Bank: stof of leer?
+7
Serena
Mamsie
Effie_O
Lynn_
Beachgirl
Susan
Ploen
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bank: stof of leer?
Hallo!
Hebben jullie een stoffen of een leren bank?
Ben aan het twijfelen over een stoffen bank, maar ben ook wel bang voor vlekken e.d
als er iets overheen gaat. Of is dit makkelijk te reinigen?
Bedankt!
Hebben jullie een stoffen of een leren bank?
Ben aan het twijfelen over een stoffen bank, maar ben ook wel bang voor vlekken e.d
als er iets overheen gaat. Of is dit makkelijk te reinigen?
Bedankt!
Ploen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Bank: stof of leer?
Wij hebben een leren bank, dat is wel makkelijk te reinigen, gewoon een doekje erover en klaar. Zou ooit misschien wel weer een stoffen bank willen, ik vind de Tylosand van Ikea zo gaaf, maar ik wacht wel tot de kinderen wat groter zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb nu een stoffen bank. Vind ik persoonlijk fijner dan (dat koude) leer. Al lijkt een leren bank me makkelijker met kinderen qua schoonmaken.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Wij hebben stof omdat we dat mooier vinden en fijner om op te zitten. Met een goede vlekbeschermer is (bijna) alles er uit/af te krijgen. Daar zou ik het dus niet voor laten. Ik zou niet zo snel voor een stoffen bank in een lichte kleur gaan trouwens.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb een hekel aan leren banken, veel te hard en te koud. Stof dus, hier in huis. Wel donker grijs, dus vlekken zie je niet snel. Maar daar zijn ook weer middeltjes voor waarmee je het in kunt sprayen.
Stof kun je ook nog wassen, leer vaak niet. Vroeger had mijn vader een leren bank, maar op de plek waar zijn hoofd vaak rustte werd het smerig door gel enzo. Heb ik nu ook met mijn vriend en onze bank, maar even in de was en het is weer klaar. Mijn vader heeft op een gegeven moment een nieuwe bank gekocht, werd niet meer schoon (was verder ook doorgezakt hoor, niet de enige reden). Leer is dus niet altijd beter schoon te houden.
Stof kun je ook nog wassen, leer vaak niet. Vroeger had mijn vader een leren bank, maar op de plek waar zijn hoofd vaak rustte werd het smerig door gel enzo. Heb ik nu ook met mijn vriend en onze bank, maar even in de was en het is weer klaar. Mijn vader heeft op een gegeven moment een nieuwe bank gekocht, werd niet meer schoon (was verder ook doorgezakt hoor, niet de enige reden). Leer is dus niet altijd beter schoon te houden.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Okee, super bedankt voor de antwoorden!!
Was nogal bang voor vlekken omdat ik nogal lomp ben aangelegd en ik altijd wel iets omstoot. Maar wilde inderdaad ook voor een donkere kleur gaan.
Leer vind ik zelf ook minder, ook in de zomer plakt het zo lekker aan je vast.
Was nogal bang voor vlekken omdat ik nogal lomp ben aangelegd en ik altijd wel iets omstoot. Maar wilde inderdaad ook voor een donkere kleur gaan.
Leer vind ik zelf ook minder, ook in de zomer plakt het zo lekker aan je vast.
Ploen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10
Stof, zit lekkerder, is niet warm in de zomer en niet koud in de winter.
Wij hebben een bank met silky stof ( lijkt een beetje op suede) en ik doe hem gewoon af met een schonde vochtige (heet water ) doek.
Wij hebben een bank met silky stof ( lijkt een beetje op suede) en ik doe hem gewoon af met een schonde vochtige (heet water ) doek.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Oh, ik vind leer wel gewoon mooi, we hebben niet alleen maar een leren bank vanwege de kinderen, want we hadden die bank daarvoor al. Ik vind leren banken wel vooral mooi als het een strak model is, wij hebben dan de Klippan, de Kramfors van Ikea vind ik ook mooi, mijn ouders hebben in hun vakantiehuisje een leren bank en twee leren stoelen van Montel, die zijn echt heel mooi stijlvol.
Ik heb er nooit echt last van dat het plakt in de zomer, ik ga dan niet opeens in mijn blote kont op de bank zitten of zo.
Ik heb er nooit echt last van dat het plakt in de zomer, ik ga dan niet opeens in mijn blote kont op de bank zitten of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
stof, En het is best makkelijk schoon te maken met een doek met heet water, en dan wel direct als de vlek er zit.
Leer vind ik persoonlijk niks, mn ouders hebben dat, maar dat gaat lubberen, en is idd koud in de winter en plakt in de zomer (met korte rokjes/jurkjes/broeken)
Leer vind ik persoonlijk niks, mn ouders hebben dat, maar dat gaat lubberen, en is idd koud in de winter en plakt in de zomer (met korte rokjes/jurkjes/broeken)
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Wij hebben een stoffen bank maar daar kunnen we de hoezen van gewoon op 30 graden wassen, ideaal!
Gast- Gast
Serena schreef:stof, En het is best makkelijk schoon te maken met een doek met heet water, en dan wel direct als de vlek er zit.
Dat vind ik echt altijd verschrikkelijk bij leren banken..!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Wij hebben ook een stoffen bank, zit fijner en niet dat geplak in de zomer of een koude bank. Ik vind een stoffen bank ook een gezelligere uitstraling hebben dan een leren bank.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Idd.. No way dat ik ooit een leren bank neem..Jerry schreef:Serena schreef:stof, En het is best makkelijk schoon te maken met een doek met heet water, en dan wel direct als de vlek er zit.
Dat vind ik echt altijd verschrikkelijk bij leren banken..!
Gast- Gast
Wij hebben leer. Maar dat komt omdat we dit voor een spotprijs hebben overgekocht. Onze volgende bank wordt vermoedelijk wel stof. Alhoewel, mijn schoonouders hebben ook een leren bank, maar die is helemaal niet koud, terwijl die van ons wel koud is.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Stof, een leren bank vind ik niet mooi(staat zo kil) en daarbij vind ik het veels te koud zitten.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Soortgelijke onderwerpen
» nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» Welke stof??
» Stof op canvas plakken
» Stof om een stoel te bekleden
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» Welke stof??
» Stof op canvas plakken
» Stof om een stoel te bekleden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: