Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erbij horen

+16
Marin
Bliss
Leine
Polly
TNMN
Rumble
Koffieleut
Rush
Highway
Tania
Susan
PluDan
Jeanette
VeryCherry
Lotus
Caroow
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Erbij horen Empty Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:55

Wil jij altijd ergens bij horen en vind je het belangrijk om ergens bij te horen?
Bepaalde groepjes bijvoorbeeld of ga je gewoon helemaal compleet je eigen gang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Caroow do 29 sep 2011 - 10:57

Ik hoef niet ergens bij te horen, als ik maar niet helemaal buiten de boot val. Ik hoef niet elke dag met dezelfde collega's koffie te drinken, als er maar altijd collega's zijn waarmee ik leuk koffie kan drinken zeg maar.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 19:38

ja, ik denk dat ik het toch wel belangrijk vind ergens bij te horen. Ik heb heel weinig vrienden en hoor verder nergens bij, eigenlijk. Dus mijn vrienden, daar wil ik graag bij horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 19:45

Ik vind het natuurlijk wel fijn om vrienden te hebben, maar ik heb die allemaal afzonderlijk, ben nooit echt van de groepjes geweest. Ik ga meestal mijn eigen gang, zolang ik gewoon fatsoenlijk met iedereen kan omgaan hoef ik er niet zo nodig 'bij te horen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Lotus do 29 sep 2011 - 19:47

Ik vind het wel fijn om ergens bij te horen. Vaak heb ik het gevoel dat ik ergens niet tussen pas. Dat ik heel anders ben dan de mensen om me heen. Het is voor mij heel prettig om soms te ervaren dat er bepaalde plekken zijn waar ik er wel bij hoor.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  VeryCherry do 29 sep 2011 - 19:51

Ik hoef en wil nergens bij te horen, ga totaal mijn eigen gang. Dat heb ik al zolang ik me kan herinneren smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Jeanette do 29 sep 2011 - 20:12

freakielief schreef:Ik vind het natuurlijk wel fijn om vrienden te hebben, maar ik heb die allemaal afzonderlijk, ben nooit echt van de groepjes geweest. Ik ga meestal mijn eigen gang, zolang ik gewoon fatsoenlijk met iedereen kan omgaan hoef ik er niet zo nodig 'bij te horen'.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  PluDan do 29 sep 2011 - 20:58

Jeanette schreef:
freakielief schreef:Ik vind het natuurlijk wel fijn om vrienden te hebben, maar ik heb die allemaal afzonderlijk, ben nooit echt van de groepjes geweest. Ik ga meestal mijn eigen gang, zolang ik gewoon fatsoenlijk met iedereen kan omgaan hoef ik er niet zo nodig 'bij te horen'.

+1

+2
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:10

Ik hou niet van groepjes. En ik hoor volgens mij niet echt ergens bij. Vroeger wilde ik dat wel, maar ik ben ve eigenzinnig voor groepjes dus dat botste altijd. Nu hoef ik niet meer. Als ik maar mijn vrienden en vriendinnen enzo heb vind ik het goed. Dat zijn vrijwel altijd mensen die elkaar niet kennen, dat werkt het best. Ik heb zelfs werktechnisch altijd functies waarbij ik nergens bijhoor. In één team met allemaal mensen met dezelfde functie werken is niets voor mij. Ik kan met iedereen goed overweg, ben graag onder mensen maar ik wil nergens bijhoren. Ik ben mijn eigen groepje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 21:14

Ik ben ook niet zo van de groepjes, maar eerlijk gezegd vind ik dat soms wel jammer. Op school bijvoorbeeld hoorde ik er niet echt bij, maar ik denk dat ik een veel leukere schooltijd had gehad en dat ik nu steviger in mijn schoenen had gestaan als ik er wel meer bij had gehoord.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:22

Susan dat denk ik ook inderdaad, ik had op de middelbare school ook nooit een groepje en hoewel ik me daar eigenlijk wel prima bij voelde en nog steeds voel, vind ik het in dat opzicht ook wel jammer.

Ik heb nu twee groepjes van elk drie vriendinnen, de ene zijn middelbare schoolvriendinnen en de andere studievriendinnen. Verder nog wat losse vriendinnen. Met de studievriendinnen spreek ik wel vaak in groepsverband af, met de middelbare schoolvriendinnen ongeveer de helft van de tijd met 1 of 2 van hen en de andere helft hebben we maandelijkse/tweemaandelijkse eetdates bij één van ons thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:34


Ik heb ook vaak het gevoel dat ik ergens niet bijhoor, terwijl het voor buitenstaanders en de groep wel zo is.
Waarschijnlijk is dit nog de onzekerheid van de middelbare school. Daar zat ik bij een groepje, waar ik eigenlijk echt niet paste. Ik heb jaren mijn best gedaan om er bij te horen, maar er bleef altijd een zekere afstand.
Ik vind het heel fijn als ik in een groep ben, waar ik me echt thuis voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Tania do 29 sep 2011 - 21:42

Ik heb geen groepje waar ik bij hoor. Alleen losse vriendinnen, maar ook niet zoveel. Soms vind ik het wel jammer, ik zou best wat meer sociale contacten willen hebben. Maar dat hoeft niet zo nodig een groepje te zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:53

Ik kan me heel prima vrij bewegen, maar vind het wel gezellig om in groepsverband leuke dingen te doen. Al moet ik zeggen dat ik meer 'losse' vriendschappen heb dan groepsvriendschappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:04

Susan schreef:Ik ben ook niet zo van de groepjes, maar eerlijk gezegd vind ik dat soms wel jammer. Op school bijvoorbeeld hoorde ik er niet echt bij, maar ik denk dat ik een veel leukere schooltijd had gehad en dat ik nu steviger in mijn schoenen had gestaan als ik er wel meer bij had gehoord.
+1

Nu heb ik ook meer losse vriendinnen. Ik heb ook het idee dat ik 1 op 1 beter tot m'n recht kom dan in een groep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:07

Youandi schreef:Ik kan me heel prima vrij bewegen, maar vind het wel gezellig om in groepsverband leuke dingen te doen. Al moet ik zeggen dat ik meer 'losse' vriendschappen heb dan groepsvriendschappen.

Dit dus smile
Ik heb niet 1 grote vriendengroep, meer losse vrienden(groepjes) die het gelukkig over het algemeen met verjaardagen en feestjes het ook goed met elkaar kunnen vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:08

Susan schreef:Ik ben ook niet zo van de groepjes, maar eerlijk gezegd vind ik dat soms wel jammer. Op school bijvoorbeeld hoorde ik er niet echt bij, maar ik denk dat ik een veel leukere schooltijd had gehad en dat ik nu steviger in mijn schoenen had gestaan als ik er wel meer bij had gehoord.

Ben jij in real life zo onzeker dan? Hier kom je namelijk zeer zelfverzekerd en sterk over Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Highway do 29 sep 2011 - 22:27

Ik ben niet speciaal een groepjesmens maar heb al sinds de middelbare (inmiddels ruim 10 jaar) dezelfde vriendinnengroep van 9 meiden (+vriendjes) die ik regelmatig zie.
Daarnaast heb ik persoonlijk geen vrienden maar wel veel kennissen. Ben niet echt een vrienden persoon, ben nooit goed in tijd in dergelijke vriendschappen steken waardoor mensen vinden dat ik te weinig initiatief neem en dan bloed het dood. Vind 'vrienden' een bepaalde verantwoording, er komt dan een druk achter en dat vind ik niet prettig.
Ik hoef er dus niet echt bij te horen, zolang ik maar wel wat aanspraak heb.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Rush do 29 sep 2011 - 22:29

Ik heb altijd ergens bij gehoord, bij vrienden of vriendinnengroepen en sinds kort niet meer en het bevalt me eigenlijk prima.

Ik heb afscheid genoemen van de groepjes, geroddel en gezeur. Wat een opluchting!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 22:36

Ik hoor niet bij een groep en vindt dat ook helemaal niet erg. Vroeger op school hoorde ik ook nergens bij, toen vond ik dat heel erg.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Rumble do 29 sep 2011 - 22:56

Ik heb wel altijd ergens bij gehoord al voelde het niet zo. Op dit moment hoor ik nergens bij en heb overal wat losse vriendinnen zitten aangezien mijn vriendengroep vorig jaar uit elkaar is gedonderd door een t.rut die zich ooit mijn beste vriendin heeft genoemd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn leven een stuk leuker vond toen ik wel een vriendengroep had qua sociale contacten. Ik vind het leuker om met een leuke groep (meiden) op het terras te zitten dan met z'n tweetjes. Ik heb nl. niet altijd zoveel gespreksstof.. Embarassed
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 23:03

Youandi schreef:

Ben jij in real life zo onzeker dan? Hier kom je namelijk zeer zelfverzekerd en sterk over Very Happy

Het ligt een beetje aan de situatie, maar ik ben niet heel goed in mezelf op een bepaalde manier profileren en dat heb ik de afgelopen jaren bijvoorbeeld wel gemerkt bij sollicitaties.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  TNMN vr 30 sep 2011 - 1:39

Susan schreef:Ik ben ook niet zo van de groepjes, maar eerlijk gezegd vind ik dat soms wel jammer. Op school bijvoorbeeld hoorde ik er niet echt bij, maar ik denk dat ik een veel leukere schooltijd had gehad en dat ik nu steviger in mijn schoenen had gestaan als ik er wel meer bij had gehoord.

Dat heb ik ook wel inderdaad! Ik denk ook dat ik daardoor nu soms het gevoel heb dat ik 'buiten de groep val' als ik ergens ben (met een groep) en ik niet mee kan praten over het onderwerp of iedereen even met iemand anders aan het praten is. Dus ja, ik denk dat ik toch wel waarde hecht aan het 'erbij horen' gevoel, onbewust.
Al heb ik trouwens wel aardig wat losse vrienden waar ik gewoon 1 op 1 mee afspreek.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 1:52

Susan schreef:
Youandi schreef:

Ben jij in real life zo onzeker dan? Hier kom je namelijk zeer zelfverzekerd en sterk over Very Happy

Het ligt een beetje aan de situatie, maar ik ben niet heel goed in mezelf op een bepaalde manier profileren en dat heb ik de afgelopen jaren bijvoorbeeld wel gemerkt bij sollicitaties.

Wat vervelend voor je Neutral Kun je daar niet een cursusje voor volgen? Volgens mij moet je het uit je zelf naar boven kunnen halen, aangezien je het vast wel in je hebt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 3:33

Met 't risico arrogant genoemd te worden;

Ik ben een leider, geen volger; ik heb nooit bewust in een groepje gezeten, die vormde vanzelf, maar ben wel altijd m'n gang gegaan, of 'de groep', 't er nou mee eens was of niet. Zo volgde er vanzelf een paar.. En zo niet; prima toch? Even goede vrienden. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erbij horen Empty Re: Erbij horen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum