals al eerder beschreven is ze dus wel gewoon heel actief, vrolijk en tevreden na een voeding. Als de melk weinig voeding zou bevatten zou ze dat toch wel laten merken?
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 1:53

Hier is ook een dalende lijn te zien, al is die minder dan bij jouw meisje. Ik zou toch proberen je niet teveel zorgen te maken, hier gaf de arts zelf aan dat het heel normaal is dat ze nu afbuigen, rond de 6 maanden.
Ik heb geen idee of de mirena hier invloed op kan hebben trouwens.

Hoe heb je die curves nou geplaatst?

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op wo 5 okt 2011 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 5 okt 2011 - 1:54

Het lijntje buigt inderdaad wel behoorlijk af.
Mirena kan volgens mij geen invloed hebben op de voedingswaarde, wel op de productie.
Heb je al eens een lk mee laten kijken?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Nana wo 5 okt 2011 - 2:28

_MamaRosa_ schreef:Hoe heb je die curves nou geplaatst?

Ik heb een printscreen gemaakt en toen geknipt met Paint.

Linda schreef:Heb je al eens een lk mee laten kijken?

Nee nog niet. Wat zou zij hierin dan kunnen betekenen?
Nana
Nana
Prater
Prater

Bericht  Linda wo 5 okt 2011 - 2:44

Nana schreef:
Nee nog niet. Wat zou zij hierin dan kunnen betekenen?

Misschien kan ze je wat meer vertellen over bv en mirena. En ze kan sowieso even meekijken of ze goed hapt e.d, en kijken naar je bvbeleid.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 5 okt 2011 - 3:29

Mijn zoontje is in die periode ook minder gegroeid. Hij kreeg dan wel flesvoeding, maar was ook ziek geweest in die periode. Dat kon volgens het cb ook een oorzaak zijn dus is je dochter niet toevallig ook ziek geweest?
Verder hoefden we ons toen geen zorgen te maken van het cb. Zolang hij daarna maar gewoon weer netjes bleef groeien kon het geen kwaad dat het even iets minder was. Die keer daarna was hij heel veel gegroeid.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Darius di 11 okt 2011 - 0:07

Ik ben vandaag ook weer met Pepijn op het cb geweest, en zijn gewichtslijntje begint ook wat af te vlakken, maar de wijkverpleegkundige zei dat het normaal was. (ze heeft opgelet, haha!) Verder heeft ze er niets over gezegd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sheila123 di 11 okt 2011 - 1:27

He ik had dit topic helemaal nog niet gelezen Nana,wat vervelend dat ze nu zo weinig is aangekomen...maar het is wel normaal. Bij de oudste was het ook zo dat het lijntje ging afbuigen. Bij F. Daar in tegen is de lijn gestabiliseerd maar das waarschijnlijk omdat ik nu combineer en ze dus meer aankomt van de fles. Zou in jou geval gewoon lekker bv blijven geven en kijken wat ze de volgende keer is gegroeid of over een maandje even extra gaan wegen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: