Wie slikt er/is er bekend met Baclofen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie slikt er/is er bekend met Baclofen?
De titel zegt het al. Is er hier iemand die deze medicatie gebruikt of er veel van af weet?
Het is in eerste instantie een spierverslapper, maar ik krijg hem voorgeschreven als middel tegen craving ivm een verslavingsprobleem. Het middel werkt heel goed, ik heb geen trek in alcohol sinds ik dit middel gebruik dus wil dit zeker blijven gebruiken.
Maar nu komt het: ik word er zo ontzettend moe van. Nu weet ik dat de bijwerkingen slaperigheid, sufheid en soms verwardheid zijn, vooral in het begin van het gebruik. Maar ik slik het nu ruim 2 weken en ben nog steeds doodmoe, vooral een uur na inname en dan zo'n 2/3 uur lang afhankelijk van hoe goed ik er bij heb gegeten. Ik zit echt te knikkebollen en mijn oogleden worden zo zwaar dat ik echt zowat letterlijk in slaap val.
Het is zelfs zo dat ik nu koffie drink en af en toe blikjes energy drink, terwijl ik normaal niet tegen cafeïne kan. Dan krijg ik er hoofdpijn of zelfs migraine van, maar nu helpt het nauwelijks tegen de vermoeidheid ( ook geen hoofdpijn gelukkig ).
Wie kent deze erge vermoeidheid, en gaat dit nog verbeteren? Ik moet het middel zeker nog een half jaar blijven gebruiken en zie het niet bepaald zitten om dag in dag uit me zo vreselijk moe te voelen. Vooral de avond is erg, rond 21u begint het en vecht ik als een malle tegen de extreme vermoeidheid.
Mijn dosis is trouwens 3 x daags 10mg.
Het is een wat lang verhaal geworden, bedankt als je het hebt gelezen.
Het is in eerste instantie een spierverslapper, maar ik krijg hem voorgeschreven als middel tegen craving ivm een verslavingsprobleem. Het middel werkt heel goed, ik heb geen trek in alcohol sinds ik dit middel gebruik dus wil dit zeker blijven gebruiken.
Maar nu komt het: ik word er zo ontzettend moe van. Nu weet ik dat de bijwerkingen slaperigheid, sufheid en soms verwardheid zijn, vooral in het begin van het gebruik. Maar ik slik het nu ruim 2 weken en ben nog steeds doodmoe, vooral een uur na inname en dan zo'n 2/3 uur lang afhankelijk van hoe goed ik er bij heb gegeten. Ik zit echt te knikkebollen en mijn oogleden worden zo zwaar dat ik echt zowat letterlijk in slaap val.
Het is zelfs zo dat ik nu koffie drink en af en toe blikjes energy drink, terwijl ik normaal niet tegen cafeïne kan. Dan krijg ik er hoofdpijn of zelfs migraine van, maar nu helpt het nauwelijks tegen de vermoeidheid ( ook geen hoofdpijn gelukkig ).
Wie kent deze erge vermoeidheid, en gaat dit nog verbeteren? Ik moet het middel zeker nog een half jaar blijven gebruiken en zie het niet bepaald zitten om dag in dag uit me zo vreselijk moe te voelen. Vooral de avond is erg, rond 21u begint het en vecht ik als een malle tegen de extreme vermoeidheid.
Mijn dosis is trouwens 3 x daags 10mg.
Het is een wat lang verhaal geworden, bedankt als je het hebt gelezen.
Gast- Gast
Re: Wie slikt er/is er bekend met Baclofen?
Niet zo raar natuurlijk, het is een behoorlijke spierverslapper. En wordt zelfs vergeleken met GHB, ik ken iemand die het geslikt heeft, maar dat is maar voor korte duur geweest omdat hij er heel erg ziek van is geworden en het echt niet beter ging.
Gast- Gast
Dat klopt inderdaad Doedel, het is chemisch verwant aan GHB. Ik doe het er verder heel goed op omdat de dosis zo laag is, maar die vermoeidheid.. Baaaaah.
Gast- Gast
PurpleSparkle schreef:Dat klopt inderdaad Doedel, het is chemisch verwant aan GHB. Ik doe het er verder heel goed op omdat de dosis zo laag is, maar die vermoeidheid.. Baaaaah.
Ik ben zelf 4 weken moe geweest van de ad ondanks een hele lage dosis. Misschien reageer je er ook wel heftig op, ik zou er gewoon maar even aan toe geven.
Gast- Gast
Is denk ik ook het beste. Ik heb wel regelmatig afspraken ter controle, omdat het als middel in de verslavingszorg vrij nieuw is en niet veel wordt voorgeschreven nog.
5 sept moet ik weer, ik laat het tot die tijd wel even op zijn beloop denk ik. En anders mag ik mijn arts altijd mailen of bellen, hij houdt echt goed een vinger aan de pols wat dat betreft.
5 sept moet ik weer, ik laat het tot die tijd wel even op zijn beloop denk ik. En anders mag ik mijn arts altijd mailen of bellen, hij houdt echt goed een vinger aan de pols wat dat betreft.
Gast- Gast
Ik ken iemand die het heeft geslikt bij een bepaalde vorm van autisme omdat hij veel last had van bijna een soort van spasmes als hij heel erg geprikkeld was, door middel van die medicatie wilde ze dat proberen te minderen. Maar voor hem werkte het niet en werd er echt heel erg ziek van.
Gast- Gast
Dat is wel jammer zeg. Helaas is het nog altijd zo dat wat voor de één wel werkt, voor de ander helemaal niks ( goeds ) doet.
Gast- Gast
Klopt inderdaad, ik heb zelf een heel ander soort ad dan de meeste in mijn omgeving. Ik heb er wel baat bij, terwijl ik echt dood ziek werd van de paroxetine en veel mensen slikken dat toch.
Gast- Gast
Ja typisch is dat he? Wel super dat je een goede ad hebt gevonden!
Gast- Gast
Ik gebruik niet dit medicijn maar ik gebruik wel wat anders waar ik zoooo moe van wordt.
Ik merk het al als het nog maar net is toegediend en dan heb ik er nog zo;n 2-3 dagen extreem last van en daarna gaat het wat beter. Overdag kan ik er niet aan toe geven vanwege de kindjes maar `s avonds ga ik er wel op tijd in en meestal gaat mijn man er dan `s ochtends uit zodat ik nog even kan blijven liggen.
Succes en sterkte!
Ik merk het al als het nog maar net is toegediend en dan heb ik er nog zo;n 2-3 dagen extreem last van en daarna gaat het wat beter. Overdag kan ik er niet aan toe geven vanwege de kindjes maar `s avonds ga ik er wel op tijd in en meestal gaat mijn man er dan `s ochtends uit zodat ik nog even kan blijven liggen.
Succes en sterkte!
Gast- Gast
Mijn vader slikt dit ook sinds een jaar, maar hij heeft helemaal nergens last van gehad. Het werkt voor hem trouwens wel heel erg goed. Ik hoop dat de vermoeidheid nog een beetje bijtrekt bij jou.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik krijg het middel VIA de baclofenpomp die rechtstreeks, VIA mijn ruggenmerg word opgenomen. Nu had ik met het slikken, dat ik er heel erg misselijk er van werd. Dus uiteindelijk moest ik z on hoge dosering dat het VIA de pomp moest. Maar, ik snap wel dat je er extreem moe van word. Ik zou zo wel wat andere middelen weten, die andere bijwerkingen hebben. Maar wel dezelfde werking, als baclofen.
Baclofen
Ik heb geen baclofen in pillen maar ik heb een baclofenpomp geïmplanteerd gekregen al 8 jaar terug we hebben wel een geprobeerd om t af te bouwen maar dat was geen suc6 de verkrampingen en spastmesaanvallen kwamen zo erg terug dat we de boel maar weer opgehoogd hebben bij mij werken die pillen niet zo goed als de pomp omdat aan de pomp een katheter zit die door mijn zij door de ruggenwervels tot net in de nek loopt waardoor de baclofen beter aan komt en vlugger werkt suc6 en groetjes xx
Bossebol33- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 25-11-12
Ik slik sinds vandaag baclofen en ik ben het aan het opbouwen. Tot nu toe heb ik veel minder last van spasmes een fijn gevoel. Nog meer meiden die mij bijv. Kunnen vertellen over bijwerkingen etc. Hoe zit het met alcohol bijvoorbeeld?
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Baclofen wordt ook gebruikt bij het afkicken van alcohol en voor zover ik gelezen heb, me ingelezen heb, is het geen goede combinatie en kun je er aardig ziek van worden. Of aardig ziek? Als ik mensen mag geloven, dan is het gevoel ontzettend naar.
Gast- Gast
Hmm. Das dan wel weer een minpuntje Ach het werkt tot nu toe goed voor m'n spasmen, dus dat gaat toch wel voor op een drankje Ik zal het een keer proberen..
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Paroxetine, wie slikt dit ook?
» Wie slikt(e) hier de Diane?
» Wie slikt er ook Paroxetine of o.id. tegen angsten?
» Het is bekend!
» Wie is bekend in Gouda?
» Wie slikt(e) hier de Diane?
» Wie slikt er ook Paroxetine of o.id. tegen angsten?
» Het is bekend!
» Wie is bekend in Gouda?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: