Paroxetine, wie slikt dit ook?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Paroxetine, wie slikt dit ook?
Ik gebruik al een aantal jaar Paroxetine tegen stemmingswisseligen/depressie. In het begin slikte ik een heel tabletje en later ben ik overgegaan op een halve. Tijdens de zwangerschap ben ik natuurlijk gestopt met behulp van de huisarts en dat ging ook goed en na de bevalling ben ik direct weer begonnen met een half tabletje.
Maar wat ik me af vroeg. Kan ik ook soms een hele nemen en dan weer een halve? Ik merk namelijk aan mezelf en dat ik de ene maand top in m'n vel zit en de andere maand ben ik ontzettend de weg kwijt. Dit heb ik pas gekregen na de geboorte van mijn zoon (dit ligt trouwens absoluut niet aan mijn zoon maar gewoon aan andere dingen) Ik merk dus dat ik de ene maand dus meer nodig heb dan de andere maand. Ik voel die "bui" ook altijd aankomen een dag of 3 van te voren. Ik zit er nu weer in zo'n negatieve spiraal en ik ben echt intens verdrietig, chagerijnig en wil het liefst me afzonderen van alles. Dit kan natuurlijk niet ivm met mijn kindje die zorg en liefde nodig heeft dus ik dacht misschien dat dit zou kunnen helpen om me een beetje bovenop te krijgen. Ik ga er iig deze week/volgende week voor naar de huisarts misschien dat die me duidelijkheid kan geven maar ik wilde het eerst even hier plaatsten
Iemand ervaring mee en weet of dit kan en goed is?
Maar wat ik me af vroeg. Kan ik ook soms een hele nemen en dan weer een halve? Ik merk namelijk aan mezelf en dat ik de ene maand top in m'n vel zit en de andere maand ben ik ontzettend de weg kwijt. Dit heb ik pas gekregen na de geboorte van mijn zoon (dit ligt trouwens absoluut niet aan mijn zoon maar gewoon aan andere dingen) Ik merk dus dat ik de ene maand dus meer nodig heb dan de andere maand. Ik voel die "bui" ook altijd aankomen een dag of 3 van te voren. Ik zit er nu weer in zo'n negatieve spiraal en ik ben echt intens verdrietig, chagerijnig en wil het liefst me afzonderen van alles. Dit kan natuurlijk niet ivm met mijn kindje die zorg en liefde nodig heeft dus ik dacht misschien dat dit zou kunnen helpen om me een beetje bovenop te krijgen. Ik ga er iig deze week/volgende week voor naar de huisarts misschien dat die me duidelijkheid kan geven maar ik wilde het eerst even hier plaatsten
Iemand ervaring mee en weet of dit kan en goed is?
Gast- Gast
Re: Paroxetine, wie slikt dit ook?
Overleggen met de huisarts, meestal werkt een verhoging pas na minimaal 4 weken dus ik denk dat het voor die paar dagen geen zin heeft. Dan zou het meer om het placebo effect gaan.
Gast- Gast
Ik heb deze ook geslikt, heb ze afgebouwt en nu bezig met een ander soort op te bouwen. Weet niet of je het zomaar zelf kan wisselen, zou hiervoor toch echt even je huisarts raadplegen. Misschien is het omdat je nu nog aan het schommelen bent met je stemming bijv slimmer om standaard 15 te pakken ipv de ene keer 10 en de andere keer 20.
Ik heb dus een depressie, en de paroxetine sloeg hier niet aan. Ga nu dus over op andere. Lijkt me in ieder geval met medicatie niet de bedoeling dat je nog steeds zulke schommelingen hebt.
Ik heb dus een depressie, en de paroxetine sloeg hier niet aan. Ga nu dus over op andere. Lijkt me in ieder geval met medicatie niet de bedoeling dat je nog steeds zulke schommelingen hebt.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Nee klopt. Voor de geboorte van mijn zoon hielpt het dus wel enigzins maar nu ben ik echt zo aan het schommelen bah.
@ Leaf, als ik het heb zijn het geen paar dagen maar een paar weken. Zeker zo'n 4 weken iedere keer
@ Mama1985, welke medicijnen krijg je nu? En hoeveel mg ga je er van slikken?
@ Leaf, als ik het heb zijn het geen paar dagen maar een paar weken. Zeker zo'n 4 weken iedere keer
Gast- Gast
Razz_ schreef:Nee klopt. Voor de geboorte van mijn zoon hielpt het dus wel enigzins maar nu ben ik echt zo aan het schommelen bah.
Denk echt dat je dan standaar opgehoogd moet worden als ik je verhaal zo lees, dus zou maandag gewoon huisarts bellen ( misschien kan het telefonisch?)
Ik ben nu begonnen met mirtazapine 15 mg. Ben nu pas 3 dagen bezig. Gaat volgens mij nog naar de 20 mg. Het loopt nu via psychiater, huisarts wist niet wat ze moest en psycholoog mag het niet voorschrijven.
Hier het hele verhaal gedaan bij de psych. Als we terug kijken blijk ik dus meerdere periodes van depressie te hebben gehad ( tienerjaren) En is het nu na de geboorte van de kinderen erger. Hormonen en gevoeligheid konden hier erg in meespelen, dus misschien dat het bij jou nu na de geboorte daardoor ook erger is geworden.
Kan zijn dat wat ik typ niet helemaal duidelijk is, maar ben nu erg suf van de pillen.
*Troela*- Prater
Ow haha maakt niet uit. Ja ik denk ook dat het opgehoogd moet worden. Ik heb alleen geen zin dat ik dadelijk (weer) door wordt gestuurd naar een psycholoog. Ik ga binnekort eerst maar eens bellen !
Gast- Gast
Lijkt mij idd geen verstandig idee om het steeds te wisselen. Wat ik ervan heb begrepen moet je lichaam wennen aan een hogere dosis, dus ik denk dat je het beste steeds hetzelfde kunt gebruiken.
Wisselingen van stemmingen heeft iedereen wel denk ik in meer of mindere mate. Maar als het regelmatig voorkomt dat een lage dosis niet genoeg is, moet je denk ik gewoon die hogere dosis de hele tijd slikken, ook als dat niet altijd nodig lijkt. Overigens is een halve pil per dag (10 mg toch?) echt heel weinig. Dus het is helemaal niet gek om meer te gebruiken.
Wisselingen van stemmingen heeft iedereen wel denk ik in meer of mindere mate. Maar als het regelmatig voorkomt dat een lage dosis niet genoeg is, moet je denk ik gewoon die hogere dosis de hele tijd slikken, ook als dat niet altijd nodig lijkt. Overigens is een halve pil per dag (10 mg toch?) echt heel weinig. Dus het is helemaal niet gek om meer te gebruiken.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de pil. Misschien dat het daar gewoon aan ligt. Ik ga het gewoon en aantal maanden proberen en dan ga ik eens kijken of dat effect heeft op mijn buien. En zo niet dan ga ik weer aan de pil en ga ik naar de huisarts voor een hogere dosis
Gast- Gast
Razz_ schreef:Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de pil. Misschien dat het daar gewoon aan ligt. Ik ga het gewoon en aantal maanden proberen en dan ga ik eens kijken of dat effect heeft op mijn buien. En zo niet dan ga ik weer aan de pil en ga ik naar de huisarts voor een hogere dosis
Dat kan ook erg veel schelen! Hier ook depressieve periodes gehad toen ik jaar of 16 was. Uiteindelijk ook gestopt met de pil, en het ging een stuk beter. Verschillende pillen nog uitgeprobeerd en over hetzelfde liedje. Uiteindelijk uitgekomen op mirena spiraal en die had weinig invloed op hoe ik me voelde.
Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt zit een homeophaat, en die kan die effecten die de pil geeft weghalen. Dus mocht je merken dat het aan de pil ligt, maar een andere soort anticonceptie vind je niet fijn is dit misschien een oplossing.
Ben erg benieuwd of je er iets van gaat merken!
Hier nog aan het wennen aan de nieuwe medicatie, dus hoop dat deze binnenkort ook gaan werken.
*Troela*- Prater
als het stoppen met de pil niet werkt zou ik idd overleggen met de huisarts. wel handig om bij te houden wanneer je je minder voelt, misschien zit er een verband in qua tijd of dingen die je meemaakt? mss kun je het wel compenseren door 4 weken een hoge dosis te nemen en dan 4 weken een lage dosis.
en als je dit zo aangeeft (en er dus ook perioden zijn dat het goed gaat) hoeft dat niet te zeggen dat je meteen doorgestuurd wordt naar de psycholoog
succes
en als je dit zo aangeeft (en er dus ook perioden zijn dat het goed gaat) hoeft dat niet te zeggen dat je meteen doorgestuurd wordt naar de psycholoog
succes
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wie slikt er ook Paroxetine of o.id. tegen angsten?
» Paroxetine tijdens de zwangerschap.
» Wie slikt(e) hier de Diane?
» Wie slikt er/is er bekend met Baclofen?
» Paroxetine tijdens de zwangerschap.
» Wie slikt(e) hier de Diane?
» Wie slikt er/is er bekend met Baclofen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: